Brynäs IF

727636 inlägg · 7962 ämnen

Luleå-Brynäs

« · 149440 · » Till forumet

Luleå-Brynäs
Laitinen kan inte vara med i morgon pga skadad fot, Pekkala ersätter, det är också ovisst med Danielsson, om inte han kan spela så kommer Floberg ta hans plats! Se länktips!
Kommentera

Sv: Luleå-Brynäs
70 Rodrigues: Och Djoos har fått tillbaka njurproblemen! Jag som trodde botten var nådd! Men imorron vinner vi! Och på lördag fyller vi G-rinken och hyllar våra hjältar! Allvarligt!
Kommentera

Lilljanne: Nej, imorgon vinner ni inte.För det gör vi :)
Men på lördag får ni tillstånd att vinna ;)
Kommentera

Lilljanne: Botten kommer vara nådd när vi får möta Tierp i derbymatcher!
Kommentera

slåss om..sm-guld..för dem som föred att läsa tab bakl !
Kommentera

arnetiberg: Sök för de där, allvarligt talat!!
Kommentera

arnetiberg/..tobe..: Lägg av med förkortningarna och de andra egenheterna. Folk blev vansinniga på dig på LHF:s officiella på grund av din "handstil", och folk blir vansinniga på dig här. Om du försöker skriva någorlunda normalt så kanske folk lyssnar till vad du har att säga och försöker diskutera med dig istället för att bara irritera sig på alla dina frktngnr.
Kommentera

Lulekickan: Förkortningarna kanske beror på att han bara får surfa 5min per dag *skämt*
Kommentera

65 Selander: Ja, någon slags ransonering måste ju gälla eftersom han känner sig tvungen att använda sina SMS-förkortningar även på diverse hockeyplank. Är det inte tiden som är ransonerad så är det bokstäverna. Förbaskat irriterande är det i alla fall, fast jag lyckades faktiskt få honom att skriva nästan normalt ett tag.

Imorgon vinner vi med 5-1. Stackars er ; )
Kommentera

Lulekickan: Nu vet jag inte vad har fått dom siffrorna ifrån!

Själv så vaknade jag upp nyss och såg Kyrö framför mig i rummet och han sa till mig att Brynäs vinner med 7-2 i morgon (allt i bästa Twin Peaks anda)

/Patrik
Kommentera

65 Selander: Det var självbevarelsedriften som lockade fram de siffrorna ur mig. Dessutom har LHF:s PP börjat funka igen och några som varit lite ur form - som Rönnqvist, som skall vara en av våra nyckelspelare - verkar vara på väg att hitta formen igen. Det tillsammans med att vårat BP råkkar och inget egentligen tyder på att Brynäs är på väg uppåt får mig att hoppas på en storseger. Fast jag brukar altid vara optimistisk i överkant så slutresultatet blir förmodligen 4-2. En förlust går jag i vart fall inte med på, men ni får gärna vinna mot Modo eftersom vi också skulle tjäna på det. Överenskommet?
Kommentera

Nej, nattinatti med er BIF-supportrar, det är dags att sova. Välkomna till Coop Arena imor... idag, om nu några har tänkt pallra sig hit.
Kommentera

Dags att börja hålla tummarna igen då........
Kommentera

arnetiberg: Kan inte du hjdök lkllpp dönsojd fhvn oåfjpaöj pdä fjvno ådu0wp dfjpd¨fjvpsdhjvf pdjps¨fdjpsih jbpsöbjs
gfdi ks90hsi oihoahoa shouo bara dra härifrån!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

observant: Idag har vi i alla fall en chans bara vi inte ligger under med 19-0 efter 1period!!äh faan även om man har varit en superoptimist så tror jag inte på det här gänget längre jag erkänner jag har gett upp hoppet!!Bara vi kan klättra upp till 10.e plats till våren så är man OERHÖRT LÄTTAD!!KLARAR VI DET BRYNÄSFANS FRÅGAN GÄLLER ALLA?????????????
Kommentera

observant: Heter din svensklärare möjligen Tor? :)
Kommentera

Jaha 7 man borta p.g.a skada, ser onekligen tungt ut för våra iskrigare kommer att inkassera ännu en förlust, eller kommer det att vända nu?
Förhoppningsvis så tar de med sig en 3-poängare ner till Gävle.

Håll tätt bakåt.
Kommentera

observant: Klart att vi klarar.!!!! Jag slutar aldrig tro på Brynäs !!!
Jag har bara sett 1 match live och 3 på tv men jag tycker inte att Brynäs är sååååååå dåliga som alla på detta forum verkar tycka.
Jag är helt övertygad om att vi går till slutspel och då kan allt hända. Vi vinner ikväll 2-4!
Kommentera

Brynäs IF behöver både kritik och support. I ett längre perspektiv är kritiken viktig eftersom det verkar vara en del ledningsfrågor som behöver lösas. Värvningsansvariga behöver bytas ut kanske, vad vet jag.

Problemet med i alla fall några av er gnällspikar här på forumet är att ni kommer med all er kritik nu mitt i ett känsligt läge när det går som sämst för Brynäs. I det här läget är det faktiskt det här laget som gäller, möjligen med något tränarbyte och + något nyförvärv. Ett lag som består av människor som påverkas av skit som kastas mot dem.

Hur många man än sparkar inför nästa år så är det "kommande guldlaget" beroende av att det här laget klarar sig kvar. Därför tycker jag det blir ett stort problem med fans som slutar vara supporters och helt övergår till att vara kritiker. Det minskar det stöd som spelarna känner och deras prestation. Och det kanske i slutänden blir skillnaden mellan att åka ur och vara kvar i ES.
Spar på kritiken och skällsorden mot spelarna och ledarna tills dess Brynäs är säkert över vattenytan igen eller tills laget är utan chans. Fortsätter kräftgången är det det här laget som ska kämpa i kvalserien. Vi är trots allt bara tre segrar från en slutspelsplats och det är 35 matcher kvar. Även om det är skönare att ge upp redan nu så är det faktiskt rätt dumt. Mycket återstår av serien och vem vet hur tongångarna går här om 15 matcher.

Vad gäller ordbruket här på GB:n tycker jag det är vidrigt att använda ord som syftar på utvecklingsstörningar som skällsord inte minst med dem i åtanke på de som har handikappet.

Det viktiga för oss alla just nu är väl att det här laget tar sig upp på säkrare mark igen!
Kommentera

Igor: Diplomatiskt och mycket bra skrivet!
Kommentera

Esko tycks ha föraningar om att få sparken vid förlust i dagens match. Se dagens artikel i Aftonbladet.
Kommentera

Igor: Deprimerande läsning helt klart! Tyvärr så tror jag att Esko får gå OM dom förlorar ikväll, det är lättare och billigare att sparka Esko än att köpa nya spelare, men det är fan så mycket fegare!

Tips: 3-3!
Kommentera

70 Rodrigues: Det lär väl ändå kosta en hel del att lösa honom från kontraktet?
Kommentera

carina: Visst, men inte i närheten av vad det skulle kosta att plocka 2-3 nya spelare!
Kommentera

70 Rodrigues: Samtidigt så kan ju en sådan förändring få en trend att vända. Att sparka tränaren menar jag. Även om det egentligen kanske inte är hans fel. Bara det sker en förändring av något slag. Har svårt att se att BIF skulle fortsätta med denna svacka säsongen igenom.
Kommentera

Det finns en bra intervju med Esko att läsa på hockeyligans hemsida!
Kommentera

70 Rodrigues:
Du har väl anmält dig till nyhetsbrevet. Det är det som dom citerar.

Jag vill gärna ha Esko kvar.
Kommentera

Igor: Jag vill också att Esko ska vara kvar, det är definitivt inte hans fel att det går som det går just nu!
Kommentera

Lycka till mot Lule, jag tror det är väldigt många runt om i landet som håller tummarna för Brynäs IF, ikväll och framgent. Vinner Brynäs ikväll, och det borde verkligen ligga inom rimlighetens gräns, tror jag att det raskt vänder åt rätt håll.
Tips: LHF-BIF 2-4.
Kommentera

nek97raj: Tack så mycket, vi får innerligen hoppas att du får rätt!
Kommentera

70 Rodrigues: jag har väldigt starka föraningar om att BIF grejar en trepoängare ikväll. Spelet mot frölunda lovade ju gott.
Än en gång: Lycka till!
Kommentera

nek97raj: Vårt hopp står till dina föraningar
Kommentera

Jag hoppas du kan sia om framtiden,annars får vi
försöka få igenom att vi får möta Leksand hela
säsongen.
Kommentera

70 Rodrigues: Men är det inte bättre att lägga de pengarna på en spelare, än att byta en tränare mot en annan?
Kommentera

Ford Prefect: Du har så rätt!
Kommentera

size: Tja, ett lag som, lite överdrivet, spelar för sin överlevnad mot ett tämligen överkomligt motstånd, det torde bara sluta på ett sätt.
Kommentera

Brynäs har en kille som vågar stå upp och inte gömmer sig bakom någon. Jag menar Janne Larsson, han säger att spelarna själva måste ta ansvaret för sitt dåliga självförtroende.
Hoppas att Brynäs vinner mot Luleå, för MODO planerar att vinna i Gävle nästa match. Brynäs måste få några vinster för att inte helt tappa kontakten, inte bra om något lag släpar efter.
Kommentera

70 Rodrigues:
Hur var det med den där Lehtinen i Modo. Ville de inte bli av med honom? Nu verkar ju Djoos ha fått tillbaka njurproblemen.
Kommentera

Igor: Visst är det så, men Bäckström är väl rädd för att köpa grisen i säcken! Han har ju gjort det tidigare!
Kommentera

Igor: Lehtinen! Varför inte? Enligt Bäckis så finns det ju inga andra spelare att få tag i!
Kommentera

70 Rodrigues: Men Esko måste väl känna till honom om han lirat i landslaget.
Kommentera

Igor: Man kan ju tycka det, men frågan är hur mycket dom lyssnar på Esko egentligen?
Kommentera

Igor:

Lehtinen är på gång, så han behåller nog MODO.
Kommentera

Tja alla likasinade!

Jag hoppas att grabbarna kan göra en anständig insats i matchen.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

15-8 i skott till dom våra och bara en utvisning på hela perioden... hur ser matchen ut månn tro??
Kommentera

Tor Karlström: 0-0 vi är med än så länge! Det sorgliga är att nu har vi inte gjort mål på 5 perioder illa.
Kommentera

Karjalainen helt fri i början av 2:a men missade!
Kommentera

Brynäs bättre än Luleå i andra perioden enligt sportradion. Ett mål skulle inte sitta helt fel, det var ju ett tag sen.
Kommentera

Gust: Låter lovande, som sagt nu skulle det smaka mumma med ett Brynäsmål!
Kommentera

Gust:
Ja, men hur det än går- positivt att vi spelmässigt är bäst!!!
Kommentera

« · 149440 · »