Känner mig ovanligt förväntansfull och spänd inför kvällens match. Känns lite som en omstart nu när vi har en kugge som Granis tillbaka, äntligen en stabil målvakt i laget och ett skadeläge som ser ljusare ut (ta i trä).
Vi har trivts bra mot Luleå senaste säsongerna, framförallt uppe i Coop, och en eventuell seger skulle ta oss förbi dem i tabellen. Ett perfekt utgångsläge kan man kalla det.
Positiva känslor i kroppen genererar i ett positivt tips; 3-2-seger efter förlängning. Kilström, Brodin och Rödin målskyttar.
Steenm:
Kände så först
Sen kollade jag på line-up...
Strid i en tredje-kedja
Två shl-premiärer + Molin i fjärde...
Ollas, Nocke, Alex saknas verkligen...
Ingen DP...Almtuna eller J20 hoppas jag på...
4th Line | 27. Lindgren, Alexander | 31. Granström, Jonathan | 19. Ljunggren, Daniel | |||
---|---|---|---|---|---|---|
14. Westlund, David | 10. Strid, Nicklas | |||||
3rd Line | 29. Molin, Emil | 9. Enterfeldt, Sebastian | 34. Brodin, Daniel | |||
22. Sundqvist, Jörgen | 3. Djoos, Christian | |||||
2nd Line | 23. Sweatt, Bill | 39. Nordquist, Jonas | 90. Harju, Johan | |||
55. Jacobsson, Robin | 52. Kilström, Lukas | |||||
1st Line | 53. Thuresson, Andreas | 41. Scott, Greg | 18. Rödin, Anton | |||
15. Bertilsson, Simon | 13. Gunderson, Ryan | |||||
Goalies | 40. Holmqvist, Johan 1. Starkbaum, Bernhard |
tjugo8: En fröjd att se att förstafemman i sin rätta natur nu när Scott och Bertilsson är tillbaka. Med Bertilsson kommer också Gunderson lyfta sig ett par snäpp.
Sundqvist med Djoos... dåliga vibbar, hoppas det håller.
Riktigt kul att Lindgren är tillbaka med, han har kapacitet till att bli riktigt bra på den här nivån.
Trist att Brynäs har fått två utvisningar där Luleåspelarna väljer att ligga kvar och resa sig blixtsnabbt efter domarsignalerna...
Domarna snodde nog ett korrekt mål av Luleå - men kvitteringen var väl ändå spelare i målgården?
Redigerad kommentar
Såg delar av Örebros match igår. Dom hade faktiskt ännu sämre försvarsspel.
Tidigare har anfallsspelet sett bra ut men nu skapar vi ju inte ett skit. Det räcker inte med en ny reservmålvakt.
Tips: 4-3 efter sudden.