brynäs08: Syns att Luleå är i en svacka. Synd att motståndarna har en ännu djupare.
AIK på söndag känns som en hyfsad indikation på vilka som kan göra Örebro sällskap i vår. Svårt att se nåt annat lag konkurrera.
Allt är så jävla svart eller vitt i det här forumet så jag blir fan spyfärdig. Vi har spelat i veckor hårt skadebeslastade och när fyra spelare gör sina första matcher på ett tag så förväntar sig alla att spelet ska kugga i direkt och allt ska se bra ut. Inga misstag får begås, för då ska det gnällas så in i helvete...
Nu har vi förstärkt på målvaktssidan och det lär ta några matcher, med fler återvändande spelare, innan trenden kan vända.
Tack för mig, jag tar en paus från forumet...orkar inte med mer gnällande.
Är det definitivt nu? Att spelet från i våras är tillbaks. Med stora förluster och obefintlig vilja. Dom måste styra upp defensiven. Fixar Jonsson det i år?
Linus Wickman: Försvarsspelet är identiskt med förra året. Dvs obefintligt.
Låt vara att Honken är högst medelmåttig men markeringsspelet är fullkomligt bedrövligt, det rusas mot puck och tappas gubbar om vartannat.
Sen har vi bara två backpar av elitserieklass. Vi behöver två backar till av klass för att slåss om topp 5 placeringar. När är det läge att strippa C't hos Sunken?
TJ lyckades inte styra upp detta förra året och han lär inte lyckas i år heller.
Motståndarna vet ju att det bara är att sätta press högt upp på Brynäs så kommer antingen misstagen eller utvisningarna. Anfallsmässigt finns det stora kvaliteter men kommer vi inte ur egen zon spelar det ju mindre roll.
Redan på söndag kan det bli bottenkänning. AIK spelar alltså ingen match mellan torsdag-söndag, Brynäs spelar 2. Hur det här gänget ska kunna mobilisera kraft och vilja för att ta nån pinne öht är svårt att fatta.