Brynäs IF

724837 inlägg · 7958 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF

« · 373689 · » Till forumet


Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Ford Prefect: 17-10 i skott till Lule...Korhonen är nog uppvärmd :)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
aphac: Så länge det står 0-0 så är vi med.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Gusten: Nyss loggat in, det låter inte som om vi är med i matchen?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Gusten: Så länge han rättar till det igen så får han ställa till det bäst han vill. :)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Gusten: Och kommentatorerna blir så till sig att de distar emellanåt. :) Förresten låter den ena som en riktig "söder-kis"... Vad är det för tomte som har letat sig upp till Lule?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Ford Prefect: BIF verkar vara nere för räkning redan...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Ford Prefect: Rätt åt han när han ställer till det för sig ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Låter som Korhonen får sprattla som en bläckfisk just nu...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Men, ska jag tillägga, det blir nog så att Malmö och Modo vinner. Det är inte nog illa annars.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
I kväll måste Timrå och Linköping göra sin plikt. Och framförallt Brynäs själva, förstås.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
BP nu.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Gusten: Men det har fanimej inte jag :( RealPlayer e inte skoj att ha att göra med.

-HF
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
HF: Nu har jag ljud...tack! Sätt ett i PP nurå
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Tänk om Fagermo hade valt Brynäs istället för Luleå.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
HF: AHAAAA!! Nu fatta jag...OVANFÖR! Det är upp va???? :)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Gusten: Jopp, jag håller på med det men länken jag pratade om är alltså här ovanfär bredvid länkarna till BT och BSKV.

-HF
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
HF: Nu verkar det som om det inte går att komma in på er sida heller :) Verkar vara en uppdatering på gång....
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Gusten: Jag hade samma problem men kom in via länken här ovan.

-HF
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
sylf: Fan jag kommer inte in på hockeyligan!!!!!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Mickis: Hmmm....ska försöka :-)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Ja då fokuserar vi all vår positiva tankekraft.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
65Selander: Var det inte Bulan och Djoos som alltid retade upp varandra till vansinne med tykna kommentarer så fort de kom i närheten av varandra?

Kupans förflyttningar är som minutvisaren; tittar man stint på den ser man ingen rörelse men tittar man bort en stund och sen tittar på visaren igen kan man se att den flyttat sig en bit.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Det var synd *rulllar runt på golvet och asgarvar*

Men du kan titta på Kuparinens snabba förflyttningar istället ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kan meddela att alla våran favorit, Tomas "Bulan" Berglund är sjuk och missar kvällens match.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
sylf: Fyfan vad härligt att Lind och Kupan är tillbaka. Och framför allt att Mattias Karlsson spelar istället för AA! Han har ju mer storleken för sig och spelar enklare än AA, vilket är precis vad Sjödin behöver ha bredvid sig.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Kuparinen och Lind är tillbaka imorgon!!!

P3s säsong är över.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Huge: Tror inte det Blir så tufft i morrn.Brynäs bjuder inte till så mycket längre.Dom "riktigt" viktiga matcherna har redan pågått ett tag,med idel förluster.Jag har en känsla som säger att Brynäs kommer att lira kval även i år.Dels för att man ALLTID är som sämst när det gäller,dels för att de andra lagen KAN ta sig i kragen och kämpa ner topplag även på bortaplan,nåt som Brynäs aldrig gör.Laget är dessutom inne i en trend som pekar spikrakt neråt,nåt som GP måste ta itu med.Hans ansvar i den frågan är snudd på 100%.Han måste kunna motivera spelarna till stordåd och få dom att kämpa till sista blodsdroppen.Nåt som inte gått sen våren -99.

Efter matchen mot DIF kom kommentarer om att man inte ska förvänta sig att Brynäs ska kunna rubba lag som typ DIF,hur kommer det då sig att de andra lagen under oss och omkring oss kan slå dom titt som tätt ? till å med borta ?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
70 Rodrigues: Skillnaden är väl att spelarna inte blir lika stirriga som oss supportrar när dom spanar in tabelläget....
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Huge: Klart som fan att dom tittar på tabellen lika mycket som oss supportrar.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Lothar: Tror också att Luleå tar sig vidare, men sedan blir det svårtippat. MoDos skadelista går ju inte av för hackor, där ligger vi i lä.
Kan stå dom dyrt i slutändan. Det blir tufft i morgon, en riktig holmgång skulle jag tro. Kupan behövs däruppe, helst också Lind. Dom är fysiskt jobbiga att möta så våra junisar kommer att få slita hund.
Dom riktigt viktiga matcherna kommer dock nästa vecka mot MoDo och Leksand hemma. Skönt också med 5 dagars uppehåll efter Lulefighten.
Kan behövas just nu...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Huge: Tror att Modo kommer sluta på den 7:e platsen och att luleå tyvärr kommer på den 8:e. Varför? Jo tycker att de har ett lag som har jävlar inamma i sig samt att de är ett jäkligt bra lag på hemmaplan..
Brynäs komma sluta på en 9:e plats och sen så får vi se den 30/4 om de klarar elitlincensen pga av missat slutspel...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Jompe: Bra inlägg (som vanligt höll jag på att säga...) :-)

Rodrigues har väl rätt i princip om att alla matcher egentligen är måstediton, men i praktiken är det som du säger. Det är som Malmström säger, att det nu gäller att sikta på nästa match hela tiden och inte stirra på tabellen. Ett par vinster och det svänger fort. Tycker mig känna igen resonemanget från fjolåret, men det stämmer likväl.
Egentligen förstår jag inte varför de flesta är så upprörda över läget.
Vi var ju kraftigt baissade av både media och egna supportrar innan säsongen pga en skadekänslig och tunn trupp. Nu har vi det läge som de flesta väntade sig, så varför elda upp sig?
Spelarna har trott på slutspel hela tiden och det har jag också gjort.
Finns ingen anledning att ändra på detta. Grabbarna blev ju beskyllda för att ha lagt sig ner att dö mot Djurgården och det var ju rent nonsens.
Tycker istället att det redan verkar vara många supportrar som börjat med samma sysselsättning....
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
70 Rodrigues: jo!
laguppställningarna ser väl ok ut!
men nån vinst tror jag inte på!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Jompe: Jompe bra skrivet och jag håller med dig men det känns som om BIF inte ger allt idagläget oavsett om dom spelar mot topplagen eller dom i deras närhet. Det verkar som om viljan att vinna inte finns där längre och dom verkar tröttkörda. Nä nu får vi hoppas att dom tänder till på nytt och lyckas ta lite poäng så att man slipper se det där grymma strecket nedanför oss komma närmare.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
70 Rodrigues: Angående att vissa matcher är "måste"-matcher men inte andra; antar att det är mitt inlägg Du beskriver som "bara nonsens" och "larv". Självklart är det viktigare att vi slår lagen nära oss eller under oss i serien än att vi slår Färjestad eller HV, av det enkla skälet att det sannolikt (obs. sannolikt) är så att de lagen också slår lagen nära oss eller under oss i serien. Ingen har sagt att vi bara ska ställa in rören och kassera in en förlust mot topplagen--vi ska självklart försöka vinna alla matcher--och som vi såg igår kväll kan även bottenlagen skrälla mot topplagen. Poängen med mitt inlägg är att matcherna mot Luleå och Modo är enormt viktiga matcher. Och eftersom vi ligger där vi ligger i serien håller alla matcher på att bli "måste-matcher". Men det är viktigare att slå Luleå, Modo, SSK, Mif och Leksand än FBK, HV och DIF eftersom det är bottenlagen vi måste ha under oss i serien. Kan vi ta poäng från topplagen--bra, kanonbra, men det är bottenlagen vi måste slå för att stanna kvar i serien. Det är de lagen vi mest sannolikt kan slå och det är de lagen som mest sannolikt också får stryk av topplagen. Igår gick alla resultaten mot oss, resultat att vi drattade underslutspelsstrecket.

Vem har sagt att det är helt OK att de förlorade igår? Det är ju bara nonsens, bara larv.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Vi får väl se vad som händer
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
65Selander: Får nu ta och göra det. Men om det är att komma med i ditt SpS-galleri så avstår jag gärna.Du kan ju alltid ta bilden som jag har i min presentation, där jag visar min vackra sida :)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
ojojoj är det Luleå borta på torsdag för bif, sorry förlust med 2-5 tror jag.
Luleå är starka!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Då vet du vad som väntas, gäller även Kickan!

Du kan fråga Matsby om du är osäker ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
64Waern: Låter ju kanonkul.Ni är då hjärtligt välkomna till Coop Arena.
Förhoppningsvis är man ledig den matchen så man får träffa på några av er.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Det är nog så gott som alla SpSare som kommer upp till Luleå.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
70 Rodrigues: Imorgon är det en grymt viktig match. Vid seger för er så går ni om oss och tar över den sista slutspelsplatsen. Vid händelse av Luleåseger får vi ett glapp på fyra poäng. Så onekligen kan man säga att det är en väldigt viktig match för bägge lagen.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Vill bara säga att snacket om att vissa matcher inte är "måste" matcher är ju bara nonsens, alla matcher som Brynäs spelar framöver är måste matcher. Vi måste minst ta 20-25 poäng till om vi ska ta oss till slutspel. På vissa så verkar det helt ok att dom torskar pga att det inte är en "måste" match, vad är det för larv???
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
magoo70: Av dom du räknar upp är jag lite besviken på "Husse".
Han har inte haft någon större säsong bakom sig. Bara att för vår del hoppas att det lossnar snart.

Hörde att det kommer upp ett gäng BIF-supportrar om någon vecka.
Är det många av er SpS:are som kommer?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
Portello: Ja, oddset är ju trots allt lägre på en Luleå vinst än att BIF´s unga lag skall vinna morgondagens match. Vet att ni har några matchvinnare såsom Huzcowski (?), Henrikson, Rönnqvist, Fagemo som kan avgöra hela tillställningen.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
magoo70: Det blir inte lättare med centerbristen, Kyrö och Lind skadade, Miettinen spelar mkt bättre på kanten, kvar Johansson som gör första säsongen i elitserien och Molin som nu spelat 2 matcher i den rollen.. Å andra sidan spelar det ingen roll vilka kedjor som komponeras om inte inställningen är den rätta. "Hv slog håglöst Brynäs" var rubriken på text-tv igår.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
magoo70:
Senast vi möttes i Coop hade vi fem skadade spelare innan match och bara efter några minuter fick en sjätte spelare kasta in handduken. Trots det lyckades vi vinna.(Inte någon garanti ör vinst imorgon dock)
Imorgon så är åtminstone 2 X Nilsson borta samtidigt som Skrbeks meddverkan är osäker (sjuk).
Igårdagens match hade vi även Jonas Johansson samt Andersson-Junkka borta.Hur det är med deras medverkan imorgon har jag ingen aning om.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
70 Rodrigues: hehe..enda skillnaden var väl att jag vill ha in Karlsson på back istället för AA samt Jocke i buren. Behöver rejäla killar i defensiven.

Är Lind frisk tar han Jakob J plats samt byter med Miettinen i 1:a. Tycker att Jakob oxå kan vara lite tunn ibland.

Det svåraste är ju att laborera med kedjorna då inget verkar fungera för att ge en riktig utdelning framåt, dock intressant vad #11 Danielsson kan hitta på framåt.

Lundström en bra insats sist som motiverar en fajt till.
+ en j**vlar massa go och j*vlar anamma så kan det funka.
Luleå har många skador så det kommer definitivt att finnas en vinst chans i morgon..
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
magoo70: Vi tänker rätt lika va :-))
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
70 Rodrigues:

Målvakter: Lundström (Korhonen)

1:a Sjödin-Karlsson Malmström-Miettinen-B Danielsson

2:a Kuparinen-VPL N Danielsson-Molin-Soling

3:e Björck-Johansson Rönnqvist-Johansson-Nylander

Bänken/avlast: Andersson, Östlund, Eriksson.
Kommentera

« · 373689 · »