Brynäs IF

728240 inlägg · 7961 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 30/1-14

« · 1609995 · » Till forumet

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 30/1-14

Davey_22: Otacksamt för Johansson. Han får lika lite hjälp som våra andra målvakter.

Matcha juniorerna flitigt nu, det har vi igen nästa år.

Kommentera

Lätt att sitta såhär i efterhand och säga att det var fel att ställa Johansson i mål den här matchen. Men man kan väl aldrig veta om någon är riktigt redo eller inte? Bra att testa honom redan denna säsong oavsett. Nästa säsong kan det ju bli så att han rentav får jobbet som backup och då är det ju ändå rätt skönt att låta honom testa på den här nivån redan nu.

Tycker fortfarande det var rätt att låta honom stå och det tyckte jag även innan matchen.

Kommentera

Rodrigo: Tycker också det är bra att han får prova på en match. Någon gång måste JJ få testa om vingarna bär och varför inte nu?
Kommentera

Davey_22: Även utan facit i hand så kändes bänkningen av Honken väldigt konstig, måste jag som läktarcoach säga. Han var helt Ok senast och inte kan väl TJ vara så korkad att han låter Honken agera syndabock?
Måste vara nån form av skada på Honken, det är den enda förklaring som jag isf köper. Att vara nervös i debuten säger jag inget om, men Johanssons agerande har sett osedvanligt darrigt ut t.o.m för en debutant.
Synd, vi ser bra ut och skapar en hel del framåt. Blir lite svajigt bakåt, märks att framförallt Nordan och Enterfeldt saknas i försvarsarbetet.
Äh, i andra måste ju Johanssons värsta rampfeber ha släppt, så nu går vi för 3 poäng...
Kommentera

Nu ringer det nog snart :-(
Kommentera

Huge: Finfin plock där av JJ!! Kul att se.
Kommentera

Är dom lika vilsna idag som sist?
Kommentera

Huge: Bara för att Honken bänkas betyder ju inte det att han utmålas som en syndabock. Det är väl inte mer än rätt att låta Johansson få chansen någon gång denna säsong? Att släppa in 7 mål är väl kanske inte det bästa för självförtroendet heller.

Om Johansson har kapacitet till att vara backup nästa säsong så blir ju det ett otroligt billigt alternativ... någon gång måste man ju testa honom på denna nivå liksom. Nästa säsong känns lite sent!
Kommentera

Men om Johansson skulle vara få chansen så var man ju tvungen att peta antingen Honken eller Starkbaum, nu var Starkbaum skadad och Honken släppte in 7 mål förra matchen. Känns ändå inte helt ologiskt, liksom.
Kommentera

22 är verkligen inte på topp...
Kommentera

Tycker vi gör en ganska så bra andraperiod.

Kommentera

Höjt Brodecki förut...Idag tycker jag han har gjort ett genombrott.
Kommentera

Rossa: Det har han väl inte varit dom senaste 15 omgångarna, riktigt. Sen har han ju även varit i backpar med Löf ett par gånger och det är väl inte den enklaste uppgiften kanske...
Kommentera

Granis går tungt...
Kommentera

bradberry: En liten knuff i ryggen på Ledin...två minuter. Ledin som ska vara så tuff borde väl kunna stå på benen.
Kommentera

Zappaholic: Horribel utvisning
Kommentera

Zappaholic: Riktigt bra andraperiod från vår sida, vi för ju matchen.
Men självklart så går domarna på Ledins diving, ramlar som en klubbad oxe när Jacobsson duttar honom lite i ryggen. Håll i perioden ut nu, viktigt.
Kommentera

bradberry: Sicket jävla flytmål...där måste JJ stänga femte hålet.

Avskyr den där Klasen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Men fyfan för detta!!!
Kommentera

Jaha, då var det väl klart då :-(
Kommentera

Brynäsgubbe:
Nu skiter jag i detta.. Kör på 6 utespelare i sista, nu avgår jag.
Kommentera

Återväxten på målvaktssidan känns sådär. Med en slips i ribban hade vi haft 1-0....

Jaja, pojken ska härdas.
Kommentera

Alltså... Vill inte säga det men det här är den absolut tyngsta målvaktsdebut jag skådat...

Han släpper igenom mycket. Med facit i hand ett felbeslut. Många beslut som Brynäs har "otur" med...
Kommentera

Jag säger inte att det var fel att testa Johansson idag, men jag vidhåller att han inte är redo. Billiga mål och flertalet skott i ramen.

Dock ska man säga till hans försvar att han har SHL's sämsta defensiv framför sig.

Kommentera

70 Rodrigues: jäkligt starkt att bara ligga under med 3-1 trots alla skador. Det måste vi alla vara glada och nöjda med. Det är nu dom stackars hockeyspelarna behöver vårt stöd.
Kommentera

Ledin kastar sig och Brynäs läcker som ett såll i boxplay. Minst ett mål per match.
Kommentera

Jag tippade 7-1. Tror det ligger nära till hands...
Kommentera

Davey_22: Fönstret är ju fortfarande öppet, så Sundlöv kan ju styra, men "marknaden är väl död"
Kommentera

Zappaholic: Vi skapar mest, för matchen men Johansson sänker oss tyvärr, det är den bistra sanningen.
Inte för att jag missunnar honom en debut, jag är mer kritisk å Honkens vägnar.
Varför bänka honom efter 3-0 hemma mot Örebro och en helt Ok match mot Växjö utan nån som helst hjälp av försvaret?
Obegripligt.
Var det så jävla bråttom och akut att låta Johansson debutare just i det här läget?
Även om Honken släppte 7 puckar så är han så pass rutinerad att han skakar av sig såna saker, det borde TJ veta. Vetefan vad Honken tycker är värst just nu: att han inte fick chansen idag eller att han lider med Johansson...
Kommentera

munkas: Vem har snackat om "glad och nöjd"? Det handlar om att fatta att 1+1=2.

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry: det är å andra sidan jävligt lätt att säga vad som är rätt och fel med facit i hand. Hade Honken släppt in några lätta hade drevet skrikigt efter JJ
Kommentera

Jajjen:

Nu har vi i alla fall fått svaret på varför man hårdnackat kört på med Rahm och Honken. Johansson håller inte måttet , och kommer troligen aldrig att göra det heller

Kommentera

Jag är snart inte främmande för att ta in Czarnecki att sköta defensiven. Hur länge orkar man se hönsgård och boxplay som liknar uppställda koner ?
Kommentera

Davey_22: "Dock ska man säga till hans försvar att han har SHL's sämsta defensiv framför sig."

Bara det att idag är det knappast defensiven som gjort att Luleå fått sina billiga mål.
Det är Johanssons osedvanliga givmildhet som gör att det står 3-1 istf 0-1 på tavlan.
Maken till enkla skitmål var det länge sen man såg, så är det bara.
Kommentera

Lunkan: Exakt! Men valet av JJ är ett misslyckat beslut. Det kan vi väl konstatera ändå...?
Kommentera

Huge: Jag kan inte klaga på junis målvakten. Kan inte Brynäs göra mer än ett mål, så vinner man inga matcher. Då är det ju skitsamma om det blir tavlor från johansson. Det vore annat om brynäs hade gjort 3-4 mål.

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas: "Vad gäller Brynäs spel för övrigt så är jag faktiskt ganska nöjd. Vi har trots mängder av skador lyckats knipa en fjärdeplats vid juluppehållet"

Så här skrev du dan före dopparedagen...du var nöjd med en fjärdeplats trots mängder med skador. En femteplats med kanske ännu fler skador tycker du är katastrofalt ;-)

Kommentera

Huge: Håller med Huge här...

Visst har vi haft ett klappkasst försvarsspel på slutet men idag är det tre fatala målvaktsingripanden som gör att vi ligger under. Svagt av back framför mål på 2-1 men JJ ska ju ta alla tre målen...
Kommentera

bradberry: Hade inte räckt med nån Honk i målet. Ska Brynäs vinna med det här försvarsspelet måste seriens bästa/näst bästa målvakt stå.
Kommentera

Huge: Ja,vi kommer inte ifrån det faktum att JJ har gjort en riktig skitmatch och kanske dödat matchen..

Timingen på hans debut känns lite konstig,Luleå borta i ett läge där vi slåss för top 6 ?

Å andra sidan ska man ju debutera nån jävla gång, jag vet inte...Längtar till uppehållet.

Kommentera

bradberry: Å andra sidan har han haft en jäkla flax med, vad är det, 4-5 stolpträffar. Dom hade gått in på Honken.
Kommentera

Har vi lite flyt kanske vi kan få ett PP av domarna i början av tredje och reducera. Sen är det match igen. Fast domarna har inte hittat ett enda regelbrott på 40 minuter från Tjyvjägarna så det är väl att hoppas för mycket :-(
Kommentera

Jajjen: Vi har haft flest ramträffar i hela SHL än så länge...27 stycken. Nu får vi lite betalt radioaktivt att ramträffar mot oss inte går in :-)
Kommentera

Davey_22: Ja, jag är normalt inte mkt för att analysera med facit i hand, men här känns TJ:s beslut väldigt ologiskt t.o.m för en läktarcoach som jag.
Och som sagt: mer å Honkens vägnar än att det skulle vara fel att låta Johansson debutera, även om jag håller med dig om att timingen isf känns lite konstig.
Aja, bara att bita ihop i tredje och jobba in en kvittering.
Spelet är iaf ljusår bättre än senast, defensiven också helt Ok förutom JJ då.
Synd på grabben, hoppas han har psyke för att skaka av sig den här debuten på ett bra sätt.
Och som du säger: skönt med uppehåll och förhoppningsvis ett gäng spelare tillbaka efter OS.
Kommentera

Huge:

T.o.m Bertillson ser  ju mer än lovligt seg ut !

Nått är fel med den killen. Hoppas Brynäs hjälper honom på bästa sätt !

Kommentera

Herregud. Bara för att Johansson gör en dålig match i sin debut betyder inte det att han inte håller måttet. Så himla lätt att sitta och säga nu att det var ett dåligt beslut dessutom. Skulle Johansson göra en kanonperiod nu och rädda 50 skott och vinna matchen åt Brynäs skulle folk säga att han är nästa stormålvakt. Det svänger snabbt.

Kommentera

Jokern: Vi MÅSTE sätta våra frilägen. Två misade ikväll.
Kommentera

Zappaholic: När jag skrev det spelade vi mycket bättre ishockey och låg fyra. Nu spelar vi på samma nivå som AIK och Örebro. Jag vidhåller att vi inom några matcher ligger på 8:e plats.
Kommentera

Zappaholic: Faaaan Scott. ..MÅSTE VARA MÅL DÄR
Kommentera

Davey_22: Tycker Johansson snarare borde debuterat någon gång i början på säsongen, mindre streckstrid, mindre press och dessutom en Rahm i målet som inte var bra nog. Men nu blev det ju inte så tyvärr.
Kommentera

« · 1609995 · »