Brynäs IF

723269 inlägg · 7955 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF

« · 809450 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Måa klagar på Brynäs match intro men detta... fy f-n. Heder åt att dom hedrar Sandlin
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
GävleLasse: Rubriken var- "Luleå matchar sina spelare hårdare än Brynäs som fördelar ut istiden på fler spelare" Muskler utav stål, bah ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
65selander: Detta på grund av Leners hela idé med att spela sin producerande förstafemma så mycket som möjligt. Boork är ju mer för att rulla runt på mer folk och väntar in i det sista med att toppa ett lag och gå ner på folk. Är det något Lener är duktig på så är det aktiv coaching.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Tittar i programbladet och hittar att LHF spelar 6st spelare hårdare än vi om man tittar till istid. Backar. Saravo 31,19 min, Obsut 30,49 min, Sandström 30,2 min. Forwards Surovy 27,31 min, Bartecko 25,57 min, Chabada 24,54 min I Brynäs sä är det enl följande. Backar, "7 28, 11 min, 3" 26,40 min, "29 25,54 min varav 3 & 29 gjorde sina minuter i en å samma match (26/10 MODO borta). Fw "19 24,8 min, 12" 22,49 min, "36 22,12 min. Verkar som vissa matchar hårdare än oss men så ligger dom några påäng bakom oxå. K-Å ramlade förbi och han var inte så glad i domarn i tisdags samt att det var två dåliga lag på plan. Tyvärr så hade jag ingen plats i laget i kväll heller. ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
GävleLasse: Det är plusstjänsten som suger galla just nu;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
GävleLasse: För en gångs skull har vi fått en bra, grafisk redovisning av Boorks spelsystem.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Bissett19: Ja den där uppställningen var ju inte ett dugg rörig ;)

Se nu till att göra nytta för pengen du betalat för att vara plussare ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Huge: Daniel Johansson har även snittat en bit över 20 minuter per match, bara detta är ett tecken på att det är backbrist i Brynäs.

Jag tycker inte att det är fel att man spelar Sjödda så pass mycket som man gör jag pekar bara på att det är ett bevis på att "glappet" ner till de andra backarna är så pass stort.

Jag skiter väl i om Rhodin eller nån annan back i FBK har mycket speltid. Lag som tex FBK har ju hela tiden sett till att man har ett skapligt djup i sin backbesättning.

De värvade som bekant in Kantor när det visade sig att Olausson inte kunde spela. De agerade istället för att hitta på ursäkter.

Ursäkter som verkar vara något som du är världsmästare på, du skulle lugnt kunna få en fast tjänst som ursäktsmaskin i föreningen Brynäs.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
rackham: Hela lagets spel gäller väl. En fågel gör ingen sommar.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
65selander:

Det är en konst att göra andra runt omkring sig bra...
Det gäller nr 19 också.

Annars räcker det att spela 1-5. Men då blir det någon annan sport... som varken du eller jag vill se.

Video.
Hela femmans spel.
Vinna matcher.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
65selander: Här har du kvällens lag,ta ett par kalla i baren från Fantomen oxå;) ALMTORP, Jonas 31. WIDING, Daniel 21 Ove Molin 4th Line 5. HULKKONEN, Antti 18. ALCÉN, Johan -------------------------------------------------------------------------------- 23. DANIELSSON, Björn 33. KARLSSON, Sebastian 17. HERMANSSON, Daniel 3rd Line 22. SUNDQVIST, Jörgen 10. NOLANDER, Peter -------------------------------------------------------------------------------- 14. MÅNSSON, Mathias 36. LIND, Mikael 41. BICEK, Jiri 2nd Line 29. LAVINS, Rodrigo 8. ANGELL, Nicholas -------------------------------------------------------------------------------- 12. DACKELL, Andreas 24. HANSEN, Mads 27. SPETS, Lars-erik 1st Line 3. JOHANSSON, Daniel 7. SJÖDIN, Tommy -------------------------------------------------------------------------------- Goalkeepers 30. SPERRLE, Daniel 1. KRISTAN, Robert
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
65selander: Här har du laget ikväll,ta ett par kalla i baren från Fantomen oxå;) ALMTORP, Jonas 31. WIDING, Daniel 21 Ove MOLIN 4th Line 5. HULKKONEN, Antti 18. ALCÉN, Johan -------------------------------------------------------------------------------- 23. DANIELSSON, Björn 33. KARLSSON, Sebastian 17. HERMANSSON, Daniel 3rd Line 22. SUNDQVIST, Jörgen 10. NOLANDER, Peter -------------------------------------------------------------------------------- 14. MÅNSSON, Mathias 36. LIND, Mikael 41. BICEK, Jiri 2nd Line 29. LAVINS, Rodrigo 8. ANGELL, Nicholas -------------------------------------------------------------------------------- 12. DACKELL, Andreas 24. HANSEN, Mads 27. SPETS, Lars-erik 1st Line 3. JOHANSSON, Daniel 7. SJÖDIN, Tommy -------------------------------------------------------------------------------- Goalkeepers 30. SPERRLE, Daniel 1. KRISTAN, Robert
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Rackham: Din söderbo inte skall Bäckis behöva anpassa sig till dom andra, det är han som är stjärnan i himlen. Vet inte vem som skrev det men det är ju grundläggande i all sport nästan. Spela till han som har farten uppe. Då kan man ramla in i zon snabbare än du hinner med i blicken ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Ang Sjödda så hade nog ingen klagat om han var 23, det är fel att Bäckis är bland dom bättre bara för att han är ung. Var glad att unga som gamla gör bra ifrån sig... än så länge ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
GävleLasse: "En väldigt dålig slutsats med tanke på att Boork sliter enormt på ett fåtal backar som t ex Sjödin."

Ja, det brukar ju heta så när det gäller en spelare i Brynäs.
Hade han spelat i ex Färjestad så hade det hetat att han får mkt speltid pga att han tål detta och då även är som bäst. Alltså ett smart och klokt drag av tränaren.
Vilka är isf de övriga backar som vi sliter så enormt på, om man ex jämför med hur mkt istid jämförbara backar i övriga lag får?
Skulle tro att det inte är ngn större skillnad. Sjödda är en undantagsspelare och det finns väl ett par andra också i ES.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Någonting som Gävle skall ta efter är att lokalbussen är gratis om man har förköpt biljetten. Suverän service
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Hoppas Brynäs spelar bättre än vad jag stavar. Jefla tangetbord på mobilen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Ähh nu börjar ni låta som MODO'iterna. Någongång så måste även Sören göra rätt för sin dagsersättning ;-) Tavka vet jag när Västernorrlands domarförening sökte bandydomare till en kurs. Ingen amnälde sig. Tänk HF som huvuddomare och Tony samt Sylf som linjedomare...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Bissett19: Äh, det spelar ingen roll, alla domarjävlar hatar Brynäs...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
HF: Aah Persson den där jävla Brynäshatarn.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Ska nog mycket till om det ska bli vinst idag, med tanke på vem det är som dömer.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
65selander: Äsch, har man varit en av två Brynäsare i Delfinen så låter det som ert gäng kommer fylla en hel sektion....:-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Arnemyr: Finns hopp om mänskligheten i Luleå också, ramlade in ett gäng Gävlebor på O'Learys. Dock inga kända ansikten.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
65selander: shit asså du är helt makalös =)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Arnemyr: Du kan vara lugn, kommer hem på lördag morgon. Har dom släppt laget ännu? Här är det skitväder så man är glad att få krypa in i Coop Arena om några timmar. Förresten så vinner vi med 4-2 ;-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Anemyr: Jag har sett så pass mycket av Morin för att kunna säga att ett tiotal matcher i AS inte gör underverk. Han är lite för snäll i sitt agerande för att hålla i ES. Jag kan tänka mig att det var detta som fick Bendelin att ta bort honom från JVM-truppen med.

Nej, någon Morin skulle inte innebära den förstärkning av backspelet som jag efterlyser.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
GävleLasse: skulle va kul att se Morin i hetluften efter hans senaste framgångar i Allsvenskan. Han fick bara lira 24 sek senast... Så Selander är i Lappland?? Då kommer vi alltså att sakna dig på bussen på lördag är det så?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Huge: En väldigt dålig slutsats med tanke på att Boork sliter enormt på ett fåtal backar som t ex Sjödin. Detta förekommer givetvis i andra lag med men inte i samma utsträckning. Då är det ofta i andra spelformer än 5 mot 5.

Sen skall man inte sticka under stol med att Brynäs siffror är bra sett till de andra lagen i ES men skall man ta hänsyn till det när man skall förstärka ett lag? Är det inte bättre att ta hänsyn till de brister man har? (Jo ALLA lag har brister, så även Brynäs)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
GävleLasse: Det enda lag som släppt in mindre mål än Brynäs är MoDo, och där har nog Krizan en rätt stor del i det hela, även om deras försvar i övrigt håller hög klass.
Inte illa pinkat alltså, av ett lag som till stor del består av backar som inte håller ES-klass....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Huge: Nej men dessa lag har inte så enormt varierande kvalité på sina backar. De flesta lagen i paritet med Brynäs har 6-7 backar som håller ES klass. Det är i dagsläget 4 på sin höjd 5 backar som håller ES klass i dagens Brynäs. Sjödin, Angell, Nolander, Sunken. Hulken har fortfarande en hel del att bevisa tycker jag. Lite väl många onödiga utvisningar blandat med taffliga ingripanden i markeringsspelet.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Gusten: Konkurrens är väl bra men det gäller väl isf att välja rätt läge för när den ska tillämpas?
Tycker du att det med det förestående hårda matchprogrammet vore lämpligt att köra skiten ur de backar vi har, genom stenhårda träningar så att konkurrensen bibehålls?
De backar vi nu disponerar har ju befunnits vara de mest lämpade för uppgiften som står för dörren, så jag ser inget konstigt öht i Boorks uttalande om att vi för dagen har backar så det räcker.
Sen kan du ju kolla övriga lags trupper, och inte ens de lag med betydligt bättre ekonomiska resurser än vad vi har, ställer väl upp med 10-11 backar i sin uppställning?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Huge: "Bara för att vi hade 10-11 backar tillgängliga innan seriestart, så innebär väl inte det att alla dessa ska få lika mkt istid, vilket det känns som att resonemanget gått ut på."

Konkurrensen Huge, nu kan DJ, Sunken, Lavins mfl åka runt och vara så där lagom som bara dom kan.
Sen är vi ju mycket mer känsliga för skador, Angell senast, Hulken nästa vecka?

Marknaden lever, Trnka till Malmö


Kronwall
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
claesw: Det är inte endast tur som är det avgörande utan även hur man coachar. I mina ögon så låste sig Boork alltför länge vid sina par i kedjorna speciellt med paret Bäckis Månsson. Månsson är av den typen som kan spela i vilken kedja som helst. Han har fått förtroendet att spela med Bäckis för att han är en hårt arbetande forward som kan spela tufft. Precis samma typ av spelare som man vill göra gällande att Bicek är. (Konstigt att synen på en spelare kan ändras så pass när man skall till och försvara sina handlingar)

Nej jag hade hellre sett att man verkligen satt sig i sinnet att få igång Bicek tidigt och inte hattat runt med honom så mycket. Gett honom chansen med Bäckis och t ex Danielsson, Hermansson eller Molin i ett flertal matcher. Månsson hade helt säkert med fördel kunnat gå tillbaka till sina gamla vapendragare Lind och Dackell.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Jompe: Att gå runt på 7 backar är väl ingen ovanlighet i ES så jag begriper inte krigsrubrikerna om att vi skulle ha ont om backar?
Flera backar blir ju dessutom bättre av att dubblera och få mkt istid, så det är ju en lite mer komplicerad sak än att bara stirra sig blind på det faktiska antalet tillgängliga backar.
Bara för att vi hade 10-11 backar tillgängliga innan seriestart, så innebär väl inte det att alla dessa ska få lika mkt istid, vilket det känns som att resonemanget gått ut på.
Det gäller ju att få rätt balans på det hela så att man utnyttjar materialet på bästa sätt.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
GävleLasse:
Vi behöver, som jag påpekade redan 2001 på HS, lite tur med spelare som blommar ut det där lilla extra- som chockar i positiv bemärkelse. Detta gäller såväl nyförvärv som egna produkter.

Bäckis har ju verkligen varit ett exempel på detta, Månsson också men i mindre skala givetvis.

I övrigt är motsatsen snarare vanligare, Sunken, Lavins, Bicek osv..
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Gusten: Hear, hear!

Reagerade också på Boork kommentar. Vad då gott om backar? Och vilka backar, sen... Säger bara Johansson. Hade nästan hellre sett Morin än DJ, även om de är rätt olika backtyper.

Staffan Kronwall.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Gusten: Det är bara att hoppas att det är en back på ingång. Konkurrensen för speltid bland backarna är ju inte järnhård direkt.

Att Morin skulle fortsättas att lånas ut kommer inte som någon större överraskning direkt. Han kommer gå samma öde som Niklas Andersson som jag tror kommer skriva på för Almtuna alternativt en eventuell nykomling i ES nästa säsong.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
GävleLasse: Från arbetarbladet:

"Backen Linus Morin lånas då förmodligen ut till Nybro igen.
- Vi ska ta ett beslut snart men det lutar åt att han får spela där igen. Det är bra för Linus som fått mycket istid i allsvenskan och vi har backar så vi klarar oss, säger Boork."

Från början hade vi typ 10-11 backar, då betonade Boork att det var viktigt eftersom det är en lång säsong med många matcher. Det var väl till och med tal om spel med 4 backpar?

Nu har vi bara 7 kvar precis när vi går in i den tyngsta perioden som kan vara helt avgörande om det blir slutspel, ingenmansland eller KS.

Antingen ÄR det en back på ingång eller så följer Boork inte sin egen linje.


Kronwall
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Fundamentals: hehe... jo man kan lätt bli det. Backbesättningen skulle kännas en smula tunn utan gammelgubben där. Ett bevis på hur tunnt laget är egentligen ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
GävleLasse, HF: Puh!, blev lite svettig för ett ögonblick där... :)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
DG93:Brynäs vinner idag med 5-2!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Fundamentals: De har förvärmning 11.30 till 12.30 sen käkar de tillsammans å flyger upp..

No worries
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Fundamentals: De flyger upp, så de har troligen inte lämnat stan riktigt än.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Såg våran kapten på stan för en halvtimme sedan, varför blev han kvar?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
65selander: Med tanke på hur lagen har spelat hemma/borta så ligger ett kryss nära tillhands. Men jag hopas givetvis på en Brynässeger.

För vinst så krävs det att samtliga spelare höjer sig sett utifrån den senaste matchen. Nic Angell är ju tillbaka och vi får hoppas att han kan fortsätta att servera Micke Lind smörpass samtidigt som han bombarderar den skoterraggare de nu väljer att vakta kassen.

Det kommer att bli en tung match för våra backar då det kommer att snurras friskt när Renberg, Surovy och Bartecko är inne.

Klacken kommer väl att bestå av dig Selander plus några enstaka till så ALLT hänger på dig ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF

Luleås syn på matchen. Vi får väl även hoppas att matchsviten jämnas ut något. 33-3-14. Inte precis några smickrande uppgifter men i slutspelet så har vi nog tagit de viktigaste segrarna iaf mot LHF ;-)

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Bissett19: Det verkar oro väckande under julen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
Bissett19: Ät en portion, spy ut tre...
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF

Nick är tebax imorrn,men ingen Salle,han har tappat drygt två pannor under sin Julhelgen,hur fan man nu lyckas med det;)

Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF
21olsson: kan ju bänka DJ och låta linus lira! en ändring jag tycker om ;)
Kommentera

« · 809450 · »