Brynäs IF

728072 inlägg · 7962 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF Lördag 26/1-08

« · 971916 Till forumet

Luleå HF - Brynäs IF Lördag 26/1-08
Tycker vi lämnar HIV matchen och blickar framåt! Så här vill ja att laget ska se ut på Lördag:

Sperrle (Korhonen)

1:a femman:
Widing - Hansen - Månsson
Sjödin - Nolander

2:a femman:
Brendl - Lind - Alcén
Angell - Kankaanperä

3:e femman:
Molin - Hauhtonen - Dackell
Hietanen - Sundqvist

4:e femman:
Sandin - Sundström - Hermansson (3 packpar)

Extra: Carlsson och Spets
Kommentera

Sv: Luleå HF - Brynäs IF Lördag 26/1-08
21olsson: ändring på 4:e kedjan: Sandin - Sundström - Danielsson. Extra: Carlsson och Hermansson.
Kommentera

21olsson: hur kan du säga att hietanen som är lagets poängbästa back ska spela i 3:e Femman, 1:a eller 2:a femman byt ut han mot sjödda, han hör hemma i en 3:e eller 4:e femma!
Kommentera

BaDMF: "hur kan du säga att hietanen som är lagets poängbästa back ska spela i 3:e Femman, 1:a eller 2:a femman byt ut han mot sjödda, han hör hemma i en 3:e eller 4:e femma!"

Hade du haft lite koll så skrev han att man skulle rulla på tre backpar, vilket gör att backarna skulle fåspela bakom deflesta kedjeformationerna.

Kommentera

21olsson:

Går igenom lite;
MV:
-Sperrle (var bra när han stod när karhu var skadad, prova han igen tycker jag.)
-Korhonen(alldeles för ojämn, ut nästa match.)
B:
-Angell (måste sluta peta, dribbla och spela med för små marginaller, när han gör det enkla enkelt blir de färre misstag och därmed också bättre självförtroende, då kommer mer offensivt.)
-Kankaanperä(måste bara sluta med sina fösspassar, resulutare och mer på kropp, då spelar mäki som bäst)
-Sjödin(måste bara spela, han behövs om inte på plan, så i omlklädnings rummet säger som c,johansson sa på canal plus ikväll, har olof i sitt sett att se laget 7 andra bättre backar på och utanför plan så är de väl så, men jag är mycket tveksam till de!!)
-Nolander(kom igen nu pettan..! visa vad du kan, du är en mkt bra back!)
-Hietanen(brynäs bästa back helt enkelt! ligger också 4 i elitseriens back-poängliga.)
-Sundqvist(gör sitt jobb varje dag.. men sen då..?)
-Andersén(tycker jag kommer mer och mer. spela honom med #11)
-Carlsson(ja vad säger man, han kan de vet vi, gäller att kämpa och visa de.)
F:
-Molin(väldigt ifrågasatt, men way?! han är nästa den enda som kan Å-K-A in med pucken i offensiv zon.)
-Hauthonen(tycker jag ändå var helt okej, man ska komma ihåg att de var längesen han var i spel, så ge han tid, match-tid, var bästa tekare i brynäs idag!)
-Dackell(börjar även han komma mer och mer. om nu brynäs lyckas gå till playoff så är jag helt övertygad om att dacke kommer vara kung!)
-Brendl(gjorde mål idag, och de var tror jag mkt viktigt för både brynäs och pavel, då han avlossa massvis av skott mot timrå men utan någon framgång.)
-Lind(lind bästa säsong..? bättra på tekningarna bara, vi vet att du kan de!)
-Alcén(oj, oj, oj vad talang denna kille har. satsa satsa hundra på johan.. han kan bli grym!)
-Widing(kommer vara grym mot lulé, de lovar jag!)
-Hansen(hansen är mycket nyttig i brynäs..!)
-Månsson(herregud, vilken svacka du är inne i verkar de som.. gör ju inte ett ända rätt. mot månssa kan "vi fans" kräva mer av.)
-Sandin(se. alcén.)
-Sundström(kom igen nu sunna! mer offentivt har du väl i dig än att bara stå längs sargen och böka..?)
-Hermansson(tycker ivf jag är en helt annan spelare nu än för nån omgång sen.. han håller i pucken på ett annat sätt hittar sina kedje spelare med fina öppnade pass, kommer till fler skott lägen,farliga dessutom. näe hempa är i grym form just nu, spela honom i pp!)
-Danielsson(vad gör han i alla matcher?!?!, gör samma som med DJ!!! bort bort bort!)
-Spets(jaa, de bästa är väl att han inte spelar alls.. de mår alla bäst av, herregud, jag skjuter hårdare.. då är de illa!)

Laget nästa match;

Sperrle(Korhonen)

Angell-Sundqvist
Månsson-Hansen-Widing

Hietanen-Kankaanperä
Brendl-Lind-Alcén

Sjödin-Nolander
Dackell-Hauthonen-Molin

Andersén-Danielsson
Sandin-Sundström-Hermansson

Carlsson-Spets
Kommentera

Såhär tycker jag laget bör se ut mot Luleå.

Korhonen (upp till bevis )

Hietanen - Nolander

Angell - Kaankanperä/Andersén

Sjödin - Sundqvist

(Carlsson 7:e)

Månsson - Hauhtonen - Widing

Brendl - Lind - Danielsson

Dackell - Sundström - Alcén

Sandin - Molin - Hermansson.
Kommentera

Kloka ord av OÖ inför morrondan:

– Det som gäller för oss i matchen mot Luleå är att alla spelare, spelar för klubbmärket på bröstet imorgon. Vi har inte råd att spelarna ska spela för sig själva eller för egna poäng.

Kommentera

Bissett19: Vill se det innan jag tror på det!
Kommentera

Såg precis laget inför imorgon, klart som fan att inte alla kedjor funkar ordenligt när det byts kedjor inför varje match. Testa nångång att lira med fyra kedjor där dom är ihopsammansatta likadant i tex 4-5 matcher irad.. då kanske det ger resultat..
Kommentera

mattiaskarlgren: Ja, exakt!

Har man en hög med skit spelar det ingen roll om man rör runt i den. Det är ändå fortfarande en hög med skit.
Kommentera

munkas:

Det är väl i så fall lukten som skiljer...
Kommentera

På tal om Sjödin:

Minns att han i en intervju för nåtot år sedan sade:

"Jämtin och Ledin bara åker runt på isen och snackar massa skit utan att egentligen ådstakommit något som spelare".

Riktikgt komiskt och patetiskt sagt.

Både Ledin och Jämtin tillför HV enormt mycket, ENORMT.

Som Kenta sade nyligen:

"De driver laget framåt".

De kör alltid stenhårt på såväl träningar som matcher och driver på övriga laget i alla lägen, retar upp motståndare, spelar fysiskt men inte minst gör de en hel del poäng.

Jämtin var en stor bidragande orsak till HV:s guld 2004 och senaste årens framgångar och Ledin var riktikgt viktikg för FBK när de vann guld senast.

Man kan inte bara ha spelare som Hrdina, Davidsson och Voutilainen om man vill lyckas utan behöver även energispelare som Jämtin, Ledin, Thörnberg och Melin!
Kommentera

Dags att ta hem Sebastian Karlsson. 2 mål + 2 ass så här långt idag.

Patrik L: Äh!
Kommentera

Bissett19:

Måste säga att jag blir impad av tränarolle, han är vassare än jag trodde från början.
Kommentera

pastorn: När han ser till att fixa nytt elitseriekontrakt till Brynäs ska jag också bli imponerad. Fram till dess är jag skeptisk.
Kommentera

Patrik L: När Sjödda gjorde sitt uttalande så skulle jag tro att både Jämtin och Ledin var långt ifrån de spelare de är i nuläget.
Sen görs såna där uttalanden oftast med nån baktanke (typ trashtalk för att trissa upp stämningen eller bara retas).
I grund och botten gillar Sjödda naturligtvis de båda som spelartyper.
Det gäller att läsa mellan raderna....
Kommentera

Som utomstående ( HV-supporter) måste jag ändå säga att ni har en hel del kvalitéer i laget främst offensivt i Widing, Brendl och Lind.
Dackell var riktikgt bra mot HV i kvarten ifjol.

Det som gör att HV leder serien och är 29 poäng före BIF är enligt mig:

-Man har en bättre målvakt. Liv är en klass bättre än båda era målvakter.

-Man har lite bättre backar både offesivt och defensivt.

På forwardssidan:

Både HV och Brynäs har målskyttar av klass: Voutilainen och Thörnberg i HV och främst Brendl och Widing i Brynäs.
Båda lagen har hårt arbetande killar.
Relativt jämnt såhär långt.

MEN:

Centersidan skiljer forwardsuppsättningarna åt ordentligt.
Davidsson och Hrdina håller riktikgt hög klass och Brynäs saknar klasscentrar enligt mig.

Sammanfattning:

Brynäs är ett bra lag men är lite sämre på varje position än HV vilket sammantaget gör att det skiljer en hel del!
Kommentera

Patrik L: Mkt bra analys.
Kommentera

Huge:

Det är alltid kul att möta er och det skiljer inte så märkvärdigt mycket mellan er och topp-4.

Två klassbackar, en förstecenter och en lite bättre målvakt.
Vi snackar alltså 4 spelare. Är övertygad om att fick Brynäs in denna spetskompetens så vore ni ett topplag!
Kommentera

Patrik L: Håller med. Angående antal nyförvärv på backsidan beror det på lite om Nolander stannar eller ej, men hur som helst så kommer stora delar av backuppsättningen förmodligen att vara bättre nästa säsong eftersom de är unga och utvecklas. T.ex Hietanen, Andersén, Carlsson.
Kommentera

Peja: Det känns som att man måste skaffa ett par klassbackar till nästa säsong.

Backar
1 Nick Angell Har optionns år, han trivs i Gävle men lär kosta en slant att behålla
2 Antti Hulkkonen Lärinte få nytt kontrakt, Frigjort kapital
3 Daniel Johansson Borta Adler Mannheim Frigjort kapital
4 Linus Morin Utlånad till Västerås IK, lär inte få nytt kontrakt Frigjort kapital
5 Peter Nolander Kan försvinna till FBK i så fall Frigjort kapital
6 Jörgen Sundqvist 08/09
7.Juuso Hietanen  08/09
8.Markus Kankanperää 08/09
9.Niclas Andersén 08/09
10 Tommy Sjödin 07/08 Borde inte få nytt kontrakt Frigjort kapital
11  Jonathan Carlsson 08/09

Som det är idag så har vi sex backar på kontrakt. Med två klassbackar så räcker det gott. Blir det skador får man fylla på med J20 backar.
Kommentera

GävleLasse: Japp, jag räknar med att Hassel kan vara niondeback nästa säsong. Hoppas på 1-2 klassbackar, personligen ser jag inga problem med att Nolander verkar gå till FBK. Han är en överskattad spelare.
Kommentera

Peja: Ja Hassel är en intressant spelare. Han kan mycket väl tänkas bli näste spelare att kunna ta steget från J20. Fast man måste se Jonte C som ett undantag som bekräftar regeln. Backar från J20 har haft väldigt svårt att slå igenom. Niklas Andersson, Linus Morin,Adam Andersson (har iofs etablerat sig efteråt)

Andersén räknar jag inte ens in för han värvades för sent
Kommentera

GävleLasse: Ja, jag förmodar att Hassel behövs utvecklas på lån i Allsvenskan först. Löf och Bertilsson är ju grymt lovande men behöver några år till.
Kommentera

Tror tyvär att vi torskar imorn. Tips 4-2..
Kommentera

Nu hotar Brynäsbacken Tommy Sjödin att lämna klubben. "Jag får se var jag hamnar efter den här säsongen. Timrå är ju min moderklubb", säger han.

Mannen petad en match efter att ha varit dålig i flera matcher. Lagkaptenen som ska förklara för spelarna att laget kommer före jaget. Som har i uppgift att stå upp för tränaren.

Detta är sandlåda och det är synd att Tina nu håller på och skriver ett riktigt tråkigt eftermäle för sig själv i Brynäs.

Doffes kommentarer om zenit i början av 1990-talet har inte precis hjälpt situationen. Hur vore det om folk helt enkelt höll käft och koncentrerade sig på jobbet? Det var det jag trodde norrlänningar var bäst på. Att hålla käft.
Kommentera

Jompe: Om citaten stämmer är det patetiskt av Sjödin. Jag tvivlar starkt på att Timrå vill ha honom.
Kommentera

Peja: Låter lite som att det sades när det var krisen efter Tina skrev sin insändare.
Kommentera

Peja: "Petad mot HV 71 - med mot Luleå i dag. Men nu hotar Brynäsbacken Tommy Sjödin att lämna klubben. "Jag får se var jag hamnar efter den här säsongen. Timrå är ju min moderklubb", säger han. "

Detta var det enda som gick att läsa i artikeln.
Djävligt mkt kött på benen, måste jag säga....
Kommentera

Såg just nu att dom lagt in hela artikeln, vilket dom inte hade gjort från början...
Kommentera

Huge: Jag är skeptisk till hela artikeln, det låter exakt som det som sades efter Tina-breven i somras. Var det inte även så att han ska ha en anställning efter avslutad karriär inom organisationen?
Kommentera

sylf: Ja, det låter som gammal skåpmat som repriceras. Om det inte är fallet så skulle det lösa en del problem, Sjöddas hybris skulle tas till en annan klubb samt att hans fabricerade scoutingposition skulle behöva fyllas av någon annan. Kan inte förstå varför dessa gamla elefanter inte har tillräckligt med självinsikt att sluta på topp. Vilket underbart avslut han kunde ha gjort med den strålande säsongen förra året.
Kommentera

Huss: Ärligt talat så förstår jag inte all uppståndelse.
Östblom har bänkat en spelare som för tillfället inte anses hålla måttet.
Skillnaderna mellan 6:e och 7:e back kan ju inte vara så enormt stora, så bänkningen är inte speciellt kontroversiell i sig.
Om det nu inte vore bara för namnet på tröjan.

Sundlöv har resonerat helt realistiskt och krasst: om en spelare får svårt att ta en plats så måste man självfallet diskutera en ev framtid. Inte konstigare än att man gör samma sak med vilken annan spelare som helst.

Och varför ska Sjödda sluta på topp, om han nu känner med sig och vet att han hänger med ytterligare nåt år?
En lösning vore kanske att utse en annan kapten och på så sätt ta bort några av Sjöddas plikter som skeppare på skutan?
Det kanske kan få igång honom rent spelmässigt.
Kommentera

Huge: Om Sjödda gått ut och gnällt i media så har han handlat totalt fel. Att Sundlöv uttalar en slutsats som vem som helst kan räkna ut ser jag inte som plumt alls, tvärt om så tycker jag att han på ett bra sätt uttalar ett krav på valuta för lönechecken. En solklar signal till samtliga spelare i laget.

Doffen förklarade vad han menade med sin kommentar angående Sjöddas Zenit. Dn säsongen (1992) Var han grym...och har inte upprepat en liknande säsong sedan dess. zenit alltså.

Kan han inte ta en laguttagning utan att gnälla så ska ha inte vara lagkapten. Vad ger det för signaler till laget? Nej, om det finns ett uns av sanning av det som står i expressen så skall man sprätta bort C'et från hans tröja. Ge det till en spelare som representerar framtiden i klubben. En spelare som gör sig känt att vara pådrivande och tar täten.

Dessvärre så sanar man den spelartypen idag. Den enda som jag ser peppar sina lagkamrater på kontinuerlig basis i båset är Sundström...Men han känns lite för grön för att axla den manteln.
Kommentera

GävleLasse: Sundström har väl ork kvar att peppa brynäsarna så litet som han spelar! :-)

Nä, stödet i eftermiddag får komma från 23 Blomfeldt och 58 Larsson som förväntas dominera på läktarplats i COOP.

Prag-VM 1992? Var han inte bättre i Meribel-OS 1992? Ifråga om en framgångsrik offensiv back.
Kommentera

Huge: Jo, jag kan hålla med om att det är en mediastorm i ett vattenglas.
Det jag mer opponerar mig mot är Sjöddas senaste uttalanden i media (om de nu är nya dvs..)
"Och varför ska Sjödda sluta på topp, om han nu känner med sig och vet att han hänger med ytterligare nåt år?"
Jo, men det är knappast upp till Sjödda att bedöma en sådan sak, eller hur?
Kommentera

Jag är mest orolig för att sjödinpetningen skapar ny turbulens bland hockeyprimadonnorna så här i seriens elfte timme.. Då ligger vi riktigt illa till.

I eftermiddag kommer våra bottenkollegor Saik och SSK spöa seriens mest opålitliga topplag. Betyder att Brynäs gör säkrast i att vinna idag. Det lag som gör första målet vinner.
Kommentera

Huss: Nä, självfallet så är det inte Sjöddas sak att bedöma om han själv platsar eller inte.
Men jag talar ju om Sjöddas EGEN inställning och bedömning av sin egen förmåga.
Kommentera

GävleLasse: Exakt VAD i Sjöddas uttalanden tolkar du som gnäll?
Jag ser öht inget som tyder på att han gnällt eller försökt skylla på ngt/ngn.
Det enda han sagt är ju att det bara är att bita ihop och visa OÖ att denne har fel.
Kommentera

Huge: Exakt och den bedömningen delas uppenbarligen inte av bl.a. OÖ.
Om Sjödda återigen vill dra på sig skridskorna nästa är så är det knappast Brynäs som gäller.
Kommentera

Huss: Såvitt jag jag kan se så har OÖ bara uttalat sig i ett generellt påstående om Sjöddas zenit och inget annat.
Sjöddas fjolårssäsong eller iaf ngt som kommer i närheten av densamma, och det räcker gott för att han tar en plats i laget, som jag ser det.
Sen beror det förstås på vilka ev nyförvärv som tillkommer nästa säsong.
Kommentera

Huge: snyggt mål utav Widing efter ett superpass från stålmusen Molin
Kommentera

65selander: Då är det klart!
Kommentera

65selander: 

Miettinen borde ha haft assist oxå;)
Kommentera

Det skulle sitta fint med 0-2 i PP nu ! :)
Kommentera

MarcusElving:

Vi åker nog på en tvåa snart,har varit några tveksamma som Persson friat.
Kommentera

Bissett19:

okej, ser du matchen? agerar Sperrle stabilt? eller slänger han puckar runt omkring sig i vanlig ordning?
Kommentera

MarcusElving:

Än så länge är han stabil,Peppar Peppar......;)
Kommentera

Bissett19:

2 mnin Brendl, låg i luften har jag en känsla av?! :P
Kommentera

« · 971916