1150x200-brynasbanner.jpg

Luleå HF-Brynäs IF

« · 219270 Till forumet

Sv: Luleå HF-Brynäs IF
70 Rodrigues:

Haha, härligt. Jag skäms att säga att jag tvivlade lite på att du skulle åka upp till Luleå. Du är en riktig supporter.
Kommentera

westerlind: Planet går 16:45 från Arlanda!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Jaha, har du packat ryggsäcken och tagit på dig skoteroverallen? Du måste åka snart om du ska hinna fram till Luleå.

I kväll griper vi sista halmstrået och överraskar alla...
Kommentera

Igor:
Räcker det... :-)
Att börja spela ett okvalificerat brunkarspel i en Kvalserie förefaller som osmart. Det blir från början mindre struktur och mer raggarhockey i en Kvalserie.
Det var den hockeyn laget inte klarade med Esko vid rodret.
Det gäller att veta vad man är bra på...

Skicka P3 på muckarkurs och lär honom plocka bort motståndarnas viktigaste spelare!
Det är offensivt :-)
Kommentera

prosten:
Jag är inte så säker på det, prosten.
Att klara av att vara lagkapten är en sak, att tillföra laget i en situation som laget genomlider nu är något helt annat...

En fråga om personlighet!
Stigge, Wille, Tord, Tigern, Huss...
Kommentera

Tor Karlström: "I morron spelar dom för sin stolthet,spelarna måste visa att dom är beredda att offra en arm för att vinna"

Det skulle dom börjat tänka på i höstas,när dom trillade under strecket.
Kommentera

gordo:
Nog fan klarar Sjödda att leva upp till dina krav på en kapten. Dessutom har han varit lagets överlägset bäste spelare sett över hela säsongen. Status i gruppen lär han väl också ha så det räcker.

Själv är jag mer bekymrad över att kompisen GP skall vara den som eldar på våra styrkor nästa säsong. Kan bli tungt det.
Kommentera

Tja!
Imorgon mot "Lule" spelar Brynäs IF för sin stolthet,spelarna måste visa att dom är beredda att "offra en arm" för att Brynäs ska vinna.
KRIGA!!! OCH ÅTER KRIGA!!!
Är de ända som gäller nu.

Jag tippar som alltid med hjärtat:1-0 till Brynäs.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

gordo: Man tager vad man haver.
Kommentera

Igor:
Räcker det... ?
Kommentera

gordo: Är det inte Sjödda som borde bära bindeln. Han blir ju alla fall förbannad ibland och ger motståndarglin på käften ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Janne Larsson har aldrig varit ett rivjärn och kommer heller aldrig att bli det.
Om det är en sådan KAPTEN Brynäs skall ha så får vi importera Anders Huss från Medelpad eller liknande spelartyp/personlighet.
Janne Larsson är elitseriens elegant... och kapten för Brynäs i kraft av att tidigare varit center i Elitseriens vassaste femma.
Den är historia. Jannes femma har inte ens rankats som starting line-up i Brynäs. Osmart. En aning förnedrande.

Du kan inte sätta kaptensbindeln på vem som helst. Kyrö är väldigt lik Janne i spelstil och personlighet.
Spelare som P3 eller Nylander är visserligen riviga men de har däremot ingen hög status i gruppen.
Hmmm...
Vem har hög status i gruppen och är rivig?
Svar: Det finns ingen som klarar den kombinationen!

LAGBYGGE!
Eller brist på.
Kommentera

Igor: Medioker är bara förnamnet, jag tycker att han ska lämna över kaptensbindeln till Kyrö för jag anser att man spelat ut sin rätt som kapten när man uppträder så förbannat lojt ute på isen, visserligen är han inte ensam om det, men som kapten så ska man ta me fan visa lite mer jävlarenamma på isen och i båset men av det så jag inte tillstymmelse av varken i torsdags, lördags eller igår!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Larsson var rätt medioker igår förstår jag.
Kommentera

Luleå HF-Brynäs IF
Nu är det bara att spela in junisarna ordentligt inför kvalserien, så här vill jag se laget på torsdag:

Målvakter: Asplund(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson Anger-Kyrö-N Danielsson

2:a VPL-Karlsson Rönnqvist-Miettinen-Molin

3:e Rehnberg-Johansson Karjalainen-Engström-Danielsson

4:e Mattson-Pekkala Nylander-Wågström-Bergqvist

Reserver:Larsson och P3

Vi har absolut inget att förlora känns det som just nu!!! Juniorerna spelar i vanliga fall i ett vinnande lag, dom har självförtroende vågar gå på mål och smälla på och är inte så förbannat omständiga när det ska göras något!
Kommentera

« · 219270