Gurra88:
Frågan jag ställer mig.... har egentligen Lars J nånsin vart så bra som han förväntades va när han värvades?
Nåja.... en stor mental förändringsresa han gör i vart fall.... från offensiv producerande försteback till att via lång skadeperiod o bänkning få inrikta sig på att ta en plats i laget..... med tankarna malande i bakhuvudet att spela så enkelt att han inte ställer till det.
Som sagt.... en stor skillnad i förväntningar från omgivningen.... säkert inte så lätt att hantera.
Men eftersom han fortfarande finns på avlöningslistan så tycker jag att han borde få några chanser till..... vi vet ju hans kapacitet..... vi har ju marginal i tabellen för att ha råd med nåt misstag ibland.
Men jag tycker att både Sundlöv o Tommy J har visat kyla och avvägningsförmåga den här säsongen så jag är inte orolig.
Huge: Tycker väl iofs inte att han var lika bra igår som du tyckte. Men jag är heller inget fan av Carlsson och Löf så för mig är Jonsson given sjätteback tills något annat dyker upp.
Huge:När det gäller LJ så behöver man inte leta fel utan han gör samma misstag om och om igen. Han är inte rejäl i defensiven helt enkelt. Spelar med på tok för små marginaler.
När han får bära upp pucken och komma med fart så är han en riktigt vass back. Men han lämnar för mycket att önska i defensiven för att han skall kännas värd den peng han kvitterar ut varje månad.
Redigerad kommentar
Gurra88:
Problemet är att Lasse har kontrakt en säsong till, att göra sig av med honom blir med stor säkerhet kostsamt då han knappast har visat upp något som får en annan klubb att vilja ta över hans kontrakt.
När det gäller valet mellan LJ och Carlsson skulle jag vilja säga...Löf.
Jag var rätt ute när jag föreslog Nagy för dryga veckan sen.
Det andra jag har insikt i är att Brynäs snart tänker ge Löf chansen bredvid Sunkan.
Han med sitt spelsinne kan bli riktigt bra, Löf som är en favorit hos mig. Enkelt spel, med ett bra första pass och ett bra slagskott. Dessutom har jag hört att han ska vara i sitt livs form rent fysiskt.
Jävligt synd med L.Jonsson, skön kille, men som tidigare sagts är det ingen social verksamhet vi håller på med. Sen kan jag tycka att det är hugget som stucket mellan han och Carlsson när det gäller vad som presteras på isen... Det man dock vet är att Jonsson har en högre högstanivå än Carlsson, så nog vore det klart mycket bättre att få Jonsson i form till slutspelet.
Alternativt göra sig av med dem båda och stärka upp med nått riktigt vasst.
Oerhört skön seger!! Vi drar i toppen:) (tillsammans med skellefteå) ;)
Redigerad kommentar
Det enda negativa nu i all framgång är väl att Sundlöv känner sig sitta allt lugnare i båten vad det gäller frågan om införskafffande av nya spelare innan den 31:e. En back och en forward till håller jag fast vid är nödvändigt inför slutspelet. Men blir det nåt alls med det, tro?
70 Rodrigues:
Lämna han i Luleå och plocka med Wallin hem kanske? ;)
sylf:
När det gäller MJ tror jag det handlar mer om omgivning, eller rättare sagt vilken roll han får. I inledningen spelade han i en fjärdekedja bredvid Hansen, där kommer hans egenskaper bättre till sin rätt anser jag. Han är duktig defensivt och att få spela ett kontringsspel passar hans speed utmärkt. Nu spelar han i en offensiv lina där han inte får samma betalning för sitt skridskoåkande utan hellre bör spela konstruktivt vilket ärligt talat inte är hans främsta kvalité. Sätt honom med Hansen igen så ordnar det nog sig.
Bissett_19:
Jag är en av dem som länge försvarade LJ, men det finns en gräns och jag är böjd att hålla med dig. Vad som har gått fel kan man bara spekulera i men ett enkelt konstaterande är att Lasse funkar inte i dagens Brynäs, punkt. Sedan tycker jag att Jonte Carlsson inte är en särskilt bra ersättare, men det blir iaf inte sämre.
Hansen Ollas o MJ ska också va me där håller me Huge om det!
Riktigt härlig seger ikväll! Tack SVEDBERG, Järnkrok o Silver framför allt =)
Bissett_19:
Uuunderbar seger!!..
Har fortfarande såå jäkla svårt att fatta att jag faktiskt inte håller tabellen upp och ner när jag tittar på den...:)
Huss:Sköna poäng även om det kändes oroligt många gånger. En suverän laginsats toppat med grym isants av Järnkrok och framför allt Svedberg.
LJ? Ska han börja redan med sitt nonchiga spel?
Väldigt skönt!
3 mål på Calle, 3 ass på Silfver och 97,5% på Svedberg.
StoltBrynäsare:
Håll dig i mål för satan Svedberg, blir livrädd var gång han är på utflykt.
70 Rodrigues:
Risken finns, men tycker ändå zebrorna har varit rätt ok ikväll. Det var en jävla matchklocka att gå sakta dock.
Brynäs gjorde en riktig skitmatch igår. Lappen som skriver på Dragskott.nu tyckte att det såg lovande ut för Luleå. Alltså, Luleå gjorde sin bästa match för säsongen, Brynäs gjorde en usel match, och det slutade med att Luleå torskade. Lovande, ja jävlar!
Jonsson tycks vara tillbaka på ruta 1. Ser helt sjukt ut med hans juniormisstag.
Niklas Bergfors, vad har han presterat? Ska Brynäs värva ska det vara top of the line.