Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30

1787418 · » Till forumet

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
Brynäsgubbe: nä men det handlar om att spela efter materiel. Khk gör de med bravur. Det kanske Brynäs gör med. Med Luleå här det inte tex.
Kommentera

Inkazar: Men jag vill inte se ett Brynäs som spelar som KHK...
Kommentera

Gott nytt Brynäsår 🎉🎉🎉
Kommentera

GOTT NYTT ÅR BRYNÄSBRÖDER🎉🎊
Kommentera

Brynäsgubbe:

tråkigt ja.
Men ser det nästan som en självklarhet att bulan ska till Luleå.
Det är lite som att Molin blir en succétränare i khk (börjar närma sig) och har möjlighet att komma hem. Det skulle vi också se som en självklarhet.
Kommentera

Wesley: Tråkigt, men helt rimligt... Det är nog precis vad Luleå behöver.
Kommentera

mattiask: Haha vilken stjärna! ❤️
Kommentera

bradberry: Rykten från Luleå gör gällande att frun börjar nytt jobb i Luleå i maj. Sanningshalt? - Ingen aning. Men det brukar vara "ingen rök utan eld"...

Av mina kontakter inom Luleås organisation så har jag fått höra att det är klart med Rönnqvist och Bulan redan för Luleå. Men givetvis kan dom inte gå ut med det under pågående säsong.
Nu kan det vara så att dom vill säga så till mig just för att jag är Brynäsare.
Kommentera

Vet ej om denna redan länkats här men jag kan bara hålla med. Thorell vet verkligen hur man firar en seger!
Kan fan inte sluta skratta! :)
Kommentera

Som en kompis sa: Om vi tar guld denna säsong är det bara bra om Bulan går. Lex TJ.

En annan sak: Tror förlusten mot KHK gjort att vi skärpt allt ytterligare. Kanske hade vi inte gått så bra utan den torsken.
Kommentera

ellis: Gnaget var grymma ifjol tex.
Jag tror på Melin, han är duktig.
Kommentera

SWEATT: Nej nej, Melin är ett förlegat namn vi det här laget. Vad får han till med de lag han tränar numera?
Kommentera

Brynäsgubbe: "Haha Bulan är fortfarande också bitter för förlusten mot KHK. Gillart."
Ja, den tjurigheten/inställningen bejakar vi. Bra Bulan. Brynäs har "med råge" kompenserat den fadäsmatchen nu, men det var ett oerhört onödigt poängspill där mot Karlskrona som la viss sordin över själva julhelgen även hos mig.
Kommentera

Brynäsgubbe: Självklart skulle det gå sämre med TJ, han är ju kass.

Men typ Melin är säkert sugen på att träna Brynäs. Han kanske vore något?
Kommentera

Brynäsgubbe: Det behöver inte vara Bulan. Det skulle räcka med en tränare som har kunskapen att utnyttja spelarmaterialet. Man vet inte, det kan till och med vara så att en annan tränare skulle få ut ännu mer av det.
Men blir Bulan kvar ett par säsonger till så är jag nöjd. Fast jag tror att de största delen av dagens Brynäs och dess framgångar skall tillskrivas BZ.
Kommentera

ellis: Bara för att laget är bra betyder det inte att det går bra. Just nu har vi en trupp som är perfekt syncad med Bulans spelidé. Jag är helt övertygad om att det skulle gå sämre om Tommy Jonsson kom in igen, t ex. Vi behöver Bulan.
Om inte honom åtminstone någon som har samma spelidé och sätter lika höga krav från allt från träningen till kämpainsatsen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Haha Bulan är fortfarande också bitter för förlusten mot KHK. Gillart.
Kommentera

Vi kan väl vända på frågan lite också och fundera på om det är så oreserverat angeläget att ha Berglund kvar ytterligare säsong/er. Även om en hel del jobb på spelarfronten återstår tycker jag Bengtzén är på väg att forma ett lovande lag även inför nästa säsong. Ett material som fler än Bulan nog skulle kunna förvalta till nåt bra då också.
Kommentera

bifhjärta: Om han nu skulle vara på G att flytta nästa säsong, varför skulle han då uttala sig som han gjorde i tidningen för bara någon vecka sedan? Jag tror som du att han blir kvar. Diskussionen kanske gäller hur långt kontrakt han ska ha? Bulan kanske bara vill signa ett år, medan Bengtzén förmodligen vill säkra upp honom längre än så.
Kommentera

Har en annan magkänsla angående Bulan. Tror han stannar. Har fått uppfattningen av att familjen trivs väldigt bra i Gävle efter flytten.
Kommentera

SWEATT:
Jättebra. Och spelfilosofi?
Kommentera

Inkazar: Hade gärna sett Colliton hos oss. Kollar inte så mycket på HA men det man ser av honom tycker jag sänder väldigt goda signaler. Ödmjuk, kompetent och framförallt verkar han ha fått riktigt bra ordning på Mora.
Kommentera

Inkazar: Precis! Så därför gäller det ju nästan att knipa honom innan något annat lag gör det!
Men litar på att Bengtzen gör rätt! :)
Kommentera

Haha..ja finns det inget att oroa sig för den här säsongen så kan man ju alltid oroa sig för nästa...
Håll på Läxand vet ja. där finns en ständig, aldrig sinande källa till oro ;-)

Gott Nytt År på er ALLA1
Kommentera

Tror tyvärr Bulan är förlorad det är iaf vad min magkänsla säger MEN min magkänsla sa ju även att vi skulle få dyngspö igår så den är inte mycket att lita på!
Kommentera

mustigahjalmar: håller med till 100% visst vore det optimalt att få ha kvar bulan nästa säsong också. Men nångång kommer han flytta hem igen. Det vore inte så konstigt.

Då vore Colliton en bra lösning (tror det skulle bli en ny Hallam) som backas av sjödda.

Dessutom är Collinton en tränare i ung ålder som troligtvis har en riktigt bra kontaktnät i NA.
Kommentera

Brynäsgubbe:
"Det är enligt mig helt avgörande för de kommande åren att vi förlänger med honom."

Kan du förklara varför?
Kommentera

Inkazar: Inkazar: Det stämmer!
Vet inte om jag är så jätte orolig om Bulan lämnar, litar på att Bengtzen får in någon som passar bra! Självklart vill jag att Bulan förlänger! Men tänker även om det inte blir så kan det kanske vara bättre och få in någon ny som kan bli "Brynäsare" fullt ut?
Kommentera

Inkazar:
Vad står Colliton för?
Kommentera

mustigahjalmar: skulle vara mycket spännande! Tror det var sanny som trodde han skulle gå till Brynäs om bulan lämnar
Kommentera

Min kusin tipsade om Jeremy Colliton som är tränare i Mora, har han varit på tapeten innan? Annars så vad tycker vi om honom?
Han verkar spännande i mitt tycke om Bulan skulle lämna!
Kommentera

Zzz: Bulan blir nog kvar.
Kommentera

Zzz:
Jag missad matchen i går och jag hade en riktigt dålig magkänsla inför denna match. Jag trodde att
resultatet skulle blivit det omvända. Är så glad och stolt över vårt högt älskade Brynäs. Vilket avslut på året de gav oss.
Gott nytt år bröder och systrar, jag älskar er alla.
Kommentera

Hoppas Jonas Johansson får stå hemma mot Färjestad. Han är värd en riktig chans. Om det finns någon plan för honom för framtiden hade det varit lämpligt att ge honom en match.
Kommentera

bradberry: Vi får nog räkna med att Bulan försvinner, han vill hem till Luleå och Luleå vill ha hem honom. Inget konstigt med det.
Om vi försöker se ljust på det så kan Bz leta en tränare till ett topplag, jag tror inte vi kommer ha några svårigheter att hitta en väldigt bra tränare. En unik situation när ett topplag får en ledig tränartjänst.
Kommentera

Mittzon: Du har helt rätt i att tillfälligheter och ekonomi är viktiga faktorer i ett slutspel, det säger jag inget om. Men för att återgå till ursprungsfrågan så är det fortfarande inte en slump att vissa spelare höjer sig i ett slutspel och andra faller undan. Det finns en lång rad exempel som visar på det. Ta Kane tex, han har en tendens att kraftigt öka sin poängproduktion efter game four i slutspelsmatchserier. Det är inte en slump, han har helt enkelt ett psyke som gör att han växer när matcherna börjar bli riktigt viktiga!
Kommentera

Inkazar: sista målet idag faller inte in i din beskrivning, näst sista skulle Rautio säljas för i denna bok.
Kommentera

Slumpen dvs skador, form och tillfllligheter avgör om spelare/lag lyckas under ett slutspel. I Sverige och de flesta normala länder har ekonomi det slutgiltiga inflytandet.
Kommentera

Brynäsgubbe: Rykten från Luleå gör gällande att frun börjar nytt jobb i Luleå i maj. Sanningshalt? - Ingen aning. Men det brukar vara "ingen rök utan eld"...
Kommentera

Mittzon: Nej, absolut inte enbart, så snävt kan man inte tänka. Men att Granström tenderar att göra riktigt bra slutspel är för mig självklart en faktor Bz vägt in då han la kontraktet på bordet.

Frågan om Washington är mer komplex då det handlar om ett helt lag som tenderar att underprestera i slutspel. Deras ledning är säkert mycket kompetent men något är det som spökar för dem.
Kommentera

moment22: Du menar att Granström tex är värvad enbart för slutspel. Då är Brynäs ekonomi bättre än nån trott.

Och hur är det med Washingtons ledning? Har dom inte fattat nånting?
Kommentera

Mittzon: Oj, då är det många som delar min okunskap, exempelvis en lång rad GM:s i NHL som tittar väldigt mycket på hur spelare uppträder i slutspel. Samt vår egen Bz som uttalat att han bygger ett lag med slutspel och de speciella förhållanden som råder då i åtanke.
Kommentera

moment22: Det mönster du ser är brist på kunnande. Av samma skäl som Brynäs så sällan passerat kvartsfinal.

Granström är en bra hockeyspelare som några gånger varit riktigt bra under slutspel. Tillfälligheter, form och flax.
Kommentera

Lunkan: av det jag sett av Lindbäck hittills (alla matcher med Rögle pga intresse) så har han tveklöst bäst speluppfattning i serien, en av dom bästa returkontrollerna (aldrig en puck utåt utan åt kanterna/sidorna), bra storlek och jävligt bra reflexer i prikära lägen.

Jo, han är bäst i SHL. Tyvärr för bra för SHL, tror inte han är i ligan nästa säsong.
Kommentera

Mittzon: Ok, då ser vi olika på det. Jag anser att om samma fenomen inträffar flera gånger på rad handlar det snarare om ett mönster än slumpen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Äh, med de pengar Brynäs tycks ha för att värva spelare går det att hitta brynäsmaterial till tränare.
Kommentera

1787418 · »