Brynäs IF

727619 inlägg · 7962 ämnen

Malmö - Brynäs 30/11

« · 794388 · » Till forumet

Sv: Malmö - Brynäs 30/11
rafalski: Björne,Widing,Spets,Salle,Sebban,DJ,Bicek till J-20. Ut och köp nytt!!!!!!!!!!!
Kommentera

rafalski: Tycker Bicek sett ganska pigg ut ikväll,men han petade lite väl mycket vid 1-1.Nu hoppas jag Brynäs tar initiativet i matchen från start i tredje perren.
Kommentera

Gusten: Du tog orden ur min mun. Det är Widings korkade tvåor som gör att dom får upp ångan.
Nu gäller det att samla ihop sig och försöka fixa ett oavgjort resultat, till att börja med. Dom kommer nog att ösa på i sista så det blir nog lite kontringschanser.
Kommentera

Gusten: Därmed inte sagt att Johansson är bra...tvärtom.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Våra hemvändande proffs och artistspelare har mycket att bevisa.
Sätt ihop Bicek med Bäckis igen, Widing till J20 tack.
Kommentera

GävleLasse: Båda Widings utvisningar var vansinniga! Vid första klarar han inte av att peta ut pucken en meter framför sig, blir grundlurad och drar ner miffot.
Vid andra är det ju totalt ofattbart hur man INTE kan greppa regeln och åka för att byta.

Efter dessa två totalt onödiga utvisningar så fick Malmö luft under vingarna.
Kommentera

GävleLasse: DJ är en varannan säsongsspelare.Lika bra som han är ena året lika dålig är han nästa..Jävlar nästa säsong!!!
Kommentera

Gusten: Jag tycker snarare att det är Johanssons taffliga spel i egen zon som är upphov till att MIF skapar tryck. Han mesiga rensning (en backhand efter sargen) är ju mer en passning till en Malmöback än nåt annat. Precis samma som hade hänt om en Malmöspelare fått tag i pucken, han hade med passat hem pucken.

Nej, nu är det mer offensiv och högre forchecking som gäller.
Kommentera

Gusten: Nu börjar förlusten närma sig. Man har tappat det mesta av det lilla man hade från första.Stirrigt i egen zon och knappt nåt anfall över huvud taget.

Dagens domarsågning 1: I stället för solklar MIF utv så åker Widing ut i stället för spel utan hjälm,när han kämpar för att få på sig den.

Dagens domarsågning 2: Sören "cp" Persson som blåser för blockering när pucken är lös och rullar in.
Kommentera

Gusten: Ja det gjorde han men Bäckis är inte i toppform för det
Kommentera

74050: Widing vände matchen, punkt slut!
Kommentera

90Steen_: Alla ser väl att Bäckström är ur form. Det är skillnaden.
Kommentera

brynäs är ju ett helt annat lag..
Kommentera

74050: Sjävklart.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sälj Bicek.
Kommentera

prosten: Kommer du ihåg Juha Widing, Göteborg, Canada Cup -76?
Kommentera

jahapp
Kommentera

74050: Det vet du.
Kommentera

prosten: EN TOMAS SANDSTRÖM, FINNS BARA EN STOMAS SANDSTRÖM. EN TOMAS SANDSTRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖM. FINNS BARA EN TOMAS SANDSTRÖÖÖÖÖM
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bänka Widing !
Kommentera

Gusten: Smart igen Widing,varför inte åka o byta istället för att åka o jaga hjälmen,nu ringer det väl!!
Kommentera

BÄNKA NU!!! Blir man dum i huvudet bara för att man är dåligt matchtränad`?????
Kommentera

Fan jävla Widing! Är det inte bättre han får bli varm i kläderna i J20 istället för att göra bort sig i viktiga ES-matcher?
Kommentera

90Steen_: Modo verkar köra över det mesta nu för tiden, ska vi inte leka med dom i Läckis snart?
Kommentera

Gusten: Du skulle ju kolla på Gynnings hylla i Förkväll;)

Stabil förstaperre,men vi måste lyfta oss ett par snäpp om vi ska få med oss poäng ikväll,Malmö kommer nog tokköra nu.

Kommentera

90Steen_: Ytterligare 4 borta från tidigare 6 det blir 10 spelare borta från dagens match, det säger väl det mesta
Kommentera

Vad har hänt med Timrå? Dom har ju rasat ihop totalt!!
5-1 till Modo efter 1 period!
Kommentera

Gusten: "Ser du en studio?"

Ja, va fan...
Malmö stadion ser ju ut som en Hollywoodstudio... :-)

Ni som missade början på perioden: var glada för det.
Men efter 0-1 så ser det mkt bättre ut. Verkar som om det målet kylde av pågarna en del.
Vi blev dessutom bestulna på en solklar straff, där efterföljande PP såg riktigt bra ut.
Håll ihop bakåt nu bara så kommer det fler chanser framåt.
Kommentera

Börjar vi inte vinna lite tekningar och lite närkamper i egen zon så blir det här ett ras likt senast.
Kommentera

Brynäs anfaller Malmö bryter, Brynäs kommer och Malmö Skjuter. Festligt med en kommentator som knappt kan namnet på en ända spelare i något av lagen...Angell känner han i alla fall till..

Jippie 0-1 hurra
Kommentera

74050: Jorå den går på PPV
Kommentera

Gusten: Går matchen eller inte på PPV? Kan inte beställa av Com Hem
Kommentera

YES! VIktigt. Angell är ruskigt läcker där alltså :)
Kommentera

Gusten: tjohooo
Kommentera

Robban74: Ja speciellt när det kan vara det enda vi får!
Kommentera

Gusten: Nu funkar det.. jävla muppar då att byta kabel precis i ett Brynäsanfall !!
Kommentera

Robban74: Säkert bara Brithén och den där sega snubben vad han nu heter...kanske bättre så här ;)
Kommentera

Robban74: Reklam nu på c+
Kommentera

Bissett19: Första gången som Säsongskortet har PROBLEM !! Vad är det som händer??? ÄR det någon som kollat på vanliga Canal+ om det funkar där? Jag vill inte byta kanal eftersom min hårddisk står på inspelning som vanligt
Kommentera

Huge: Malmökillarna såg grymt laddade ut när dem gjorde de sista peppningarna inför match,håll i hatten i början nu gubbs;)
Kommentera

Huge: Ser du en studio?
Kommentera

Dags för match och Tomas Sandström står i studion och hoppas på Malmövinst.
Stryk honom ur alla brynäsrullor.... :-)
Kommentera

Bissett19: Jag hoppas att BIF är hungrigt efter den katastrofala insatsen mot Luleå, om spelarna har lagt den matchen bakom sig och bara fokuserar framåt, så ska Malmö inte ha en chans

Nu är det dags för Brynäs bästa att stiga fram... Leif Boork
Kommentera

70 Rodrigues: Kvällens randiga:

HD Sören Persson, Lidköping
LM Christian Jönsson, Kristianstad
LM Conny Ekenberg, Ängelholm

Kommentera

Bissett19: Ikväll blir det mycket tufft, känns som att MIF kommer att köra över oss med sin fysik, finns ju ingen jävlarenamma när det gäller det fysiska spelet i Brynäs, det är Månsson och Widing som åker omkring och tacklar, Brynäs måste bli mycket tuffare i sitt spel över hela banan. Sen får det vara slut med primadonnefasonerna, man måste gå in i skiten.

Tips: 5-2
Kommentera

Bissett19:

Boork är bekymrad.
- Ja, är lite frustrerad över att vi är så ojämna. Det bekymrar mig. Har ännu inte kunnat smälta den här förlusten. Vi var dåliga redan i första perioden trots att vi ledde med 1-0. Sen såg det litet bättre ut i början på andra men jag är inte alls nöjd. Vi har varit för ojämna efter uppehållet och varvat bra prestationer med direkt usla sådana.
- Nu gjorde vi också alldeles för många individuella misstag.
Boork har gjort Brynäs till ett offensivt lag. Men klarar laget av ett offensivt spel?
- Har vi den mentala styrkan att göra det, frågar sig Boork.
När Luleå senast och tidigare Mora körde in och forecheckade hårt blev Brynäs taget på sängen.
Boork börjar vrida på spelet och laget.
- Gör inget i panik, det kan ge fel signaler, men fortfarande tror jag det är rätt att spela det spel vi gör. Vi har spelare som passar in i ett offensivt spel. Det man kanske måste göra är att strama åt spelet något.
Bara en kedja i Brynäs fick godkänt av Boorken. Den som bestod av Ove Molin, Mads Hansen och Jonas Almtorp.
- Hansen och Molin är alltid pålitliga!
Det pratades om att Leffe borde ha tagit time-out när baklängesmålen - tre på 39 sekunder - ramlade in.
- Men jag hade ingen tråd att rycka i, säger Boorken. Jag försökte skälla och jag bänkade ett par spelare (Bicek och Daniel Widing), men det hjälpte inte
Kommentera

GävleLasse: ännu längre

Bisset - Larsson - Huss
Molin - Gozzi - Larsson
Kommentera

Jompe: Det var inga synbara förändringar på dagens träning i alla fall. Enda skillnaden var att svarta femman (4:e) bestod av en back och fyra forwards. Casselståhl - Widing - Spets - Karlsson - Salmonsson
Kommentera

Jompe: Vi får nog gå tillbaka lite längre..

Bissett - Larsson - Molin
Luovi - Kyrö - Kivelä

typ.... ;)
Kommentera

79 Andersson: Jag tror att det blir tufft imorgon. Vi får inte komma ett par mål efter som vi gjorde sist nere i Malmö, då är det kört.

Lasse hade en poäng tidigare att det funkat sämre sedan Boork vaskade om i uppställningarna. Kanske idé att gå tillbaka till den tidigare uppställningen, alltså Dackell - Lind - Danielsson, Bäckis - Bicek - Månsson/Herman, och så vidare?
Kommentera

« · 794388 · »