Brynäs IF

730621 inlägg · 7961 ämnen

Malmö Redhawks - Brynäs IF 14/11-15

1710700 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 14/11-15
hahii: "Får jag fråga vad det där har med hockey och Brynäs att göra?
Skärp er och ta det någon annanstans. Ingen orkar längre."

Inte så mkt. Men eftersom jag blev tilltalad i fel tråd så tyckte jag det var enklast att svara i samma tråd och inte i den som egentligen är till för icke hockeyrelaterade saker (A proposito de nada). Svårare var det inte.

Sen har jag ett bra tips till dig. Om du inte orkar läsa nåt, skit bara i att läsa det.
Personligen orkar jag inte läsa alla meningslösa förslag på laguppställningar som haglar härinne, och då struntar jag helt enkelt i att både läsa och kommentera dom.
Kommentera

Steenm: det är medvetet, bla för att öka intresset för publiken, måndags och tisdagsmatcher är inga publik matcher direkt
Kommentera

hahii: Haha. På något sätt är man alltid nervös ändå. Men givetvis har du rätt i att kvällarna blir förstörda i mycket mindre utsträckning denna säsong, än tidigare säsonger :)
Kommentera

hahii: Jag är alltid nervös inför match ja.
Kommentera

Steenm:

Säkert uppehåll för spel i pajastuneringen CHL. Alla SHL- lag är ju inte med men lik förbannat måste ju hela SHL göra uppehåll.
Kommentera

Skrubben: Nervös? Det var jag förra säsongen och säsongen innan det. Nu njuts det av vårat fantastiska spel. Så skönt att slippa vara nervös varje kväll Brynäs spelar den här säsongen! :)
Kommentera

Steenm: Jag kan tycka att det är skönt med uppehåll ibland. Framför allt så att man slipper vara nervös var och varannan kväll!
Kommentera

Vad är det för en mupp som lagt årets spelschema? Det känns som om det är små miniuppehåll hela jävla tiden. Har vi ens spelat på en måndag/tisdag ännu denna säsong? Är alltid en plågsam väntan mellan lördag och torsdag. Inte fan kan schemat bli så drastiskt annorlunda bara för att serien minskas med tre omgångar.

Tänk dig lyckan hos supportrar till ett NHL-lag, matcher var och varannan dag. Massa back-to-backs och sådant mysigt – i SHL ska vi draaaaaa ut på skiten så att man nästan glömmer bort hur resultatet var i den senaste matchen.
Kommentera

Konstigt att AB/GD inte har en matchrapport skriven sv en journalist på plats. Den som är i tidningen är skriven hemma i Gävle framför skärmen, med citat från CMore-intervjuer. Pinsamt.
Kommentera

Huge: Får jag fråga vad det där har med hockey och Brynäs att göra?
Skärp er och ta det någon annanstans. Ingen orkar längre.
Kommentera

pekka85: "Skönt att du som inte använder härskarteknik i ditt skrivande inleder ditt inlägg med "Inte alls". Du stänger liksom ner diskussionen med ditt sätt att skriva. Jag HAR rätt och vet mest typ."

(Håller) inte alls (med).
Som du ser så betyder "Inte alls" att jag inte håller med, svårare är det inte.
Dina envisa försök att få det till nån härskarteknik börjar bli lite tjatiga nu.
När jag skriver "Inte alls" istf "håller inte alls med" så handlar det endast om ett retoriskt språkligt knep för att låta mer övertygande. Det ska mao låta som OM jag har rätt, inte att jag de facto HAR rätt.
Hur kan man förresten ha rätt eller fel när vi diskuterar tycke och smak?

"Oväntade stora ökningen skriver du, hur tänkte du där?"

Ja, den kraftigt ökade flyktingströmmen till Europa och därmed också Sverige har uppenbarligen kommit lite oväntat. Oväntat både vad gäller mängden och hur många länder som i stort sett inte gör nånting utan lastar över det mesta på ett fåtal länder som får ta hela smällen.
Här försöker ju "svetsaren" du så raljerande och härskarteknikaktigt talar om, göra nåt konkret genom att försöka påverka övriga länder att ställa upp på ett bättre sätt.
Kommentera

Clarence: Utan att ha statistik på det så känns det som att laget som skjuter mest ofta förlorar. Spela smart när det finns möjlighet är väldigt bra så att laget sparar lite på krafterna i en lång serie. Att låta bottenlagen vara spelförande mot oss klarar vi att hantera och jag tror att vi gör det medvetet.
Kommentera

Chris11: Det ser oförskämt bra ut just nu. Samtidigt måste ödmjukhet alltid sättas i högsätet, även i medgången. Jag var rätt orolig för de här Skåne-matcherna. 2-3 poäng kanske totalt. Men utfallet med maxpoäng bevisar Brynäs styrka. Det enda jag är lite, lite betänksam inför är att laget i båda de här matcherna inte var något mer spelförande. Om vi nu är så långt före Malmö och Rögle i tabellen kanske vi inte ska förlora skottstatistiken så tydligt två gånger om.
Men ok, det var kanske ett taktiskt bortaspel som firade dubbla triumfer.
Kommentera

Jag är så sjukt nöjd att OLDEN börjat leverera, har trott på honom hela tiden och förstod inte varför man skickade hem honom förra säsongen. Där har vi sparkapital om ngt!
Kommentera

riggen: Ser bra ut just nu, topp 5 i all statistik förutom tacklingar. Bäst målvakt i SHL och 3/5 i topp 5 målskyttar är våra. Sedan har vi riktigt bra PP och BP. Kan man börja konstatera att Brynäs är ett topplag i år?
Kommentera

Charles: Har bäst räddningsprocent i ligan nu iallafall:)
Kommentera

Kan också vara så att Starkbaum går upp i toppen av målvaktsligan efter denna fantastiska Skåne turné från Starky's sida
Kommentera

Detta var nog Salmelas sämsta match i brynäströjan, 2 dumma utvisningar och rätt många pucktapp, men vad gör det när det defensiva spelet från laget var på top
Kommentera

7225: Samma sak med Porseland och Lindblom. Minns att några till och med ville att Lindblom skulle vara extraspelare. Nu levererar han ju massvis med poäng, blir bättre och bättre för varje match. Samma sak med Porseland, han har steppat upp rejält från starten.
Rödin däremot har varit väldigt blek den senaste tiden, har inte hänt så speciellt mycket för honom. Nästa vecka är Vrana tillbaka, då har vi två förstakedjor!!
Westerholm och Nörstebö lär ju vara påväg tillbaka de med.
Sedan kanske Enterfeldt är tillbaka snart?
Mycket positivt just nu. Nu gävlar kör vi!
Kommentera

Läge att börja berömma Porseland nu! Stabil senaste 5 matcherna. Känns farligt varje gång han får lite utrymme för sitt slagskott.
Kommentera

Brynäsgubbe: Tur vi inte skeppade Starky tidigare på säsongen som vissa orakel härinne skriade om.
Kommentera

Jaha, Brynäsbröder! Härliga matcher i Skåne som Brynäs spelar. 3 poäng senaste tre bortamatcherna, man blir stolt!! Idag får alla backar ett plus, i övrigt gör Nick, Alcén, Lindblom, Brodecki och framförallt Blomman en riktigt bra insats! Känns ganska bra att vara Brynäsare nu va? Fan vad Brynäsare det var på plats i Malmö, vi finns överallt:) Säger lite som den kritiserade kommentatorn (Göteborgaren som "håller på Frölunda") att: "förra året kändes det som Brynäs redan förlorat när dem kom till bortaplan men något har hänt till denna säsong". Kan inte annat än hålla med:) (Tycker han är en bra kommentator förövrigt). Nu ska vi bara se till att slå Danmark så kan detta bli en riktig superkväll!! Skål Brynäsvänner, vi är starka nu, månde det vara för evigt!!!
Kommentera

Brynäs har tagit 2 poäng/match hittills. Förra säsongen tog man i snitt 1,23 poäng/match i grundserien. Väldigt stor skillnad.
Kommentera

Hoppas inte en förlust-streak kommer nu bara...
Kommentera

Brynäsgubbe: Vad fint vi spelar av tredje perioden. Stort självförtroende i laget nu. Tre raka bortasegrar, när hände det senast?
Kommentera

honken21: Aldrig hört det namnet förut?
Kommentera

Härligt för Starkbaum detta. Tycker han gjort det jävligt bra de senaste matcherna, släppt in 3 mål på TRE BORTAMATCHER mot FRÖLUNDA, Rögle och Malmö. Skönt med 9 poäng på de tre senaste bortamatcherna!
Kommentera

Någon som saknar Bill Sweatt?
Kommentera

MÅNGA brybäs på plats under skåneturnen! Grymt kul! Många i växjö sist också!
Kommentera

Brynäsgubbe: Brynäs - Skåne 8-1
Gott mos :)
Kommentera

Kung Starky! Grattis till första nollan! Han låg bakom vår seger ikväll.
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
Kommentera

Vad säger man ?

4 raka segrar. Full pott på bortaturnén. Starkbaum lysande.

Sjukt stabil tredjeperiod.

Älska Brynäs.
Kommentera

pekka85: JAAAAAAAAA 3 GOOOAA POÄNG!!!!!! ÄLSKA BRYNÄS! !
Kommentera

4:e raka underbart!!! Jag såg dig Tony!!!
Kommentera

3 borta - 3 segrar!

9 poäng.
Kommentera

bifhjärta: Nu spelas det mycket bra vi-leder-med-2-0-hockey:)
Kommentera

Zappaholic: Exemplarisk hockey från oss nu
Kommentera

bifhjärta: Malmö ser desperata ut. De åker omkring och skjuter ur alla möjliga och omöjliga lägen. Vi har betydligt bättre struktur i spelet...och nu menar jag överhuvudtaget, inte kanske just i förra perioden.
Kommentera

Älskar när vi får ett tidigt BP mot oss i början av en period och reder ut det galant..man går stärkt ur det och det sätter en prägel en tid framöver i perioden!
Kommentera

7225: fattar nada ?
Kommentera

pjåtor: märklig utvisning igen....obegripligt
Kommentera

Davey85: Klart det inte är, samtidigt tycker jag Malmö inte skapat sådär jättemånga heta chanser. Men ett övertag har de...
Kommentera

Brynäsgubbe: Skellefteå har skjutit 13 skott i Karlstad och leder med 4-0. Det är en styrka att kunna gå på halvfart och vinna matcher, det behövs för att spara på krutet så det räcker en lång säsong.
Kommentera

Davey85: Håller med om det:) Lite mer offensiv hade inte skadat men det syns att defensiven prioriteras efter 2-0. Ska bli så jäkla roligt att se Vrana tillbaka. Tyckte han såg intressant ut innan brottslingen förstörde för honom!
Kommentera

Att vi leder den här matchen är ganska imponerande med tanke på hur usla vi är😂😂😂
Kommentera

1710700 · »