Brynäs IF

728313 inlägg · 7961 ämnen

Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16

« · 1731762 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16
Hur kan man inte älska denna sport?
Kommentera

Rodrigo: Vet inte om jag pratar om vilja att vinna.

Inställning förlorar matcher.
Kommentera

tjugo8: MEN HAN ÄR JU OJÄMN!!!!!!!
Kommentera

Gamnacke: Vi saknar kvalité och spets. Så enkelt är det. Jag avskyr Bzs uttalande när han tillträde som sportchef : Jag hade ju inte byggt laget såhär...
Bzs lagbygge i år och till nästa säsong är fan sämre!! Vad har egentligen Johnson bidragit med i själva 5 mot 5 spelet? Varför i helvete värvades Terry för?? För fansens pengar dessutom. Det vore faaaan så mycket bättre att spara dom pengarna och låta någon av Lööke, Boqvist eller Ölund få istid.

Sen till dom spelare som vi har just nu..
Sandström:Ihålig och håller inte måttet. 5 av dom senaste 6 matcherna har han stått och dessa har det blivit förlust.
Starkbaum:Enda anledningen till att han inte står MÅSTE vara för att han är skadad. Han bar oss på sina axlar ifjol och var kung i nästan alla matcher förutom i playoff. Varför får han inte spela!!!???

Pudas:Här ser jag en sämre version av Djoos. Vek, nonchalant med puck. Riktigt dåligt skott! Dock är det hans första shl säsong och han har mycket spel och talang i sej.
Zanetti:En av få som har ett riktigt jävlaranamma när han spelar. Dessutom har han ett rätt hyggligt direktskott.

Kilström:Överlag en av våra bättre backar iår!!
Sundqvist:Började säsongen väldigt lovande men har verkligen gått ner sig. Spelar svårt, slår många onödiga icingar och har även en tendens att ta onödiga och klumpiga utvisningar! Att ha kvar han 1 år till ger mig inga vibbar!

Salmela:Årets bästa back (trotts all frånvaro)
Carlsson:Årets komet! Enormt bra två-vägs back som kan bli enormt bra. Något valpig imellan åt men han har överlag varit en av våra bästa försvarare!

Porseland:Ett ord räcker. Sämst!
Nörstebö:Jag diggar verkligen Törsten. Tråkigt att han lämnar då han sällan gör en dålig match! Hade ju haft honom i laget alla dagar före Sunken!

Rödin:Likte Porseland räcker det med ett ord. BÄST!
Scott:Väldigt, väldigt ojämn. Är extremt beroende av vilka han spelar ihop med. Har varit iskall efter jul. Och jag kommer faktiskt inte att sakna Scott om han lämnar.
Lindblom:Överlag en bra säsong. Leder juniorernas poängliga och har varit bra. Kan vara väldigt väldigt osynlig och det kan gå massa matcher då han inte syns nånting..

Ollas:Nja.. har väl gjort en okej säsong. Inte mycket mer. Blir inte förvånad om han lämnar nästa säsong mot nytt hungrigt blod.
Vrana:En extem flopp!
Johnson:För mig en bra säsong. Synd och märks inte speciellt mycket under själva 5-5 spelet. Pp kung!

Po.Westerholm:Började kanon.. var sen riktigt dålig.. har kommit tillbaka mot slutet och varit riktigt bra igen.
Pa.Westerholm:Gjort en riktigt bra säsong tycker jag. Visst ibland kommer det riktiga tabbar men annars riktigt bra. Dock är han sjukt dålig på att teka.
Mannberg:Varit okej. Men väger fortfarande alldeles för lätt! Skapar inte så mycket som jag vill för att han skulle få ett nytt kontrakt. Men men, han är bra i bp iaf.

Alcén:Okej säsong. Svårt att inte gilla Johans inställning. Nyttig i Bp.
Blomqvist:En av våra bästa forwards tycker jag. Borde få mer förtroende!! Duktig på att teka dessutom. Något som vi varit riktigt dåliga på iår.
Enterfeldt:Helt okej. Men inte mer. Tycker han inte alls kommit upp i normal standard med sitt slit, sina hårda tacklingar och sina grymma tekningar. Kanske inte så konstigt med tanke på den skada han hade.

Olden:Producerar när han får chansen. Till skillnad mot för tex Brodecki.
Brodecki:Gjort en riktgt dålig säsong om man gemför med den förra. Han spelar nästan alltid för svårt och väger på tok för lätt. Har dessutom ett dåligt skott.

Nu till Bulan och om du läser det här. Här kommer några frågor:
•Varför spela med Sandström så mycket?!
•Varför spela Porse????
•Varför får inte Ersson spela mera?
•Varför får inte Olden, Lööke och Blomman chansen när Ponta, Mannberg, Brodecki och Alcén får det?!
•Varför splittra på det annars så fungerande backparen??
•Varför detta hattande i alla kedjor?? En kedja behöver stabilitet så dom lär känna varandra ute på isen och även spela ihop sig.
•Varför har dubså svårt att ändra en matchbild?
Kommentera

Rodrigo: Men skjut!
Kommentera

Zappaholic: Vi ser inte röken av det för att vi har för få skickliga spelare. Fortfarande, VARFÖR skulle Brynäs vilja vinna mindre än andra lag?

sports.vice.com/en_us/article/revenge-of-the-nerds-how-advanced-stats-are-breaking-hockeys-tough-guy-culture

Inställning vinner inte matcher.

en.m.wikipedia.org/wiki/Analytics_(ice_hockey)
Kommentera

Olden gör poäng var 25:e spelad minut
Med 15 min/match beräknar jag att han hade gjort ca 31,2 poäng
Kommentera

Westerholmarna kan man lita på!
(Scott??? Lindblom???)

4-3. Nu jävlar.
Kommentera

MatteB: Nu blir det lite spänning!!
Kommentera

Synd bara att Porseland skulle göra assist. Nu får han väl spela i första backparet kommande 5 matcherna...
Kommentera

70 Rodrigues: Han kröp fram när det vädrades vändning, medgångssupporter i kubik.
Kommentera

IF Malmö Redhawks - Brynäs IF 4-2
Kommentera

Vuollerim: Som jag misstänkte alltså. Tack för info och fin satsestetik.

Vad säger du om detta Rodrigues???
Kommentera

Huge: Hur kommer det sig att du inte har skrivit något tidigare under kvällen?
Kommentera

Zappaholic:
"70 Rodrigues: Det är ju bara du och nån mer som ständigt raljerar kring vår otur. Jag har inte sett någon skylla på det på länge"

Eftersom matchen så här långt inte varit speciellt kul har jag roat mig på annat sätt :)

Jag har räknat inlägg om otur den senaste månaden och kategoriserat dem enligt följande:
1. Inlägg om otur pga skador på Salmela och Rödin (6 st)
2. Inlägg om otur i matcher (4 st)
3. Raljerande inlägg om otur (28 st)
4. Kommentar på raljerande inlägg (11 st)

Slutsats:
Totalt har det skrivits 49 inlägg med ordet otur.
Om de som raljerar om otur slutar att göra det i inlägg efter inlägg skulle endast 4 st inlägg bli kvar där någon tyckt att laget haft någon typ av otur i de matcher som spelats. Kanske något att tänka på framöver innan man raljerar nästa gång? ;)
Kommentera

rafalski: Idioten? Skärp dig för fan!
Kommentera

Powerfade: Härligt olden kommer in å visar att ledningen klubben har fel .misshandlad som han är . Respekt Sondre.
Kommentera

Vem av alla gör mål om inte Olden..? Om inte Olden går före Broadhurst i nästa match så bryter jag ihop.
Kommentera

Zappaholic: Man har iaf aldrig tråkigt med Brynäs. När det går dåligt på isen så får man roa sig med läsningen härinne.
Hoppsan, 4-2 nu och Malmö tar TO...
😀
Kommentera

Bra där Olden, visa idioten i båset att du förtjänar speltid.
Kommentera

Se Bulan vad som hände när du satte in Olden!
Kommentera

Och vem utom... OLDEN.

Men snälla! Det krävs mer än så för att förtjäna speltid.
Kommentera

Steenm: Bänknötarn!
Kommentera

Olden!!!! ❤
Kommentera

Zappaholic: Ähh, spännande ju! :)

4-2. Alltid något.
Kommentera

Steenm: Nja, jag håller det för mig själv :-)

4-2 nu.
Kommentera

Zappaholic:
kommer rödin tillbaka nåt denna säsong?
Kommentera

IF Malmö Redhawks - Brynäs IF 4-1
Kommentera

Zappaholic: Vilket lag? :)

Två mål till innan paus, då kanske kanske kanske kanske...
Kommentera

Rodrigo: Men allvarligt...skitjobbet, det hårda arbetet handlar väl inte om slagsmål. Det jag menar är till exempel den höga pressen med rejäl fart, intensitet och energi. Forwards kuggade i varann och motståndare hade svårt att komma samlade med fart genom mittzon. Något vi inte ser röken av nu.

Så inställning är trams nu och avfärdas. Av vilka då?

Jag har spelat fotboll på elitnivå. Jag vill tro att inställningen är en big deal när du tar dig an motståndare...
Kommentera

70 Rodrigues: Inga spoilers.

De ringer på alla BIF-mål, även på de som är helt regelrätta.
Kommentera

Hur kan något som såg så otroligt lovande ut i början på säsongen, bli så här pissdåligt i avslutningen på densamma? Det här laget är inte värt min tid just nu. Det skär fan i hjärtat att skriva.
Kommentera

70 Rodrigues: Vänta lite till....
Kommentera

Nu är det Sveriges Mästerkock som gäller. Varför plåga sig liksom? Ha en bra kväll Boys.
Kommentera

Känns som något är fel i truppen. Ingen skärpa eller koncentration. Håglöst försvarsspel. Hur är kommunikationen mellan ledare och spelare? Tycker Bulan ser blek och energilös ut...
Kommentera

Powerfade: Ja, SJ till Uppsala och Upptåget därifrån.
Kommentera

IF Malmö Redhawks - Brynäs IF 4-0
Kommentera

Steenm: Sitter i lastbilen å ser på forumet att grabbarna gör ett bra jobb igen 😈😈😈
Vad i helvete är det för fel på klubben i mitt hjärta .??
Har sagt det länge nu . Bulan Boys är historia .
Och Bulan längtar till han kan räkna slantarna i Luleå om några dagar .
Kommentera

bradberry: Blev lite rörigt i irritationen. Tror du förstår vad jag menar.

Jag ger mig. Varför ska jag slösa min kväll på den här skiten. Känner redan ilskan byggas upp och jag har bara sett 7 minuter.
Kommentera

Sandström står kvar??? Hoppas Bulan inte tränar Brynäs nästa säsong!!!
Kommentera

Zappaholic: Vad är skitjobbet? Fler tacklingar och fler blockerade skott vinner inte matcher. Du får gärna läsa om utveckligen i NHL i just nu, det finns en anledning till att exempelvis slagsmål osv börjar fasas ut och varför det här med "hjärta" och "inställning" oftare avfärdas som trams.

Det räcker inte att bara ställa kvalité på isen nej. Men detta är professionella spelare som jobbar med detta och vigt hela sina liv åt hockeyn.
Kommentera

Man skäms...
Kvällens lag förnedrar klubbmärket och ingen förtjänar att någonsin få bära tröjan igen.
Kommentera

Skönt ändå att det inte är Skellefteå som står på andra sidan idag, då hade vi slagit ett SHL-rekord i antal insläppta mål vid det här laget.
Kommentera

Steenm: Inte en enda tackling delas ut.
De kan ta tåget hem..
Kommentera

Avgå allihopa! Fyfan för er Brynäs ni är så jävla dåliga säg som det är att semestern är bokad!!!
Kommentera

Brynäsgubbe: "Sämst mentalt oförberedda lag"?

😂😂😂😂😂

Seriens bäst mentalt förberedda mao? Dubbla negationer...
Kommentera

70 Rodrigues: Malmö behöver ju inte anstränga sig. Vi ger ju bort målen till dem
Kommentera

« · 1731762 · »