Brynäs IF

728671 inlägg · 7961 ämnen

Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16

« · 1731911 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2/3-16
Chris11: Mycket av problemet ligger i våra målvakter so båda två är väldigt ojämna. Det är väldigt sällan som våra målvakter kommer upp och gör viktiga räddningar. Visst, våra backar har inte skämt bort dem med speciellt mycket hjälp många gånger, tvärt om. Men i regel så tycker jag att målvaktsspelet inte varit godkänt på hela säsongen. I början av säsongen så hade vi råd med ett dåligt målvaktsspel för då gjorde vi en hel del mål framåt och vann ändå.

När Rödin gick sönder så dog vårt eget målsnitt och förlusterna radade upp sig och den onda spiralen var igång.
Kommentera

När laget hamnar i en sådan kris som man gjort nu så måste ledarna reda ut problemen och få laget på banan igen. Det har man uppenbarligen inte gjort. Efter skadorna på Rödin och Salmela så föll laget ihop som ett korthus. Visst de är superviktiga, men det ska inte stå och falla på två spelare. Antingen så är laget felbyggt eller så finns det brister i ledarskapet. Tror att det är en blandning av de båda, det saknas minst en spetsforward och ledarna lyckas inte få laget in i en vinnande trend. Det handlar mycket om det mentala och inställning till match, precis som Blomqvist nyligen sa i en intervju. Man ser ju tydligt att när spelarna verkligen har lite jävlaranamma så händer det grejer ute på isen. Men när man inte har det så öser motståndarna in mål.
Bulan och Sjödda måste kunna leda laget ur det här och få spelarna att tro på sitt spel. Titta bara på matchen mot LHC senast och back to back mötet med Luleå. Då hade man viljan och tron, så ska det vara varje match.
När det ser så ojämnt ut som det gjort så måste man ifrågasätta tränarna. Kan de leda laget ur det här? Är de verkligen bra ledare?
Om inte Bulan och Sjödda kan få den mentala biten att fungera i laget så är det inte rätt män på rätt plats. Gillar inte vad jag sett av Bulan nu när det börjar blåsa hårt. Hoppas verkligen på en uppryckning av ALLA i helgen!
Kommentera

På väg hem från jobb och ser 5-3...Vad fan hände idag?? 4-0 mot Malmö. .herrejesus. nyvakna? ?
Kommentera

Steenm: Fattar inte vad det finns att hoppas på öht? Att de ska bli bra från ingenstans och ta guld? Tveksamt om vi ens tar oss förbi playin. Vi har förlorat mot RÖGLE, Malmö och KARLSKRONA.
Kommentera

Huge: Det är ändå viss skillnad på att alltid ha rätt och alltid få sista ordet...
Jaja, snart är hockeyn slut för den här säsongen och så även debatterna härinne. Min gissning är att du troligtvis kommer fortsätta provocera och käfta i andra sammanhang. Jag kan verkligen se det framför mig hur du lexar upp resenärerna ang giltighetstid för biljetterna, eller hur du står ute på golfbanan och rapar ut paragrafer ur regelverket. Tänk om jag vaknade imorgon och hela dagen fortlöpte utan att du skrev en replik på detta inlägg, hur coolt vore inte det!?
Kommentera

Jaken: Du anade dessutom fel: jag är 50-talist. Och DEN generationen är som bekant känd för att ALLTID ha rätt.
Med några ytterst få undantag...😎
Kommentera

Powerfade: Om jag skriver "förmodar" så betyder det att jag förmodar att Bertilsson slipper framtida bekymmer med sin opererade axel, då iaf Andersen uppgett att han operats för samma typ av skada,
och jag har ingen anledning att betvivla Andersens uppgifter i det fallet.
Finns dock inga garantier för att Bertilsson får samma utveckling efter SIN operation som Andersen, och nån sån garanti har jag heller aldrig utfärdat.
Kommentera

Jaken: Förstår att du är avundsjuk och själv önskar att du vore lika allround, kunnig och nyanserad.
Det skulle jag också vara i dina kläder...
Kommentera

Det är lätt att börja spela när man ligger under med många mål, då kan man börja spela avslappnat, för ingen tror ändå att man ska lyckas. Svårigheten och utmaningen är att spela avslappnat när det är jämnt, när det verkligen gäller. Det är de lag som klarar av att spela ut i en lång rad svåra matcher som vinner titlar och bygger traditioner.
Kommentera

Powerfade: Huge är en fantastisk person. Läkare, tränare, coach, psykolog.
Ja, kunnig och alround på ALLT😀
Tycker mig ana en fullfjädrad 40-talist eller möjligen 30-talist. Och den generationen har ju ALDRIG fel.
Jag är mest fascinerad över hur han kan agera som bror duktig inom alla områden😀
Kommentera

KulaShaker: I stort har inställningen ändå varit bra, även under de 5 förlustmatcherna, var väl bara i 2 av dom som det såg lite blekt ut.
Undrar om det inte handlade om lite undermedveten underskattning idag?
Snacket om att Malmö inte hade nåt att spela för hade sannolikt inte gått helt obemärkt förbi hos en del spelare.
Lägg till att det förmodligen smygit sig in en lätt känsla av att sjätteplatsen ändå inte går att nå, och du ger inte dom där procenten i inställning som vi såg mot LHC.
Bara att bryta ihop och komma igen, ska man vara ärlig så gick mkt av luften ur vår ballong när Rödin och förstafemman mer eller mindre försvann och sen dess inte har varit i närheten av att bli ersatt med nåt likvärdigt.
Såna tapp plus frånvaron av Salmela, Bertilsson och nu mot slutet även Ollas, ger förstås resultat i längden.
Kommentera

Huge: Så bara för att Anderssén har spelat och hållit efter sin axelopertation så kommer Bertilsson att kunna göra samma sak?
Du verkar ha tillgång till deras journaler. Hade de ens samma typ av skada? Det är omöjligt att göra en jämförelse mellan två individer även om de har samma skada.
Kommentera

munkas: " Bertil har ju opererat källan till alla skadebekymmer"

Tror jag knappast.
Däremot är det nog så att han förmodligen inte behöver oroa sig för samma axel i framtiden, Andersén har ju genomgått en likadan operation med lyckat resultat.
Att han spelat med en trasig axel under ett par år har sannolikt gjort han hållit igen i vissa lägen, och det brukar sällan vara bra. Följden kan bli tveksamma ingripande av rädsla för att slå upp samma skada, och tvekar en hockeyspelare att kliva in i vissa situationer så brukar det vara en klar riskfaktor för att få ytterligare skador.
Kommentera

70 Rodrigues: Han har väl lite rätt i det han säger. Det har väl varit lite si och så med inställningen från matchstart de senaste matcherna. Borde inte behövas en avhyvling från Bulan i pausen för att få upp engagemanget på en acceptabel nivå!
Kommentera

Arg snubbe😂😂😂
Kommentera

Lunkan: Klart man hade önskat lite mer tryck i sista när vi hämtat in till 4-3.
Samtidigt är det ett lite knepigt då nästa mål i det läget blir väldigt avgörande, där vill man ju inte släppa in nåt bakåt när man hämtat ifatt och då kanske det blir lite avvaktande emellanåt. Tycker ändå att vi skapar rejält tryck lite då och då men det blir lite för sporadiskt för att vi ska få ordentligt grepp på dom.
Min poäng är väl mer att vi ändå gör ett bra försök efter 0-3 i baken och en utskällning från Bulan i paus. Och försöket blir ju inte sämre när dom gör 4-0 och många lag skulle ha lagt ner och bara spelat av resten.
Överlag förstås klart underkänt, måste ha varit god mat på flyget ner eftersom man satt kvar i planet på Sturup och åt sig proppmätta på nånting....
Kommentera

Huge: Så måste det vara, han buktalar. Tack Huge......

Annars vad säger man, dax att varva upp mot FBK kanske?
Vinner vi bara säsongens sista match så blir jag nöjd.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Han kanske buktalar, och inte baktalar?
Rodrigues är nog egentligen en positiv typ som aldrig klagar, men som tvingas gömma sig bakom en buktalande docka som gnäller dagarna i ända... ;-)
Kommentera

Skönt ändå att det är klart att vi missar sjätteplatsen nu, då slipper man hoppas.
Kommentera

Bulan har väl kontrakt över nästa säsong också ?
Kommentera

70 Rodrigues: Nä jag vet inte vad det betyder men det är nåt dåligt
Kommentera

70 Rodrigues: Tror vi förlorar de tre återstående nu - eller förresten de fem, kanske...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hur vet du att jag baktalar, vet du ens vad ordet baktala betyder?
Kommentera

Lunkan: Jo vi gjorde ett bra försök, vi var ju en hårsmån från att kvittera flertalet gånger.
Kommentera

rafalski: Huge får tycka precis vad han vill men att säga att vi gör ett bra försök är ren lögn. Till skillnad mot för Huge bryr jag mig om hur laget spelar och är inte bara nöjd att de spelar.
Kommentera

70 Rodrigues: Du lägger en massa energi på att baktala våra spelare och ledare och hugger direkt när jag försvarar dem, anmärkningsvärt med tanke på att du är brynäsfan.
Kommentera

Lunkan: Usch vad tråkig stämning du sprider nu. Om Huge tycker vi gjorde en bra match så måste han få tycka så.
Kommentera

tjugo8: Såklart vi inte gör, jag är ju en kvalificerad medgångssupporter.
Kommentera

Huge: Vi gör väl för fan inte ett bra försök, handen på hjärtat vi skap ju knappt någonting i tredje. VI hade flyt som fick 3 snabba, det ser förnärvarande väldigt mycket obra ut.
Kommentera

Lindström: Nä, Bertil har ju opererat källan till alla skadebekymmer de senaste fem åren så det är bara att tuta och köra! Han är förhoppningsvis tillbaka efter uppehållet i februari. Vilken månad har vi nu?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Du får tycka det, inget jag lägger nämnvärd energi på😂😂😂
Kommentera

Lunkan:
Säger han som har ett stort utslag ovanpå axlarna
Ses vi på rinken på fredag?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Inte vara sån, känns tråkigt att prata prestationer utan nu vore en gruppkram på sin plats.

Hoppas vi deltar i nästa match.
Kommentera

Zappaholic: Scott missar och FBK kvitterar förstås.
En olycka kommer sällan ensam.
Synd att vi satt kvar i planet på Sturup i halva matchen, men vi gör iaf ett ärligt och bra försök att komma ifatt, en kvittering var vi helt klart värda.
Nu blir det en nagelbitare i slutet, viktigt att vi får HV i playin.
Chansen på topp6 är nog borta, eller?
Kommentera

Lindström: 18/19 i bästa fall.

Vi saknar spets och då menar jag inte Lars-Erik!
Kommentera

tjugo8: Låt Scott dra han är ABSOLUT INTE värd en megalön som vi måste ge honom nästa säsong!!!
Broadhurst hahahaha vilken jävla megaflopp!!!
Kommentera

Salmela närmast comeback, har Bulan glömt bort Bertil eller ser vi han först 16/17 nästa gång?
Kommentera

70 Rodrigues: Nu är du fruktansvärt löjlig, även om så Scott och Bulan skulle vara klara för NHL så skulle de ändå vilja vinna allt denna säsong, ingen vill inte vinna.
Kommentera

Scott grubblar för mkt om Luleå eller Murmansk är bäst i november
Kommentera

Inte avundsjuk på BZ. Hur ska han få ihop ett slagkraftigt lag med resterna av årets lag? Han måste lyckas med alla värvningar. Värvningen av Broadhurst är illavarslande.
Kommentera

Scott missar friläge och gör 5-3 till Malmö genom sin stenhårda "pass" till Pudas. Är inte alls nöjd med sättet Greg spelar på...
Kommentera

70 Rodrigues: Melin lämnar inte AIK. Går de inte upp i år så har de en flerårsplan där Melin är involverad. Tro mig, min bäste kompis är god vän med Stefan Persson i AIK. Har fått inside info där.
Kommentera

Zappaholic: Scott likt Bulan är redan i Luleå o räknar deg😠😠😠😠
Kommentera

Gamnacke: Just nu bryr jag mig inte om han lämnar!!!
Kommentera

Brynäsgubbe: Det ser så jävla segt och värdelöst ut så man får utslag över hela kroppen.
Kommentera

Rackarns sånt oflyt men ingen gamnacke här inte. Det viktigaste är inte att vinna utan att delta.
Kommentera

Zappaholic: Hur många minecraftmiljoner är han värd Scott? Bulan kan dem få gratis!
Kommentera

Ska vi gissa på att Olden är bänkad nästa match?
Kommentera

Zappaholic: Jag hoppas på Melin, den bästa vi haft förutom Sandlin.
Kommentera

« · 1731911 · »