Brynäs IF

446082 inlägg · 7961 ämnen

Malmö Redhawks-Brynäs IF

« · 457323 Till forumet

Sv: Malmö Redhawks-Brynäs IF
Tordan: Det som oroar mig är att Malmö inte tagit en 3 p på sju omg, vilket borde betyda att en 3 p snart kommer att inkasseras. Dom 2:a lagen brukar ju vända sina negativa trender mot just Brynäs. Har tipppat Brynässeger med 4-3, hoppas att det slår in.
Kommentera

70 Rodrigues: Ta´t lugnt kompis, det räcker att göra ett mål idag för tre pinnar. Honken spikar igen för första gången i år
Kommentera

70Igor: Dom ska ju spela med 4 ytterforwardspar men det spelar ingen roll, J Johansson håller inte elitserieklass, dom kunde lika gärna ha behållit Wågström, Vill ha lite mer tyngd i kedjan med Dackell o Arnason, därför så anser jag att Soling eller Malmström ska dit.
Kommentera

70 Rodrigues: Du är en riktig spjuver........:-)

Satt o kollade på swehockey.se på förra årets matcher mot MIF,och 20 November för ett år sen möttes MIF o Brynäs:

59.21 GK out MIF 1. HADELÖV, Andreas
47.11 2 min Brynäs 15. JOHANSSON, Jakob TRIP
45.36 2 - 3 EQ MIF 16. NIELSEN, Franz
(22. PETRASEK, David)
41.32 2 min MIF 16. NIELSEN, Franz HI-ST
Second Period (32 min, total 1h 23 min)
38.53 1 - 3 EQ Brynäs 8. BJÖRCK, Jesper
(15. JOHANSSON, Jakob)
33.45 2 min Brynäs 15. JOHANSSON, Jakob HOLD
29.45 2 min Brynäs 3. JOHANSSON, Daniel TRIP
First Period (33 min, total 33 min)
18.03 2 min MIF 24. ÖSTERBY, Magnus HOLD
14.55 1 - 2 EQ Brynäs 23. DANIELSSON, Björn
(20. KYRÖ, Roger)
14.07 1 - 1 PP1 MIF 12. MAGNERTOFT, Marcus
(21. MATTSSON, Jesper
55. ANDERSSON, Peter)
13.18 2 min Brynäs 18. NYLANDER, Peter HOOK
12.12 0 - 1 EQ Brynäs 23. DANIELSSON, Björn
(10. SOLING, Jonas
33. LAITINEN, Veli-pekka)
00.00 GK in Brynäs 25. KORHONEN, Markus
00.00 GK in MIF 1. HADELÖV, Andreas

Gärna en repris i eftermiddag tack!!!
Kommentera

J Johansson håller inte Elitserieklass och han tar man ut för spel i 2a kedjan *suck* Må han ej ha eller få kontrakt över nästa Sässong med BIF
Kommentera

70 Rodrigues: Hmm kan det vara så enkelt att man tänker köra med 4 ytterforwardspar och att JJ då passar bäst som ersättare för Molin eftersom man då får behålla Malmström och Soling ihop?
Kommentera

Bissett19: Det är väl inte knattehockey dom håller på med, "Ok Jakob idag får du spela med Dackell o Arnason eftersom Mamma o Pappa är här o tittar" :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske lite konstigt med JJ i uppställningen,men han är skåning och har säkert nära och kära på läktarn,så han kommer göra ett bra jobb,var så säker Rodrigues!!
Kommentera

Busen: Tycker att du ska motivera varför dagens uppställning är så bra, jag räknar med att du tycker det eftersom du tycker vi ska ge Kyrö en chans??
Kommentera

Kan inte smälta det att jag tycker att Brynäs har ett spännande samt bra lag. Visst har de andra bra lag också, men! Tippar som vanligt Brynäs seger. Men denna gång är jag lite mer reserverad och blygsam--> Brynäs vinner och resultatet blir 2 "baljor" mot noll. Målskytt: Arnason ggr 2. Håll tätt nu "Honken"....
Kommentera

Busen: Självklart ska du göra det! Vilka är vi föresten?? Är i Gävle ofta, vill du ha en disskussion med mig så kom gärna fram o prata eller är du en sån som bara sitter framför datorn o framför dina åsikter??
Kommentera

70 Rodrigues: Vi skall givetvis göra allt som herr Storstockholmare säger. Han har givetvis alltid rätt!
Kommentera

Roger Kyrö inför matchen: -Vi måste spela aggressivt över hela banan. Hålla ihop femmorna och åka mycket skridskor. Vi måste lyckas täppa till bakåt!!!
Kommentera

Falken: Självklart ska Soling eller Malmström ha Johansson plats, vi får väl hoppas att det är tryckfelsnisse som varit framme, kan aldrig tänka mig att Kyrö skulle göra ett sådant här generalfel.....
Kommentera

Busen: Och du tycker självklart att uppställningen ser lysande ut som alla 2:a ryggdunkare som anser att allt som har med Brynäs att göra är felfritt???
Kommentera

70 Rodrigues: Förstår inte heller varför Johansson får ett så stor förtroende. Vill mycket hellre att Soling, eller Malmström får chansen där!
Kommentera

70 Rodrigues: Det är klart att man kan sitta i Storstaden och ta ut det bästa laget! Vi kanske skall ge Kyrö en chans först!
Kommentera

bradberry: Hehe, det gjorde det nu när man lästa igenom det :P
Kommentera

Brynäs ställer upp som följer i em:

Målvakter: Holmqvist(Eriksson)

1:a Kuparinen-Timonen Sjögren-Wahlberg-Miettinen

2:a Sjödin-Casselståhl Dackell-Arnason- J Johansson

3:e Sulku-Phillips B Danielsson-Lind-Viitakoski

4:e ytterforwardspar- Soling o Malmström

Extra back: D Johansson

Hur i helvete är det möjligt att dom kör med Kuparinen i 1:a femman o att J Johansson får fortsatt förtroende o till råga på allt tillsammans med Dackell o Arnason. Nu måste det ha brunnit hos Kyrö o "Bäckis"???
Kommentera

Falken: .................och att man hittar Palmes mördare och att det blir fred i mellanöstern och att ........ Rätt Falken!! Hoppas ska man, ingenting är omöjligt! Fråga Gunde får du höra!

(Lät bara lite komiskt med alla "hoppas att...och att....samt att....")
Kommentera

Falken: Vi vinner med 4-3 :-) med följande målskyttar:

Viitakoski 2, Arnason, B Danielsson.
Kommentera

Nu tar vi och kniper tre poäng idag mot Malmö borta. Hoppas på att Honken kommer in och spelar riktigt bra och att Phillips och Arnason kommer in och gör en bättre match en förra gången. Samt att Timonen kommer upp lite bättre och att övriga spelare även höjer ett snäpp, minst.

Tror vi vinner med 4-2 idag.
Målskyttar för oss blir - Timonen, Wahlberg, Dackell, Arnason.
Kommentera

Man kan bara hoppas att beslutet om 14 lag till nästa säsong röstas igenom (se länk).
Kommentera

aphac: Ja, han såg riktigt ostabil ut. Släppte retur på retur och gjorde det ena misslyckade ingreppet efter det andra. Känns även som att han inte hade glöden som du säger, men även var osäker på sig själv. Tvekade i allt för många situationer också, då han vid något tillfälle skulle ut och spela bort pucken men tvekade halvvägs ut, det ska man inte göra! Antingen går han bestämt ut och slår bort pucken eller så håller han sig i målet.
Kommentera

Falken: Korhonen var inte "het" igår och det måste vår målis vara när vi är lite krassa i försvaret. Vi ska inte skylla allt på våra backar, det var nämligen forwards som gick bort sig på offensiv blå och aldrig hann med hem igår.
Kommentera

70 Rodrigues: Stackars Phillips, att få spela jättesopan Sjödin. Han gör det inte lätt för medspelare vår käre Sjödda.Timonen får alldeles för gott betyg för gårdagen, med dom kraven man kan ha på honom så var han ganska kass han åxå!!!. Arnason kommer att komma igång. Hur fan kan J.Jakobsson få ett sånt förtroende???????? Han saknar ju div.1 tempo t.o.m.Han fick ju dubbla byten medan jag fick inte ens vara ombytt,SKANDAL!!!!!!!!
Kommentera

Riktigt skönt med Honken i mål imorgon. Nu tror jag på tre pinnar!
Kommentera

Då får det väl bli så här istället:

Målvakter: Holmqvist(Eriksson)

1:a Sjödin-Phillips Sjögren-Wahlberg-Miettinen

2:a Timonen-D Johansson Dackell-Arnason-Soling

3:e Sulku-Casselståhl B Danielsson-Lind-Viitakoski

Extra: Kuparinen, J Johansson, Malmström
Kommentera

Läste precis nu att Honken står imorgon, Niklas Andersson spelar med J-20 i helgen och åker inte med ner till Malmö.Korhonen har en sträckning o vilar!
Kommentera

70 Rodrigues: Det kan vara bra att prova med tanke på att Timmonen bara är här i 9 macher till så...
Kommentera

Varför inte sära på Sjödin/Timonen o spela Sjödin/Phillips istället, tror att det skulle fungera bättre!!!
Kommentera

65selander: Kunde du gå som folk igår då :-) Korhonen och hela laget måste lyfta sig 50 % jämfört med gårdagens debacel.
Kommentera

sylf: Korhonen var dåligt igår men det kanske inte är så lätt att börja ladda för match under uppvärmningen?
Kommentera

Åke the Myth:
Angående Jonsson:

Har han någonsin börjat?
Kommentera

sylf: Tror knappast Honken spelar i morn, han kunde knappast gå som folk igår.
Kommentera

Kalle K: Håll truten! :0)
Jag är väldigt känslig!
Kommentera

65selander mfl: Ok tackar, om än sent omsider!
Kommentera

Åke the Myth:
skyll dig själv, ingen jävel fattar vad du skriver när du försöker
vara seriös ;-)
Kommentera

Åke the Myth: Forstatt time out. Tyvärr så är det inte hockeyn som stör utan privata tråkigheter med nära och kära.
Kommentera

Åke the Myth: Tror han e sjukskriven ett tag framöver
Kommentera

Trevligt med svar när man ställer seriösa frågor!
Kommentera

70 Rodrigues: MIF kommer garanterat att sälja sig dyrt i morrn.Men kan Brynäs spela smart,ett typiskt bortaspel,så har vi chans.Tror och hoppas att dom nya killarna blivit lite varm i kläderna nu.Ett måste för vinst:HONKEN!!!
Kommentera

Hur är det med Tomas Jonsson? Har han lagt av helt o hållet som tränare?
Kommentera

Bissett19: Dom 2:a lagen brukar ju vända sina negativa trender mot just Brynäs, konstigt nog!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Honken måste bara tillbaka igen,vi kan inte ha en målis som kastar in puckar till höger o vänster,16 baljor de senaste tre matcherna säger väl allt,även om försvarspelet varit undermåligt i samma stund.
Jag såg Malmös match på PPV sent i går kväll(repris)blev imponerad av laget,dem såg rappa ut,giftiga attacker o en grym målis,där har MIF gjort ett kap!!Så matchen imorrn blir en svår nöt att knäppa,men samtidigt spelar ju MIF under en viss press,laget är ju i ett större poängbehov än BIF,man har inte vunnit hemma sedan omg 12 (23/10)mot Luleå hemma 5-2!!!
Hur är det med Ove Molin,nån som vet statusen på honom??
Kommentera

Malmö Redhawks-Brynäs IF
Imorgon är det 3 p som gäller, finns inget annat!! Hoppas att Honken är frisk o kan stå. Det kommer att bli en tuff match mot ett pånyttfött Malmö med Pasi Nurminen o Niinima som nyförvärv. Tror på en uddamålseger med 4-3 för Brynäs. Hoppas nu att våra proffs kan vakna till o börja producera!!!!!
Kommentera

« · 457323