Brynäs IF

727655 inlägg · 7962 ämnen

Match lördag va...? Brynäs-TIK 29 nov

« · 1093519 Till forumet

Sv: Match lördag va...? Brynäs-TIK 29 nov
MarcusElving:
Var är Kankaanperä när man saknar honom som mest...? Länk
Get the picture?

Man blir varm inombords när man tänker tillbaka på Clas Ohlsson Cup vedergällningen för Fanny Lindströms bentackling på Brendl och den minimala tidsåtgången mellan brott/straff...
Kommentera

MarcusElving:
"Markeras det ännu hårdare har vi väl matchstraff på alla spelare i laget till slut, eller vad tror du?"

Varför hårddra det hela?

Men jag tycker att man skulle markerat ännu hårdare från BIF.s sida,om det nu skulle inneburit ngt matchpenalty,so fine.
Det gäller för motståndarlagen att veta att kör man på Markström då ska man veta att man ska få på nöten o inte bara några knuffar o nån handske i ansiktet.

Kommentera

MarcusElving:
"Markeras det ännu hårdare har vi väl matchstraff på alla spelare i laget till slut, eller vad tror du?"

Varför hårddra det hela?

Men jag tycker att man skulle markerat ännu hårdare från BIF.s sida,om det nu skulle inneburit ngt matchpenalty,so fine.
Det gäller för motståndarlagen att veta att kör man på Markström då ska man att man ska få på nöten o inte bara några knuffar o nån handske i ansiktet.

Kommentera

tjugo8:

"En mening motsäger en annan..."

Det finns alltid folk framför mål, inte fan hinner du alltid "förebygga" att någon hackar med klubban över plocken eller trycker sig på Markan.

Enda sättet att förebygga sådana överfall på målvakten är att när en sådan sak skett markera hårt, jag tycker att Brynässpelarna gjorde det i Röglematchen.. men som sagt, ligger domarnivån som den gjorde i den matchen så vettfan hur man ska bära sig åt när någon spelar fult på målvakten? Artigt be honom att sluta kanske, vad vet jag?
Kommentera

Bissett19: Brynäs stod upp alldeles lagom tycker jag, i förhållande till hur domarna lagt sin nivå.. Tilläggas ska ju att domarinsatsen var katastrofal i den matchen.. Hade någon vettig jävel dömt så hade inte RBK fått så jäkla mycket PP efter att Brynässpelarna har stått upp för Markström.

Hur i helvete ska de kunna stå upp mer menar du när utvisningarna kom som de gjorde senast. Markeras det ännu hårdare har vi väl matchstraff på alla spelare i laget till slut, eller vad tror du?
Kommentera

Bissett19: Ja, nästa gång nån går på Markan vill jag se ett överfall, ett klassiskt jävla överfall.

Första bästa Brynässpelare bör antingen skicka en crosschecking i ansiktshöjd eller slänga handskarna och banka skiten ur den som vill störa Markan.

Det får inte va en grej som lag kan dra fördel av mer. Markera därför rejält och ta avstängning om det behövs.
Kommentera

MarcusElving:
"- I senaste matchen mot Rögle stod grabbarna upp riktigt bra. Det gjorde ont att åka på Markan."

En mening motsäger en annan...
Kommentera

MarcusElving:

"- I senaste matchen mot Rögle stod grabbarna upp riktigt bra"

För mycket handväskor runt Markan,Gath o Andre Persson gjorde som dom ville runt våran keeper,om Gathens föda kommande vecka hade varit soppa så hade våra backar lyckats,tyckte dem var alldeles för tama även fast dem bet ifrån litegranna....

Risken finns att Klyktattarna TIK kommer köra med samma strategi imorrn.

STÅ UPP FÖR MARKAN FÖR I HELVETE!!
Kommentera

tjugo8: "Tror inget lag har blivit avskräckt av Brynäs kramande framför Markström i tidigare matcher, framöver gäller rejäl vedergällning"

- I senaste matchen mot Rögle stod grabbarna upp riktigt bra. Det gjorde ont att åka på Markan. Men om domarnivån ligger i linje med den matchen så blir det väldigt mycket boxplay. Inte konstigt att spelarna mindre och mindre vågar markera. Hoppas verkligen jag slipper se en så jävla kass domare igen på länge.

Klart att man ska ha folk på mål som stör och bökar, men blir man för närgången har försvararen rätt att markera.. Det ska inte rendera i PP för laget som körde över målvakten.
Kommentera

Match lördag va...? Brynäs-TIK 29 nov
...lugnt på brynas.se so far...

Viktig match eller viktig match...???

Några reflektioner;
Tror inget lag har blivit avskräckt av Brynäs kramande framför Markström i tidigare matcher, framöver gäller rejäl vedergällning...och Andersén; man fightas inte med en hand och samtidigt håller i klubban med den andra!

Är det möjligt att enbart spela Hietanen offensivt?
Karln är ju för sorglig på egen planhalva

Ska L.Jonsson träffa mål med mer än 25% av sina skott?

Kan någon Brynäsare iaf en gång gå rakt mot mål efter blålinjen är passerad?
Kommentera

« · 1093519