Brynäs IF

727625 inlägg · 7962 ämnen

Match lördag va...? Brynäs-TIK 29 nov

« · 1093756 · » Till forumet

Sv: Match lördag va...? Brynäs-TIK 29 nov
pastorn:

Att vara nervös som Brynäsare är väl ett konstant tillstånd.

Jag förstår inte folk som hoppar fallskärm och håller på med bergsklättring.
Bli Brynäsare i stället så får ni ett liv där ni konstant får vara på helspänn.
Kommentera

Tommy: Mja, gränsfall det där med rättvisa skippats. Med tanke på att TIK spelade borta tycker jag att vi kunde fått en pinne. BIF kändes vassare och hade fler rena lägen, men som sagt, för att vara bortalag tyckte jag att vi skapade en del.

Måste dock erkänna att om matchen spelats på neutral arena...så visst... (vad fan jag nu menar med en så korkad kommentar???)

Vad säger du om 1-0? Offisde?
Kommentera

lincoln: Tack för det! Det är OK med intervjun. man ska inte vara glad att förlora, men det dröp kanske lite väl mycket etter där :-)
Trist för er att torska idag, ni hade som du påpekar behövt poängen och hade en del chanser, men det var väl ändå rättvisa som skipades i den mån man nu kan prata om sånt.
Kommentera

Bra med 3 poäng i dag. Nu väntar 6 poänglösa matcher då Markström är på JVM. Sedan ytterligare 4-5 knackiga matcher innan vi kommit i fas igen. Så räkna med att dom poäng vi har nu i stort sett kommer att vara de som vi har efter full serie.

P. S.
Staden med den fantastiska hockeykulturen (Linköping) drabbas inte av JVM förstås. Dom har ju bara färdigproducerade utlänningar i sitt lag. Inget för småkronorna alltså.
Skönt att det lönar sig att producera juniorer och låta dom få plats i A-laget!
Pisshockeyligan!!!
Kommentera

pastorn: Grattis till segern, även om vi hade behövt den mer.

På det stora hela en ganska kul match att se. Att Skogs var lite pissed off i intervjun ska ni nog tilldöma de sista 10 sekunderna i intervjun snarare än de första 20. Han har inte haft ett rätt sedan han kom till Timrå, vilket han mycket riktigt påpekade.

Timrå har i år ett antal spelare som inte på långa vägar håller måttet. Vi har två bra femmor och en och en halv bra back. Det leder tyvärr.... åt helvete....
Kommentera

Fyfan vad skönt!

Så jävla nervös var länge sen jag var, ville verkligen få seger ikväll.

Härligt Brynäs!
Kommentera

Tommy: På Web-TV för er som inte ser...
Kommentera

Trevlig "förlorarintervju" :-)
Kommentera

sylf: Hur säkert som helst, jag var aldrig orolig =)
Kommentera

Hence: Tack för det! Tycker vi gör en bra match...åtminstone period 2 och 3.
Kommentera

FAN VAD ENKELT
Kommentera

Som vi Liverpoolsupportrar säger om Steven Gerrard: CAPTAIN FANTASTIC! Så härligt Dackell!
Kommentera

Fan...nu kladdar de med pucken igen....
Kommentera

Tommy: Helvete va skönt!!

Nu blir det däremot tungt.....Målskytten ut 2 min.
Kommentera

Riktigt jävla bra!!
Kommentera

zpith: Snyggt!
Kommentera

Tycker faktist dom spelar riktigt bra, synd bara att ingen jävel kan göra mål.
Kommentera

Huge: Satan vilken usel jävla straff!!

Brynäs är så uddlösa att det är skrämmande! Snart kommer TIK´s ledningsmål som ett berv på posten.
Kommentera

NU FÅR FAN WIDING TA O NÄTA INNAN JAG BLIR FÖRBANNAD
Kommentera

Huge: men nu gjorde Backlund en skaplig igen
Kommentera

GävleLasse: Inget fel på tekaren. Det är ju för fan Andersén som helt plötsligt får för sig att ta en runda bakom kassen, och vips så åker sig finndjäveln fri och sätter 1-1.
Dessutom efter ett horribelt domslut av Lärking när han tar Sandin för interference efter att deras kille tagit ett skär och krockar med Sandin.
Lärking har dock för övrigt varit utmärkt.
Jobbigt att åka på en kvittering i slutsekunderna men nu är det bara att bita ihop och låta WDW-linan få mkt istid.
Dom har ju sett stekheta ut och det är bara Backlunds fantomspel som räddat Timrå från fler baklängesmål.
Fast i rättvisans namn så har även Markan gjort ett par skapliga räddningar...
Kommentera

GävleLasse: Ja, va de bland annat Jonte och Andersén jag skymtade ? Jag var inte helt uppmärksam på vilket material vi hade inne.
Kommentera

Davey_22: Ja det är riktigt dåligt...Jag ställer mig lite frågande till valet av spelare i den viktiga tekningen..
Kommentera

GävleLasse: Man måste kolla på klockan och inse vikten av att ta med sig 1-0 in i 3e i det läget, ta hellre en utvisning....tungt och onödigt.
Kommentera

Tommy:Nej det är för bekväma å trodde som vanligt att det var färdigspelat för perioden.. ATT DE ALDRIG LÄR SIG..
Kommentera

Tröttma! ...Kunde vi inte fått hålla perioden ut....
Kommentera

Yes!.....och så en utvisning direkt..:-(
Kommentera

Davey_22: Korrekt, Lärking är en riktig sopa!
Kommentera

Wanvig såg ut het ut i första! Idag hänger han dit en!
Kommentera

Lärking öppnade gylfen och försökte pissa på oss i slutet, utvisningen på Sunken är ju en situation som man ser varje gång nån dumpar pucken på mål, döm konsekvent för fan..

Wanvig ser bättre ut.
Kommentera

Hur fan vore det om man kunde hålla sig med 5 man på banan!!!!?
Kommentera

Tryck in ett mål nu Timrå på dyng Brynäs...;)
Kommentera

bradberry:

Det var det med alla sannolikhet värt... = )
Kommentera

rackham: "...Sundlövs revirskapande aktiviteter."

-...som kostade en hel del minuter i botbåset...
:)
Kommentera

tjugo8:

Och han får gärna rappa de egna spelarna också så att de håller sig vakna...
Kommentera

tjugo8:

Det var bättre förr!

Jag kallar gärna Markan för hackspett bara motståndarna får kyla vaderna konstant... och det finns ju fler tricks... har jag hört... = )
Kommentera

rackham:

:)
Nej

Och glada minnen har man från Scandinavium när Sundlöfs svar på publikens synpunkter på hans revirskapande blev...avtagen klubbhanske och ett långfinger till hela arenan...
Kommentera

65selander:

Ja, men herregud, vad håller Markan på med.

Sätt honom med en bunt VHS-filmer över Sundlövs revirskapande aktiviteter.

Har någon haft en mer aktiv klubba än Sundlöv...?

Det gäller att förtjäna lugn och ro i målgården!
Kommentera

Bissett19:
Kul för Sandin, den linan har sett ok ut i pp
Bra att Herman är förpassad dit han hör hemma...
Kommentera

tjugo8:

Widing-Dixon-Wanvig det låter onekligen spännande,vi får se i eftermiddag hur väl det faller ut
Kommentera

Bissett19: "Men jag tycker att man skulle markerat ännu hårdare från BIF.s sida,om det nu skulle inneburit ngt matchpenalty,so fine.
Det gäller för motståndarlagen att veta att kör man på Markström då ska man veta att man ska få på nöten o inte bara några knuffar o nån handske i ansiktet."

I princip håller jag med, dvs att man bör markera hårdare vid medvetna och fula pååkningar av målvakten.
Men poängen i den just den HÄR debatten är ju att det inte förekommit nån medveten eller ful ojusthet mot Markan, som jag ser det.
Känns som att det mer handlar om CZ:s och våra utespelares grinighet och missnöje över att dom spelar tufft men absolut inom lagens råmärken.
Kort sagt: det luktar lite bad losers över killarna om man ska vara ärlig.
För plockar man av sig sina enögda brynäsglasögon så har det mest handlat om tufft och hårt spel.
Tycker att Boork sammanfattar det rätt så bra i sin krönika där han bl.a hyllar deras arena och den hockey vi fick se i matchen: mkt kamp och framförallt lite hetta och engagemang.
När såg man 2 målvakter stå mitt emot varandra vid mittlinjen och hytta med plockhandskarna mot varandra? :-))
Kommentera

För att förklara. Två träff innan man slår ner i isen. Ungefär som två flatingar...
Kommentera

tjugo8: Jag har domen på en "pdf" fil hemma, kan inte förstå varför man blev så satans förbannad så att man var tvungen att gå runt huset i 1:a peiodvilan . Hade man legat i en byggnad i Sarajevo så lovar jag att han inte hade landat med pannan i isen innan han hade två skott i pannbenet. Ni som känner mig vet att jag är en snäll Brynäsfan.

Kommentera

Bissett19: Ja, riktigt starkt gjort av Vinnerborg. Skönt att någon domare visar lite stake. Rätt gjort tycker jag.

Lärking, herregud.. Finns inte mycket mer att säga. Hoppas han inte sätter oss ordentligt i skiten imorgon.
Kommentera

MarcusElving:

She left yous Thomas Larsson o Håves David Fredriksson hade ju en hyfsad fight för några veckor sedan,handskarna flög,men Vinnerborg valde att inte rapportera det.
Hade han valt att rapportera det till HL.s disciplinnämnd hade det säkert renderat i ett par matchers avstängning.

All heder åt Vinnerborg där iaf.Imorrn dömer Lärking:(

Kommentera

Bissett19: Frågan är om det inte var det enda bra han gjorde under sitt år i BIF?
Kommentera

tjugo8: Hur ofta sker sådana slagsmål i Elitserien? Man kan hålla motståndarna borta från sin egen målvakt på "mindre brutala" sätt om domarna bara kunde sluta vara så förbannat veka och mesiga. Som jag skrev i tidigare inlägg här, I NHL ska det mycket till innan det renderar i boxplay för laget som stod upp för sin målis. Tänk om det kunde vara så i svensk hockey, då kanske publiken kom också?
Kommentera

tjugo8:

O då ska man veta att "Kanka" haft ett långt byte innan dusten med Ward,skulle varit kul o sett en "pigg" Kanka tagit en fight mot HV-muppen.

Det var väl det bästa Kanka gjorde under sitt år i BIF.....
Kommentera

Bissett19: Ja, jag håller med. Men problemet ligger i den veka regelbedömning som finns. I NHL åker du inte ut om du ger en saftig crosscheckning eller nacksving på någon som spelat fult på din målvakt.
Kommentera

« · 1093756 · »