Brynäs IF

728224 inlägg · 7961 ämnen

match på webben

« · 1693603 · » Till forumet

Sv: match på webben
Chris11: men ändå kul att vi fick kommentatorer, tummen upp för det!! :)
Kommentera

reven:Tror inte någon som tänkt beställa matchen satte sig framför hockeysnack för att nån kommenterade här... Så snåla människor finns nog inte så du behöver inte oroa dig för uteblivna intäkter. Eller va det nån form av humor jag inte förstår så här tidigt på morgonen....
Kommentera

Chris11: Unga? De lät 40+ för mig. :p

Idag blir det väldigt intressant att se hur Brynäs agerar i back2back-möte. Totalt slutkörda eller orkar de spela på samma sätt idag igen? Glömde säga att försvaret såg bra ut igår med få misstag, jag minns bara en rejäl miss av Zanetti. Och sedan, finns bortaspöket kvar?
Kommentera

Peja: Och det mot ett lag från det lägre seriesystemet! 
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag ser inget problm med back2back-möte, det är ju samma sak för Leksand. Blir mer intressant att se försvaret mot bättre motstånd, Leksand har ju ingenting som kan kallas för spetsspelare på SHL-nivå. Att Brynäs backar kan göra ett bra jobb mot ett allsvenskt lag tvivlar nog ingen på.
Kommentera

Peja: Nån som har koll på hur matchen sänds idag?
Kommentera

rafalski: Japp, Cmore sänder. Går att se på Cmore hockey eller köpa separat.
Kommentera

Peja: Tackar!
Kommentera

Tycker Leksand såg riktigt uddlösa ut så  svårt att dra några riktigt slutsatsern MEN, kul att Westerholmarna och Mannberg fortsätter hålla ett hårt tryck i motståndarzonen och pressar fast motståndarna. Kommer bli riktigt nyttigt om dom kan fortsätta med det under säsongen (så som dom slutade förra). Mannberg kanske kan komma in  mer på mål också och bli ett större hot där?

Juniorerna:

Lindblom verkar passa bra ihop med Scott och tror det kan bli en bra duo jämte Rödin.

Lööke, ser ut som att han byggt på sig under sommaren. Tar för sig mer och såg riktigt bra ut.

Sandström, ger en trygghet i målet och sprider lugn. Inga fumlingar eller "dåliga" beslut.

Carlsson, Stabil insats, vågar hålla i pucken.

Alftberg, var ute på hal is några gånger och fick det lite tufft i närkamperna.

Ölund, Börjar bli en personlig favorit. Tycker han ligger rätt i banan hela tiden och tar rätt beslut. Försöker också hela tiden spela sig ur situationen och dumpar inte bara. Kan mycket väl ta en plats i år och spela JVM framåt årsskiftet.

Nyförvärven:

Vrana, fina mjuka handleder och god spelförståelse. Leksand hade ingenting att komma med i PP, om Vrana gjorde ett bra BP eller LIF ett dåligt pp får vi vänta med att se.

Johnson, går på mål och diver puck. Något som kommer fylla en god funktion i Brynäs i vinter. Tycker dock både han och Vrana var lite osynliga.

Porseland, Stabil insats, får fram skotten på mål.

Zanetti, blandade och gav. Tycker att vissa prestationer var riktigt medans andra var riktigt dåliga (bland annat när hna tappade pucken framför eget MÅL!).

Pudas, Gör det lite svårt för sig i vissa situationer, samtidigt är det hans roll att hålla i puck och spela sig ur situationer. Fint mål och otroligt fint ass. till Mannberg. Kan bli en del farligheter bakåt från Pudas men kommer göra det riktigt bra framåt!

Alcén kämpade på bra, kom dock till Brynäs dagen innan match så ska låta han få chansen att spela in sig lite mer. 

Kommentera

Peja: Jag ser inga problem med det heller när förhållandena är rättvisa, jag tycker bara det ska bli spännande att se hur Brynäs klarar av det.
Kommentera

Bellman 6,0: vilken fallerande logik.

I mångt och mycket så skrivs det här varje vecka om hur Brynäs är dåliga, hur organisationen är dålig, hur spelarna är dåliga och att det aldrig satsas på någonting överhuvudtaget. Det ska vara sociala medier 24/7 och jag vet inte allt trots att det dragits ner på kanslipersonalen ganska mycket inför denna säsong. Men hey, det var ju bara bra (enligt några här inne) att spara in på personalen så att SB kunde lägga mer pengar på spelare istället...

När Brynäs hjälpte FANSEN sätta igång FANSENS värvning så var det dåligt för att Brynäs inte marknadsförde den varje dag, trots att det är FANSENS värvning.

NU, när Brynäs verkligen försöker satsa och gör en stor sändning på nätet till alla fans för en struntsumma, där summan förmodligen går direkt in på Brynäs konto (utan mellanhänder som SHL, cmore och Mediatec) för att förbättra relationen mellan fans och laget eller något annat bra, så sitter det folk och ursäktar sig här över det faktum att de inte tar chansen och STÖTTAR Brynäs. Jo Bellman 6,0, det finns så snåla människor. Det finns det här på forumet och det kryllar av "generation gratis" på t.ex. facebook.
Kommentera

reven: word! Tyvärr så finns det allt för många som bara kräver utan att själva vilja bidra. Generation gratis finns överallt och det är dessvärre de som hörs mest. Ta tex spotify. Ett ramaskri över att de tar bort den reklambaserade gratistjänsten. Det kostar 100 spänn i månaden för hur mycket musik som helst, ändå gnälls det. Samtidigt får man höra att de aldrig skulle betala för det på grund av att just "det bandet" inte finns. Fast det verkar finnas mycket nog för att grina ansiktet randigt när gratistjänsen försvinner. 100 spänn! En oskälig summa enligt många.

Att de skulle betala lika mycket för EN match känns lika osannolikt som att Brynäs vinner Stanley Cup.

Men det är gratis att gnälla här. Så det kanske är läge för HS att börja ta betalt så kan de gnälla nån annanstans.
Kommentera

reven: Jag har väldigt svårt att tro att någon som har tid och möjlighet att se matcher för en billig penning avstår pga en liverapportering. Jag kan ju naturligtvis ha fel och det är ju skrämmande isåfall.
Kommentera

Skönt att reven och Powerfade börjat diktera hur Äkta supporterskap ska se ut. HS-liveuppdateringen funkade ypperligt när man själv var ute och sprang på stan men ville hålla sig uppdaterad. Men men, det är ju alltid skönt att höja sig själv själv över resten och peka finger också.

Redigerad kommentar

Kommentera

dAVydov: Jag gav Brynäsgubbe en medalj för sitt arbete med matchuppdateringen. Så jag ser inte vart din kritik kommer ifrån.
Min principiella hållning är fortfarande desamma. Om man aldrig är villig att betala för något så är det bata att gilla läget.
Kommentera

Skador o sjukdomar, inget nytt under solen alltså😢
Kommentera

70 Rodrigues: Sjukdomar brukar inte vara någon större fara, skadorna vet jag inte så mycket om men spelarna själva nämner ju att det rör sig om belastningsskador på grund av mycket tuffare träning. Hoppas de är kortvariga...rapporter från personer kring laget säger att träningarna är mycket mycket tuffare nu.
Kommentera

Zappaholic: Alla som har tränat ovanligt hårt vet hur lätt det är att dra på sig förkylningar. När det kommer till förslitningsskador så är det läjarens och massörens jobb att förhindra såna skador.
Kommentera

Zappaholic: Jag är ganska trött på dessa jävla skador inför o under varenda säsong😢. Har kollat runt lite på de andra lagen, vi ligger i topp kan jag säga. Beror det bara på otur kan man undra?
Kommentera

70 Rodrigues: Man börjar fundera på vad det beror på, det finns ju inget slut på dem...
Kommentera

Jag tycker det är smått patetiskt att det är samma människor som klagade över Brynäs naivitet när man lät Ollas spela två matcher på två dagar, som nu klagar över Brynäs beslut att matcha in Sunken i lagom takt.
Kommentera

Flera hade säkert spelat om det var SHL-premiär. Småskavanker är vardagsmat. Självklart ska vi inte lägga onödigt krut på sådana här matcher, att vi är flera klasser bättre än Leksand är inte något vi behöver bevisa.
Kommentera

70 Rodrigues: Beror nog mest på den tuffare träningen som sannolikt gett upphov till lite fler skavanker/småskador.
Dumt att chansa med spel i det läget, det borde du begripa.
I vissa fall handlar det nog om ren otur alt att det är Sundlövs fel....
Kommentera

Skrubben: Hehe, ja det är för komiskt.
Först gnälls det över slappa träningar under TJ och man vill se hårdare nypor från tränarna.
När Bulan sen uppfyller önskningarna och vi fullt naturligt och som följd får lite fler småskador på försäsongen, då gnälls det över det också.
Tänk att det kan vara så svårt för vissa att se ett så pass lättbegripligt samband.
Kommentera

Huge: Jag misstänker att de flesta som gnäller omkring här är infiltrerade motståndarsupporters.....
Kommentera

Hade Bengtzén varit mer konstruktiv beträffande den segdragna nya backen hade inget lån behövts idag. Jag tror f ö SHL med marginal hinner börja innan Andersén-ersättaren är på plats.

Kommentera

ellis: Jag tänker försöka mig på det omöjliga nu. Ellis vad tycker du om matchen igår? Var det för dåligt motstånd? Visade juniorerna och nyförvärven framfötterna? Har du möjligtvis NÅGOT annat än det förbannade backförvärvet att säga??
Kommentera

70 Rodrigues: Din rundkoll och jämförelse av skadeläget med andra lag säger ju inte ett skit.
Många lag deltar i CHL och har förmodligen en del spelare som spelar med småskador och som inte hade spelat om det gällt en vanlig träningsmatch som inte gällt nåt.
Bulan säger ju dessutom att många av våra vilande spelare hade spelat om det handlat om ex en SHL-match.
Kommentera

För er som vill se matchen GRATIS (!) så streamas den på stopstream.me
Kommentera

Huge: malmö hade väl 10 st borta pga diverse orsaker förra matchen för att ta ett exempeö.
Kommentera

Huge: Det var precis det rövslickarsvar jag väntade på, inget nytt under solen som sagt😂😂😂
Kommentera

dAVydov: haha är du på riktigt eller har du bara problem med ordförståelsen?

Det handlar inte om något äkta supporterskap, det handlar om att stötta föreningen när det behövs. Det finns människor som kallar sig brynäsare som ska ha allt gratis och sedan gråter ut när Brynäs inte kan värva tungt, eller prestera på sociala medier dygnet runt, året runt. Eller varför inte ha 10 artiklar på hemsidan varav 8st är rörliga intervjuer samt liknande HVTV All Access.

ALLT sådant kostar pengar och nu kan inte alla brynäsare gå på alla matcher eller köpa säsongskort. Men att ursäkta sig för att inte ta chans att se en brynäsproduktion, när chansen ges är bara pinsamt.
Kommentera

70 Rodrigues: Dina inlägg var lika väntade😂😂😂

Hur mycket skador hade de andra SHL-lagen? Nu har du ju en fin chans att vara lite konkret...
Kommentera

Jag väljer att se det positiva i en del frånvarande. Nu får westerholms och lööke med flera chans att visa vad de går för.
Kommentera

SWEATT: intervju med Bengtzén,
Daniel Sandström: -Är det någon spelare på gång?
Bengtzén: -Näääej inte än
Kommentera

Chris11: Då stämde alltså ryktet om att 4 spelare tackat nej. Brynäs är ingen attraktiv klubb, thats it.
Kommentera

Chris11: Så var inte frågan ställd.

Reporten frågade om det hade hänt något nytt sen igår. Då svarade Bengtzén nej. 

Kommentera

TobiasR: Attraktiv? Det handlar om pengar och inget annat. De fick inte den lön de ville ha.
Kommentera

Zappaholic: eeeh just därför är inte Brynäs attraktiv. Var lite så jag mena. 
Kommentera

TobiasR:

Du är duktig på att läsa mellan raderna du. Det mer troliga är att det kan vara fler än fyra som tackat nej. Ja och Bengtzen valt att inte gå vidare mer långt fler än så.  Det är lite så en urvalsprocess fungerar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström: Det jag påpekade var att en snubbe skrev på flashback av alla sidor om att 4-5 spelare tackat nej och nu visar det sig att flashback kanske inte är så opålitligt ändå. Tyckte det var ganska roligt att skriv adet eftersom alla kastar skit på flashback ;)
Kommentera

Brynäs kör med hemmaställ idag också. Nedsläpp nu.
Kommentera

Tråkigt att halva laget saknas. Där kom ettan....
Kommentera

Brynäsgubbe: märklig utv på Pudas och 1-0 till Lyxfällan
Kommentera

1-0 Leksand i PP. Svag inledning av Brynäs...
Kommentera

Brynäsgubbe: Bedrövligt.
Kommentera

Brynäsgubbe: 2-0 nu. Ser lite sömnigt ut. Det målet får Starkbaum ta på sig, stöter en retur rakt ut utan anledning. 

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1693603 · »