Brynäs IF

728195 inlägg · 7961 ämnen

Matchrapporteringar

« · 1170164 · » Till forumet

Sv: Matchrapporteringar

bradberry: Luganos rapport. :-)

Brynäs-Lugano 4-1 (1-0, 1-1, 2-0)

Lugano: Aebischer; Akerman, Profico; J. Vauclair, Chiesa; Hirschi, Nodari; Hänni; Domenichelli, Robitaille, Lemm; Romy, Hamilton, Jörg; Schlagenhauf, Sannitz, Näser; T. Vauclair, Conne, Kostovic; Chirijaev

Assenti: Nummelin, Helbling, Murray (tutti a riposo precauzionale)

Rete HCL: 39.07 T. Vauclair

Penalità: 4 x 2' contro il Brynäs, 6 x 2' + 2 x 10' + pen. disc. partita (Robitaille) contro il Lugano

La prima amichevole in terra svedese del Lugano si è chiusa con una sconfitta per 4-1 contro il Brynäs, compagine che disputa il massimo campionato del suo paese.

I bianconeri con alcuni giocatori tenuti precauzionalmente a riposo (tra cui Nummelin giunto ieri dalla Finlandia), hanno patito più dei loro avversari la pista piccola del centro sportivo nella periferia di Göteborg che ospita la squadra in questo campo d'allenamento scandinavo. Le dimensioni praticamente da NHL del ghiaccio hanno infatti favorito le qualità di un Brynäs apparso più pimpante.

Da segnalare l'esordio con la maglia luganese di Jeff Hamilton (Foto Ti-Press, C. Reguzzi), schierato nel ruolo di centro. Ad inizio secondo periodo gli uomini di Johansson hanno perso anche Robitaille, punito con una penalità disciplinare di partita per aver reclamato a lungo con l'arbitro.

Dopo quaranta minuti sostanzialmente equilibrati, la vittoria del Brynäs ha assunto contorni definitivi nei primi minuti del terzo tempo con due gol realizzati in situazione di powerplay. Il secondo impegno agonistico per il Lugano è fissato per sabato alle 16.00 contro il Västra Frölunda, la squadra faro della città di Göteborg.

Kommentera

P: Ja tack! :D
Kommentera

bradberry: Okej, det skrevs ingenting om han i matchbloggen så jag trodde inte han syntes till så mycket. Men då så, känns ju bra om han nu spelade bra ändå då! :D
Kommentera

Bilder från matchen och då främst matchtröjan?
Kommentera

bradberry: Rackham kan man lita på och sedan så skall ju Jompe skriva en rapport för hemsidan också.
Kommentera

MarcusElving: Enligt rackham så var både Kahnberg och Sumo bra ikväll. Han brukar ha slipade analyser så jag går på det... :-)
Kommentera

Anders Berg: Nej då, det tror jag inte.. Han kommer igång ska du se!

Ja, jag skulle varit lika förbannad själv. Tjärnqvist har ju gjort sig själv lite till åtlöje tycker jag. Samtidigt kan jag inte förstå varför DIF ens värvade Tjärnqvist när man inte har några målskyttar. Anger skeppades till Timrå, deras i stort sett enda målskytt. De värvar en grovjobbare som enligt mig är överskattad, ordentligt.
Kommentera

MarcusElving: Hoppas inte Kahnberg är "slut" bara...

Från det ena till det andra: Roger Hansson blev lite småsur över Tjärnqvists klubbval - å han har helt rätt!
Kommentera

StoltBrynäsare: Håller med! Det enda man saknade var lite snurr och avslut från Kahnberg, men vafan, det var första matchen. Det kommer det också! Hoppas alla ryggar och knän läker fint nu så vi kan spela med ordinarie lag snart igen, eller det kanske inte behövs? :P
Kommentera

MarcusElving: Kul att man gör 4 mål! Kul att juniorerna gör dem! Kul att förstakedjan verkar funka bra att döma av rapporterna. Kul att Åkerman åkte på däng!
Kommentera

Matchen slut! 4-1 till Brynäs. Härlig premiär! Man får berömma unge Sahlin i målet också som bara släpper en puck trots allt.
Kommentera

Tycker det är rätt bra att vinna över Lugano med 4-1 och då utan ordinarie målvakter,Sandin,Molin och Hansen. Mora nästa i FM Mattson Arena på Tisdag!
Kommentera

StoltBrynäsare: Ja precis! Man Kahna kommer igång han med! det kommer, det kommer!
Kommentera

MarcusElving: Helt underbart att junisarna visar upp sig! Synd att vi inte fått se något som du sa från Kahnberg dock..
Kommentera

Peja: Inget alls från Kahnberg i kväll, förutom en utvisning då. Hoppas han inte blir långvarigt osynlig..
Kommentera

Peja: Granis kan väl ge Åkerman en liten hälsning. ;-)
Kommentera

Bara 7 min kvar nu.
Kommentera

sylf: Ja, att ynglingarna har utvecklats och tar för sig är väldigt viktigt för Brynäs denna säsong! Hoppas det fortsätter så...
Kommentera

MarcusElving: Nu fattas det bara att Granis ger nån en syltnäsa så är kvällen komplett!!
Kommentera

sylf: Samt att det är två snabba PP mål också.
Kommentera

Davey_22: Ja, det är kanonbra! :D
Kommentera

MarcusElving: Fruktansvärt roligt att småknoddarna visar upp sig, hur kul som helst!
Kommentera

MarcusElving: Kul att det yngre gardet tar för sig, bra för deras självförtroende.
Kommentera

21olsson: Fantastiskt härligt att Rödin fick göra ett som verkar ha varit outstanding hela matchen! :D
Kommentera

21olsson: 4-1 Silfverberg
Kommentera

21olsson: Rödin målar!!!!
Kommentera

21olsson: Där kom han, sa flickan! 3-1 Rödin
Kommentera

3-1 lär det bli nu!
Kommentera

5 mot 3 i två minuter för Brynäs nu! Mål TACK!
Kommentera

andreasknox: 5-1 till Lugano
Kommentera

andreasknox: Kolla GD.se!

... där man även kan läsa att 4-1 efter andra mer hade speglat matchen. Men, lägger jag till, det är målen som räknas!
Kommentera

andreasknox: 7 lika
Kommentera

Nån vet vad det står i kvällens tr.match??
Kommentera

Imorgon är det match grabbar och eventuella tjejer! Ska bli så jäkla kul att se hur det går mot ett bra motstånd dessutom! börjar pirra lite i magen även om det är bara första träningsmatchen :P
Kommentera

Hence: Har de inte kört igång på swehockey.se än? Där kunde man i alla fall följa träningsmatcherna förra året...
Kommentera

Jompe: Visste väl att Rackham frångick befälsordningen men vad begär du utav en som har härjat på I14.

Glöm inte och vara vänliga och skrik Forza Ragazzi åt de Italiensk snackande Schweizarna till supportrar och spelare.

Hade det varit ett Italienskt lag så kunde de bott på pråmen vid Scanraf.

ps/Heja Orust

Kommentera

rackham: "Jag har delegerat det till en som har större utsikter att få till en matchrapport".

Förvaltningslagen, som du känner till, anger tydligt att man inte kan delegera till överordnad myndighet.

I övrigt stämmer allt. Jag ska färdas med rackhams limosintjänst till Lysekil och begå en matchrapport till hemsidan.
Kommentera

tjugo8:

Ja, det är vi svenska mästare i, det gäller att hålla fanan högt. Även i Lysekil!
Kommentera

rackham:

Läktarproffs
Kommentera

rackham: :)
Kommentera

tjugo8:

Back?
Kommentera

GävleLasse:

Gör vad jag kan/behövs i Lysekil
Kommentera

rackham: Låter bra att Bryggbadaren Jompe gör ett referat. Vem vet det kan bli en sommarsaga ;-)
Kommentera

bradberry:

Jag har delegerat det till en som har större utsikter att få till en matchrapport : the one and only, Bohus Björkös svar på JK Rowling, julkrönikans okrönte mästare, statskunskapens Elvis Presley, Nimbusälskaren: Jompe
Kommentera

Någon som vet hur femmorna har sett ut på träningarna hitils??
Kommentera

Apropå matchrapporteringar, skulle någon hitta en sida där man kan följa morgondagens match online så posta här! :)
Kommentera

GävleLasse: rackham är HS utsände i Lysekil imorgon ryktas det om... :-)
Kommentera

65selander: Ska jag ta det som en rumsbokning? =)
Kommentera

65selander: OK, då skickar jag min önskan vidare till andra skribenter,

Det ligger guldstjärnor i potten ;)
Kommentera

GävleLasse: haha är nog första säsongen jag inte kommer se en försäsongsmatch. Drar iväg nästa torsdag till Thailand istället.

Möjligtvis matchen mot LHF 12/9 är den jag kan serva med ;-)

Kommentera

« · 1170164 · »