Peja: Ja passar de in i CZ's lagbygge så skall de givetvis erbjudas förlängt. Men med tanke på all ovisshet som finns med Brynäs fortsatta spel i ES så tror jag att de flesta spelarna vill vänta och se.
Ironiskt nog så grundlägger ju spelarna själva sin fortsatta karriär. Skulle de göra en bra säsong så kan de vara stommen i något väldigt spännande.
Peja:Jag undrar när Boork ska såga sig själv. Helst då genom att sticka skallen i sin gräsklippare...
Peja: Givetvis måste man även rensa i leden av de gamla spelarna. Danielsson har passerat zenit av sin karriär för länge sen och han till den skara spelare som man borde bytt ut redan innan den här säsongen. Kanske för att ge plats åt ännu en junior. However. I dagens lagbygge så gör sig Danielsson ändå nyttig i boxplay på en nivå som jag tror att det skulle vara svårt att uppnå med t ex Silfverberg. Men jag hade gärna sett att man värvade in yngre ersättare från t ex AS. Jag är ganska säker på att man kunnat finna ersättaren i tex degraderade Mora. Man kanske tilloch med skulle kunna ha gjort ett byte. För i AS tror jag Danielssion skulle kunna producera en hel del och därmed gjort sig nyttig för Mora.
Vi får utgå från att Dackell, Lind och Molin kommer att tacka för sig efter den här säsongen. Vad det ger för utrymme rent lönemässigt för ersättare låter jag vara osagt.
Samtidigt så har vi ett litet dilemma i det nuvarande kontraktsläget. Kliver tex Hietanen fram på det sätt vi hoppas på så kommer han att bli väldigt dyr att behålla. Samma sak gäller Andersén. När det gäller backarna så har vi EN back på kontrakt till nästa säsong (Lasse J)
När det gäller forwards så har vi Granis, Hansen och Vas...och Målvakterna så har vi Markan.
Alltså ett gyllene tillfälle att rensa ut de spelare som inte levererar den här säsongen. Går det alltför bra för laget så kan det även bli dyrt att behålla spelare som Widing, Dixon, Hietanen och Andersén.
För Brynäs kontraktsläge... se länk
rackham: Ja den här säsongen kommer att vara väldigt avgörande för det fortsatta arbetet. Går det år helvete så kommer målet att ändras till "tillbaka till ES innan 2012".
Det är bara att hoppas att vi överlever och kanske får ordning på ekonomin så att man kan bygga upp slagkraften.
Huge:Vilket ger mig slutsatsen att även du tycker att de är "ett gäng bajskorvar som inte ens hållit AS-klass ", för hade du tyckt att de varit bättre än så borde kraven på dem från din sida varit större.
Återigen så undviker du frågan genom att retoriskt avända dig av utvalda delar av en text tagna ur sitt sammanhang.
Det är en sak om du blir lyckligare av att ljuga för dig själv precis som stora delar av Brynäs gjort det senaste decenniet, men detta ger dig ingen rätt att förvanska saker som skrivs av andra skribenter här.
sylf: Orkar inte bry mig men.. ""Ich bin ein Berliner""
Men Huge är en Pucken fritt flyende i sin egen fantasi, d v s " Bagdad Bob"
Huge: Väljer man Idol före Brynäs så kvittar det hur man är Brynäsare eller inte. Man har valt sitt spår utanför den hårda vägen när man väljer den lättja som finns på reklam televisionen.
När du summerar Idol framför spegeln så har vi andra sett att Markan hart haft en jävla spelfrekvens,
Dixon pumpar på som "Magnum Bonum"
Utdrag ur avdelningen Bad loser citerat av Reinardt Divis.
-Man tror tror knappt det är sant, de hade sån otrolig tur vid samtliga mål.
"– De två första målen var styrningar och vid deras tredje räddade jag först, men fastnade i en Brynässpelare när jag skulle göra min förflyttning för att ta returen, förklarar österrikaren."
Nog för att vinsten var orättvis,om man ser till hela matchen,det kan jag håll a med om men att bara säga att våra mål var tur är riktigt dåligt.
1-0 av Hiettanen är ju ett skott direkt på tekning.inte såg jag ngn styrning.
2-2 av Lind är ju en styrning,men herregud om Divis tror att han inte kommer släppa in ngt mål efter styrning denna säsong så blir det många bortförklaringar.
3-2 Dixon jobbar fram att avslut på Divis som han släpper retur på som Sunken stöter in.
mattiaskarlgren:
Du menar den där "bandyfinten" som Mattsson ALLTID kör med,det är många som fortfarande går på den,men knappast ilka mycket som Sunken där han hamnar pladask på isen,såg rätt komiskt ut...
Framöver kan det också bli en intressant omställning för de J-20 spelare som kan tänkas bli aktuella för a-laget. Där har du spelare som kan "föra spelet" och faktiskt dominera de flesta matcher.