1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 9/1-2010 Läkerol Arena.

« · 1225127 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Färjestads BK 9/1-2010 Läkerol Arena.
Bissett19: Gjorde vi det sist?
Kommentera

sylf:

Spelar vi som vi gjorde sist vi var därnere är det bara casha in tre poäng...
Kommentera

MarcusElving: "Nej, det blir en svår match! Men ingen omöjlighet, mycket handlar om inställning och vilja tror jag..."

Lägg till kunnande och vi behöver inte ens åka ner till baksidan!
Kommentera

65selander: Nej, det blir en svår match! Men ingen omöjlighet, mycket handlar om inställning och vilja tror jag...
Kommentera

MarcusElving: Vi haren match mindre spelad men Frölunda blir inte lätt att plocka poäng ifrån.
Kommentera

Horace76c: Såg inte matchen så jag har ingen aning, de var väl lika kass som alla andra antar jag?

Nu ska det bli intressant att se vilken back Sundlöv kontra Modos sportchef kommer hem med från Finland.. Om Sundlöv hittar nån vill säga.
Kommentera

MarcusElving:
FBK var inte märkvärdiga mao, utan det var dags för den klassiska Brynässka djupdykninngen efter några väl genomförda matcher..
(Hur gick det för junis-kedjan förresten?)
Kommentera

2 poäng till SSK mot HV! Börjar osa katt..

Våran ruttna match idag känns förjävlig..
Kommentera

Bissett19: SAIK matchen var utan sändning också ett bra tag. Det är gnomer som lever rövan, gnomer... 

Och Ot-vinst för Tälje.

Kommentera

Bissett19: Åh, det är väl Dumlöv som försöker få igång faxen, har väl hittat en lam dvärg i Kongo som han vill lägga vantarna på!
Kommentera

sylf:

Nu vet vi varför Brynäs spelade så energilöst ikväll.

OMSPEL!!!
Kommentera

65selander: Södertälje=Beirut, förorten heter Botkyrka!
Kommentera

MarcusElving:

Satans Hv tar keepern med fyra kvar och vips 4-4
Kommentera

SSK-HV 4-4 efter att ha tagit ut Liv med typ 4 min kvar :P
Kommentera

MarcusElving: Gillade iaf deras flagga "Södertälje förort till Beirut"

4-4 nu :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Är inget mattesnille men förmodligen större än att vinna på lotto, bägge dragningarna samma kväll.
Kommentera

micke: Såg precis samma sak som dig! Tror ta mig fan att det är Djävulen som är i farten..

Vad fan är oddsen på att båda arenorna har 6666 åskådare samma kväll?
Kommentera

Kolla in publiksiffran från Hovet och Läkerol Arena ikväll. Är det ens möjligt?

Antingen är detta Djävulens dag eller så skojar dom med oss....
Kommentera

tompap71: Nä, det låter troligt eftersom Modo väl inte heller har nån lysande ekonomi direkt och gärna försöker hitta nån artistare.
Mormor får mao lite konkurrens och vi får väl se vilken sportchef som är mest desperat efter att få en signatur om det dyker upp en tillgänglig back.
Får väl hoppas att kvalseriespel isf skrämmer och gör att Brynäs är ett mer attraktivt alternativ.....     :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Nej datumet har inte jag heller någon riktig koll på, vet att deras regler gör att många kontrakt sträcker sig ungefär till den här tiden på året men kan inget exakt, har bara för mig att jag har läst den 10:de någonstans. Kan ha fel i det men om Modo skeppar över sportchefen för helgen är det ju inte helt omöjligt att det kan vara så.
Kommentera

Horace76c: Dixon matchstraff efter 30 sekunder och vår förstecenter borta från start. Dackell borta sen tidigare plus Jonsson och Kokko ute ur bilden.
Markan vilade (Läck dock utmärkt idag och är den som får godkänt), Rödin och Silfverberg jetlaggade.
Dom får 2-0 relativt lättvindigt och kan spela av matchen i lugn och ro tack vare äckligt disciplinerat försvarsspel i komb med att vi inte gör nån bra insats överlag. Fanns lite intentioner fram till 2-0 men sen ebbade det ut.
Nya tag mot Frölunda nästa gång.
Kommentera

tompap71: Ja, det låter väl inte helt osannolikt med tanke på att Mormor redan deklarerat att Finland är en vettig och realistisk plats att leta på för tillfället. Din fråga om ev artistskattedatum därborta har jag ingen koll på men det kanske har nån bäring.
Kommentera

Huge:
Hmmm, 0-3 jaha, vad hände?? var det bara så att det var FBK som kom på besök?? var det förlust i spelarnas huvuden innan pucken släpptes eller? (Såg inte matchen)
Kommentera

sylf: Jag tog för en gångs skull i lika mkt som du brukar göra efter exakt varje förlust, när spelare eller ledare får sina doser av ditt sakliga analyserande. I sak hade du som vanligt inget att komma med mer än ytterligare skitkastande.
Om du nu försöker antyda att du själv spelat hockey eller nån annan lagsport så är det väl isf än mer pinsamt att du inte fattat mkt av det du sysslat med.
Kommentera

Huge: Mormor kanske börjar känna sig gammal och skickar något av sina (värvningstrupp)barnbarn istället? Såg Faceoff sa något om att Tommy Westlund har dragit till Finland. Kan inte påstå att det är sant men har hört från annat håll att något Brynäsfolk är ute på Finlandskryss, vet dock inte vem.
Kommentera

Huge:" Förmodar att mormor hänger på...."

Varför då, vi har ju redan spelat heroiskt!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Huge: "Men ditt yrand bevisa ju bara att du är en okunnig överdrivande enögt skitkastande pajas som inte kan mkt om hockey."

Oj, nu tog du väl i så du sket på dig! Du kan ALDRIG nånsin ha spelat hockey själv, eller ens spelat nån som helst lagsport!

"gå och kamma dig med nåt..."

Ja, hellre det är att sitta med en Big Bertha i röven och en peg i näsan och TRO att man är nån typ av expert!
Kommentera

Clarence: Vi är bättre än ALLA - fast inte just nu.
Kommentera

tompap71: Saxat från Modos GB angående deras sportchefs fiskande efter nyförvärv:

"MODO Hockeys sportchef Fredrik Andersson är i Finland i veckoslutet och ser ett par matcher. På lördagen var det "jumbomötet" Lahtis Pelicans och Espoo Blues som Freddan tittade på.
- Det lutar åt att vi kan göra klart med en finsk back snart och målsättningen är att ha en ny spelare i truppen innan nästa match torsdag borta mot Färjestad, säger Freddan."

Förmodar att mormor hänger på....

Kommentera

Jajjen: " För min del får FBK gärna dra till KHL eller nåt annat hål. Att Brynäs förtjänar ett bättre öde än det ständiga lindansandet är vi helt överens om. Man kan ändå inte blunda för realiteter och såga ett Brynäs som alltid är underdog mot FBK. Samma gäller mot Frölunda på tisdag (måndag?)."

Min uppfattning är att ALLA svenska lag ska spela i Sverige - och att Brynäs i grundserie och slutspel ska vara bättre än dem ALLA!
Kommentera

sylf: "...ett jävla skitlag, oavsett spelarbudget!"

Om det stämmer har FBK en sämre sportchef och/eller tränare än Brynäs. Det är ju det jag säger - ge Sundlöv och Czarnecki livstidskontrakt.
Kommentera

Clarence: För min del får FBK gärna dra till KHL eller nåt annat hål. Att Brynäs förtjänar ett bättre öde än det ständiga lindansandet är vi helt överens om. Man kan ändå inte blunda för realiteter och såga ett Brynäs som alltid är underdog mot FBK. Samma gäller mot Frölunda på tisdag (måndag?).
Kommentera

sylf: Och vad fan har Färjestads insläppta mål så här långt med dagens match att göra?
Du måste väl för fan titta på hur lagen agerar för stunden, i det här fallet dom senaste 2 matcherna.
Men ditt yrand bevisa ju bara att du är en okunnig överdrivande enögt skitkastande pajas som inte kan mkt om hockey.
Att vi själva gör en medioker insats efter ett antal heroiska matcher med halva laget borta är fullt naturligt.
Men i din värld är det förstås ett minimkrav att Brynäs borde ha kört över ett pånyttfött FBK med Dackell, Dixon, Jonsson borta, en halvskadad Andersén och 2 junisar med jetlag.
Hur är det du brukar säga: gå och kamma dig med nåt...
Kommentera

Huge: Med liite distans till matchen så kan man konstatera att FBK genomförde en perfekt bortamatch. Brynäs har inte materialet att dyrka upp ett sånt försvar.
Kommentera

Huge: "Säger som CZ: bara att glömma den här matchen och dra ett streck över densamma. Det blev liksom aldrig nån match efter att Dixon försvann.
Tror att den mentala dräneringen efter hans matchstraff påverkade laget mer än man trott"

Lägg därtill att de enorma kämparinsatser man stått för den senaste tiden också har tärt både fysiskt och mentalt så är det inte helt konstigt att det kommer en reaktion, lägg till tre junisar varav en matchovan och två möjligen trötta efter tidsomställning på det...

Men även om det kan vara förståeligt så är det helt enkelt så att Brynäs stod för en svag insats idag. Mer tycker jag inte man behöver säga.
Kommentera

Huge: "Har man det minsta hockey i skallen och har följt med resp lag och sett hur dom agerat den sista tiden så begriper man att FBK är det mest jobbiga laget att handskas med i såna lägen."

Haha, ja jag förväntade mig det svaret!

"Nu ser dom tyvärr ut att ha hittat den där sedvanligt tighta och disciplinerade försvarshockey man är van att se dom utföra"

Du menar det lag som släppt in 11 mål mer än oss? Och dessutom gjort färre?

Brynäs gör en av de sämsta matcherna för säsongen, när det behövs som minst, mot ett jävla skitlag, oavsett spelarbudget!
Kommentera

Enaranger: Tycker man bör tänka på att Bertilsson fick bära en tung börda när både LJ och Andersén gick sönder, kanske lite mer än han var mogen för.
Med hans talang och lite mindre tuff matchning hade siffrorna säkert sett helt annorlunda ut.
Kommentera

Jajjen:" FBK, LHC & co spelar resursmässigt i en helt annan division än Brynäs. Ett mirakel att vi kan bjuda upp då och då. "

Visst, och denna resursmässiga realitet borde inte en anrik klubb som Brynäs finna sig i. Det är tragiskt, ja närmast löjligt, att olika lag i samma serie ska ha så olika förutsättningar att jobba med.

Men beträffande Färjestad så har de också så gott som varje säsong en osmaklig övertro på sig själva, oavsett faktisk spelaruppsättning. Inte minst denna säsong. Därför förtjänar de nån gång en kraftfull motgång.
Kommentera

Enaranger: Den listan är värd att titta på. Ove var väl bäst på den listan idag men ingen gjorde någon vidare insatts. Andersen och Hietanen va ett bedrövligt par.

Förövrigt rösta jag på Dixon som matchen spelare på hemsidan. Han va felfri ;)
Kommentera

sylf: Det jag menar är att mkt av matchens karaktär bestämdes när dom tog ledningen och inte vi.
Och inte blev det bättre när dom gör 2-0.
Har man det minsta hockey i skallen och har följt med resp lag och sett hur dom agerat den sista tiden så begriper man att FBK är det mest jobbiga laget att handskas med i såna lägen. Nu ser dom tyvärr ut att ha hittat den där sedvanligt tighta och disciplinerade försvarshockey man är van att se dom utföra, och när vi samtidigt inte är riktigt på den nivå vi nått dom senaste matcherna så blir det så här.
Vår chans idag hade varit ett ledningsmål som tvingat upp FBK i banan.
Nu kunde dom, som rafalski helt riktigt påpekat, täppa till i mittzon och ta oss på spelvändningar.
Att det sen ser riktigt virrigt ut ibland mot slutet beror väl mer på en lätt uppgivenhet från vår sida.
Säger som CZ: bara att glömma den här matchen och dra ett streck över densamma. Det blev liksom aldrig nån match efter att Dixon försvann.
Tror att den mentala dräneringen efter hans matchstraff påverkade laget mer än man trott.
Kommentera

Inför dagens match match så var det här bottenligan för +/- i Brynäs.

-5 Juuso Hietanen
-5 Jonas Nordquist
-6 Anton Rödin
-8 Niclas Andersén
-9 Ove Molin
-9 Simon Bertilsson

Samtliga dessa spelare var inne på ytterligare ett mål bakåt i dag.
Är +/- slump eller ger det en bra vägledning?

I fortsättningen så kan kedjorna: Somervuori, Dixon, Dackell
och Sandin, Granström, Lauritzen vara intakta. I övriga två
kedjor är det dags att blanda om lite.

Om man t.ex. jämför +/- på Löf och Bertilsson så är det stor skillnad.
Visst, Löf har spelat mindre i tid räknat, men ändå.
Kommentera

Anders Berg: "man kan hoppas att Czarnecki skickar ut spelarna på löpning direkt efter matchen, en halvmil, minst. Då har de nog lärt sig sin läxa."

Intressant förslag, under min tid som fotbollsledare brukade A-lagstärnaren skicka ut laget på att springa "rusher" uppför i en grusgrop första träningen efter en förlust, det laget förlorade aldrig två matcher på rad...
Kommentera

Huge: "Synd att dom får göra 1-0 då mkt avgjordes redan där"

Du menar det som HÄNDE EFTER 1.40?? Således 58.20 kvar?

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: "Är dom så bra då??? Jag tycker fbk är ruskigt överreklamerade även på papperet. Dock fullt tillräckligt för att rövknulla BIF på bortaplan, men det säger mer om BIF!"

Även om du har en poäng i att Färjestad helt klart har tappat i kraft den här säsongen och även visat upp ett med deras mått mätt halvknackigt spel, så ändrar ju inte det på faktum att dom gör en riktigt bra insats idag, liksom dom gjorde mot Timrå senast. Visar att dom är riktigt på G, men såna faktorer ingår som bekant inte i dina enögda svartvita tonårsanalyser. Där finns aldrig några motståndare som kan tänkas göra det bra utan allt verkar hänga på den egna insatsen.
Patetiskt.

2-2 nu i AXA iaf. Alltid ngt...

Kommentera

sylf: FBK är 35% bättre än Brynäs. Varje dag. Hela säsongen. Det är bara vår sportchef och tränare som kan ändra på oddsen.

Nu hoppas jag HV visar hur mycket bättre dom är. 2-2.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: "Tycker att CZ är lite hård mot laget då intentionerna absolut fanns där till att börja med"

Du menar innan Dixon kastade handskarna?
Kommentera

Jajjen: Även om deras spelarbudget är X antal % större än Brynäs så är det ett pajaslag, överskattat och enbart fungerande p.g.a att de TROR att de är bättre än vad de egentligen är. Men fortfarande är dom så pass bra att dom kan åka upp till LA och leka hem 3 pinnar. Tack Brynäs!
Kommentera

« · 1225127 · »