Redigerad kommentar
Peja: "Jag tror inte att Larsson skulle vara bra i varje match, men det är ju inte Hansen heller. Var det naivt att kicka Hermansson för att göra plats åt Järnkrok också eller?"
Ett osedvanligt dåligt exempel om du nu vill visa att äldre ifrågasatta spelare skulle stå i vägen för yngre lovande talanger.
I Järnkrok/Hermanssons fall handlade det om en jättetalang kontra en uppenbar medelmåtta och vattenbärare.
I Larsson/Hansens fall handlar det om en rutinerad och skicklig defensiv center som fortfarande är en av lagets viktigaste spelare kontra en mkt lovande centertalang som ännu inte har hårdheten och rutinen som krävs för att ta Hansens jobb fullt ut.
Sen förstår jag inte din logik rent generellt.
Bara för att man nu gjorde en korrekt bedömning när det gällde Järnkrok mot just Hermansson så innebär väl inte det att bytet Hansen mot Larsson per automatik också skulle bli lika lyckat?
Isf kan man lika gärna vända på resonemanget och säga att ledningen visat fingertoppskänsla i Järnkroks fall och att vi därmed bör lita på ledningens fingertoppskänsla även när det gäller Hansen kontra Larsson.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Lindström:
Är väl iofs inget förvånande att istiden ser ut så där,så har det varit hela säsongen att han bänkar en lina i tredjeperren,men jag håller med att istiden är klart snedvriden.
Nu tror jag vi inte kommer få se varken Rensfeldt eller Sandin på länge,Sandin kanske t o m gjorde sin sista match i Brynäsdressen?
Men en skön trepoängare,tycker Eero var klart bästa Brynäsare ikväll.Greiss räddning på Mattssons öppna kasse är ju helt omöjlig.
Men varför i helvete ska det alltid vara så svårt att spela klart matchen när vi har en ledning efter två perioder.
Huge: "I Larsson/Hansens fall handlar det om en rutinerad och skicklig defensiv center som fortfarande är en av lagets viktigaste spelare kontra en mkt lovande centertalang som ännu inte har hårdheten och rutinen som krävs för att ta Hansens jobb fullt ut."
Ja, för Hansen är ju stenhård... Rutin skiter jag i, de bästa ska spela. I rutin utklassade Hermansson Järnkrok, och Wahlberg Bäckström... Och hur tror du att Larsson ska få rutin om inte genom istid?
Redigerad kommentar