Redigerad kommentar
tobhund: Jag hoppas du har rätt och jag tror dom höjer sig rejält idag men vi har ju förlorat förr mot skadedrabbade lag!
Tips Vinst 4-1
Angående Honken vart han ju ombytt senast, så det borde väl röra sig om att de vill ge Svedberg nytt förtroende eller att Honken har en lindrig men ändå spelbar skada.
Jag gillar Svedberg,men det hade känts skönt med Honken i kassen idag.
Redigerad kommentar
Om vi inte Brynäs vinner idag så vet jag inte vad...
Daniel Larsson, Sebastian Strandberg, Jesper Fasth, Johan Lindström, Adam Almqvist, Mikko Luoma, Johan Davidsson och Jesper Thörnberg blev alla kvar hemma i Jönköping i går.
Zzz:
Mmm, känns som det skulle vara säkrat med en topp 4 i och med seger i kväll faktiskt.... nackdelen är att vi måste hamna topp 3, tror det är döden att hamna 4 och bli påtvingade färjestad..
Bissett_19:
Det kräver mycket bättre inställning än senast, men det brukar det vara på hemmaplan. Hoppas också att Svedberg är taggad och vill revanschera sig!
Vi har inte råd med något billigt baklängesmål i matchinledningen.
Bissett_19: Jag är inte avstängd i Modos bok, jag var avstängd men jag tror att det bara gällde ett dygn. Det komiska är att jag stängdes av efter att jag skrivit ett inlägg som som såg ut såhär "Jag tror att Modo vinner med 3-1 idag".
Vid vinst idag så tror jag att topp 4 är säkrad, då har vi sju poäng ner till HV. Förlust så blir det en riktigt nagelbitare.
Peja:
Det ena behöver ju inte utesluta det andra...
Redigerad kommentar
Peja:
Att det krävs mer säger jag absolut inte emot, jag gillar Rohdin men han har inte riktigt nått upp till vad jag tycker man kan förvänta av honom. Däremot tror jag att han kan vara bra att slänga in då och då i ett tätt slutspel då han trots allt, till skillnad från många andra i Brynäs, har viljan att ge sig in i skiten och röra om.
Peja:
Till viss del kan jag hålla med dig, men man kommer ju ändå inte undan att förutsättningarna för att tackla sin motståndare är sämre om man sitter på bänken än om man befinner sig ute på isen.
Redigerad kommentar
Peja:
"Brynäslegenden: Alla i alla ES-lag kämpar. Till och med Pavel Brendl gjorde det, även om folk inte verkade se det.
Ja, Rohdin tacklar ibland, men inte lika mycket som du försöker göra gällande, och han tacklas ju inte särskilt hårt heller."
Den där statistiken är ju inte riktigt rättvisande, såklart hinner en spelare som snittar över 15 minuter/match tackla mer än den som snittar 6-7.
Räknar man lite grovt på antal tacklingar/speltid så är det faktiskt bara Bertilsson som tacklar mer än vad Rohdin gör.
Redigerad kommentar
Drömmen ju!
Honken (Svedberg)
LJ-Sunken
Gunderson-Andersen
Löf-Ekholm
Carlsson
Silfverberg-Larsson-Wännström
Basse-Nordan-Widing
Dackell-Lavander-Ollas
Rohdin-Hansen-Molin
Johansson
Anledningen till att Johansson petas är för att han tillför absolut ingenting längre. Han kan passa in i laget i en checking line när vi kontrar på bortaplan men inte när vi ska ha mycket puck hemma.
Redigerad kommentar
Hade hellre sett laget så här imorgon:
Målvakt:
Holmqvist(Svedberg)
Forwards:
Jakob Silfverberg – Johan Larsson –Sebastian Wännström
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Jesper Ollas
Martin Johansson – Mats Lavander – Daniel Widing
Andreas Dackell – Mads Hansen – Emil Molin
13:e Joachim Rohdin
Backar:
Niclas Andersén – Ryan Gunderson
Mattias Ekholm – Simon Löf
Jörgen Sundqvist – Lars Jonsson
7:e Jonathan Carlsson
arnio:så här såg laget ut i premiären i alla fall.
Kedjeformationer:
Mats Lavander – Calle Järnkrok – Jakob Silfverberg
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Daniel Widing
Andreas Dackell – Jonathan Granström – Johan Larsson
Martin Johansson – Mads Hansen – Jesper Ollas
13:e forward: Joachim Rohdin
Backpar:
Niclas Andersén – Lasse Jonsson
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Jörgen Sundqvist – Simon Löf
Sjunde back: Jonathan Carlsson
Bissett_19: Illa, nästan lika illa som hur TJ formerat backarna mot HV.
Gunderson och LJ i samma par (offensiva spelskickliga, men defensivt svaga) och Sunken och Andersén i samma (det omvända).
Byt plats på LJ och Andersén så blir det rätt.