1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15

« · 2821396 Till forumet

Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
Matchtråd skapad!

Undertecknad ska begå sin senaste säsongsdebut någonsin (buuu), så jag hoppas vi krossar LHC ordentligt. Är lite rädd för torsk på förhand men tippar ändå en säker 5-2-seger till Brynäs. Målskyttar blir Kinnvall, D'Astous, Scott, Rödin och Larsson.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
SuneMangs: Samma. Rejält snöfall i Stockholm nu och stor olycka på E4an... Skulle man tagit tåget?
Låst ämne

Brynäsgubbe:

Bor i Stockholm. Klarblå himmel, snöar ingenting. Lite vitt på asfalten men verkligen lite.
Låst ämne

Kent747Socker: Vi åkte via Sundbyberg/Solna och där vräkte det ner.

Nu mot Uppsala och det är knappt nån sikt.
Låst ämne

Dagens husfridens-utmaning/minfält

1 nu damernas längdskidor (kollar aldrig herrar)

2 Arsenal mot Leicester

3 Brynäs mot Cluben

4 Sverige mot Finland

5 Kanada mot USA

Känns som att det kommer ”gå sådär”😬😂

Hursomhelst, ha det bäst vänner 🇧🇪💪
Låst ämne

BIF Kungen: Får du med allt det där med bibehållen husfrid vill jag att du skriver en självhjälpsbok om hur du gick till väga. Jag köper ett exemplar på direkten😀

Alla vet att gubbfriden är underordnad husfriden tio gånger av tio😏
Låst ämne

Brynäsgubbe: Verkar vara "masskrock" norr om Uppsala i bägge körriktningar. Ta det lugnt och lär försiktigt. Vill du/ni vara säker på att komma fram kanske ni får undvika E4:an.

Edit: Saxar in nedan från Expressen till er som är på väg till Gävle via Uppsala

"Trafikanter uppmanas att välja länsväg 600.

– Där pågår snöröjning. Men kör försiktigt för det är extra mycket trafik på grund av sportloven, säger Larsson.

Resande i norrgående riktning kan också ta länsväg 290 i höjd med Storvreta, och sen ta 292 i riktning mot Tierp för att komma ut på E4 efter olycksplatsen.

– Annars fastnar man i långa långa köer säger, Larsson. "
Låst ämne

Som vanligt så frodas Brynäshatet i Linköpings forum (hockeybulletin) innan matchen. Alla sorters öknamn kommer från de där grobianerna till tangentbordskrigare.

Jag bryr mig egentligen inte om poängen längre. Vi har ju typ redan vunnit serien. Men att skicka LHC närmare kvalet är sån jäkla tändvätska att jag är otroligt laddad ikväll ändå!
Låst ämne

SuneMangs: Ja, vi har koll. Sjukt omväxlande väder. Ena stunden klart, nästa helt utan sikt.
Låst ämne

SuneMangs: Ett bra tillfälle för alla som åker den sträckan att stanna och käka lunchbuffé på Karolas utanför Tierp.
Låst ämne

Johannes Hedberg: jag suger på teknik …

Klickar jag på Clubens forum här så ”hamnar jag” på inlägg från 2023.

Hur kommer jag åt sidan ”live”?
Låst ämne

Brynäsgubbe: ni som är på väg till Gävle söderifrån, kör försiktigt…
Låst ämne

Brynäsgubbe:

Olyckan var väl i höjd med Björklinge utanför Uppsala? 20 bilar inblandade

Är väl någon som kört för fort igen som har bråttom trots dåligt väglag.

Skulle sätta en slant på att så är fallet och har kört in i mitträcket. Folk är idioter i trafiken
Låst ämne

BIF Kungen: Jag lyckades komma in på någon form av matchtråd. Tyckte inte det var så farligt, enstaka ”Brownass” ”fusklag” (?) och sådär. I övrigt fäktade de väl efter halmstrån och hoppades att vi skulle åka runt och fylla år i o m att vi i princip är klara seriesegrare. Då kanske de skulle ha en chans. Men det kanske finns någon tråd med tråkigare attityd?
Låst ämne

SuneMangs: tackar, verkligen.

Jag uttryckte mig otydligt, jag menade deras sida i detta forum😂😂
Låst ämne

BIF Kungen: Du gjorde dig förstådd ändå 👍 Dock osäker på om jag skickade rätt länk. Var inte så mycket Brynäshat i den tråden direkt.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: de hade synpunkter på Gälla och hans ”aura”.

Det gäller att hitta anledningar att kritisera ….
Låst ämne

mattias - 74: Vadå? De har ju xDrive och Quattro. Inga problem. Bara gasa ju.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Vänta bara till ikväll om vi vinner. Då blir det andra ordalag där inne.
Låst ämne

BIF Kungen: Jag gissar att du nog hittade rätt forum här på HS men att deras supportrar helt enkelt inte är så aktiva här. Är egentligen bara vi, Modo och Timrå som har aktiva supportrar här, övriga lags supportrar har andra sidor där de skriver mer.
Låst ämne

Silfverkroken:

Helt rätt, Leksands fans är ju mestadels på svenskafans forum som ex även AIK och Djurgårdens fans, jag har ett nick på svenska fans men skriver väldigt sällan där, många trångsynta Leksingar där tyvärr.
Låst ämne

Silfverkroken: OK, stort tack, hade ingen aning om det.
Låst ämne

Hade varit schysst om ni kan bjussa på 3 pinnar, så kan vi spela ut Örebro istället 🙂
Låst ämne

9631: Tyvärr har väldigt många av era fans gjort det omöjligt att känna nån slags sympati för Lhc. Nästan regel att man blir förolämpad och otrevligt bemött i Linköping. Ni kanske vinner ändå dock, det finns ju onekligen bra spelare i laget.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: "Tyckte inte det var så farligt, enstaka ”Brownass” ”fusklag” (?) och sådär."

Fusklag, hahaha. Snacka om tragiskt desperata supportrar!
Låst ämne

Mattson: Jag förstår inte riktigt vad som åsyftas; att Rödin anklagades för att förstärka en gång 2021, eller vad är det fråga om?! Sedan låter jag det vara osagt vem som ser mest ut som en luffare av tränarna, men i min mening är det inte Gällstedt, även om han inte heller är en tvålfager Samhall Am. Vilket jag uppskattar.
Låst ämne

Blir inte enkelt ikväll....
Låst ämne

9631: Du verkar ju faktiskt sällsynt sympatisk när du hälsar på oss här inne. Är du säker på att du håller på Linköping?
Låst ämne

Persson i kassen i eftermiddag.
Låst ämne

När stänger fönstret idag?
Låst ämne

Lunkz: 23:59
Låst ämne

Danne66: Allt jag vet om karln är att han är 192cm lång och väger 92 kg. Det tycker jag om. I övrigt hoppas och tror jag att han är välscoutad och inte bara inplockad ”för att”. Jag litar på Alcén tills motsatsen är bevisad.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Törs lova att svenska spelare alltid är välscoutade av svenska klubbar. Även om en som här kille är okänd för oss så har elitklubbarna haft koll sedan ansökningarna till hockeygym började rulla in.
Låst ämne

Jag hoppas verkligen att HV71 klarar sig kvar, om inte annat för att Jönköping ligger inom rimligt avstånd för mig som bor i Borås för att åka och titta på Brynäs. Men om det skulle bli så finns det ju ett par gubbar man kanske skulle vara sugen på till Brynäs. Jag tänker att en filur som Herr Ang skulle sitta som en krocketklubba i skenbenet jämte Larsson och Silfverberg exempelvis🤔
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Är det inte lika längt till Götet? Eller Örebro ?
Låst ämne

Några av NHL proffsen i tre kronor tycker till om Brynäs säsong👍🏼
Låst ämne

Farsang:

HAHA Elias Petersson

" Brynäs? Dom tackade nej till mig ;) "

Visste jag inte ;)
Låst ämne

nittontolv

Det finns enskilda individer som beter sig som idioter, jag står bakom Linköping HC som förening men inte alla som sympatiserar med laget.
Låst ämne

9631:

Det är väl en sund inställning.
Låst ämne

mattias - 74: Raderad (omoget inlägg)
Låst ämne

Treklövern1912: Jo, Götet är närmare, och dessutom bor särbon där, men man vill ju ha lite alternativ. Örebro något längre tar väl en tre timmar med bil. Jämförbart med Växjö skulle jag tro.
Låst ämne

OveJärnkrok: Den här insändaren dök upp på tal om det. Är som sagt en klick men det är mycket rök från deras fans

www.corren.se/insandare/artikel/pappan-ryter-ifran-mattet-ar-ragat-lhc-klacken-skammer-ut-sig/jo8x0z1l
Låst ämne

Vem vaktar kassen?
Låst ämne

SaggeBoy: Persson tyckte jag att jag läste
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Hoppas också att HV klarar sig kvar. Hemmaplan #2 efter Scandinavium ju. Annars får man väl hoppas att BHC spelar upp sig till SHL på sikt.
Låst ämne

Härlig inramning! 🔥
Låst ämne

Larsson har rekord i benskyddstejp?
Låst ämne

« · 2821396