Jajjen:"5.383 åskådare! Jag har hört att publiken skulle komma när Brynäs spelade bra. Hur jävla bra ska dom spela innan det gäller?"
Nu kom dom ju, 5383 stycken närmare bestämt. Det kommer fler en annan gån tex. mot SAIK på lördag för då är det lördag och inte tisdag och SAIK och inte Luleå.
Sen kommer det nog ganska många när slutspelet drar igång också plus att många har Canal+ och sitter hemma och ugglar.
Redigerad kommentar
Blir förvånad om inte Luleå vinner SM. Dom släppte inte till en målchans på hela matchen så länge dom spelade med 5 man. Kunde Brynäs spela i egen zon som Luleå vore vi bäst i världen. Kul? Njae.
5.383 åskådare! Jag har hört att publiken skulle komma när Brynäs spelade bra. Hur jävla bra ska dom spela innan det gäller? Nu sitter folk med termos på läktaren och dricker medhavt snålkaffe. WTF!
Clarence: Varför nöja sej med 100 poäng? Jag KRÄVER att Brynäs når 150 poäng. Annars ska nån avgå.
Huge: Jaja, om det är "absurt" och "oseriöst" att kallt konstatera att Dackell är 40 i år så.
Du tycker han, trots denna höga hockeyålder, är given i Brynästruppen. OK!
Jag tycker det inte, eller i varje fall tveksamt. Är det OK?
Huge: Trodde i min enfald du skulle greppa vad jag åsyftade ang Järnkrok och hans "klokhet". Kanske det ur Brynäsögon skulle vara gynnsamt och därför ses som "förståndigt" att Calle stannar nån säsong till i Gävle. Så tänkte jag.
För övrigt: Hela 27 poäng fortfarande kvar att spela om i serien. Mycket kan/kommer hända.
Helst vill jag se Brynäs nå 100-strecket, men kan man ta 16-17 pinnar bör det bli en bra slutplacering. Rätt säkert topp 4.
Zzz: Tveksam om unge Karlsson fick med ES klausul i sitt kontrakt med VIK.
Men jag kan ha fel. Sedan att han är gnagare är ju ingen nyhet.
Redigerad kommentar
Huge: Hoppas verkligen det, är det något man lärt sig av dom senaste årens Brynäs så är det just vikten av att ha spelare från egna regionen eller som rotat sig genom hockeygym i laget. Ju högre andel desto bättre så länge det inte tummar på kvalitén.
Hörde att Västerås William Karlsson verkar hamna i AIK, riktigt synd för jag hade väldigt gärna sett honom i Brynäs.
70 Rodrigues: Fast jag tror inte att Rönnqvist ser sitt spel som i grunden defensivt. Förra året så jublade media och kallade han spel för nyskapande och det största som hänt svensk hockey på tio år (Det är faktiskt sant) sen vände allt i slutspelet.
Luleå jobbar hårdast av alla lag, åker mycket skridskor och spelar väldigt diciplinerat. Dessutom är dom extremt effektiva där dom inte lägger enerigi på detaljer som inte ger fördel. Jag tycker defenitivt inte att dom har lag för att spela som Brynäs utan hela truppen är ju byggd för att spela just på det sättet man gör.
Redigerad kommentar
foppa78:
Jag hoppas tommy verkligen tar bort jocke o martin j när granis o dacke men även molin är tillbaka... jag menar se på en sån som martin johansson vad har han tillfört på dom senaste 30/35 omgångarna??? han e fan sämre än kyle wanvig... noll puckkontroll bara flänger runt... och,, nääää jocke du platsar kanske i timrå om dom klarar sig kvar men du platsar inte i brynäs som går för seriesegrare! Däremot Löf +++++ där saknar ivf JAG inte LJ ett dugg!!! Honken bli kry!!
Redigerad kommentar
Anders Berg: Topp två så är jag hyffsat nöjd, topp fyra är ok, sämre än fyra så blir jag grymt besviken.
Fröknarnas bollklubb i nästa sen SAIK, spännande!
Anders Berg: Saida failed, men jäklar så tight det är i toppen nu efter att Frölunda hittat tillbaka till spelet de hade i början av serien. Serieseger för Brynäs? Nja, jag är skeptisk, fast jag hoppas!
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:Va snäll nu, han håller på att klara baddarn!!
Ställ Dansk/J Larsson/Ove Molin i mål fär Svedberg är då inte alls med idag.