Brynäs IF

730569 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd Brynäs IF-Luleå HF 14/2 2012

1467624 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Brynäs IF-Luleå HF 14/2 2012
arnio: Tack för svaret. Nu behöver ingen oroa sej för Brynäs publiksiffror längre.
Kommentera

Jajjen:"5.383 åskådare! Jag har hört att publiken skulle komma när Brynäs spelade bra. Hur jävla bra ska dom spela innan det gäller?"

Nu kom dom ju, 5383 stycken närmare bestämt. Det kommer fler en annan gån tex. mot SAIK på lördag för då är det lördag och inte tisdag och SAIK och inte Luleå.

Sen kommer det nog ganska många när slutspelet drar igång också plus att många har Canal+ och sitter hemma och ugglar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Och JAG kräver att Dackell står för minst 45 av dom där extra 50 pinnarna du kräver, annars bör samtliga avgå och Dackell lägga rören på hyllan med omedelbar verkan.
Kommentera

Clarence: Men VARFÖR tycker du att Dackell inte ska få förlängt eller ens få chansen efter skadan?
Det är ju din oseriösa och absurda ålderskoppling vi diskuterar, inte att han fyller 40 i år, det kan vem som helst räkna ut genom att titta på hans födelseattest.
I min enfald trodde jag att prestationerna på isen var avgörande, oavsett om man är 19 eller 39 år gammal.

Du får gärna tycka att han inte håller måttet längre utan nån som helst motivering, men räkna inte med att bli betraktad som seriös skribent i fortsättningen.
Om du nu ev har blivit betraktad som det tidigare.
Kommentera

Blir förvånad om inte Luleå vinner SM. Dom släppte inte till en målchans på hela matchen så länge dom spelade med 5 man. Kunde Brynäs spela i egen zon som Luleå vore vi bäst i världen. Kul? Njae.

5.383 åskådare! Jag har hört att publiken skulle komma när Brynäs spelade bra. Hur jävla bra ska dom spela innan det gäller? Nu sitter folk med termos på läktaren och dricker medhavt snålkaffe. WTF!

Clarence: Varför nöja sej med 100 poäng? Jag KRÄVER att Brynäs når 150 poäng. Annars ska nån avgå.

Kommentera

Huge: Jaja, om det är "absurt" och "oseriöst" att kallt konstatera att Dackell är 40 i år så.

Du tycker han, trots denna höga hockeyålder, är given i Brynästruppen. OK!

Jag tycker det inte, eller i varje fall tveksamt. Är det OK? 

Kommentera

Pettisbif: Simon Löf är lite av en gåta för mig. Hade rankat honom som en klar utlåningskandidat och innan hans skada/sjukdom fanns det väl inget som motsade det. Men så har han i ett par-tre matcher (LHC bl.a.) visat en högsta nivå som motsvarade alla de förväntningar han byggde på sig som 15-åring. Helt plötsligt har han gått in och 'ägt' isen under somliga byten. Dessutom har hans lägstanivå höjts några snäpp. Men det krävs givetvis en längre period av samma spel för att bevisa att han hör hemma i Eliserien och då erbjudas ett längre kontrakt. Fågel & fisk?
Kommentera

Clarence: Jag försökte applicera din egen korkade åldersvinkel på ex Järnkrok, vilket visar hur absurt och oseriöst ditt resonemang kring Dackell och hans ålder är.
I övrigt begriper nog även jag, och säkert alla andra härinne, att det vore klokt av Järnkrok att stanna ytterligare en säsong i ES.
Trodde i MIN enfald att det inte ens behövde kommenteras men nu gör jag det. Så tänkte jag.
Kommentera

Huge: Trodde  i min enfald du skulle greppa vad jag åsyftade ang Järnkrok och hans "klokhet". Kanske det ur Brynäsögon skulle vara gynnsamt och därför ses som "förståndigt" att Calle stannar nån säsong till i Gävle. Så tänkte jag.

För övrigt: Hela 27 poäng fortfarande kvar att spela om i serien. Mycket kan/kommer hända.

Helst vill jag se Brynäs nå 100-strecket, men kan man ta 16-17 pinnar bör det bli en bra slutplacering. Rätt säkert topp 4. 

Kommentera

arnio: 8-7 till brynäs i poäng
Kommentera

Huge: Ja Brynäs har väl ändå hyffsad statistik mot Luleå denna säsong?
Kommentera

micke63: Den som lever får se.
Kommentera

Zzz: Tveksam om unge Karlsson fick med ES klausul i sitt kontrakt med VIK.

Men jag kan ha fel. Sedan att han är gnagare är ju ingen nyhet.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: I princip håller jag med, beror nog oftast på vilket lag Luleå möter för dagen.
Nu visste man ju att tokpress på våra backar förmodligen var en bra lösning, beroende på det långa uppehållet och att våra backar borde vara lite halvsega inledningsvis.
Vilket också visade sig stämma rätt så bra om man ser till vårt uppträdande i framförallt första perioden.
Tror ändå att Luleå får problem med den sortens taktik när vårt lag funkar mer som det gjorde i andra och vi kan utnyttja vår skicklighet med pucken, visa lite kyla när dom tokpressar och spela bort dom i det läget sas.
Dom är iaf ett obehagligt lag att möta, har mkt offensiva kvaliteter trots sin påstått defensiva framtoning.
Ungefär lika obehagliga som jag kan tänka mig att Luleå själva tyckte det var att möta oss, framförallt under Boorkens tid men även senare.
Kommentera

micke63: Har du någonsin hört talas om elitserieklausul?
Kommentera

Bissett_19: Jag tycker att det ser mycket tightare ut och de ligger på mycket hårdare.
Kommentera

Huge: Enterfeldt skulle kanske kunna ersätta Hansen om han drar vidare
Kommentera

Zzz: Jag tror William Karlsson har kontrakt till 2013 med Västerås. Så låter lite otroligt a´tt han skulle hamna i AIK inom en snar framtid.
Kommentera

Zzz: Håller med, även om det förstås inte får bli nåt självändamål att försöka locka hem gamla spelare från det egna leden sas, bara för att dom råkar ha anknytning till regionen. Men visst måste det vara en fördel om spelare som Enterfeldt "kommer hem" igen.

Har ingen större koll på den där Karlsson så jag får väl lita på ditt omdöme..
:-)
Kommentera

Zzz:

Precis,det är väl att dom gör det ännu mer konsekvent denna säsong och att spelarna är ännu mer inkörda i systemet.
Kommentera

Bissett_19: Nej det är ju faktiskt ingen skillnad förutom att experterna har upptäckt att det är mer destruktivt än kreativt och ger väldigt lite mål i båda ändar.
Kommentera

Huge: Hoppas verkligen det, är det något man lärt sig av dom senaste årens Brynäs så är det just vikten av att ha spelare från egna regionen eller som rotat sig genom hockeygym i laget. Ju högre andel desto bättre så länge det inte tummar på kvalitén.

Hörde att Västerås William Karlsson verkar hamna i AIK, riktigt synd för jag hade väldigt gärna sett honom i Brynäs.

Kommentera

70 Rodrigues:

Men det är exakt samma spelsystem som dom spelar denna säsong,jag ser absolut ingen skillnad.
Kommentera

Zzz: Som sagt, förra säsongen så var Luleås spel mycket roligare, inte alls lika analt som det är nu.
Kommentera

Om vi nu ska gradera alla SS-värvningar i mer eller mindre sannolikt genomförbara så känns väl det här isf som relativt sannolikt i sammanhanget...
Kommentera

70 Rodrigues: Fast jag tror inte att Rönnqvist ser sitt spel som i grunden defensivt. Förra året så jublade media och kallade han spel för nyskapande och det största som hänt svensk hockey på tio år (Det är faktiskt sant) sen vände allt i slutspelet.

Luleå jobbar hårdast av alla lag, åker mycket skridskor och spelar väldigt diciplinerat. Dessutom är dom extremt effektiva där dom inte lägger enerigi på detaljer som inte ger fördel. Jag tycker defenitivt inte att dom har lag för att spela som Brynäs utan hela truppen är ju byggd för att spela just på det sättet man gör.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:

Jag tycker inte Luleå spelar direkt defensivt.
Däremot pressar man ju puckföraren konstant hela matchen,blir mer spelförstörande moment sas.
Lite tragiskt att se en sån skicklig spelare som Johan Harju misshandlas i detta system.
Jag tror tyvärr att Rönnqvists system kommer bära frukt längre fram i vår.
Kommentera

Zzz: Sant, fast när man tittar på laget så undrar man varför de spelar så defensivt, dom har ju massor med spelare som är offensiva i grunden?
Kommentera

rafalski: Nu ska vi inte kasta sten i glashus angående tråkig hockey. Har du sett vårat eget lag dom tre senaste säsongerna före denna?
Kommentera

Pettisbif: Johansson är kanske lagets bästa forecheckare. Om han inte tillför något alls, vad menar du att Molin tillför? Molin är inte redo för elitserien.
Kommentera

foppa78:

Jag hoppas tommy verkligen tar bort jocke o martin j när granis o dacke men även molin är tillbaka... jag menar se på en sån  som martin johansson vad har han tillfört på dom senaste 30/35 omgångarna??? han e fan sämre än kyle wanvig... noll puckkontroll bara flänger runt... och,, nääää jocke du platsar kanske i timrå om dom klarar sig kvar men du platsar inte i brynäs som går för seriesegrare! Däremot Löf +++++ där saknar ivf JAG inte LJ ett dugg!!! Honken bli kry!!

Kommentera

Bissett_19: Go vinst men hade ju självklart varit goare med tre pinnar men två duger;-). Den där jävla Ankan kan ju lika gärna krypa upp i röven på Luleå!
Kommentera

MarcusElving:

Men fan vad skönt det ska bli att inte möta Luleå något mer denna säsong,blir så otroligt konstiga och rätt tråkiga matcher mot dom.
Man ska väl erkänna att vi har lite flyt och får med oss bonuspinnen ikväll.
Jag tror faktiskt att Luleå kommer gå hela vägen denna säsong om man fortsätter spela så konsekvent som man gör match efter match.Då har i alla fall jag svårt att se något lag som ska ta Luleå över sju matcher.

Nu ska det bli härligt med hockey i princip varannan dag fram tills slutspelet börjar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Luleå har ju en match mer spelad än oss också, det ska man komma ihåg.
Kommentera

Anders Berg: Topp två så är jag hyffsat nöjd, topp fyra är ok, sämre än fyra så blir jag grymt besviken.

Fröknarnas bollklubb  i nästa sen SAIK, spännande!

Kommentera

Anders Berg: Saida failed, men jäklar så tight det är i toppen nu efter att Frölunda hittat tillbaka till spelet de hade i början av serien. Serieseger för Brynäs? Nja, jag är skeptisk, fast jag hoppas!

Kommentera

Lindström: härligt, viktigt!
Kommentera

Jaha, det blev en förlust då... Skiter fullständigt i vem som vinner förlängningen
Kommentera

arnio: Gött Widing.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: duttelidutt dax för Ekholm att avgöra
Kommentera

Saida says: Luleå vinner på straffar.
Kommentera

MarcusElving:Detta jävla duttande framför eget mål gör att man bävar för hur det kommer att se ut ett slutspel. 
Kommentera

Vill verkligen ha 3 pinnar i den här matchen, SAIK torskar ju och allt. Tryck in en puck snälla!
Kommentera

Honken är SÅ mycket stabilare än Svedberg. 
Kommentera

70 Rodrigues: 2-2 med Svedberg i kassen är ok. Ett mål för Brynäs i spel 5 mot 5 vore kul, det var väl några matcher sen?

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:Va snäll nu, han håller på att klara baddarn!!

Ställ Dansk/J Larsson/Ove Molin i mål fär Svedberg är då inte alls med idag.

Kommentera

MarcusElving: Skellefteå håller aldrig för ett slutspel, de kommer att åka i kvarten.
Kommentera

Skellefteå ligger under med 3-0 mot Växjö :)
Kommentera

70 Rodrigues: Va fan, backa hem ändå Luleå, vi leder serien fortfarande.
Kommentera

1467624 · »