Brynäs IF

446632 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04

« · 2795012 Till forumet

Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
Dåså hörrni, dags för ny matchtråd!

Brynäs har vunnit de två tidigare mötena mot Rögle tidigare under säsongen. Rögle kommer till Gävle med fyra förluster på de fem senaste matcherna. Bryts den sviten ikväll, eller kommer maskinen Brynäs att rulla på som vanligt efter fadäsen mot Timrå?

Jag tippar 5-2 till Brynäs. Målskyttar blir Rödin x2, Silfverberg, D'Astous och Vesel.
Hoppas att Ludde får chansen i mål ikväll samtidigt som jag inte blir jättechockad om man väljer att ställa Källgren bara för att visa att man tror på honom fortfarande för att skänka honom lite lugn och ro.
Uppladdat:

450x600-bifrbk.pngbifrbk.png

Låst ämne

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Rögle BK 2025-01-04
SuneMangs: Är det idag det är nån slags retrotröjamatch?
Låst ämne

Svensson_62: yes, det stämmer!
Låst ämne

Svensson_62: En av de yngre spelarna hade tyckt att han skulle ha mer speltid på bekostnad av en annan. Tränarna hade sagt att han får visa det på träningarna och smälla på honom ordentligt. Spelaren i fråga har nu fått konkurrens också av Hillström. Kul med lite konkurrens bland forwards men inte lika mycket bland backarna.
Låst ämne

Domarna i saik-matchen har redan tagit 3 utv efter 2 min 😅
Låst ämne

Har det kommit nya bedömningar för interference? Två utvisningar för interference i Saik-FBK matchen efter 1:40…

På grejer som många av våra osportsliga motståndare tillåts hålla på med i tid och otid.

Ingen skulle bli gladare än jag.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: man vet aldrig vilken nivå domarna kommer hålla, det är så otroligt ojämnt varje match.
Låst ämne

Erat: Sant. Men alla tre kändes extremt petiga att ta, även om den på FBK såklart var kompensation för de två tveksamma på SAIK.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff:

Oj vilken propp Ljungkrantz åkte på nyss.
Låst ämne

Erat: Vilken jävla tackling Ljungkrantz åkte på! Helt fantastiskt hård.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Fbk har nästan alltid fördel av domarna som alla utom värmlänningar vet.
Låst ämne

mattias - 74: Ja det var det gröfvsta, och jag gillar det! Det gäller att se sig för. Hoppas inte den tog i huvudet.
Låst ämne

Jävligt underligt att man inte ens kollar på tacklingen i efterhand. Hade det varit en Skellefteågris som åkt på den så hade väl matchen ställts in.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Riktigt fin!
Låst ämne

mattias - 74: nästan Bertilsson-klass på den tacklingen
Låst ämne

Äntligen match dag... vad tror ni? 3p ikväll?
Låst ämne

Cardigan Daffipoff:

Det såg den ut att inte göra, vi får se i pausen
Låst ämne

Jag gillar inte sena matcher. Vore intressant att se vilken andel vi förlorar/vinner jämfört med tidiga matcher. Magkänslan är att vi vinner fler tidiga än sena men kan ha fel.
Låst ämne

Blir det Persson från start?
Låst ämne

mattias - 74: Inget fel på den. Men det hade lika gärna kunnat träffa huvudet.
Låst ämne

Erat: Nja, lugn och fin nu😅

Han verkar skön dessutom.
Låst ämne

Brynäsgubbe: jag kan ha fel, men känns som vi har knappt spelat 18-matcher den här säsongen?
Låst ämne

Erat: Känns som att man valde rätt förmatch, tycker det är en underhållande första period med rivigt spel av båda lagen.
Låst ämne

Dagens laguppställning. Hillström går före Lindblom jr
Låst ämne

Erat: Ja, helg-matcherna har nästan enbart varit tidiga. Men, jag tänkte att det vore intressant över lång sikt att se statistik över det.
Låst ämne

Hillström från start i fjärdekedjan i dag. L.Lindblom extraspelare.
www.brynas.se/article/i8kaspk-1ekad/view

Utöver det lånas Hugo Lejon ut till Karlskoga! Bra att han får speltid på lite högre nivå. Hoppas han får mycket speltid.
www.brynas.se/article/ipdaspk-1ekad/view
Låst ämne

Hugo Lejon lånas ut till Karlskoga! Kul för honom! Hoppas att han får mer speltid på seniornivå
Låst ämne

Gavve: Han var ju på tränarna och ville ha mer speltid i konkurrens med de andra som jag skrev. Undrar om rätt spelare skickades till Bofors.
Låst ämne

FBK spelar jäkligt bra... Löjlig lägstanivå. De blir nog för tunga i ett slutspel.
Låst ämne

Gavve: Värvningen av Lejon är för mig fortsatt obegriplig. Han producerade inte i allsvenskan, jag ser inte heller hur han ska kunna konkurrera ut forwards i ett topplag som Karlskoga.

Vi har egna produkter som Hillström som knackar på underifrån, vilket gör värvningen i efterhand ännu mer obegriplig. Kom nu inte och säg att han värvades till j20, han värvades till a-laget och gick före våra egna talanger.
Låst ämne

Slaven82: låg kostnad och vann poängligan i j20. Det är en spelare som har potential. Sen tror jag inte Karlskoga lånar in en spelare för att sitta på bänken
Låst ämne

Slaven82: Hillström ser bra ut onekligen. Men undrar om inte Leijon borde vara som adertonde istället för LL. Ännu bättre är att värva en till forward och en till back.
Låst ämne

Hoppas innerligt att Ludde får stå ikväll annars är det hål i huvudet!
Låst ämne

Erat: Jag är väl också lite inne på det där med att det "inte kostar något". Utvecklas Lejon till en bättre/bra spelare (på SHL-nivå alltså) så är det win för Brynäs. Gör han det inte lär det finnas lag i HA som är intresserade av honom.

Faller inget av dem in så lär det inte kosta många kronor för Brynäs att göra denna chansning. Hellre chansa (när det är billigt) och förlora än att se något annat lag plocka upp honom och se honom växa till en grym spelare där.
Låst ämne

Erat: Visst gjorde han många poäng, men poängligan vann han inte.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Vi får nog ingen hjälp av skaik ikväll. Dom ser väldigt bleka ut.
Låst ämne

Slaven82: ok, fel av mig. Men över 60p säger en del om grabbens potentiella kvalité.
Låst ämne

nittontolv: Samtidigt verkar de inte få hål på Söderström, det kan räcka att SAIK morskar upp sig litegrann.
Låst ämne

Slaven82: Han vann poängligan i J20 Södra där Västerås spelar om man går efter Swehockeys statistik. Där var han enda spelaren över 40 poäng förra säsongen. Så det beror väl på vad man menar med att han vann eller inte (han vann inte fortsättningsserien t.ex. men gjorde 20 poäng på 17 matcher där).

stats.swehockey.se/Players/Statistics/ScoringLeaders/14709

Edit: Totalt var han delad femma i totala poängligan om någon undrar. Mest imponerande är väl att han var 20 poäng före nästa spelare i Västerås.
www.eliteprospects.com/league/j20-nationell/stats/2023-2024
Låst ämne

Forsberg 1978: Uppsatt att starta i officiella laguppställningen i alla fall!
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Svårt att se att Fbk förlorar den här matchen. Saik tycks vara på dekis. Desto roligare att Brynäs kunde matcha real Fbk.
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Låt oss hoppas!
Låst ämne

nittontolv: Där kom ett välförtjänt ledningsmål... Fan.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Ja… men SAIK är väl väldigt tama, samtidigt??
Låst ämne

Mattson: ”Svårt att se att Fbk förlorar den här matchen. Saik tycks vara på dekis. Desto roligare att Brynäs kunde matcha real Fbk.”

Underbart om ZAIK är på dekis, dom har varit bra länge nu. Dom och Växjö kan gärna få harva i botten av tabellen ett gäng år och Växjö helst åka ur för att aldrig komma tillbaka.

En stad, ett lag med supportrar som går och kollar på innebandy, innebandy, mitt under brinnande finalmatch har ingenting att göra i landets högsta serie.
Låst ämne

Vet vi vem som står ikväll? Jag har inga (a)sociala medier så jag vet inte om det har meddelats något den vägen🤔😊
Låst ämne

#33: Persson som står enligt swehockey.se
Låst ämne

Skellefteå väldigt uddlösa. 0-2 i öppen kasse.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Ytterst nära kvittering ett par gånger om innan dess, dock. Det var synd.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Betyder att vi har 11 poäng ner till slutspelsstrecket med en match mindre spelad. Det kan gå!
Låst ämne

« · 2795012