Brynäs IF

446500 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30

« · 2792088 Till forumet

Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Matchtrådsdags! Min hjälte Sjödda ska upp i taket. Tyvärr var jag för ung för att se honom i Brynäströjan den första sejouren men vad Tommy Sjödin betydde för Brynäs, framför allt under de mörka åren efter guldet 1999, vet alla. Inget SM-guld, men likväl förtjänt av en vepa i mina ögon. Hoppas vi ärar honom ännu mer med en seger mot Timrå. Mot tre nya poäng!
Låst ämne

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
SuneMangs: Ja, att Sjödda förtjänar en vepa är det väl ingen som kan säga något emot.
Han var väl egentligen den enda "självklara" kvar, det känns som det kommer ta tills Berra åker upp nu innan det blir någon ny, och dit är det väl tio år.
Låst ämne

aplusb: Stig Östling lär väl tyvärr bli ständigt bortglömd..😐
Låst ämne

aplusb: Honken bör väl vara nästa tröjhissning kan jag tycka. Nästa säsong eller säsongen efter det.
Låst ämne

Luddf: Tycker man ska vara försiktig med att hissa tröjor för ofta. Ska bli kul att se Sjödda ikväll men sen måste man nog lugna sig. Känns som att den speciella känslan med att hissa en tröja håller på att försvinna lite grann eftersom det sker relativt ofta.
Låst ämne

Simpa: Håller helt med. Honken tycker jag är nej, "bara" tio säsonger (om man räknar snällt) och dessutom tre säsonger i Frölunda mitt i karriären.
Tycker Sunken är tveksam, han har tretton...
Låst ämne

aplusb: Östling hade väl 14 säsonger men man kan inte gå enbart på det. Han var(enligt mig!) bäste back hela denna period..men det är ju svårt att resonera med litet ”historie-lösa”(inte illa ment) som aldrig sett honom spela. Det är ju inte många från publiken åren 70-83 som gästar detta forum.🙂
Låst ämne

Det ska bli mäktigt att få se sjöddas vepa hissas live. Han var Mr Brynäs för mig när jag växte upp
Låst ämne

Erat: Som Timråsupportet kommer jag ihåg Sjödin som en back som spelade enkelt och bra, det såg ut som om han hade all tid i världen. Men det är så det ser ut för dom bästa, all tid i världen.

Dessutom ständigt tuggandes på tuggummi, samt en av dom sista som spelade utan visir på hjälmen.
Låst ämne

Simpa: ursäkta men vad snackar du om.. det blir väl 13 spelaren som får sin tröja upplyft.. Det är knappast ofta.. Sjödin är verkligen värd detta..
Låst ämne

parks: Frekvensen har ökat de senaste åren. Förhoppningsvis dröjer det många år innan någon kommer efter Sjödda. Riskerar att bli urvattnat annars.
Låst ämne

Henrik_Tikare: Mitt finaste Sjödin-minne är en bortamatch mot Frölunda. Har för mig att Sjödin ofta stod framför kassen i PP (?) synnerligen bredbent. Kan ha varit BP också men Sjödin och ärkepsykfallet Jensa Karlsson var sugna på samma yta. Sjödin parkerade bredbent med röven ut och tuggade tuggummi. Jag är en man som ofta överdriver, men jag överdriver inte när jag säger att Sjödin fick tolv crosscheckingar i rygg, nacke och bakhuvud i den situationen, ett par gånger stående på knä.

Psykfallet tuggade fradga, men Sjödin tittade inte ens på honom när situationen var över. Inte en smäll tillbaka inte en förändring i minspel.

Han åkte därifrån helt oberörd, och tuggade lite tuggummi❤️
Låst ämne

Peja: Hur länge har vi hållt på och hissat upp tröjor, egentligen? Funderar på om det kan vara att det är något vi importerat hyfsat sent, och att det därför varit ett gäng tröjor som skall upp innan vi så att säga är ”i fas”?
Låst ämne

Peja: Exakt så jag menar. Håller definitivt med om att Sjödda är värd att hissas men sen behöver man nog dra ned lite på frekvensen för att effekten av en tröjhissning ska vara på den nivån man vill. Dessutom så finns det ju inte obegränsat med utrymme i taket heller;)
Låst ämne

Simpa: Vi måste ha plats för alla SM-guld vepor som tillkommer också
Låst ämne

Tänkte på alla dessa förslag om förändringar av HA.
Vore det inte festligt att införa NHL-mått på rinken i HA? Då jädrar har dom ”profilerat” ligan.

Kanske en massa draftade junisar skulle kunna vara kvar nåt år extra i Sverige genom att få vana av rinken på hemmaplan kombinerat med att de får utveckla sitt spel i en offensiv första/andra kedja (istället för att få begränsat med speltid i en defensiv fjärdefemma i SHL).
Låst ämne

Svensson_62: Vem ska betala för att bygga om alla rinkarna?
Låst ämne

Peja: Vad kostar det? Verkar ju bytas rinkstorlek ibland i arenor tillfälligtsvis . Var väl liten rink i Globen för endast tyra matcher när NHL kom på besök senast. Tidigare har den byggts om för endast två matcher. . Tror inte det är svårt att göra rinken mindre. (större vore en annan sak)
Låst ämne

Jag köper förslaget!! NHL - mått på rinken plus att man kan sitta vid plexiglas glaset direkt !!! Det hade varit nått .. exakt som i NHL ... men det kommer aldrig i Sverige....
Låst ämne

Peja: Vi lär se både Bertilsson, Rödin och Silfverberg i taket vad det lider eftersom alla uppfyller kriterierna som krävs för tröjhissning. Men man kan ju kanske sprida ut det över tid när dom väl lagt skridskorna på hyllan.
Låst ämne

SuneMangs: Mellanlandning på donken i Valbo efter lång bilresa upp. Vi syns i klacken snart
Låst ämne

Har ni sett att Brynäs nu ligger i delad etta med Färjestad som favorit till SM Guldet i odds?
Låst ämne

Svensson_62: Ja, det går att göra isen mindre, men det skapar också en ”mellanyta” mellan sargen och läktaren som är en stor stämningsdödare om man är på plats. Påminner mycket om löparbanor på fotbollsarenor.

Med tanke på bristen på isytor och att väldigt många spelare ibland trängs på samma is när barn tränar så tror jag inte man är så jättetaggade på att minska isarna heller med argumentet att NHL-klubbarna kanske kommer låta driftade svenska spelare som inte platsar i SHL köra ett extra år på svensk is.
Låst ämne

Svensson_62: Det får fastighetsägaren, i många fall kommunen, stå för. Svenska Ishockeyförbundets olika påhitt är redan en ganska stor kostnad, som drabbar hyresgästen (föreningen) i form av höjd hyra. Detta drabbar dig och mig i form av höjda biljettpriser.

Klubba det gärna, men med dispens så att man bygger alla nya pister med de nya måtten och spelar på de gamla rinkarna tills det är dags att renovera.
Låst ämne

Bra intervju av expressen!
www.expressen.se/sport/hockey/shl/johannes-kinnvall-om-nya-livet-en-stor-gladje/

Men är jag helt dum i huvudet eller inte? Visst förlängde Kinnvall med 2 år efter degraderingen. Han själv säger att han har en säsong till. Blir helt förvirrad!!
Låst ämne

Peja: Blir ju plats för rymligare utvisningsbås - perfekt när slagsmålen ska införas på allvar. 🙂
Låst ämne

Skagge: Kontrakt till 24/25..det är vad jag kan hitta om Kinnvall
Låst ämne

Orr: på elite ja står det så.
Låst ämne

Skagge: står samma på hemsidan två års kontrakt inför förra säsongen, men kan ju vara ett 2+1 kontrakt också som där +1 sattes igång om dom gick upp
Låst ämne

Fan, kommer inte hinna hem från Trollhättan för å se tröjan hissas, får väl se i efterhand 😞
Låst ämne

Skagge: även på Brynäs sida
Låst ämne

OJ BRYNÄS BÖRJAR EN HYLLNING I GOD TID?!?!
Låst ämne

Äntligen en hyllning som börjar tidigare så matchstarten inte påverkas.
Bra jobbat Brynäs! ❤️💛🖤
Låst ämne

Honken72: kan det vara så att Timrå kanske gått med på tidigare tid p g a att han spelat i Timrå med?
Låst ämne

Farsang: Inte omöjligt
Låst ämne

Produktionen håller div. 8 klass, hurfan kan man filma Sjöddas näshår mera än mediakuben och dom intervjuerna.

Äntligen tal ❤️

.
Låst ämne

Farsang: Timrå körde den här tiden när Bulla åkte upp i taket!
Låst ämne

Lindström: tv4as fel...
Låst ämne

Sjödda kan då konsten att tacka alla i hela världen. Men, det kan han få vara värd.
Låst ämne

SuneMangs: Ja, detta kan enbart tolereras av Brynäslegender, hade det varit något annat lags hyllning hade man varit rasande nu😅
Låst ämne

Har någon spelare sin vepa i mer än en arena? Börje Salming kanske?
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Så oerhört lättad att "hissen" fungerar varje gång den används. Fortfarande skärrad sedan första gången Oves skulle upp.
Låst ämne

Blindpass: är nog många som har i sin SHL klubb och deras division 2-3 moderklubb typ😌
Låst ämne

Blindpass: Vet inte hur det är i Sverige faktiskt. Men det finns några i NHL.

Bobby Hull, Gordie Howe, Gretzky (har även fått numret låst av hela ligan), Ray Bourque, Mark Messier, Patrick Roy, Tim Horton, Red Kelly och Scott Niedermayer.
Låst ämne

Berra: "Välkommen till Gävle."
Låst ämne

Gavve: Bertilsson markerat närvaro/revir, gillas💪🇧🇪
Låst ämne

Hur många spelare har spelat i både Timrå/Wifsta och Brynäs genom alla år? 30? 40? Kanske fler?
Låst ämne

Trött inledning.
Låst ämne

Brynäsgubbe: mycket.

Rekord utan avblåsning?
Låst ämne

Brynäsgubbe: Tredje matchen sen i torsdags också. Bägge lagen är nog lite mosiga. Brukar vara så när det är "tre-matchers-vecka".
Låst ämne

Supportern: oväntad interference av randigt.

Övrigt: mittfältshockey
Låst ämne

« · 2792088