Brynäs IF

728190 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd Brynäs - Leksand tis 8 april. Mosa Masen !

« · 1026609 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Brynäs - Leksand tis 8 april. Mosa Masen !
Jompe: Och hur ofta är jag inne i denna gästbok och skriver? Och vilka har jag specifikt hånat nu i denna gb? Nämn ett namn? Jag HATAR LAGET BRYNÄS IF. Om sedan någon Brynässupporter ogillar min ståndpunkt så får det stå för dem.

Jag uttrycker min åsikt men det stannar vid det. Själv höll jag utskälld av en brynäsare i Sandviken för att jag blev förbannad på "Kupan" medan han själv stod och applåderade chill it när "Kupan" bakifrån höll på mosan skallen på Hallin. Sådant är ju jävligt moget.

Och i Norrtälje fick jag bli måltavla för Waerns ilska för en olycklig bentackling ifrån Sanny Lindström mot Björne Danielsson. Kändes ju lagomt roligt.

Så nog får jag ta skit så det räcker och blir över. Och vill någon hata Timrå så är det fritt fram för dem att göra det. Jag älskar inte dem inte mindre för det.
Kommentera

RavenLord: Tja, du kan ju kolla på pappret. Brynäs ska tydligen ha ett bra lag där...
Kommentera

Simmalugnt: Med tanke på publiken så är det nått man blir stum av iaf ;)
Kommentera

Sen att det är en match som säkerligen många vill se gör nog inte saken bättre..
Kommentera

munkas:

Haha, allt är streamens fel...;oD

Det var nog streamens fel att jag försov mig i morse också...;oD
Kommentera

munkas: Vad ska man se på för sändning om man vill se bra målvaktsspel och framförallt få se en Brynäsvinst ? :)
Kommentera

RavenLord:

Ja, man vet ju aldrig, på vissa ställen döper de ju hallen efter halstabletter....eller är det Hallstabletter?
Kommentera

mattiaskarlgren: Nja, sist mot Malmö var det ganska risigt. Dålig bild, dåligt ljud och dåligt målvaktsspel...
Kommentera

mattiaskarlgren: Beror nog lite på vad man själv sitter på för grejer också kan jag tänka mig. Har bara hört att det inte skulle vara allt för bra..
Kommentera

mattiaskarlgren: Har inte själv provat (ska göra det ikväll) men andra här har sagt att det tydligen är lite si och så med kvaliteten.
Kommentera

Någon som kikat tidigare matcher på sverigewebben.se och vet att matchen flyter på bra? Funderar på att köpa dagens match, men ingen idé om det ska hålla på å fryslagga o skit.
Kommentera

Simmalugnt: Borde ju locka något tuggummimärke att sponsra laget :)
Ni kanske heter Hubba Bubba Arena snart isf
Kommentera

RavenLord:

Om han betalar sina tuggummin själv, annars har vi aldrig råd....;oD
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Uno hata Brynäs du och sitt i din bubbla. Att Timrå har tappat spelare innan du var född beror nog på att Brynäs var varje spelares dröm.
Kommentera

Uno Gordon: Och alla dem du själv hånar, då?
Kommentera

Uno Gordon: Ja exakt därför vill jag ha LIF TIK i Elitserien med BIF för de är Hatmatcher som alla älskar. Men du vill ha bort en av de mötena så är de din förlust ;)
Kommentera

Jompe: Hånar man mig får man skylla sig själv. Jag glömmer aldrig en oförrätt. Och när chansen ges slår jag skoninglöst tillbaks.
Kommentera

Simmalugnt: De där Gulden va för så längesedan att jag personligen aldrig tyckt det är nå att slå sig för bröstet om,men kanske de som var med på den tiden får sådan blick :)
Ja Sjödin vs Lind kanske inte va rätt jämföra mellan jag bara drog till med någon..Ni kan få han om ni vill ha han fortfarande..Sjödin alltså ;)
Kommentera

RavenLord: Dessutom tas de skönaste segrarna genom hat. Att ständigt vara ödmjuk och likgiltig inför mina antagonister är ingenting för mig.
Kommentera

Uno Gordon: "Brynäs IF kan gott få kräla i skiten de med och känna hur det känns. De har hånat och bespottat leksingar och Tikare genom åren med alla sina förbannade guld."

Vad var det räven sade om rönnbären?
Kommentera

Uno Gordon: Inverterat här då om dig och TIK
Amen !
Kommentera

RavenLord:

Haha nu var du väl lite orättvis, det är ju en himla skillnad på att plocka en spelare som är på uppgång i karriären (Sjödin) jämfört med att ta en spelare som ratats av sin klubb till nåder (Lind).

Och jag personligen behöver inget tack. Att ni Brynäsare pratar om de gulden med något drömskt i blicken är tack nog när man tittar på vad många av spelarna har för moderklubb.
Kommentera

RavenLord: Du tilltalar fel person. Fråga Mattias vad han tycker om Färjestad och det växer horn ur pannan på honom.
Kommentera

Skönt att man löste biljettfrågan i sista sekunden. Frågan är ju om man gjorde rätt eller fel.? Det lär visa sig efter matchen..
Kommentera

RavenLord: Det simmalugnt beskrev. Visst Lind är ifrån Gävle men vart sköt hans karriär fart någonstans? Inte var det i Brynäs IF eller Team Gävle i vartfall. Han var inte ens önskvärd hos er utan ratades. Men när han sedan spottat upp sig betänkligt och klättrat i hierarkin, då dög han plötsligt och var hjärtligt välkommen hem igen.

Godtyckligt!

I övrigt önskar jag inte de trevliga brynäsarna som känner mig personligen någon smärta. Laget avskyr jag. Men tyvärr går det inte att båda äta kakan och samtidigt behålla den. Så något får stryka på foten...

Amen.
Kommentera

Simmalugnt: Som Brynäs gjort med många medelmåttor som Sjödin osv menar du ;)
Ja tack då så här i efterhand Timrå :) om det får det att kännas bättre ;)
Kommentera

mattias - 74: Stingslig haha Patetisk så som han går på..Riktigt roligt hur skadad någon kan bli och ha sånt hat mot ett lag...Tragiskt egentligen kanske och rätt synd om stackaren...
Kommentera

RavenLord:

Tror Uno syftade på att han var en medelmåtta när han kom till oss som vi sedan som med så många spelare förädlade.

Fasy Uno kan svara för sdig själv.
Kommentera

Uno Gordon: Lind är ursprungligen varifrån ? ;)
Kommentera

Uno Gordon:

Ojdå ! Stingslig :-)
Kommentera

RavenLord:

Ja verkligen :-)
Kommentera

mattias - 74: För att jag är norrlänning och står på Timrå och Luleås sida. Har man blivit rånad och bestulen på guld och framgång kan det inte annat än växa fram en bitterhet hos mänskligheten. Dessutom har vi fortfarande inte fått något tack för Micke Lind. Och det kommer vi aldrig få heller. Brynäs bara roffar åt sig saker och ting och profiterar på andra klubbars generositet.
Lagen hade en sån äcklig tur under 90-talet och därför skulle en degradering kompensera all den smärta de förorsakade mig. Har alltid hatat Brynäs och kommer göra det tills jag dör.
Kommentera

mattias - 74: Kanske bara Vi Brynäsare Leksingar som vet hur underbara våra derbyn är det finns ju trots allt inget i närheten i svensk Hockey med den traditionen mellan lagen och supportrarna.
Att det ses med avundsjuka kan man kanske ha förståelse för ;)
Kommentera

Uno Gordon:

För mig svider det i Leksandshjärtat att nåt av våra lag kommer spela bort det andra från ES.

För dessa 2 lag är kanske denna match den viktigaste i klubbens historia.

Förstår ärligt talat int varför du har en sådan negativ bild av Brynäs, Bättre du lägger Energi på lag som Frölunda och Färjestad som tror dom vet vad som är bäst för svensk hockey.

Matcherna mellan Brynäs - Leksand är nånting alldeles speciellt.
Kommentera

Uno Gordon:

Om Malmö och Rögle är alternativet så Nej tack.
Kommentera

Uno Gordon:

Jo det vore ju trevligt om vi fick lite uppskattning för alla talanger vi levererat som har varit med och fört Brynäs till de där SM-gulden.

Fast å andra sidan så tror jag Tommy Sandlin har störst förtjänst i det. Om Timrå hade tränat såsom Brynäs tränade under hans ledning på 70-talet i stället för att vara ute och dricka grogg på helgerna då hade vi nog haft några SM-guld vi också.

Men nog om det nu.

Fokus på kvällens match.

jag säger 2-2 och ett suddenavgörande åt något håll men där håller jag mig helgarderad.
Kommentera

Simmalugnt: Klarade vi oss utan Leksand i några år så klarar vi oss utan Brynäs IF också ett antal säsonger. det är min uppfattning.
Kommentera

RavenLord:

Det där skriver jag under på.

Det är ju matcher som BIF-TIK som är de matcher som är roliga att titta på. När det blir lite nerv och rivalitet. Hellre det än en tisdagsmatch i november mot Malmö.
Kommentera

Uno Gordon:

Nu tycker jag du överdriver. Men vi är alla tillåtna att känna hur vi vill.

Men jag menar det är inte Modo vi pratar om.
Kommentera

Uno Gordon: Det är hatkärlek mellan supportrarna och alla vill nog ha mötena mellan BIF-LIF och BIF-TIK.
Byter mycket hellre bort andra trista lag som man bara rycker på axlarna åt att möta men mötena med LIF TIK och Mora och övriga Norrlag i vis mån är speciella...HV71 Linköping Malmö Rögle Södertälje mm *axelryckning och Gäääässssp*
Kommentera

Simmalugnt: Det finns vissa supportrar jag skulle lida med om de åkte ur. Men LAGET Brynäs IF och dräggen har jag inget till övers för. Det vore en fröjd att kunna ta en lunch i Gävle/Dala utan att få allergiska utslagoch slippa bli pissad på.
Kommentera

Gusten:

Vi diskuterar kvällens match. Bara för att vi inte håller på samma lag så tycker du inte att vi ska diskutera den matchen här.

Var då snäll och förklara för mig vad som är vitsen med ett gemensamt forum för alla lag om man inte ska kunna diskutera över laggränserna.
Kommentera

Uno Gordon: O du tycker inte vi har krälat i skiten i allt för många år nu..... Ända skillnaden är att vi aldrig åkt ut men hoppat genom hopp o förtvivlan är jobbigt det med.
Kommentera

munkas: Fan nu känner jag mig sugen...
Kommentera

Gusten: Nä, där skriver vi om Timrå.
Här skriver vi om Brynäs.
Kommentera

Uno Gordon:

Eftersom jag har flera nära vänner som är Brynäsare så håller jag inte med dig till fullo.

Men visst jag gråter inte blod om Brynäs åker ur. Då får de ju se att det inte går att leva på gamla meriter.
Kommentera

Uno Gordon: Ni kanske kan ta den här diskussionen i timråboken?
Kommentera

Gusten: Jepp, stämmer!
Kommentera

Hahl Bundy:

"Ja jag har sett dom ett antal ggr o visst är dom ojämna men jag ser faktiskt inget som kan hindra dom, mer än dom själva då."

Det är just din slutkläm där som gör hela min poäng. Hela säsongen så har Brynäs största fiende i avgörande lägen varit dem själva.
Kommentera

Simmalugnt: Fy fan vilken njutning det skulle vara om Leksand vann ikväll. Brynäs IF kan gott få kräla i skiten de med och känna hur det känns. De har hånat och bespottat leksingar och Tikare genom åren med alla sina förbannade guld. Nu är de på tiden att kartan skrivs och att Brynäsarna får lida nåt djävulskt i åratal innan de kommer tillbaks.

HEJA LEKSAND!
Kommentera

« · 1026609 · »