Brynäs IF

727031 inlägg ˇ 7960 ämnen

Matchtråd Färjestads BK-Brynäs IF 16/2 2012.

1468213 ˇ » Till forumet

Sv: Matchtråd Färjestads BK-Brynäs IF 16/2 2012.
tobhund:Dacke får fem matcher innan slutspelet, jag ser det som perfekt
Kommentera

Anders Berg: Vad som helst. Är på en middag och inte nykter...
Kommentera

tobhund: På tal om..?
Kommentera

Huge: Jag släpper frågan. Dock från min synvinkel, jag såg hela matchen, vi vek ned oss.

Ett minne från förr. S Torstensson, ssk.

I ett pressat läge drog han ett slagskott för att rensa. Pucken gick upp på läktaren. Hamnade där spelarfamiljerna satt. Pucken träffade en liten flicka. S Salming åkte fram till SSK:s bås. Han sade: det var min dotter du träffade, vi ses i nästa byte.

Sverker spelade inga fler matcher mot Brynäs...

Nuff said...

Kommentera

Pettisbif: men allvarligt, villl du se Timander i Brynäs? Hans bästföredatum passerades för att par säsonger sedan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: "Vilka idioter, vi går vid seger i vår släpande match upp i topp, någon som får den känslan härinne?"

Hähä, jag tror stämningen påminner rätt mycket om åren med kvalspel. Människan är en rolig jävel.

Bissett_19: "Frågan är om det verkligen nånsin kommer bli någon comeback av Dackell,jag tror inte det."

Nej, jag lutar också alltmer åt att Dackell gjort sin sista match. Tråkigt.

Clarence: "Huge: Bara ge dej! Du är världens störste fjant och en skam för Brynäs IF!"

Jösses! Snacka om att ha missuppfattat begreppet supporter.

Kommentera

tobhund: "Sevc och Berglund ska skickas rakt genom sargen med huvudet före. Det behövs inte 100 kg för att klara det."

Va ju det som hände oxå, fast ut med huvudet genom spelaringången istället haha xD
Å det behövdes inga 100kg, utan 50kg Calle Järnsläpp :)

Kommentera

MarcusElving:

Mitt lag nästa säsong dessutom hyfsat Realistiskt lag :

Holmqvist  Svedberg

(Dansk)

Gunderson  Bertilsson

Hietanen  Sundqvist

Timander  Dahlbeck

(Löf  Berglind)

Danielsson  Järnkrok  Gynge

Ollas  Falk(HV)  Lundh(FBK)

Cehlin  Enterfeldt  Widing

Eriksson(MORA)  Hansen  Lavander

(Johansson  Lindholm  Molin)

Kommentera

tobhund: " Om man inte är fullt motiverade när man har hugg på seriesegern och det är mindre än tio omgångar kvar då vete f-n när man ska vara motiverad..."

Och vad säger att man inte var fullt motiverade att vinna igår då, bara för att motståndaren kanske var ännu mer motiverad?
Är hjärtligt trött på den där korkade kopplingen som många verkar göra:
så fort vi torskat så har det handlat om dålig inställning eller noll motivation, inte en tanke på att motståndaren kanske bara varit lite mer motiverad och dessutom av naturliga och fullt förståeliga skäl.

Kommentera

Härligt att Sunken blir kvar. Ryggradsspelare!
Kommentera

Bissett_19: Hehe, ja det var en rejäl tackling som Bertilsson satte in på Johansson.
Kommentera

Bissett_19: Jag håller med om anledningen till att de andra vann igår. De var effektivare och gjorde efter sina förutsättningar en rejäl match. Det jag inte gillade var att våra killar inte stod upp i vissa situationer. Jag hävdar bestämt att Sevcs skitgrejer under hela matchen ska bestraffas. Det är inte Ok att croschecka och köra handsken i nyllet på våra spelare även om domaren inte reagerar. Sånt ska göra ont!

Inte heller ska en av våra materialere behöva gå in i deras omklädningsrum för att be att få tillbaka Calles tandskydd. Om det ändå blir så ska det bestraffas hårt...

Smällen på Johansson tror jag att jag minns, tyvärr dock inte vem som delade ut den. Han är i alla fall min hjälte! :-)

Kommentera

tobhund:

Klart man var motiverade,jag tycker Brynäs gjorde en bra match och med en normal effektivitet i powerplay så hade vi ju vunnit igår.
Sen tycker jag hela grejen med att FBK vann på sin fysik igår känns väldigt överdriven.
Förlusten handlar mer om att dom förvaltade sina målchanser på ett bättre sätt och har en klart bättre målvakt än vad Brynäs har.
Förövrigt fick jag ett gott skratt när jag läste puckens blogg idag där han kallade Rikard Wallin för tuffing;)

Det kan göra ont att möta Brynäs också,fråga Fröken Johansson.
Kommentera

Huge: Om man inte är fullt motiverade när man har hugg på seriesegern och det är mindre än tio omgångar kvar då vete f-n när man ska vara motiverad...
Kommentera

tobhund: Så du tror inte att våra spelare är fullt medvetna om "problemet" då?
Märkligt ord, precis som om det vore nån nyhet att spelet brukar bli tuffare i ett slutspel, när vinna eller försvinna gäller i mkt högre grad än i grundserielunken?
Att Färjestad råkade vinna igår i en match med klar slutspelskaraktär säger inte så mkt mer än att dom kanske var lite mer motiverade just igår, av fullt naturliga skäl.
Kommentera

arnio: Problemet är bara att i slutspelet kommer vi att möta motståndare som spelar precis som FBK gjorde igår. Dessutom kommer dumarna att ta fram den särskilda regelbok som gäller vid slutspel och som gynnar långsamma grisar som knuffas och bökar med våra champagnelirare.
Kommentera

SH: Ja grisar gillas inte, leve gladhockeyn!
Kommentera

Huge: Man kan ju hoppas att det lönar sig i ett slutspel att ha bäst hockeyspelare och inte bäst grisar....
Kommentera

Huge:Det är aldrig godkämnnt att förlora
Kommentera

Peja: Håller med. Såg inte matchen igår pga strul med kanalerna hos min leverantör men på rapporterna från dig och andra seriösa bedömare så låter det som att vi ändå gör en godkänd insats.
Att dom är hetare är kanske inte så konstigt och en torsk låg lite i luften.
Men som sagt: små marginaler och 1-1 istf 0-2 hade säkert gett en helt annan utveckling av matchen.
Lite kul ändå med tjafset kring Krokens tandskydd. Klart att Berglund försöker retas med vår ungtuppf och få honom ur balans, det är ju hans enda chans när dom inte hinner med i svängarna.
Gäller bara för Kroken och övriga junisar att ta det kallt i slutspelet och inte låta sig luras av såna där enkla knep.
Tyder ju som sagt på att Berglund & Co har stor respekt för Kroken och vårt anfall i stort. Hade gärna sett en sån som Frögren i vårt eget lag nu när det drar ihop sig. En ärlig och tuff back som aldrig kör med ojusta saker.

Låter för övrigt kul på Lindholm, där känns det som att vi har nåt stort på G
(igen, höll jag på att säga...)
Kommentera

Clarence: "Brynäs har ett förhållandevis bra facit mot Färjestad den här säsongen, men jag är övertygad om att man inte har nån glädje av det vid ett ev möte i slutspelet."

Precis.
Att vi bara förlorat 1 match mot dom i grundserien måste förstås vara en klar nackdel i ett ev slutspelmöte.
Hade varit klart bättre om vi torskat samtliga möten i grundserien, kan inte se poängen med att vinna mot dom och därmed stärka det egna självförtroendet inför ev kommande möten....

Kommentera

Lätt att skylla på domarna, men det var Brynäs ineffektivitet (och Färjestads effektivitet) som gjorde att BIF åkte hem med 0 poäng. Men man kan inte förvänta sig att Brynäs ska ha alla marginaler på sin sida i 55 grundseriematcher.

+
Elias Lindholm. Blev fint med istid när Kroken fick sitta 12 minuter. Riktigt bra insats. Bra passningar. Underbart när han gav igen på Frögren. Visade mer än vad en del andra har gjort på hela säsongen.

Kommentera

Tittar man på säsongen som helhet (hittills) måste betyget bli mer än godkänt. Det som gör mig orolig är vad som sker med jämna mellanrum, senast igår. Man väljer den enkla vägen och viker undan och tittar ned när man blir utsatt för provokationer och fega påhopp.

Ta till ex 55:ans crosschecking på Ekholm i samband med slutsignalen av första. Sevc ska fan inte komma ostraffad från sånt. Att sedan 71:an Berglund snor Järnkroks tandskydd och Sandgrundsfnasken sedan försöker påskina att det gjordes för att Calle inte följer reglerna med att använda tandskydd, snyggt av ett gäng som fuskade med för stora plockhandskar på målvakterna en stor del av serien...

Nåväl inte heller tandskyddsstölden hämnades på korrekt sätt. Det är för mycket kollegialt tänkade bland våra spelare gentemot motsåndarlagens spelare. De är INTE kollegor, de är motståndare som ska nedkämpas!

Igår hade man två perioder att visa att man har hår på bröstet och inte viker ned sig. Vad gjorde man, inte ett skit! Sevc och Berglund ska skickas rakt genom sargen med huvudet före. Det behövs inte 100 kg för att klara det. Det som krävs är STAKE! Det visade våra hjältar inget av igår...

En annan sak jag tänkte på är: När Flöjtaren klev in i Brynäs utvisningsbås med 4-5 Brynäsare för att reda ut att det var 15 och inte 5 som hade blivit utvisad. Om detta hade varit en match med BIF-spelare som var aktiva på 60 och 70-talen hade domaren inte vågat kliva in i det båset. Han han inte kommit ut levande.

I går smilades det och skrattades det med domaren...

Nåväl spöar vi Tjejlefteå på lördag kanske jag blir lite mer positiv

Kommentera

Bissett_19: Ja snart kanske han och resten av gamnackarna får rätt. Men deras primäramål kvalserien känns väll kanske lite långsökt nu så nu är det att vi missar topp fyra som mer eller mindre är klart.. Vilka idioter, vi går vid seger i vår släpande match upp i topp, någon som får den känslan härinne?
Kommentera

Clarence:

Visst känns det skönt när Brynäs förlorar ibland,så du får vatten på din kvarn?
Kommentera

Huge: Bara ge dej! Du är världens störste fjant och  en skam för Brynäs IF!
Kommentera

Huge: Heja magistern!

Just nu känns det som om motivation slår klass regelmässigt och det är väl ett rätt typiskt scenario så här i slutspurten. Även SkAIK går trögt och det är väl bara Frölunda som har form och snabbt har avancerat i tabellen.

Brynäs lider säkert av att formationerna blir sönderslagna hela tiden pga skadeläget, men förhoppningsvis rättar det till sig under resterande matcher och att det räcker till en topp fyra placering.

Kommentera

Clarence: "HV fortfarande sju poäng efter BIF, läste tabellen lite fel där. Tror ändå de är ett hot på sluttampen om inte Brynäs skärper upp sig."

"Skärper upp sig"??

Går det att skärpa ner sig då?

Tårta på tårta, sa min grundskolemagister om såna stygga formuleringar..
;-)

Kommentera

sylf: "Nä, målar inget på väggen än, försöker bara se på tidigare år och hur det brukar se ut i slutspelet."

Nä, du är ju verkligen känd för att aldrig måla fan på väggen....

Hur det sett ut i tidigare slutspel är fullständigt irrelevant.
Det vi presterade då gjordes med de förutsättningar som då rådde (annat lag, annan tränare, annat motstånd, annan skadebild, annan formbild osv osv).
Att utifrån tidigare slutspel försöka bedöma hur det kommer att se ut i det här slutspelet är så urbota korkat att klockorna stannar.

Kommentera

Brynäs har ett förhållandevis bra facit mot Färjestad den här säsongen, men jag är övertygad om att man inte har nån glädje av det vid ett ev möte i slutspelet. I går såg man precis vad som kommer hända även då och som i många delar inträffade i förra årets kvartsfinal. Färjestad är ett slugt lag, med spelare som vet precis i vilka trådar man ska dra för att bringa motståndaren ur fattningen och nå egen framgång av det. Så trist att konstatera hur Brynäs går i fällan. 
Kommentera

Zappaholic: Ganska säker på att BIF missar topp 4:ā. Sen får Sundlöv ta på sig att han inte lyckas hitta minst en stor back samt en målgörare (5 mot 5). Tror BIF får respass i kvarten samt stryk på Lördag.
Kommentera

Bissett_19: jag skulle verkligen vilka ha Aik, Modo, eller Lakers i kvarten men det blir nog Hv eller Färjestad.
Kommentera

Clarence: jag tycker att Brynäs har övertygat
Kommentera

sylf: Elitserien är bra konstig den här säsongen. Inget lag har egentligen övertygat under en längre period.
Kommentera

Bissett_19: ingen aning, hade för mig att ettan tidigare fick välja mellan 7-8, tvåan mellan det som inte blev valt och sexan osv.
Kommentera

sylf:

Var det inte likadant förra året?
Kommentera

Bissett_19: Nytt för i år att 1:an väljer fritt?
Kommentera

Bissett_19: Ja ett revanchsuget saik blir ingen lätt uppgift på lördag då gäller det att sätta sina lägen och även börja göra mål i 5 mot 5!
Kommentera

Zappaholic:

Allt är möjligt verkar det som detta år;)

Låt oss spekulera lite om slutspelet om sluttabellen slutar som den är i dagsläget.

- Lag 1 väljer motståndare bland lag 5-8.
- Lag 2 väljer motståndare bland resterande tre lag 5-8
- Lag 3 väljer motståndare bland resterande två lag 5-8
Lag 4 får möta det lag som tidigare inte har valts

Luleå väljer Modo
Frölunda väljer AIK
Brynäs väljer HV
Skellefteå får FBK

Man fattar nu hur viktigt det är att få en topplacering,helst etta eller tvåa.
Bara upp på hästen på Lördag och ta Skellefteå.
Kommentera

Bissett_19: Vi kommer inte få FHC eller LHF i en kvartsfinal då dessa lag liksom oss kommer hamna topp fyra :-)
Kommentera

Bissett_19: Absolut,AIK kan vara jobbiga som fan,men hellre AIK än t ex de lag du nämner.

SAIK,FBK,HV,LULE är nästan skitsamma i ett slutspel tror jag.

Kommentera

Davey_22:

AIK är ett av dom lagen som jag helst inte skulle vilja möta i en kvart,dom har ett tungt,jobbigt lag som kan tugga sönder vilket lag som helst,samt Sveriges i särklass bästa målvakt.Växjö vore ju mumma,då blir det semi.
Modo känns också som en bra lottning,sen vete fan.
Får vi Frölunda eller Luleå tror jag på ridå...
Kommentera

sylf: Ok, men då har du väl också noterat att vi inte kommit topp fyra någon av de senaste säsongerna?

Jag så klart att vi också hamnar topp två, men vi behöver ju inte åka ut direkt bara för vi hamnar trea...

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Håller med om att top 2 skulle kännas som en helt annan sak än 3a eller 4a.

Modo,AIK,Växjö har chansen på slutspel..Nåt av de lagen känns minst jobbiga.

Kommentera

HV fortfarande sju poäng efter BIF, läste tabellen lite fel där. Tror ändå de är ett hot på sluttampen om inte Brynäs skärper upp sig.

Kommentera

Jävla skitmatch ikväll värdelösa avslut och patetiska Domare varför ringer inte idiot jäveln, då hade det stått 1-1 och matchen hade sett totalt annorlunda ut!

Jag avskyr att förlora men att förlora mot dansbandsdräggen tar tar det till ytterligare en nivå FAN!!!!!

Kommentera

Zappaholic: Nä, målar inget på väggen än, försöker bara se på tidigare år och hur det brukar se ut i slutspelet.

Läkerolen? Du menar där det sitter 6000 ugglor och grymtar i serielunken och kanske 6300 under en kvartsfinalserie? Motståndarna darrar nog!

Kommentera

Zappaholic: "Man behöver inte måla fan på väggen än."

Det där har du allt fått om bakfoten.

Kommentera

sylf: VF kan du ju räkna bort direkt, de lär ju hamna topp två med den form de har. HV lär väl inte jubla direkt, tror inte FBK heller gör det...de ska sno matcher av oss i Läkerolen. Inte helt problemfritt.

Vi har ju fortfarande en match mindre spelad och seriesegern inom räckhåll. Man behöver inte måla fan på väggen än.

Kommentera

1468213 ˇ »