Tommy:Idoiten i studion säger tidigare i matchen att man Alltid har ansvar för sin klubba när FBK spelaren får Larssons i skallen efter dennas skott.
Sen när tomtefan rappar Svedberg i skallen så kallar han det för otur.
Tack för att vi slipper en 0 i mål protokollet ivf.
Nu vill jag se:
En Open ice av Larsson på Frökengren
En överkörning av Flickan Wallin av Elias.
Då kvittar 4-1 torsken idag.
Lindström: Jag hoppas alla här inser att det hade blivit en helt annan hockeymatch om inte Papphammar dömt bort 1-1 målet. Nu sitter vi och gnäller och klagar men Brynäs hamnar i ett läge där man får ett energitapp som man inte kan återhämta sig från...alla här som lirat lagspel vet hur jobbigt det är att flytta tillbaka fokus där det ska vara.
Detta är en nyttig läxa, första matchen denna säsong med slutspelskaraktär. Jag utgår från att man tittar igenom matchen och går igenom hur laget måste agera i fortsättningen.
Lindström: Dina ord låter jättetuffa och rutinerade och sådär..Men du borde veta lika väl som alla andra att INGET lag "gör jobbet" varje match.
Brynäs placering skvallrar dock om att vi gör jobbet oftare än de flesta lagen.
Redigerad kommentar
rafalski:Uppenbart att några spelare i Bif inte har fokus på matchen utan ska åka och tuppa sig.
Nu först visar Tommy att det inte är Ok av laget att åka av tiden.
Bänka av Larsson mf l nu för dom har vart totalt synliga idag.
Davey_22:Vill man vinna något måste man göra jobbet varje match och inte åka av tiden bara.
Om nu Tommy & laget har som målsättning att vinna serien och slutspelet så duger inte det här.
Konstigt?
Nej.
sylf:Jo han har ju haft nån bolla gris övning och en solo körning så han ska väl ha minst en 4a i betyg....
Att man sen Lule matchen tappat typ allt är tydligt..
Redigerad kommentar
Flickan Wallin har ensam åkt mer grillor idag än vad Widing, Silver, Kroken & Nordan gjort totalt.
Säger en del om dom sk bärande idag.
Det är väl rätt klart nurå - Jocke Rohdin kommer ALDRIG göra mål i Elitserien.
Tommy: Absolut, man kan va liten och tuff...Men har svårt att se hur AIK skulle kunna ta oss över 7 matcher med den taktiken.
De har Svensson och Bång typ,,skrämmer inte precis. Men ja, lets agree to disagree.
Qvarre:Skökan Berglund ska nån ta och plocka så fot han kommer in på isen igen, TACK.
Ja PPet idag håller div.3 klass, vart är inställningen?
Tommy: AIK har ett av seriens minsta lag och typ 2 tuffa spelare, det räcker inte. Djurgården kommer inte till slutspel.
De andra lagen du nämner håller jag med, säkert jobbiga..men inte p g a tufft spel.
Davey_22: Lite varierande, men AIK/Djurgården kanske?
Sen tror jag att Frölunda, Skellefteå, Luleå och LHC kan bli jobbiga oavsett fysiskt spel eller inte...Hmm....i stort sett jobbigt hursom...
Nu tror jag iofs att vi kan bättre än ikväll, men som sagt, det blir krig på många sätt
Zappaholic: Ahhh. Snygg frilla.
Moahahhahahahaaa
Förresten, nån som vet vem tjejen är som lirar hos idioterna. Och då menar jag inte tant Wallin.
Jajjen:Klart vi kommer gå bra i slutspel. Så här mycket skit lär vi inte få kastat i ansiktet på oss någon mer match denna säsong.
Ingen vill möta Brynäs i slutspelet, det är jag övertygad om...däremot har vi faktiskt lite problem att göra mål på FBK i PP. Det måste lösas...
70 Rodrigues: AB´ utsände: Anna Lindbäck, förmodligen en lokal torghandlare från banjoland säger så här!
Färjestad-Brynäs (3-0)
Färjestad fortsätter att övertyga. 1-0 i andra perioden gör att hemmalaget har trepoängaren som i en liten ask.
Inte ett ord om ev utv, bortdömda mål eller dylikt!
Jag tycker många här är lite väl negativa...det är en serie om 55 matcher. Det är naivt att sitta och skriva och tro att allt ska klaffa match efter match efter match.
Återigen, alla som spelat lagspel vet att det går inte att vara på topp varje match, inte heller inställningsmässigt.
Och så jävla dåliga är vi inte. Kom igen nu!!