Brynäs IF

728260 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd Färjestads BK-Brynäs IF 16/2 2012.

« · 1468125 Till forumet

Sv: Matchtråd Färjestads BK-Brynäs IF 16/2 2012.

Lätt att skylla på domarna, men det var Brynäs ineffektivitet (och Färjestads effektivitet) som gjorde att BIF åkte hem med 0 poäng. Men man kan inte förvänta sig att Brynäs ska ha alla marginaler på sin sida i 55 grundseriematcher.

+
Elias Lindholm. Blev fint med istid när Kroken fick sitta 12 minuter. Riktigt bra insats. Bra passningar. Underbart när han gav igen på Frögren. Visade mer än vad en del andra har gjort på hela säsongen.

Kommentera

Clarence: "Brynäs har ett förhållandevis bra facit mot Färjestad den här säsongen, men jag är övertygad om att man inte har nån glädje av det vid ett ev möte i slutspelet."

Precis.
Att vi bara förlorat 1 match mot dom i grundserien måste förstås vara en klar nackdel i ett ev slutspelmöte.
Hade varit klart bättre om vi torskat samtliga möten i grundserien, kan inte se poängen med att vinna mot dom och därmed stärka det egna självförtroendet inför ev kommande möten....

Kommentera

Peja: Håller med. Såg inte matchen igår pga strul med kanalerna hos min leverantör men på rapporterna från dig och andra seriösa bedömare så låter det som att vi ändå gör en godkänd insats.
Att dom är hetare är kanske inte så konstigt och en torsk låg lite i luften.
Men som sagt: små marginaler och 1-1 istf 0-2 hade säkert gett en helt annan utveckling av matchen.
Lite kul ändå med tjafset kring Krokens tandskydd. Klart att Berglund försöker retas med vår ungtuppf och få honom ur balans, det är ju hans enda chans när dom inte hinner med i svängarna.
Gäller bara för Kroken och övriga junisar att ta det kallt i slutspelet och inte låta sig luras av såna där enkla knep.
Tyder ju som sagt på att Berglund & Co har stor respekt för Kroken och vårt anfall i stort. Hade gärna sett en sån som Frögren i vårt eget lag nu när det drar ihop sig. En ärlig och tuff back som aldrig kör med ojusta saker.

Låter för övrigt kul på Lindholm, där känns det som att vi har nåt stort på G
(igen, höll jag på att säga...)
Kommentera

Huge:Det är aldrig godkämnnt att förlora
Kommentera

Huge: Man kan ju hoppas att det lönar sig i ett slutspel att ha bäst hockeyspelare och inte bäst grisar....
Kommentera

SH: Ja grisar gillas inte, leve gladhockeyn!
Kommentera

arnio: Problemet är bara att i slutspelet kommer vi att möta motståndare som spelar precis som FBK gjorde igår. Dessutom kommer dumarna att ta fram den särskilda regelbok som gäller vid slutspel och som gynnar långsamma grisar som knuffas och bökar med våra champagnelirare.
Kommentera

tobhund: Så du tror inte att våra spelare är fullt medvetna om "problemet" då?
Märkligt ord, precis som om det vore nån nyhet att spelet brukar bli tuffare i ett slutspel, när vinna eller försvinna gäller i mkt högre grad än i grundserielunken?
Att Färjestad råkade vinna igår i en match med klar slutspelskaraktär säger inte så mkt mer än att dom kanske var lite mer motiverade just igår, av fullt naturliga skäl.
Kommentera

Huge: Om man inte är fullt motiverade när man har hugg på seriesegern och det är mindre än tio omgångar kvar då vete f-n när man ska vara motiverad...
Kommentera

tobhund:

Klart man var motiverade,jag tycker Brynäs gjorde en bra match och med en normal effektivitet i powerplay så hade vi ju vunnit igår.
Sen tycker jag hela grejen med att FBK vann på sin fysik igår känns väldigt överdriven.
Förlusten handlar mer om att dom förvaltade sina målchanser på ett bättre sätt och har en klart bättre målvakt än vad Brynäs har.
Förövrigt fick jag ett gott skratt när jag läste puckens blogg idag där han kallade Rikard Wallin för tuffing;)

Det kan göra ont att möta Brynäs också,fråga Fröken Johansson.
Kommentera

Bissett_19: Jag håller med om anledningen till att de andra vann igår. De var effektivare och gjorde efter sina förutsättningar en rejäl match. Det jag inte gillade var att våra killar inte stod upp i vissa situationer. Jag hävdar bestämt att Sevcs skitgrejer under hela matchen ska bestraffas. Det är inte Ok att croschecka och köra handsken i nyllet på våra spelare även om domaren inte reagerar. Sånt ska göra ont!

Inte heller ska en av våra materialere behöva gå in i deras omklädningsrum för att be att få tillbaka Calles tandskydd. Om det ändå blir så ska det bestraffas hårt...

Smällen på Johansson tror jag att jag minns, tyvärr dock inte vem som delade ut den. Han är i alla fall min hjälte! :-)

Kommentera

Bissett_19: Hehe, ja det var en rejäl tackling som Bertilsson satte in på Johansson.
Kommentera

Härligt att Sunken blir kvar. Ryggradsspelare!
Kommentera

tobhund: " Om man inte är fullt motiverade när man har hugg på seriesegern och det är mindre än tio omgångar kvar då vete f-n när man ska vara motiverad..."

Och vad säger att man inte var fullt motiverade att vinna igår då, bara för att motståndaren kanske var ännu mer motiverad?
Är hjärtligt trött på den där korkade kopplingen som många verkar göra:
så fort vi torskat så har det handlat om dålig inställning eller noll motivation, inte en tanke på att motståndaren kanske bara varit lite mer motiverad och dessutom av naturliga och fullt förståeliga skäl.

Kommentera

MarcusElving:

Mitt lag nästa säsong dessutom hyfsat Realistiskt lag :

Holmqvist  Svedberg

(Dansk)

Gunderson  Bertilsson

Hietanen  Sundqvist

Timander  Dahlbeck

(Löf  Berglind)

Danielsson  Järnkrok  Gynge

Ollas  Falk(HV)  Lundh(FBK)

Cehlin  Enterfeldt  Widing

Eriksson(MORA)  Hansen  Lavander

(Johansson  Lindholm  Molin)

Kommentera

tobhund: "Sevc och Berglund ska skickas rakt genom sargen med huvudet före. Det behövs inte 100 kg för att klara det."

Va ju det som hände oxå, fast ut med huvudet genom spelaringången istället haha xD
Å det behövdes inga 100kg, utan 50kg Calle Järnsläpp :)

Kommentera

Zzz: "Vilka idioter, vi går vid seger i vår släpande match upp i topp, någon som får den känslan härinne?"

Hähä, jag tror stämningen påminner rätt mycket om åren med kvalspel. Människan är en rolig jävel.

Bissett_19: "Frågan är om det verkligen nånsin kommer bli någon comeback av Dackell,jag tror inte det."

Nej, jag lutar också alltmer åt att Dackell gjort sin sista match. Tråkigt.

Clarence: "Huge: Bara ge dej! Du är världens störste fjant och en skam för Brynäs IF!"

Jösses! Snacka om att ha missuppfattat begreppet supporter.

Kommentera

Pettisbif: men allvarligt, villl du se Timander i Brynäs? Hans bästföredatum passerades för att par säsonger sedan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Jag släpper frågan. Dock från min synvinkel, jag såg hela matchen, vi vek ned oss.

Ett minne från förr. S Torstensson, ssk.

I ett pressat läge drog han ett slagskott för att rensa. Pucken gick upp på läktaren. Hamnade där spelarfamiljerna satt. Pucken träffade en liten flicka. S Salming åkte fram till SSK:s bås. Han sade: det var min dotter du träffade, vi ses i nästa byte.

Sverker spelade inga fler matcher mot Brynäs...

Nuff said...

Kommentera

tobhund: På tal om..?
Kommentera

Anders Berg: Vad som helst. Är på en middag och inte nykter...
Kommentera

« · 1468125