Lätt att skylla på domarna, men det var Brynäs ineffektivitet (och Färjestads effektivitet) som gjorde att BIF åkte hem med 0 poäng. Men man kan inte förvänta sig att Brynäs ska ha alla marginaler på sin sida i 55 grundseriematcher.
+
Elias Lindholm. Blev fint med istid när Kroken fick sitta 12 minuter. Riktigt bra insats. Bra passningar. Underbart när han gav igen på Frögren. Visade mer än vad en del andra har gjort på hela säsongen.
Clarence: "Brynäs har ett förhållandevis bra facit mot Färjestad den här säsongen, men jag är övertygad om att man inte har nån glädje av det vid ett ev möte i slutspelet."
Precis.
Att vi bara förlorat 1 match mot dom i grundserien måste förstås vara en klar nackdel i ett ev slutspelmöte.
Hade varit klart bättre om vi torskat samtliga möten i grundserien, kan inte se poängen med att vinna mot dom och därmed stärka det egna självförtroendet inför ev kommande möten....
Bissett_19: Jag håller med om anledningen till att de andra vann igår. De var effektivare och gjorde efter sina förutsättningar en rejäl match. Det jag inte gillade var att våra killar inte stod upp i vissa situationer. Jag hävdar bestämt att Sevcs skitgrejer under hela matchen ska bestraffas. Det är inte Ok att croschecka och köra handsken i nyllet på våra spelare även om domaren inte reagerar. Sånt ska göra ont!
Inte heller ska en av våra materialere behöva gå in i deras omklädningsrum för att be att få tillbaka Calles tandskydd. Om det ändå blir så ska det bestraffas hårt...
Smällen på Johansson tror jag att jag minns, tyvärr dock inte vem som delade ut den. Han är i alla fall min hjälte! :-)
tobhund: " Om man inte är fullt motiverade när man har hugg på seriesegern och det är mindre än tio omgångar kvar då vete f-n när man ska vara motiverad..."
Och vad säger att man inte var fullt motiverade att vinna igår då, bara för att motståndaren kanske var ännu mer motiverad?
Är hjärtligt trött på den där korkade kopplingen som många verkar göra:
så fort vi torskat så har det handlat om dålig inställning eller noll motivation, inte en tanke på att motståndaren kanske bara varit lite mer motiverad och dessutom av naturliga och fullt förståeliga skäl.
MarcusElving:
Mitt lag nästa säsong dessutom hyfsat Realistiskt lag :
Holmqvist Svedberg
(Dansk)
Gunderson Bertilsson
Hietanen Sundqvist
Timander Dahlbeck
(Löf Berglind)
Danielsson Järnkrok Gynge
Ollas Falk(HV) Lundh(FBK)
Cehlin Enterfeldt Widing
Eriksson(MORA) Hansen Lavander
(Johansson Lindholm Molin)
tobhund: "Sevc och Berglund ska skickas rakt genom sargen med huvudet före. Det behövs inte 100 kg för att klara det."
Va ju det som hände oxå, fast ut med huvudet genom spelaringången istället haha xD
Å det behövdes inga 100kg, utan 50kg Calle Järnsläpp :)
Zzz: "Vilka idioter, vi går vid seger i vår släpande match upp i topp, någon som får den känslan härinne?"
Hähä, jag tror stämningen påminner rätt mycket om åren med kvalspel. Människan är en rolig jävel.
Bissett_19: "Frågan är om det verkligen nånsin kommer bli någon comeback av Dackell,jag tror inte det."
Nej, jag lutar också alltmer åt att Dackell gjort sin sista match. Tråkigt.
Clarence: "Huge: Bara ge dej! Du är världens störste fjant och en skam för Brynäs IF!"
Jösses! Snacka om att ha missuppfattat begreppet supporter.
Redigerad kommentar
Huge: Jag släpper frågan. Dock från min synvinkel, jag såg hela matchen, vi vek ned oss.
Ett minne från förr. S Torstensson, ssk.
I ett pressat läge drog han ett slagskott för att rensa. Pucken gick upp på läktaren. Hamnade där spelarfamiljerna satt. Pucken träffade en liten flicka. S Salming åkte fram till SSK:s bås. Han sade: det var min dotter du träffade, vi ses i nästa byte.
Sverker spelade inga fler matcher mot Brynäs...
Nuff said...