Nu är det ju inte klart än om Widing är med eller inte, men skulle han inte kunna det så skulle det vara intressant att se Vasen med Dixon och Wanvig! Men jag vill se Silferberg med igen och även Bertilsson.
Nu har vi föresten börjat samla lite länkar inför matchen imorgon på BrynäsPortalen, vi har även med lite statistik om Brynäs och Modo.
Glöm inte bort den senaste Quizen heller... Huge du får inte missa den den här gången! ;)
Huss: Sen återstår frågan om Vas gör sig bättre med den svenska modellen eller om hans spelstil mer passar sig för pang på rödbetan hockey a' la AHL.
Brynäs spelstil har ju bevisligen inte varit nåt som passat honom.
arnio: Men att han sett loj ut kan ju bero på just det jag skrev. Att han fått spela med fel killar. Att han inte kommit in i spelstilen för sina kedjekamrater.
Nej, man får passa på att prova nu när man ändå måste göra om i formationerna.
MickeB: Klart det ska ligga där. Men har du tänkt på hyresnivån? Är det rimligt att få tillbaka de pengar det kostar att etablera sig i Nian, med tanke på att det kostar massor att finnas där. Eller är det pengar som föreningen får budgetera med, för att synas?
För mig är det uppenbart att det finns enklare och billigare sätt att få supportrar att köpa supporterprylar än att etablera sig på ett av de dyraste ställena i Gävle, "bara för att".
Så bra som Brynäs går just nu är det ingen omöjlighet att få supportrar att klä sig i Gävlefärger. Alla fanatiker får springa ut i mörkret att proklamera för det vackraste man vet, Brynäs IF. I medvind är det lätt att fånga intresset.
Peja: Måhända gammal kollektion som inte attraherar Brynäs supportrar?
Shopens nedläggning beror väl främst på ett svalnande intresse av supporterprylar, mer än klubbens avsaknad av att känna till värdet? Eller så är det klubbens inkompetens att känna av marknaden och hitta nya, spännande prylar.
Dessutom i Brynäs situation (innan säsongen) förstår jag att man verkligen ser över föreningens kostnader.
Närkampspelet svagt ja, han hinner inte med att få ordning på kroppen där i tid. Påminner på många sätt om en gänglig tonåring som stuckit iväg på längden och har inte riktig koordination på kroppen sin.