Brynäs IF

727610 inlägg · 7962 ämnen

Matchtråd Fröunda - Brynäs IF 21/1-16

1721467 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Fröunda - Brynäs IF 21/1-16
70 Rodrigues: "Bara förlorare är nöjda efter en förlust😠"

Ja för att vinnarna vann.
Kommentera

70 Rodrigues: och vinnar kämpar hprdare utan att grina ;)
Kommentera

Bara förlorare är nöjda efter en förlust😠
Kommentera

Rödin måste ersättas och det jävligt snart!
Kommentera

pudas bästa match i brynäströjan?
Kommentera

Chris11: "härligt! Stavar han med H nu för tiden? ;) "

Nej, det är jag som har problem med stavningen (-;
Kommentera

Carl Lejonkräk: härligt! Stavar han med H nu för tiden? ;)
Kommentera

Chris11: nä inte ny vår bäste back
Kommentera

Jag tippar 5-1. Våra grabbar kommer ha huvudet nån annanstans.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Khilström, är det någon ny eller?
Kommentera

70 Rodrigues: 2-3!

Målskyttar:

Rödi.....nä just det...Scott
Ollas
Khilström
Kommentera

För jävligt med alla skador men vi kan inte göra ett förbannat skit åt detta tyvärr så jag vägrar lägga mig ner och dö utan istället så står 3st Bellman på kylning hemma för matchen ikväll som vi vinner med 2-3 efter sudden!!! Kom igen nu Brynäs och kom igen nu Brynäsare världen går inte under! ;-)
Kommentera

Per arlbrandt ska vara på väg till HV... Snälla HV kan inte vi ta honom? :( vi behöver honom mer än ni!
Kommentera

Jaha då blir det väl såhär på torsdag:

Starkbaum (Sandström)

Pudas Zanetti / Johnson Scott Lindblom
Kilström Sundqvist / Ollas Vrana Brodecki
Nörstebö Carlsson / Mannberg Pa.Westerholm Po.Westerholm
Alcén Enterfeldt Blomqvist
(Porseland, Olden)

PP:t kommer ju för övrigt bli avsevärt mycket sämre nu! Ingen Salmela och heller ingen poängkung. Ruskigt jobbigt läge! Dax för Vrana att bevisa lite nu!!

PP1:
Pudas
Westerholm
Vrana
Scott
Johnson

PP2:
Nörstebö
Enterfeldt
Lindblom
Ollas
Blomqvist!
Kommentera

tycker överhuvudtaget att många verkar bara se misstag hos våra egna backar. Det görs ju minst lika många större eller mindre missar även av motståndarnas backar.
Kommentera

Rödin, Salmela och Bertilsson skadad känns ju lite halvtråkigt.
Kan inte Lundqvist, Lasch och Tömmernes bli skadade i Frölunda? Kan inte Gynge, Rosén och Heikkinen bli skadade i Växjö?
Måste det alltid vara våra bästa spelare som blir skadade? Gud vad vill du oss?!?!?!?
Kommentera

Huge: Salmela står i en egen klass bland backarna. Sen håller jag helt med dig om framförallt Zanetti. Är den förste erkänna att jag inför serien var rejält skeptisk och rädd för ett blindskott från Bengtzén, men en riktigt habil spelare har han varit. Och även Pudas är som helhet en plus-variant mot vad man trodde.
Kommentera

Huge: Gör Salmela "hårresande saker emellanåt"?????

Hans signum är väl stabiliteten? Att alltid göra rätt saker i alla lägen... Misstag gör alla spelare. Jag är av uppfattningen att Salmela hör till de spelare som gör absolut minst misstag, speltiden till trots...
Kommentera

mk: Lite mer positiva saker. Om Porseland varit lite av en besvikelse hittills, så har ju å andra sidan Pudas och Zanetti varit enorma lyckträffar som jag ser det.
Här har båda med råge överträffat förväntningarna, så man får kanske ta det goda med det onda sas.
Och om det nu bara handlar om självförtroende så måste isf Pudas ha ett överskott av den varan jämfört med Porseland. Vilket kanske för dagen är anledningen till skillnaden mellan de båda, i övrigt tycker jag att dom har ungefär samma offensiva kvaliteter.
Sen ska man inte glömma att ex Salmela gör hårresande saker emellanåt, där han både riskerat men även varit direkt ansvarig för mål bakåt.
Skillnaden här är ju att han kompenserar det med bra produktion framåt, vilket då i högre men kanske lite felaktigt i sak, förlåter misstagen bakåt.
Tror ändå att man vill ha 4 konstruktiva backar tillgängliga för säkerhets skull, så Porseland blir nog kvar säsongen ut, till att börja med.
Kommentera

mk: Håller till viss del med, naturligtvis, jag har ju ögon att se med. Tror alla hade större förhoppningar på Porseland, han var väl det första nyförvärvet utifrån och som kom från en meriterad liga sas. Tror dessutom att dom förhoppningarna kanske var lite för högt ställda från början, mest pga att han ju hade spelat i KÅ-HÅ-ELL!!!!! Underförstått: då måste han ju hålla en enormt hög kvalitet. Typ...
Då han är en av våra "konstruktiva" backar sas, så är det nog ingen större gissning att han kommer att få konkurrera med Nörstbö, beroende på hur många backar Bulan kör vill spela med beroende på ex motstånd.
Han gör sina misstag ibland, men håller inte med att dom är så frekventa och ödesdigra match efter match, som det påstås.
Kommentera

Huge: Vi tycker inte lika:)

Jag har haft överseende länge med att det kan ta tid. Kihlström var en sån spelare. Värdelös under TJ. Otroligt bra nu.
Det jag menar med #8 är många omotiverade pucktapp. Tafligt försvarsarbete.
Det är tråkigt att se. Men man vet nästan att när han är på isen. Sker det ett misstag. Så är det han.
Det försätter hela laget på pottkanten.
Jag har verkligen försökt att se hela bilden,men det blir inte bättre.
Så tydligt att det kan börja bra. Men ett eller två misstag, så blir det skit sen.
Det är givetvis självförtroende det handlar om. Men sen när laget är komplett vem ska han peta?
Kommentera

mk: "Ett misstag gör alla spelare. Men jag kan se vem det är som gör misstaget utan att se tröjnumret."

Och misstaget som du och andra enögda Porsekritiker gör, är att stirra på hans misstag utan att ex titta på vad som hänt innan misstaget begås.
Ofta får den som gör misstaget sota för nåt som hänt i ett tidigare skede.
Säger inte att det alltid är så, men kritiken mot honom är ju alldeles för överdriven och onyanserad.
Minns att det var exakt samma visa med Danne Johansson en gång i tiden.
En tekniskt skicklig back med bra spelförståelse men som saknade fysiken.
I stort en kopia av dagens Porseland om man så vill.
Och den överdrivna och onyanserade kritiken från läktarcoacher som bestämt sig för att nån är konstant dålig pga att man inte orkar analysera djupare än att titta på enstaka misstag och bortse från helhetsbilden, är lika tragisk nu som den var då.
Kommentera

Pettisbif: Porseland är Brynäs mest underskattade spelare tillsammans med Brodecki, båda har det ganska tungt men potential finns och jag ser dem gärna i laget även om förstås konkurrensen är hård.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Jag brukar inte klaga så mycket på enskilda spelare. Men när jag som är helt oduglig på skridskor kan se ett misstag.
Inte bara att det är ett misstag, när man tar så grova felbeslut så är det nått som fundamentalt fel.
Ett misstag gör alla spelare. Men jag kan se vem det är som gör misstaget utan att se tröjnumret.
Är inte han bänkad när alla är tillbaka, så måste man börja tvivla på Bulan..
Kommentera

{dacke72: Det är sällan en enskild spelares fel att ett lag går dåligt, MEN i Porselands fall har det gått längre än så. Han har fått mig att tappa respekten för en hel liga (KHL). Kommer man undan med svag skridskoåkning, slarviga passningar och loj attityd i KHL? Nä, tacka fan för att det finns duktiga Brynäsjuniorer som kan komma in och täcka upp när KHL-spelarna sviker.
Kommentera

Chris11: Förstår din tanke helt och hållet, men spontant känner jag att ett argument som grundar sig på nåt som va på försäsongen inte håller. Dessutom, så har Brodecki fått visa under många matcher, i en andra kedja vad han går för, och det har varit allt annat än bra enligt mig. Men visst, jag förstår dina tankegångar och dem är ju inte helt tagna ur luften
Kommentera

Rumpelstiltskin: Håller helt med! Det är så bekvämt att hacka på en spelare som alla andra hackar på. Varför är det så få som kritiserar förstakedjan? Den får inte mycket att stämma just nu.
Kommentera

Skrubben: lägg ner skitsnacket om porseland, börjar bli jävligt tröttsamt. Rena häxjakten.
Kommentera

Kipet: såg du matcherna under försäsongen? Brodecki, Vrana och Johnson höll på att bygga kemi där. Såg riktigt bra ut då, stundtals vår bästa kedja. Sedan kom Ollas tillbaka till premiären och andrakedjan såg kass ut.

Man såg direkt att Johnson, Vrana och Brodecki trivs att spela tillsammans i Örebromatchen. Brodecki och Vrana såg pigga ut och Johnson satte en puck i 5 mot 5. Jag röstar på Brodecki i andra (har klagat väldigt mycket på honom tidigare men har nu ändrat mig) eftersom de tre har mer kemi att bygga vidare på.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Intressant! Du kan nog kanske inte så mycket om hockey.... för vem vill se Porse i första backpar?! När dessutom Törsten är tillbaka?? Ersson är fanimej klasser bättre än Porse sett till rutin.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej, Lejonkräk. Nu vet jag inte vad du har rökt, men Porschen bör inte platsa och definitivt inte i första backpar!

Mitt förslag till Bulan och co:
1) Ställ Porschen i garaget
2) Stäng av motorn och ta med nyckeln
3) Lås Porschen illa kvickt
4) Släng nyckeln i sjön!
Kommentera

Chris11: Brodecki är skitkass i år så där borde Ollas lira... punkt!
Kommentera

Pettisbif: Såhär vill jag att vi ska spela:

Lindblom - Scott - Rödin
Brodecki - Vrana - Johnson
Ollas- Westerholm - Mannberg
Alcén - Blomqvist - Enterfeldt

Brodecki med Vrana och Johnson har sett riktigt vass ut de gånger de spelat tillsammans. Tror Ollas är den svaga länken i andrakedjan. Kan han komma in med Westerholm och Mannberg så behöver han inte känna lika hög press på att han ska leverera poäng. Extra blir därför Ponthus Westerholm, han är helt enkelt den som bör få stiga åt sidan nu när alla forwards är tillgängliga. Sedan kan man ju tycka att Olden borde få spela istället för Alcén, men han behövs som checking line-spelare!
Kommentera

Pettisbif: Jag ser gärna Porse i första backpar och att Erson stannar hemma
Kommentera

Matchtråd Fröunda - Brynäs IF 21/1-16
Förhoppningsvis slipper vi se Porse på isen mot Frölunda. Jag förutsätter att Nörstebö är tillbaka och tar Porses plats! Sen vill jag ha Starky i mål och att Olden får spela! Sen hoppas jag att Ollas är tillbaka!

Starkbaum (Sandström)

Pudas - Zanetti/Rödin - Scott - Lindblom
Kilström - Sundqvist/Ollas - Vrana - Johnson
Carlsson - Nörstebö/Olden - Pa.Westerholm - Mannberg
Blomqvist - Enterfeldt - Alcén
(Ersson, Po.Westerholm/Brodecki)

Lämna Porse i Gävle!
Kommentera

1721467 · »