1150x200-brynasbanner.jpg

MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00

« · 1249161 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅD KVART 2 DIF-BIF LÖR 20 MARS 16.00
FAN VAD SKÖNT!! GRANIS!!! Som han har slitit hela matchen.

Brynäs förtjänade segern tycker jag, vi ägde andra halvan av matchen!

Markström fenomenal idag, vilken keeper!

Nu jävlar är vi med..
Kommentera

UNDERBART!!! nu är det bara att korka upp och hålla låda ikväll FY FAN va skönt!
Kommentera

Per HApps:

Ja man ser vad det innnebär att få ett PP

Kommentera

Nu har vi chansen!
Kommentera

Viktigaste PP't denna säsong! Nu MÅSTE det stämma!
Kommentera

Gusten:

Jag tippar att du blir skitfull ikväll också om Brynäs vinner =)

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: "och publiken gör ju sitt också"

Rätt! Tror du att domarna skulle VÅGA låta BIF vinna? DIF-klacken skulle storma planen och slita allt som inte har DIF-dräkt i stycken! Tro mig!
Kommentera

mattias - 74: Jag pratade om en tripping som skedde innan sekvensen du nämde. Men den syntes bara precis i utkanten på skärmen så du kanske missade den! Pucken var inte där heller!

ANFALL i OT. Vi måste chansa, går inte bara att försvara oss!
Kommentera

Gusten: Hockey är j-ligt orättvist ibland. Det tackar jag för nu.

DIF - Markan: 1-1
Kommentera

mattias - 74: Känns tryggt, vi vet ju hur bra det brukar gå för dina tippningar ;)

Ruggigt bra tredjeperiod, vinner vi den här matchen har vi psykologiskt övertag jävlar i mitt skal. Torskar vi är uppförsbacken nog för stor. Tänk vad viktigt nästa studsmål(?) kan bli.
Kommentera

MarcusElving:

Blir spännande, lägger mina slantar på DIF ändå dom är otroligt tunga när dom kommer i anfall och publiken gör ju sitt också .

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi har spelat upp oss! Vi ligger närmast en seger i slutet, hoppas att vi kan ta det i sudden nu!
Kommentera

Där var det ruskigt nära, släng in massor med puckar på mål.. Wesslan är ostabil :P
Kommentera

MarcusElving:

Jo men nu tog jag bara ett exempel som domaren missade. finns fler åt andra hållet också !

Kommentera

mattias - 74: Det är liknande sekvenser åt båda håll hela tiden..
Kommentera

Lesky:

Nilsson delar ut en klockren tackling och brynäsbacken svarar med 2 - 3 corsscheckingar i ryggen. frågar du mig skall bara brynäsaren ut men jag kan ju ha missat nåt :)

Kommentera

Nu är det slutspelshockey!
Kommentera

SOLKLAR DIF utvisning som domaren skippade där! Skit.
Kommentera

Bertilsson fipplar med pucken på offensiva blå, Dacke tvingas haka och 2 min!

Uhh, bra boxplay nu då..
Kommentera

HUR I HELVETE KAN VI SLÄPPA NILSSON OCH LÖVESTAD på odd man rushed hela jävla tiden?
Kommentera

mk: "Står 1m från en 42tums tv, med puls på 200.Detta tar död på en gammal gubbe."

Själv måste jag tillstå att jag bara vågar titta partiellt på matchen. Skulle jag följa den minutiöst är det givet att det går åt skogen, känns det som...
Kommentera

MarcusElving: Vi dödade det där PPt ypperligt må jag säga!
Kommentera

Vilket fullständigt genomruttet PP vi har, Vi MÅSTE ta vara på PP om vi ska ha någon chans...
Kommentera

Gusten:

Slutspelshockey. Här lägger ribban för kraven i lagbygget.

Är man inte tillräckligt snabb på rören måste man kompensera det med smartness och hårda passningar. Stillastående spelare över hela banan med fjöspass på några meter undanbedes. Speciellt i egen zon.

Sundlöv har lite att göra på faxen... om han vill bygga ett lag för slutspel.

Kommentera

Ärligt talat tror jag vi hade otur som fick Djugården, som jag tror är det startkaste laget för tillfället i elitserien.
Kommentera

Clarence: Betydligt bättre period av Brynäs, lyckas få stopp på djurgården i mittzon. Nu gäller det att våga i trwdje så kan vi kvittera den här matchserien.
Kommentera

Lesky:

Brynäs är totalt utspelade och bara 1 - 1 ibland är inte hockey rättvist :)

Kommentera

Lesky: In med Löf! Vill inte se Grönis i Brynäströjan något mer. Visst vill han hugga knäskålarna av Marcus Nilson innan så må det väl vara hänt.

Man brukar säga att någon "inte har ett rätt" oftast är det kraftig överdrivet, men i fallet Dackell så är det fan klockrent, tragiskt.

Hansen har iaf ryckt upp sig tycker jag, han har inte varit lika feg idag.
Kommentera

Clarence: Står 1m från en 42tums tv, med puls på 200.
Detta tar död på en gammal gubbe.

Det ser bättre ut nu än i första iaf.
Kommentera

Nu är Brynäs i alla fall med resultatmässigt. Hoppas det inte bara är för ett ögonblick...
Kommentera

Håll ut till paus nu snälla Czarneckis mannar!
Kommentera

Grönholm visar återigen att han är långsammast i elitserien.....
Kommentera

Dackell måste gå med på en 50% lönesänkning om han ska vara värd att signa för ett år till!
Vi kan inte betala Dacke samma lön som tex Modo betalar Zuccarello.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skönt med mål men Eero-Dixon-Dackell har varit sämre denna match än förra. Måste försöka få in en lite mer fartfylld spelare (Rödin tex) i första istället för Dackell för när Eero och Dixon kommer in i anfallszon så är Dackell bara på mittplan.
Kommentera

Det behövdes 5-3 för att vi skulle gör mål!

Härligt Kahna och Nordan :D
Kommentera

Har vi haft någon riktig målchans i matchen, inte ens ett anfall med lite tryck har vi skapat..

Oroväckande..

Hoppas vi kan få till ett hyggligt PP nu! Snälla kom igen..

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi får ju inga långa anfall, vi orkar inte bita oss fast!

Och vilken förbannat dålig utvising, Silfverberg rör ju knappt keepern. Han slänger sig ju

Suck
Kommentera

Jag uttryckte redan i torsdags hur jag tror det här kommer utveckla sig. Ny förlust idag men sen äntligen seger på måndag. Sen stryk både onsdag och fredag och så är säsongen snöpligt över...
Kommentera

Lesky: "De fysiska skillnaderna på lagen motsvarar väl en match mellan ett P10 lag och P16! Helt sjukt!"

DÄR är vi helt överens. Vad f-n har dom gjort? Injicerat råttgift? Helt obegripligt. Möjligen att DIF borde dopingkollas kanske? Nä, det är nog inte så, det är vi som pissat ner oss och är svaga.

Och enligt CZ så "stressar vi upp oss", jo just - måste man inte röra sig för att kunna klassas som stressad?

Snyggt att alla barn och ungdomar över hela Sverige får se Brynäs platta icke-instats på kanal 5. SMART Jobbat!
Kommentera

DIF har ett helt annat tempo, Brynäs har ingen extra växel att lägga alls! Hoppas det inte blir tvåsiffrigt bara, det är väl det enda man kan be en stilla bön om!
Kommentera

Att det ska behöva vara sån kvalitéskillnad mellan de här två lagen. Inte ens en skeptiker som jag hade trott det. Jag menar, i serien kom ju Brynäs väl till tals med DIF. Med all respekt för motståndet, det står mer och mer klart att Brynäs ännu en säsong är på väg att göra en slät slutspelsinstats...
Kommentera

rafalski: Vi kommer på hälarna och det mkt pga dom två utvisningarna, där dom får luft under vingarna. Lite samma scenario som senast, där dom tar ledningen och får kommandot i matchen. Tyckte ändå att det såg positivt ut efter att vi klarat anstormningen under dom två utvisningarna, då spelet såg ut att han jämnat ut sig en aning. Sen kommer tyvärr målet djävligt olägligt och ärligt talat såg Markan lite tafatt ut i det läget. Tycker att han stod kvar lite för länge i målet istf att ta ett steg ut och skära av vinkeln. Hietanen kom ju som ett jehu och Nilsson hade i det läget inget annat val än att skjuta.
Uppförsbacke igen men långt kvar.
Kommentera

De fysiska skillnaderna på lagen motsvarar väl en match mellan ett P10 lag och P16! Helt sjukt!
Kommentera

Lesky: Våran s k förstakedja ska SKÄMMAS! Hur kan man uppta värdefull istid i ett slutspel genom att leka Alfons? SKANDAL!

Vi kommer f-n inte ut ur zon ens. Detta är riktigt pinsamt. Känner dom inte själva att det är minst två klassers skillnad?

Djurgården står och pissar på oss. Lämna WO och avsluta pinan.
Kommentera

rafalski: Precis, fullständigt utspelade. DIF kör helt enkelt över ett stillastående och alltför långsamt Brynäs.
Frågan är inte hur vi skall komma in i DIFs zon utan om vi någonsin får låna pucken.
Kommentera

MarcusElving: Man får väl vara nöjd med bara en balja i baken. Svårt att se hur vi ska kunna vända det här men kommer vi bara in i djurgårdens zon kan allt hända.
Kommentera

Inte mycket att säga om första, DIF är starkare, tyngre och jobbar hårdare än BIF idag igen. Brynäs ser ut att vika ned sig, ingen tar sig in på mål. Ingen vinner kamperna. Blir det inte skillnad på det snart så blir det respass.

Kom igen nu!
Kommentera

Lesky: Jorden till Lesky: "Återvänd till Vintergatan, du befinner dig i fel nebulosa"!

Det är ju för f-n Markan som har sett till att det inte står 8-0 redan!
Kommentera

Lesky: Tacka Markström att det inte står 4-0 istället..

Det var ett bra avslut av Nilsson
Kommentera

« · 1249161 · »