Brynäs IF

446505 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09

2801250 · » Till forumet

Sv: Matchtråd: Leksands IF -Brynäs IF 2025-01-09
spolaisen: Alla lag kan vinna mot alla i SHL. Stora elaka backar och forwards hade inte passar in i vårt spelsystem.
Kommentera

JawKee:

Brynäs har tillräckligt med lirare, behövs griniga brunkare, som kan spela på gränsen på vad som är tillåtet.

Hockey innehåller tacklingar.

Brynäs hade inte tappat poäng mot bottenlaget Leksand med elaka backar.
Kommentera

spolaisen: Trötta gubbar? Hoppas du driver? Vi ligger två i serien. En poäng efter ettan. Vi har nog det bredaste lager när det kommer till poängproduktion. Absolut att dom kan se trötta ut i typ en match eller några sekvenser i en match. Men nej, det håller inte.
Hillström får spela för att han har bevisat att han har något. Håll koll på honom på isen nästa gång han gör ett byte. Det är bra ut.
Är han en färdig spelare? Nej. Men det kommer.
Kommentera

JawKee:

"Planen var att spela tajt"

Personligen tror jag coacherna har fått problem med att leda ett självspelande piano.
Lite panik att lyfta in ytterligare en sjuttonåring, för att få fart på trötta gubbar.
Kommentera

bradberry: En riktigt mjuk hockeymatch, två lag som inte alls bjuder upp. Ett Leksand som verkligen har allt att spela för gör en riktigt svag match på hemmaplan.

Det gör lite extra ont att konstatera att matcher mot Leksand inte väcker mer känslor och jävlaranamma hos spelarna. Underhållningsvärde som i en match mot Lakers en måndag, inte undra på att att LIF inte fyller ladan längre.

R. I. P klassikermöte
Kommentera

Sportnisse: Vi har tagit poäng i 24 av 32 matcher. I två av dom matcher som gått till övertid har vi förlorar 2, och vunnit 7.
Kommentera

Sportnisse:10 poäng.... Vi är ett betydligt bättre lag nu. En förlust och du beter dig såhär...
Kommentera

Sportnisse: ”13 poäng över slutspelsstrecket säger många. Hur många före var vi före HV året vi åkte ut??”

-Bland de mest ogenomtänkta yttranden jag sett härinne…😅 Då var det ETT lag som skulle passera oss. Nu är det fyra lag som ska passera oss för att vi ska bli utanför topp 6. Viss skillnad då lag ju tar poäng av varandra i varje omgång. Skulle krävas att just dessa lag får hysterisk formtopp from nu fram till serieepilog samt delar på poängen i matcher mot varandra… En väsentlig skillnad mot att ett lag ska passera…
Kommentera

brunkaren:

Vart är Lindblom?
Han saknar kanske sin bror
Kommentera

SHL är en serie med minst ett tiotal patetiska lag - bekräftat på nytt av kvällens resultat - som det säsong på säsong aldrig "blir något för". Som på riktigt inte är med och kan eller vill tävla utan i serielunken bara är kompletterande deltagare som vinner-förlorar-vinner-förlorar sina matcher. Till dessa, och det är jag stolt över, hör inte Brynäs. En comebackande nykomling som i alla fall oförfärat bevisar (ev bevisat?) klass nog för att leda serien i långt över en månad. Det hedrar, även fast osäkerheten börjar tillta kring laget.
Kommentera

Silfver: "Det är tamejfasen makalöst bra att gå från HA till att leda SHL efter halva säsongen. Att vi nu sannolikt flyttar oss nedåt i tabellen känns bara naturligt. Topp 6 är numera ett rimligt mål givet poängavståndet ned till getingboet runt plats 6-11."

Amen - instämmer till 100%.
Kommentera

Silfverkroken: Tror det är precis så det är. Och jag skulle tro att planen var att spela tajt defensivt och sen gå på kontringar. Problemet blev ju att Leksand spelade tajt defensivt också och släppte inte till något. Tyckte inte alls Leksand var dåliga. Inte defensivt. Där var dom bra. Så den strategin från våran sida kommer inte vara värd att gå med. Som du säger, gäller att hitta en bättre balans, men det kommer.

Enligt gamescore var Trivigno, Djoos och Ölund bäst i laget ikväll. Och resten stod för en rätt dålig insats, speciellt Larsson och Söderström hamnade långt ner. D'astous nästan identisk Indrasis.
Kommentera

Brynäsgubbe: "Skriva av sig" - det var mitt i prick! Exakt det verkar det handla om för din del - oreflekterat gnäll bakom tangentbordet.
Kör man den stilen så har man i mina ögon gjort sig förtjänt av ett och annat sarkastiskt inlägg.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det handlar väl om balans antar jag, många har en väldigt dyster syn på saker trots att vi överträffat precis alla förväntningar. Sen kan jag också känna en liten oro att vi ska tappa det fina vi byggt upp, så jag fattar att folk nojjar. Jag gör det också. Men hittills har vi mer goda exempel att peka på än dåliga.
Kommentera

JawKee: 13 poäng över slutspelsstrecket säger många. Hur många före var vi före HV året vi åkte ut??
Kommentera

dabif: Det håller jag verkligen inte med om. Jag tycker vi hade ungefär lika många bra chanser som Leksand. Kan ju räkna på en halv hand ungefär hur många bra chanser Leksand hade. Vi hade dock PP också, det är där vi förlorar. Vi tar inte vara på det. Leksand tog vara på sina chanser.
Defensivt var vi bra. Förutom Söderströms miss.
Kommentera

brunkaren: Börjar bli redig less på folk som inte gör nåt annat än ge gliringar åt oss som vill skriva av sig och prata om hockey. Vad bidrar ni med? Ni vet vilka ni är.

Jag bad om sekvenser där vi gör något bra. Ge mig det istället för att göra narr och skriva inlägg som dryper av sarkasm bara för att jag har åsikten att spelet sett sämre ut senaste tiden.
Kommentera

Silfver:
Kunde inte sagt det bättre själv 🥰👍

Var inte så länge sedan vi pratade om ambitionen att ”HÅLLA OSS KVAR” 😅, och den otroligt fina säsong vi gör är näst intill overklig 😊
Kommentera

Fruktansvärt pissig torsk.. flög ett och annat verktyg på jobbet ikväll. Fan låt oss vara lite förbannade och affekt-skriva.. torsk mot ett Leksand som inte speciellt bra är vidrigt tungt.
Vart är känslorna, behövde nån duscha eller använda en ispåse efter matchen ens?
Vart är Lindblom?
Helvete vad förbannad jag är. Kan inte släppa känslan....
Kommentera

Erat: Det faller på sin egen orimlighet att vi skulle vinna ligan med så etablerade topplag som FBK, VF o Luleå att tävla emot. Det är tamejfasen makalöst bra att gå från HA till att leda SHL efter halva säsongen. Att vi nu sannolikt flyttar oss nedåt i tabellen känns bara naturligt. Topp 6 är numera ett rimligt mål givet poängavståndet ned till getingboet runt plats 6-11.
Kommentera

Anders Berg: låter som det är första gången vi förlorat mot Brynäs 😂😂 fan fäll ner pungen och landa
Kommentera

Farsang: Källgren gör en mycket bra match idag
Kommentera

munkas: Ja, och Leksand får man bara inte förlora mot. Men det har väl smugit sig på lite nöjdhet bland spelarna, då blir det så här.
Kommentera

Topp-6 kan vi nog hoppas på ändå. Höstsässen 2024 ett behagligt minne. Tror Redhawks på lördag också blir tufft. Tillförsikten börjar svikta nu.
Kommentera

JanT: Och det enda ni gör är att klaga på oss som pratar om hockey. Sitt ner och se dig själv i spegeln.
Kommentera

fan, spelar ingen roll hur bra vi går, känslan av förlust är lika tung varje gång....
lycka till med nattsömnen kamrater!
Kommentera

Jonnyrocker: skyller du seriöst målen på Källgren? Förlåt men är du helt jävla blind?😂
Kommentera

munkas: Helvete vad vek du är…
Kommentera

Huge: Det är även gulligt när Brynäsgubben oroar sig.....det gör han ju 13 gånger på dussinet...
Kommentera

tourz:

Kanske hämta hem Anton Ohlsson från Mora, han har ju det klassiska brynästrampet.?!
Kommentera

Hockeyleksing: Du ska veta att det inte räcker för vissa muntergökar här inne,

Det kan aldrig någonsin vara tillräckligt bra, finns alltid något att klaga på och oroa sig över.
Kommentera

Förlåt. Men fy fan.
Mot Leksand får detta inte hända.
Källgren. Två ingripanden som ser märkliga ut.
Gällstedt har väl gjort en grej av att behålla samma formationer. Larvigt. Agera omgående.
Kommentera

Lira: Lite gulligt ändå när muntergökarna munkas och Berg försöker slå varandra i svartmålande och gnäll…
Motivation slår klass idag. Efter några matcher med marginalerna på egen sida, hade vi dom emot oss idag.
Tycker att Leksand ändå försökte att mer gå för vinsten i slutet, där vi blev lite passiva och mer väntade på OT.
Kommentera

tourz: Det är öppet. Är öppet till och med mitten av februari, 15:e februari brukar det vara.
Kommentera

JanT: Ofta. Hösten var ju underbar. Senaste tiden not so much.

Du kanske bara fokuserar på mina negativa inlägg? Så negativt av dig. Uppryckning!
Kommentera

Med ett tillkämpat lugn får man ändå glädjas över att vi är tvåa. Dock skulle fjärdekedjan behöva förstärkas, men transferfönstret är väl stängt?
Kommentera

munkas: Förstår helt ärligt inte hur folk är så lugna.

Leksand stod för kanske den sämsta insatsen ett hemmalag stått för den här säsongen mot oss (bortsett kanske HV 1-6). Och på något sätt lyckas Brynäs lägga nivån lägre.

Vi skapar i stort sett ingenting på hela matchen. D'Astous har ett bra läge som plockas. Utöver det minns jag ingenting. Målet var en turstuds. Vi har en 4 mot 2a man gör ingenting av. En 2 mot 1a efter kvitteringen i magen på keepern.

I tredje backar laget hem och är utspridda i egen zon, allt går långsamt, flera gånger har vi pucken under kontroll och spelar den ändå i famnen på Leksand. Påminner läskigt mycket om åren innan HA. Ingen vill göra jobbet.

Någon måste på allvar ge mig några sekvenser som kan ingjuta lite mod i mig. Kan inte se någonting. ALLA såg dåliga ut, förutom kanske Trivigno och Källgren (dock svag förflyttning på 2-1...).
Kommentera

Indrasis svag idag.. igen, kan jag tycka. Hoppas på ett uppsving där annars kanske man skulle byta plats på honom och t.ex. Trivigno. Kopacka & Indrasis spelade ju tillsammans i början av förra säsongen. Tror:
Silfverberg - Larsson - Trivigno
hade varit spännande.
Kommentera

Färjestad vann serien förra året och åkte ut i kvarten. Det är inte nu vi ska vara bäst. Påminner litegrann som förra året då i HA.
Kommentera

Anders Berg: hade vart 100% om inte laget i helhet klappat ihop
Kommentera

munkas: du var en muntergök.
Vi vann mot rögle o lhc och förlorade mot leksand. Är det en kris?
Kommentera

Vi kan vara stolta över den här matchen i 54 minuter. Tyvärr blev våra misstag på slutet avgörande.
Den här matchen har jag redan släppt. Så glad att vi är ett topplag, o slipper våndas över att vara med i bottenstriden.
Modo plockar 3p o har häng på på HV, som i sin tur har 2, 4 o 6 poäng upp till LHC, Rögle, Leksand och Växjö.
Nu ser vi fram emot att köra över Malmö på lördag, o bästa tiden med, 15.15. ❤️🖤💛
Kommentera

Silfverkroken:

Jag fattar INTE test av en junior, nr 17 i en match som står och väger.
VARFÖR skicka iväg Linus Lindblom till Almtuna?
Vad har hänt med Kinnvalls skott från blå
Kommentera

Anders Berg: Ja han kanske var vår bäste idag.
Kommentera

Anders Berg:
Hahaha du förnekar dig inte 😂😂

Du behöver en bamse kram 🥰🤘
Kommentera

munkas: 2024 kommer bli svårt att toppa. För nåt lag.
Kommentera

Anders Berg: Ja, nu är svackan över oss som en blöt Växjöfilt.
Tappade 4-1 mot Rögle, tappade 2-0 mot Lhc och nu tappad ledning mot Leksand med 5 minuter kvar.
2025 kom in som en storm och blåste bort all hockeyglädje.
Satans fan.
Kommentera

Källgren över 90 %. Alltid något.
Kommentera

JawKee: Leksand hade ju många fler bra chanser än vi så vad ska vi då säga om Leksand? Vi får inte bli ett Växjö 2.0
Kommentera

JawKee: Fick känslan att vi efter att vi släppt in rätt mycket mål senaste tre matcherna fokuserade mycket på att sätta defensiven idag. Till den grad att offensiven blev lidande. Funkade bra i 55 minuter, sedan gör de två mål egentligen från ingenstans efter lite enkla missar från oss. Resultatet svider men köper ändå att vi försöker rätta till defensiven som ju var bättre idag. Förhoppningsvis kan vi hitta en bättre balans framöver.
Kommentera

2801250 · »