Brynäs IF

727950 inlägg · 7962 ämnen

Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3

1013656 · » Till forumet

Sv: Matchtråd Leksands IF-Brynäs IF 21/3
GävleLasse: Du nämner vuxenmobbing, en ganska vanlig företeelse på Sätraåsen under många år. Nya krafter kommer in och vill ha förändring som mynnar ut i att de blir utfrysta osv.

Att man skriver negativa saker om spelare som inte lever upp till den lön de krävt för att skriva på kanske inte är så konstigt. Ta Hautonen till exempel. Han har + 200 k/månaden. Känns det som att han har levererat ishockey värdig den pengen?

Jag kan väl hålla med om att typ INGEN är värd de pengar spelare tjänar i ES men blir det så mycket bättre av att man sparkar på de som ligger? Blir världen en bättre plats när man beter sig som ett gäng bortskämda snorungar.

Att nya krafter kommer in och vill ha förändring är positivt tycker jag, men sedan hur dessa förslag läggs fram kan säkert ha en del av att vissa blir utfrysta.
Kommentera

Huge:

Ja, det är inte utan att man blir lite nyfiken...
Kommentera

GävleLasse: "Jag finner det högst olämpligt att gå ut med namn och incidenter där personer hängs ut bara för att jag skall bevisa något för dig."

Men om du nu kastar ur dig anklagelser om att det förekommit vuxenmobbing under flera år så kunde du väl åtminstone ha exemplifierat med nån sorts allmän iakttagelse och inte bara påstå att mobbning har förekommit.
Nu får man intrycket av att ngn eller några av de anställda systematiskt sysslar med att förfölja oliktänkande, som man själva varit med om att anställa.
Känns vare sig speciellt troligt eller nyanserat.
Kommentera

Huge: "Exakt vari skulle denna mobbning ha bestått och vem/vilka har varit utsatta?"

Jag finner det högst olämpligt att gå ut med namn och incidenter där personer hängs ut bara för att jag skall bevisa något för dig.

Frågan efter bevis känns snarare som en nödventil från din sida i avsaknad av argument.
Kommentera

GävleLasse: "Jag klargjorde att det inte är en isolerad företeelse här på HS utan har även förekommit på sätraåsen och detta tog du upp som ett argument för att många onyanserade, överdrivande och enögda skribenter häver ur sig en massa dynga."

Ditt påstående om vuxenmobbing var ETT av mina argument för att påvisa hur onyanserat och överdrivet många skriver.
Bara för att du "klargör" att det förekommit vuxenmobbing på Sätraåsen så innebär väl inte det att det är med sanningen överensstämmande?
Exakt vari skulle denna mobbning ha bestått och vem/vilka har varit utsatta?
Kommentera

Heja Brynäs i kväll spöar vi Rögle.
Det är inte Huttens fel att Brynäs betalar honom 200 000 + i månaden så stötta honom i stället för att mobba honom. Jag är säker att han gör sitt bästa.

Måste annars säga att säsongens lucky looser är Spets som nu sitter hemma och käkar påskgodis med två garanterade årslöner på väg till kontot (uppskattningsvis 1,2 mille Netto)

Kanske Brynäs kan ta hem Johannes Salmonsson igen.
Och köpa tillbaka Jesus.
Ville Nieminen kanske går att få loss från Malmö.
Kommentera

Huge:

Aj nååå nathink, Ajm fråm Barzelåna!
Kommentera

rackham: "Vad har jag ställt till med nu då... :-)"

Att en rabiat Tony utkräver svar av mig, trots att han redan fått svaret av dig. :-)
Kommentera

Huge: Jag vill att du svarar!!!!
Kommentera

Huge: argument utan belägg brukar oftast kallas för gnäll. Nu tog du upp ett argument som jag skrev i morse angående "vuxenmobbingen" av spelare och ledare här på HS.

Jag klargjorde att det inte är en isolerad företeelse här på HS utan har även förekommit på sätraåsen och detta tog du upp som ett argument för att många onyanserade, överdrivande och enögda skribenter häver ur sig en massa dynga.

Hur skulle du tolka det? Och när man tolkar det på det enda sätt man kan så beskylls man för brister i läsförståelsen? Även fast det knappt fanns vaga signaler om att det inte var riktiad specifikt till mig.

Det gäller att använda rätt ordval. Skall du hacka på den skara som du kallar onyanserad så citera dem, inte mig.
Kommentera

Huge:

Vad har jag ställt till med nu då... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Jag frågar igen: Vad är ett nyanserat inlägg enligt dig, finns det överhuvudtaget något som är nyanserat om det innehåller negativ kritik gentemot Brynäs IF?"

Du har redan fått svaret av rackham.
Lite inlindat kanske och kräver lite tankeverksamhet för att inse, men du fixar det förhoppningsvis....
Kommentera

70 Rodrigues:

Kors i taket! ;-)
Kommentera

GävleLasse: Mitt inlägg var självfallet inte riktat specifikt till dig, även om man kan tolka det så. Du vet att jag anser dig vara en av de mer (för det mesta) nyanserade skribenterna och därför trodde jag att du förstod att jag avsåg de som är betydligt mer överdrivande, enögda och onynaserade i sina resonemang.
Kommentera

rackham: Jag lovar, det kommer när det finns något positivt att skriva om :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Existerar ens positiv kritik gentemot Brynäs IF...? = )
Kommentera

Huge: Jag frågar igen: Vad är ett nyanserat inlägg enligt dig, finns det överhuvudtaget något som är nyanserat om det innehåller negativ kritik gentemot Brynäs IF?
Kommentera

Huge: Med tanke på att det var JAG som skrev inlägget om vuxenmobbingen på åsen så kanske det föll sig naturligt att jag reagerade.

Och handen på hjärtat är det verkligen så illa att "vissa" aldrig har skrivit ett gott ord om de värvningar som varit positiva?

Om det är så illa så får du ta det med vederbörande och inte baka in det i ett inlägg riktat mot mig.
Kommentera

GävleLasse: Haha....
Mitt påstående om att SAMTLIGA sysslat med vuxenmobbing var en medvdeten överdrift för att visa på hur många resonerar.
Liksom mina övriga exempel självfallet också var en aning överdrivna.
Nu råkade DU tydligen övertolka det hela iom att det var du själv som drog upp vuxenmobbingen och uppenbarligen tog åt dig å det grövsta.
Som sagt: läsförståelse är inte lätt alla gånger....
Kommentera

GävleLasse: Det gäller att vara selektiv :-)
Kommentera

Huge: Du är på gränsen till rabiat. Har du inga egna argument så fabricerar du egna infallsvinklar genom enorm övertolkning av det som skrivs här.

Men så är det Huge, ALLA här påHS gnäller, det är bara du som är nyanserad och förstår precis hur man skall tolka precis allt.

När skrevs det att vuxenmobbingen som pågått på sätraåsen genomförts av samtliga?

Läsförståelse var inget du fick i påskägget, den saken är solklar. 
Kommentera

GävleLasse: Vad har det med saken att göra?
ALLA är väl överens om att både Hutten och säkerligen också Niinimäki har varit floppar.
Poängen är att det BARA är flopparna som dras fram, SAMTLIGA på Sätraåsen sysslar med vuxenmobbing, INGA positiva och bra beslut tas, ja i stort sett allt är värdelöst.
Och varför då?
Jo, laget har iår av olika anledningar inte uppfyllt de (alltför?) höga förväntningar som många haft. Tagga ner en aning och inse att vi inte är nåt topplag (ännu) bara för att man haft FÖRHOPPNINGEN och inställningen att ex vara bland de 4 första lagen denna säsong.
Kommentera

Huge: Frågan är hur pass onyanserad man är om man blir grymt besviken på en spelare. Ett lysande exempel är Jesse Niinimäkii om vi skall se på några andra värvningar förutom Hauthonen.

Tycker du själv att man kan ge honom godkänt?
Kommentera

GävleLasse:

Ouch...! = )
Kommentera

Huge: Vad är ett nyanserat inlägg enligt dig, finns det överhuvudtaget något som är nyanserat om det innehåller negativ kritik gentemot Brynäs IF?
Kommentera

Huss: Visst är det så. Men den kritiken bottnar ju i den svaga säsong vi upplevt. Sen finns det givetvis en skara " supportrar" som endast gnäller, oavsett resultat" Men det beror inte på Brynäs utan mer på deras egna misslyckanden som mynnar ut i kritik mot Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Visst, men det är få om någon som hyllar Sundlöv eller Boork för lyckade värvningar som Hietanen eller Brendl. Brendl gör en 30 mål och på HS är det mest gnäll om hans backchecking....
Kommentera

GävleLasse: Oh nej...
Vi är inte alls ensamma om att ha onyanserade och överdrivande skribenter.
Om det nu är nån tröst....
Kommentera

Huss: Visst är det så att alla lag har gjort msslyckade värvningar, men deras fans har väl sågat de med så Brynäsarna är ju inte unika på något sätt där.
Kommentera

GävleLasse: Att Hauhtonen är en flopp är givet, men å andra sidan nämn det lag i Elitserien som inte gjort misslyckade värvningar av högavlönade spelare...
Kommentera

Izah: Gnällbältet i Sverige är inte bara geografiskt betingat utan inbegriper även ca 50-75% av landets alla Brynäsare...
Kommentera

Izah: Den pågående diskussionen handlar ju inte om laget utan om föreningen. Tyvärr så fin´ns det allt för många "Brynäsare" vars intresse endast sträcker sig till A-laget.

Du nämner vuxenmobbing, en ganska vanlig företeelse på Sätraåsen under många år. Nya krafter kommer in och vill ha förändring som mynnar ut i att de blir utfrysta osv.

Att man skriver negativa saker om spelare som inte lever upp till den lön de krävt för att skriva på kanske inte är så konstigt. Ta Hautonen till exempel. Han har + 200 k/månaden. Känns det som att han har levererat ishockey värdig den pengen?
Kommentera

Jag bara tänkte att ingen verkar vara nöjd även om de vinner, för då vinner de inte snyggt ellsr stort nog, ingen tränare är bra nog och allt runt laget är bara kast. Ni är ju verkligen roliga supportrar ni, trodde att kärleken till sitt lag var villkorslös men oj vad fel jag hade. Undrar vad spelarn atycker när de läser detta, det känns verkligen som vuxenmobbing. Hur skulle det kännas om någon sa eller skrev så här om er?
Kommentera

Jompe: Under detta nick är jag ny, vad nu det har med saken att göra
Kommentera

Jompe: Då sitter man i HF´s soffa och glor på reprisen från matchen igår samtidigt som vi kör en ölprovning på lite goa Påsköl. Just nu Slottskällans Blåkulla.

Sprang på Sulky på krogen i Sandviken igår också och han var sprudlande glad som alla andra Brynäsare i Sverige :-)
Kommentera

Izah: "När är ni nöjda egentligen, tycker att det är väldigt mycket gnäll härinne."

Du är ganska ny här inne, eller hur? :-)
Kommentera

Huge: Nej inte manipulera valprocessen. Mer att de uttalade sig om hur viktigt det var att följa valberedningens linje. De snackade om det innan man gick till röstning på årsmötet.

Bland annat så stod en avgående Hedinå pratade om detta. Visserligen avgående men definitivt inte i position att försöka påverka valet av hans efterträdare.
Kommentera

GävleLasse: Uttalanden som på nåt sätt skulle vara bevis för att styrelsen försökt manipulera valprocessen genom att ex lägga sig i valberedningens jobb?
Kan man få ta del av dessa uttalanden för att på så sätt bilda sig en uppfattning?
Kommentera

Huge: Uttalanden i samband med sommarsoppan
Kommentera

GävleLasse: Vilka belägg finns för att styrelsen skulle ha lagt sig i valprocessen, dvs valberedningens jobb?
Kommentera

Huge: absolut inte, men vill man ha fram sin kandidat och tror på sin grej så kanske man tar till såna metoder. Kanske har man fått för många nej innan och vill inte chansa.

Vad tycker du själv om att styrelsen lägger sig i valprocessen?
Kommentera

GävleLasse: Eller så är det så enkelt som att valberedningen, som består av personer med olika egenskaper och som man får förutsätta har föreningens bästa för ögonen, helt sonika ansett att kandidaten i fråga inte är lämplig för jobbet?
Kan det vara så enkelt eller måste det alltid föreligga nån sorts konspiration bakom det hela?
Kommentera

Huge: För att det finns misstankar om att valberedningen tagit hänsyn till vem som föreslagit kandidaten ifråga.

Man har helt enkelt inte förtroende för varken valberedning eller styrelse.
Kommentera

GävleLasse: Men varför öht köra med kuppvarianten, om man nu anser sig ha en bra kandidat som håller måttet inför sittande valberedning?
Kommentera

Huge: du misstolkar hela grejen.

Förtroende! Förtroende!

Om styrelse klubbdirre och till och med tränare går ut och lobbar  för en viss linje så faller genast förtroendet för valberedningen hos de som vill ha in en kandidat. Alltså kör man kuppvarianten.

Sen tycker jag att styrelsen ABSOLUT INTE skall lägga sig i valberedningens arbete. Det stinker jäv lång väg.
Kommentera

GävleLasse: "Men om vi tar soppan i somras som exempel när Reanderkarusellen tog fart så var det en enad front som stod upp i media. Klubbdirektör, sittande styrelse och till och med Boork som tränare var ute och flaggade för att man skulle gå på valberedningens linje. Vad skickar det för signaler till de som vill ha en förändring? Känner de att deras kandidater får samma behandling som valberedningens?"

Men vad är det som säger att klubbdirektören, den sittande styrelsen och Boork i detta fall skulle haft fel?
Bara för att Reander nu ansågs vara nån sorts avfälling och svikare så innebär väl inte det per automatik att han har rätt i sin kritik?
Kommentera

GävleLasse:

Många inlägg iden här tråden, förstår att det känns speciellt och slå Leksand Lasse :)
Kommentera

GävleLasse: "Och vem avgör om idén är bra eller dålig?"
Du, jag och de andra medlemmarna. Om styrelse och organisation inte för en dialog med kreativa medlemmar är det inte bra. Sen är iofs inte Brynäs rustat att hålla kvartssamtal var och varannan dag. Det finns inte tid helt enkelt. Men om en idé som medlemmarna uppfattar bra men organisationen inte tar emot den av säg "känslomässiga skäl" lär sittande styrelse/organisation stå till svars för det beslutet på ett årsmöte.
Men att smida planer i tysthet är riktigt idiotiskt. Politikerna kör ju med sina skuggregeringar där de offentligör sina planer till mångt och mycket.
Om en gruppering har bra idéer men inte tar dem till sittande styrelse/ organisation som förslag så kan inget annat än egenintresse föreligga.
Det bästa vore egentligen om styrelsen bestod av folk som inte hade någon tidigare relation med Brynäs, helt oberoende alltså.
Kommentera

Metal Guru: Japp, att se Bryäs i topp är man inte bortskämd med ;)
Kommentera

GävleLasse:
Du pratar om Kvalserien nu va? ;0)
Kommentera

1013656 · »