Brynäs IF

723274 inlägg · 7955 ämnen

Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär

« · 2732873 · » Till forumet


Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Peja:

Nja.. det är väldigt svagt motstånd de möter.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Liam Danielsson med sitt första SHL-mål, satte just 4-0 mot Modo. Med tanke på allt strul i Örebro är det ju anmärkningsvärt att de ser ut att gå mot en storseger i premiären.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Peja: Ändå står det 2-1 till Rögle
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Peja: Haha fan vad roligt, tänkte precis skriva exakt vad du skrev nu.

Herregud vilken skillnad på match alltså.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Auchinleck: Jag sitter och byter mellan olika matcher. Man ser ju att FBK-RBK är en helt annan nivå än övriga. Högre tempo och ett annat fysiskt spel. Många lag kommer nog bli totalt utskåpade i Karlstad den här säsongen.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Jockster :
Ser FBK-RBK. Ett par snäpp upp i allt.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Specter: Du är ändå för rolig😂
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Lemp: nMen likväl var BIF 1 ribbträff från oavgjort
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Sportnisse: Tror du är andra personen som kallat mig för det sen jag började skriva här. Förra gången behövde jag överbevisa så det räckte och bli över och till och med länka till LinkedIn för att den personen skulle tro mig. Den diskussionen orkar jag inte ha igen. :) Jag är i.a.f. inte PettisBIF och vet inte ens vem det är.

Om du kollar min historik finns det också en presentation till vem jag är och vad jag jobbar med och allt sånt. Mitt användarnamn är dessutom kopplat till mitt efternamn då jag inte är särskilt hemlig av mig på Internet. Vi kan lämna det där! Vill du ha mer bevis än så är du välkommen att skriva till mig privat så kan vi ta det där.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Erat:
Men jumbon då... värd att vänta på... 😀
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Erat: Om vi hade varit hemma mot Linköping i premiären så hade vi vunnit 100%!
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Peja:
"Man undrar om det finns några begränsningar för hur mycket skit som får finnas på lagens matchtröjor. Man ser ju knappt C:et på LHC-kaptenens tröja bland all annan skit där."

Tävlingsbestämmelser 24/25
Kapitel 11 paragraf 2
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Specter: Kan ju funka! Tycker spelare inte verkar lyssna på Karlin?
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Folk ska inte underskatta den gratis energin spelarna får av sina hemmapremiärer, det är jäkligt surt att vi får börja med två borta direkt
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Brynäsaren05: vi har tackat nej till spelsystem. 2024/2025 kör vi på känsla!
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Brynäsaren05: Jag tror winberg stänger till defensiven i andra och True skottar in 4 raka!
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Örebro 3-0 Modo.. herregud vad har hänt med Karlins spelsystem!?
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Gavve: Bra skrivet Pettisbif
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Gavve: Skulle dock bli väldigt förvånad om LHC klarar top 6. Tror dom får fullt sjå att klara en 8e plats faktiskt.

Det är fantastiskt konstigt hur vi kan ha så svårt för dom på bortaplan. Säsong efter säsong.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Lemp: Syntes från första nedsläpp att LHC var påkopplade. BIF är alldeles för blöta i närkamperna.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
HitTheLights: Kopacka va sitt vanliga jag grymt kul o se en fw som bryter in de har inte alla lag i shl men så ska hockey spelas
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Lemp:
Den där Hofbauer skulle vi behöva i Tigers.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Gavve: Tycker inte matchen är godkänd. LHC dominerar och vinner nästintill varje närkamp i två perioder och sen lägger sig platt i tredje. Ruggigt besviken att man inte kommer ut starkare. Var inte roligt på plats.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Lunkz: Beror på vad du är för spelare och vad du har för spelstil. Klart han har saker att jobba på, men att döma ut honom efter match 1 är bara oseriöst. Speciellt när han gjorde en helt okej försäsong.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: "Tänk också på att vi har två nyckelbackar borta."

Jag tycker det är viktigt att även förtydliga (som Peja sa tror jag det var) att vårt andra backpar inte ens hade kontrakt med Brynäs för en vecka sen. Söderström har liksom noll träningsmatcher i benen och jag har för mig att jag läste att om D'Astous hade kunnat spela hade Söderström inte varit tillgänglig i första matchen redan.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: Den slutsatsen kan man nog tyvärr göra med fjolåret inräknat men då slätades det över av Brynäs överlägsenhet. Han behöver städa bort en hel del av dom misstag han gör om det ska funka i SHL.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Peja:
Typ 65 p kvar för nytt kontrakt.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: nej , äger man över 90 kg så ska man använda kroppen.
Han tacklas sämre än min morsa med rullator
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Några snabba från mig direkt efter matchen. Tankar, högt som lågt så betyder inte att jag har rätt.

1. BP otroligt bra i dag. 5 Boxplay och 0 insläppta mål. Med två av våra bästa backar borta också. Såg också ruskigt bra ut i BP.
2. Källgren känns stabil. Straffmål är straffmål så det dömer jag inte ut honom för.
3. LHC känns inte alls omöjliga trots att de är tippade typ sexa medan vi är tippade i botten (de saknade också backar dock).
4. Vi kan inte dra på oss 5 stycken tvåor i varje match.
5. Vi känns otroligt skickliga stundtals. Mycket spel i grabbarna men...
6. Vi känns stundtals (ofta) väldigt små i närkamperna vilket kommer straffa oss mer än i HA (där man kunde leva mycket på skicklighet).
7. Leksand förlorade med 5-1. Kommer aldrig vara ledsen över det.
8. Silfver kan fortfarande skjuta. Tystade nog många där och då. Men lite osynlig resten av matchen (som de flesta andra i Brynäs i hans försvar).
9. Man ska nog inte dra så många slutsatser av första matchen på säsongen.
10. Vi har inte vunnit mot LHC borta sedan januari 2021 (en säsong föll bort i HA). Vi har otroligt svårt för dem på bortaplan.

Nu laddar jag för Örebro - Modo. Två andra lag som är tippade i botten. Ska bli intressant att jämföra hur det ser ut där nu när vi precis sett vår match.

Edit: Jag säger inte att Silfver var dålig. Utan att han som resten av laget stundtals var dåliga/veka. Så ingen får spader på mig för det :)
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Erat:
Har svårt att se LHC som ett lag för top 6. Då behövs mer skills. Men vi får väl se var de hamnar.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Lunkz: Nej komma tvåa i poängligan är ju inte mycket att hurra för? Är du inte bara lite förlustbitter nu då?
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Vi förlorar alltid mot LHC borta ändå...
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Erat: Tycker Trivigno var en positiv överraskning idag. Källgren godkänd och Kopacka gjorde exakt det han gjorde i HA vilket känns jävligt skönt.
Victor S klev fram offensivt på slutet med bra aktioner på blå.
Mer att önska av framförallt Bertil, Indrasis och Schroeder.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Slaven82: Tycker ändå det är en ok match spelmässigt mot ett bra lag på bortaplan.

Hoppas Lindblom kan höja sig. Knappt SHL-mässig just nu.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Tänk också på att vi har två nyckelbackar borta. Jag tyckte vi gjorde en godkänd insats. Ge det ett par matcher så växer vi in i tempot. Kopacka såg riktigt het ut. Viktor Persson ser också bra ut, över förväntan.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
källgren ändå ganska stabil överlag.. nån onödig retur här o där kanske men ändå klart godkänd.. tycker det är fascinerande att oavsett vilka backar vi sätter ut på isen från den ena säsongen till den andra att dom lycka se så skitnödiga ut i egen zon nr dom får press på sig..

Annars så tycker jag boxplay såg ganska bra ut.. silvferberg kopacka får plus i min bok inte bara för målen.. sista 10 såg bra ut.. det tar jag med mig..
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: tyckte inte han ens var bra I HA
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Kloka ord från Gällstedt. Vesel, Silfverberg och Kopacka över förväntan. Söderström och Persson gjorde det bra som knappt spelat på länge och inte tillsammans sen junioråldern. Källgren stabil. Men alltför många av di gamle hade problem med tempo och det fysiska spelet.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: Man undrar om det finns några begränsningar för hur mycket skit som får finnas på lagens matchtröjor. Man ser ju knappt C:et på LHC-kaptenens tröja bland all annan skit där.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Tycker vi se slöa ut och är svaga i närkampsspelet. Hönsgård i försvarspelet. Spelar med för små marginaler gör vi också.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Hade matchen slutat i andra.. så hade det varit tyngre. Men vi spelade upp oss i sista och det ger absolut mersmak. Vi möter troligtvis ett top 6 lag.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Petrov: alla lag har hönsgård, det är bara när ens egna lag har det som man uppmärksammar det.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Lunkz: Och den slutsatsen gör du baserat på en match?
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Lunkz: Det tror jag också.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Tycker LHC var bättre över 60 minuter, men i slutändan är det små marginaler som avgör. Otroligt nära med ribbträffen i slutet och LHC fick ju ett mål helt gratis i samband med den felaktigt dömda straffen.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
lapad: indrasis kommer bli en big big Flopp.
För seg på grillarna, ingen fysik fast kropp , nej nej
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Tommy: Mycket imponerande tredje period måste jag säga. Ni har total dominans av Linköping och de ser ut som koner emellanåt. Ni hade kanske förtjänat ett 3-3 där i slutet.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
En stolpträff från 3-3. Så kan det vara ibland. Både högt och lågt i matchen. Tycker absolut man ska ta med sig avslutningen på matchen (och början).

Vet inte om jag vill kalla det för godkänd insats när det såg ut som det gjorde på isen över hela matchen men hade det blivit 3-3 hade man ju säkert sagt att det var en godkänd bortapremiär. Tycker det finns något i laget även om det stundtals såg mörkt ut.

Tänker inte döma ut laget än i.a.f. för min egen del.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Rödin1912: Fast hönsgården i försvaret är ju inte dommarnas fel.
Låst ämne

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
nickeolson: satan... ja bara blick framåt och se till att vinna nästa match
Låst ämne

« · 2732873 · »