1150x200-brynasbanner.jpg

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

« · 1909607 · » Till forumet

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Hur ser spelet ut? Spelar vi eller jagas det bara puck och allt är på chans?
Sitter på ett plan med kasst Wifi så missar matchen 🤬
Kommentera

Bristen på skicklighet djupt ner i forwardshierarkin är verkligen tydlig. Hade föredragit skickliga juniorer framför allsvenska grovjobbare där.
Kommentera

pjåtor: Bra byte av Blomman. Karhunen känns jättebra i målet, kul!
Kommentera

brynäs08: jaa så inte Örebro hugger honom nästa år 😂
Kommentera

Ajajaj hoppas det går bra för Larsson
Kommentera

brynäs08: Var är Ersson? Vore inte han ett utmärkt komplement att varva med?
Kommentera

Måtte kousal hitta sig en trevlig gävledam..
Kommentera

Forsberg 1978: Vilken kanonvärvning av BZ
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAA KOUSAL!
Kommentera

Jaken: är dom släkt ?
Kommentera

Väldigt konstig matchning att sätta in Larsson i hans första byte med fjärdekedjan. Fjärdekedjan som ofta har det jobbigt och blir tillbakatryckta. Oerhört svag coachning. Annars gör vi en bra period och är väl något bättre än Växjö.
Kommentera

Jaken: Jag tycker vi är minst lika bra som Växjö. Men jag kanske är partisk.
Kommentera

pjåtor: Helt klart är det precis som det viskas på rinken. Att Larsson är BZ; s favorit
Kommentera

Jaken: sjödda kanske är tvingad att spela honom !? BZ kanske har nåt med saken att göra ?
Kommentera

Där ska Kristo bara sprätta upp...

Självförtroendebrist när man söker pass där...
Kommentera

VARFÖR får han spela ens! Förklara någon!
Kommentera

Allså vad är grejen ned Larsson ??
Vad är det inte vi ser ??
Som Sjödin se..
Kommentera

Nästa 68 minuter hållen nolla. Det är ok.
Kommentera

Dallemas: Fjädern Larsson...
Kommentera

Larsson 🙈🙈🙈
Kommentera

Dallemas: Henrik Larsson show! Herregud vad gör han?
Kommentera

Måtte inte Larsson få spela en enda minut till
Kommentera

7800: Skulle precis skriva det😜 Grym klubbteknik!
Kommentera

Grymt byte av Kristo!
Kommentera

Svårt att konkurrera mot klubbar som ger löner på 6 miljoner/säsong.
Kommentera

Kom igen nu Brynäs, en överkörning av plastsjö hade suttit fint men jag nöjer mig med 3 poäng!
Kommentera

Surt att missa gårdagens match när Brynäs av allt att döma bjöd på en riktig kanoninsats. Skönt att ta första segern.
Kommentera

Makita: Det är vad jag hoppas är fallet med Kristo. Som Forward finns det ju till viss del ett utrymme att spela sig i form jämfört med en målvakt. Det vore inte första gången en transatlant underskattat SHL och inte riktigt varit i form i början på hösten. Men det är förstås rena spekulationer och förhoppningar från min sida. Men nog ser man en del aktioner som pekar på goda intentioner i alla fall.
Kommentera

2064: Jag med, det var inte utan frustration man lämnade den kvällen...
Kommentera

Brynäsgubbe: Satt i Scaniarinken och led med stackarn i hans 2-7 premiär. Tvi vale....
Kommentera

Makita: Thomas Greiss. Han spelar väldigt i Islanders nu.
Kommentera

Chris11: Karhunen kanske behövde lite mera träning för att komma i riktigt bra matchform.
Nu var han det beviserligen och höll nollan och självförtroendet borde vara på topp.
Det fanns förmodligen en anledning till Sjöddas agerande.
Jag minns en tysk NHL målvakt som i princip åkte ifrån Nhl för att direkt stå i Brynäs det gick så där och sjävförtroendet fick sig en ordentlig knäck.Tysken var sedan aldrig riktigt bra trots att han håller eller höll hysad NHL klass.Nu har ni förmodligen förstått att jag glömt denne tysks namn.
Kommentera

Chris11: Det var min första tanke också .
Kommentera

Chris11: När målvaktsspelet fungerar så tenderar det andra spelet att falla på plats. Det har vi Brynässupportrar kunnat se prov på åtskilliga gånger genom åren.
Kommentera

Makita: Jovisst, och jag höll med dig och förstärkte litet. :-)
Kommentera

Jan Grismöbel: kanske en liten "hint" till Sjödda att han borde låta Karhunen stå mer. De kanske känner sig tryggare med honom?
Kommentera

Petrov: Jag vet inte men det känns som du missförstod det jag skrev.
Jag tyckte jag höll med er i det mesta och skrev att jag tyckte Rautio fått sina chanser.
Kommentera

Petrov: Har inte hört någon av Brynäs spelarna berömma ett stabilt målvaktspel på mycket länge . Men igår , med all rätt både Blomman och Bertil öste beröm över målvakten . Vad kan det bero på ??
Kommentera

Makita: Misstag kan alla göra. Men när det är samma misstag varje gång så börjar man som supporter att tröttna. 1. Inte täcka första stolpen på klubbhands-sidan. 2. Missa plocken och pucken går mellan plockhandsken och axeln. Känns inte som första gången för dessa typmisstag heller. Förutom alla returer...
MEN: efter gårdagens mycket gedigna målvaktsinsats så ser man på kommande säsong med viss förtröstan.
Kommentera

Zappaholic: Självklart, vem bryr sig om Rögle?
5000kr i böter, helt klart värt det om man kan filma till sig en matchavgörande utvisning. Måste vara ganska lätt att samla ihop i kaffekassan inför varje match.
Kommentera

8305: Hade det varit en brynäsmålis hade det varit förstasidestoff. Wikegård och Sanny hade tävlat om vem som starkast kunde fördöma divingen.
Kommentera

Huge: Två matcher? Antar att de har följt Rautio i fler säsonger än denna.
Dumt av BZ att satsa på en ny förstamålvakt om nu Rautio är så bra som du påstår.
Rautio har fått sina chanser och är enligt mig inte tillräckligt bra för att vara förstamålvakt i ett Shl lag.
BZ verkar vara inne på samma spår eftersom han värvade Jocke.
Att sedan målvakter gör enstaka misstag det har nog de flesta översende med men en bra målvakt gör färre än en sämre.
Kommentera

Inkazar: Oerhört pinsamt. Tyckte det såg mystiskt ut igår, men när man får se det där så skäms man ju å Rögles vägnar!
Kommentera

Huge: Huvudsaken är att det blev anmält. Maken till döende svan får man leta efter. Att det ens blev utvisning visar ju på hur dålig spelförståelse domarna har.
Kommentera

Inkazar: Varför visar man bara skallningen i Malmö men inte Kolppanens filmning?
Märkligt....
Kommentera

Huge: Det är så det fungerar numera. Sedan Internet och sociala medier kommit så har detta fenomen växt fram. Det gäller ju inte bara hockey utan man ser mycket sånt online. Sedan kan jag tycka att med de löner spelarna plockar är en ut så är en viss kravbild befogad. Till en viss gräns givetvis.
Kommentera

6984: Räcker med att Karhunen gör en sämre insats för att Petrov och hans likasinnade kommer att vilja ha Rautio tillbaka igen. Efter att ha totalsågat denne efter 2 matcher, utan nån som helst anledning att göra det. Det är ju så som kortnästa s.k "supportrar" i regel funkar.
Att dessutom påstå sig vara supporter och samtidigt raljera och håna en av målvakterna i det egna laget, gör ju inte saken bättre.
Petrovs supportertyp ger jag inte fem röda lingon för, bedrövligt....
Kommentera

Rackarns vad skönt med en seger igår!

Ännu en gång var det firma Alcén och Blomqvist som visade vägen i en viktig match. Sen är det ju bara att konstatera att Bertilsson är en back av världsklass. Nu får laget lite lugn och ro att fortsätta bygga på ett i grunden väl fungerande spel.

Ett par frågetecken som blev utropstecken är Forslund och Karhunen. Tycker båda verkligen tog chansen.

Ska man gå på dagsform så tycker jag att Forslund borde spela på Kristos plats även om Kristo var lite bättre igår och framförallt visar att han har ett bra passningsspel i sig. Jag tycker dock att vi på hans plats behöver en spelare som skapar målchanser och tar sig in på mål. Då är det oroande att fast Kristo spelar med två bra spelare och även i första PP så har han inte haft en enda målchans ännu. Han får lära sig av Forslund som använder sin fart för att ta sig mot mål, utmana backarna och gå hårt mot mål.

Kousal fortsätter att imponera och det är synd att vi inte har spelarmaterial nog för att spela honom som center. För det ska också sägas att Jensen spelar på en högre nivå igen. Tyckte förresten att även Rhodin visade lite mer igår och Asklöf är en krigare som har en hel del skicklighet också.

Slutligen så kunde man i gårdagens match skönja att vi har SHLs bästa backar. Alla var bra och även om jag är otroligt besviken på att inte Adam Boqvist spelar för oss i år så är Norin ett fynd.
Kommentera

Petrov: Att hylla en målvakt och prata förstespade efter EN match känns lika dumt som att såga en efter en dålig insats.. Han kommer att ha mycket mer att göra mot Köpsjö. Då sätts han på prov.
Kommentera

« · 1909607 · »