Brynäs IF

730001 inlägg · 7961 ämnen

Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena

« · 1029077 · » Till forumet

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
aphac: "– Vi kommer inte att kunna köpa in en massa spelare. Dessutom har kvalserien gjort att vi tappat två månader i jakten på nya spelare, säger Bäckström.

I första hand är Brynäs ute efter en förstecenter och en försteback."

Det är dom orden som är oroväckande men tyvärr jävligt vanliga, det får vi ju höra varenda säsong.
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäsfansen kommer från hela världen!
Kommentera

GävleLasse: Jag undrar vart alla Brynäsfans kom ifrån, har aldrig varit med om något liknande, vilket jävla drag?
Kommentera

GävleLasse:
Dom där gamla Torshällaborna kan hockey,saxat från Nyströms krönika idag.

"Den här 18-åringen höll nollan i de två sista kvalseriematcherna.
Det ni, Jani Hurme och Ed Belfour. Det kallas klass."

Bara att hålla med,när Hurme o Belfour vek  ned sej stod räkan Markström upp för sitt klubbmärke.
Kommentera

sylf: Du var inte ensam...Fan jag satt som på nålar hela första perren, se spektaklet kunde jag inte då jag var hos morsan på 70-årskalas...

Det är bara att hoppas att detta var sista gången som man upplever en kvalserie.
Kommentera

GävleLasse: Själv hade jag rännskita fram till 0-5, stod på ståplats med pampers adult!
Kommentera

Hahl Bundy: Tack...Nu kan man äntligen slippa trasiga nerver och rännskita en hel sommar :)

Faan vilken hockeykväll det var igår. Det blev ju extra kul med tanke på att Brynäs hade en stabil ledning efter en knackig start. Andra och trejde perioderna kunde man helt hänge till det hyperjämna slaget om vem som skulle följa med Brynäs upp.
Kommentera

GävleLasse: Man får väl så lov att säga Grattis! o kanske framförallt Grattis till Rögle.
Det var roligt, riktigt roligt.
Kommentera

aphac: Man kommer att få loss mycket pengar iom alla spelare som försvinner av olika anledningar. Jag tror att hutten som är värvad som förstecenter kostar en hel del. Sjödda snodde en stor del av kakan mm. mm.

Nu kommer det ju ett ställningstagande. Speciellt när det gäller två spelare Angell och Lind.

När det gäller Angell så är jag kluven. Ser man på den kapacitet han har så är han värd att behållas men spelar han som han gjort den här säsongen så är han inte värd den lön han har. Jag utgår från att han har en hög lön med tanke på att Brynäs var tvungna att matcha lönebud från både FB och Frölunda. Detta i kombination med att man skrev honom på artistkontrakt så måste slutsatsen vara att han är väldigt bra betald.

I Linds fall så har man en väldigt nyttig center i Lind när han är frisk men samtidigt så håller han ju sällan en hel säsong. Vi har unga centrar på gång i Sandin och Persson sedan har vi även Sundström och Hansen så det känns som att vi har en uppsjö av tredje- och fjärdecentrar. Med en ny solklar förstecenter så känns det som att man kommer att satsa på Hansen som andracenter. Så det blir alltså trångt om centerpositionerna med Lind, Sundström Sandin och Persson i första hand.

Kanske är det bättre att satsa ungt på den sidan, Lind är ju ingen ungdom precis. Visst skulle han bli en intressant tredjecenter som i första hand spelar defensivt och i BP. Men vill Lind det han är ju en kreativ spelare i grunden.
Kommentera

Hur långt har ni kommit?

Nummer 13852 är Micke Lind...nummer 13853 är Micke Lind..
Kommentera

Huge: Sett till omsättningen så HAR Brynäs väldigt många anställda. Man har "gått händelserna före" rent organisatoriskt och tittat på FBK LHC och Frölunda. Tycker du att det ser bra ut? Behöver man verkligen en så bred stab för att i princip endast förnya sponsoravtalen med de befintliga sponsorerna? Man nöter på i samma hjulspår med sina "säkra" kort. Jag tycker att sett till kvoten av nya sponsorer så har vi för mycket folk på kansliet. Jag ser hellre EN skaplig spelare i laget än två säljare som inte säljer.

Dessutom så har man alltså förlängt med en "huvudsponsor" med samma belopp ett år till. Hur stora försök har gjorts för att hitta en bättre? Jag är tveksam att man har gjort detta, varför tror jag det? Med tanke på att man inte vetat om vilken serie man skulle spela i förrän igår kväll så har det i princip varit omöjligt att leta fram en ny sponsor.
Kommentera

Lunkan: En av Brynäs absolut största i modern tid....
Kommentera

GävleLasse: Jaga sponsorer som vill satsa,ja så låter det varje år. OM BIF vore en fondförvaltare så skulle ingen jävel ha sina fonder hos dom. Runtomkringfolket i BIF är värdelösa. Kolla in vår värvningsansvarige,snacka om att kasta bort pengar!
Kommentera

aphac: Ja, krigsrubrikerna i kvällsmedia är som vanligt löjliga.
En återgång från rekordstor trupp till en mer normal sådan känns väl inte speciellt uppseendeväckande på nåt sätt.

"Brynäskontrakt som går ut: Markus Korhonen, mv, Daniel Sperrle, mv, Nicholas Angell, b, Antti Hulkkonen, b, Peter Nolander, b, Tommy Sjödin, b, Janne Hauhtonen, f, Sebastian Karlsson, f, Mikael Lind, f, Ove Molin, f, och Mathias Månsson, f."

Korhonen/Sperrle/Hauthonen/Karlsson/Molin och Sjödda försvinner.
Angell osäker, liksom Hulkkonen.
Nolander och Lind: signa nytt kontrakt om dom vill.
Månsson sannolikt förlorad.

Så nog lär det finnas lite pengar kvar till 1 center och 1 back iaf....
Kommentera

Lunkan:Sjödin,Molin,Hautonen,Korhonen,Sperrle och Månsson, det är säkert inga billiga killar per månad.
Kommentera

Oavsett var Ove hamnar önskar jag honom lycka till. Han har gjort otroligt mycket för klubben.

Tack till alla som var i Västerås igår vilken fest det blev till slut.
Kommentera

Huge: BIF kommer att sänka spelarbudgeten till nästa säsong. Jag tror att det låter värre än vad det i själva verket är.
BIF hade iår en stor trupp med många löntagare. Till nästa säsong kommer det säkert att bantas bort A-lagsplatser, alltså färre med lön.
Budgetsäkning kanske blir kostnaden för ex. 5 spelare,resten blir lika som iår. Om detta skulle stämma så kan BIF fortfarande komma att värva bra spelare som får kosta lite extra, men ha en mindre trupp. Krisar det så fyller man på från J20,för dom kostar inget.
Kommentera

Huge: Vore dessutom intressant om du gjorde en jämförelse med övriga lags personalkostnader, främst de lag som har ungefär samma förutsättningar som Brynäs i övrigt.
Det är väl först då man kan bilda sig en någorlunda hygglig uppfattning om det hela...
Kommentera

GävleLasse: Du tjatar in absurdum om våra höga personalkostnader men jag har aldrig sett ngn konkret uppställning på hur höga dom är i relation till vår totala omsättning?
Finns det öht några konkreta belägg för att personalkostnaderna skulle vara ett jätteproblem och det som mer eller mindre sänkt vår ekonomi?
Man får iaf det intrycket när man läser din kritik i sakfrågan.
Kommentera

mattias - 74: Det vore nog lika bra det.
Kommentera

sylf:

Vet inte om ni postat detta men Molin kanske vill hem till Stockholm !
Kommentera

sylf: Man kan ju tycka att de borde rannsaka sig själva.

Vad gör man på ett företag om det blir för höga personalkostnader o man skär ner på personalen. Man behåller spetskompetens (spelare) och gör sig av med pappersvändare (kanslipersonal)

Meeen, det är som vanligt. Dags att kräva förändringar på årsmötet?
Kommentera

GävleLasse: Visst gör dom det, på det planet förnekar dom sig aldrig!
Kommentera

sylf: Lite irriterande att man så tidigt går ut med att man skall bromsa sig ur "krisen"... Sedan kommer de att klaga på att folk inte kommer till matcherna...
Kommentera

GävleLasse: Ja, han och Milton kan nog hosta upp en del stålar.
Kommentera

sylf: Dags att ringa Ejendahls, han har visst ruttnat på Leksand. ;)
Kommentera

GävleLasse: Ring upp Berth Milton!
Kommentera

rafalski: Gör man misstaget att förlänga med sveriges snålaste huvudsponsor så blir det så. Huvudsponsorn som sade upp logen några dagar innan hemmapremiären i nya arenan.

Gevalia är en av anledningarna till att vi halkade efter ekonomiskt.

Ut å jaga sponsorer för helvete! Man kan väl inte bara ge upp och säga att man inte har råd. Som det är idag så har man inte råd men det är ju ganska lång tid innan nedsläpp 0809. Hårt arbete borde kunna få in några extra miljoner, det finns säkert företag som är Brynäsare som tröttnat på halvmesyrerna.

Kommentera

Gusten: Ja det blir det. Nu har vi äntligen en knippe målvakter, med Markström i spetsen, hade han stått hela tiden hade vi sluppit den här skiten. En BRA back och en förstecenter blir bra. Det här laget tar sig till slutspel nästa år.

Men det hindrar ju inte att en del människor rannsakar sig själva en hel del......
Kommentera

rafalski: Spelar nog ingen roll att vi kommer ha mindre spelarbudget, vi får nog ett bättre komponerat lag ändå. Det försvinner en hel femte femma, dyra pensionärer och två kassa målvakter med ES-lön.

Det här blir bra!!
Kommentera

65selander:
Det är inte ett fiasko, det är ett ungt lag och första gången dom är i kvalserien.
Och hade Thalberg spelat från start i kvalserien istället för sållet Holmström så hade resultatet blivit ett annat.
Jag skrev att dom skulle jävlas på hemmaplan och bortsett från igår så gjorde dom det.
Kommentera

Hong Kong: Ja va fan säger man. Kroppen värker, halsen är inte vad den borde vara och det gungar fortfarande. Men det är det värt. Helt fantastisk inramning igår och en utklassningsseger. När 0-5 kom i början på 3:e var det som om medicinbollen i magen äntligen sprack! 2 veckors ångest och vånda var slut. Markström är en hjälte utan dess like, killen kliver in och håller nollan de 2 sista matcherna.

Tack Brynäs, Sommaren är räddad!
Kommentera

66Berglund: Jag förklarar:Kjell Lönnå= Leksands matchen,Lekande lätt!(ett tv program Lönnå hade.) Alfons Åberg= Västerås matchen,Lätt som en plätt sa Alfons Åberg. Faan va jag har sovit gott inatt (första gången sen mitten på januari) Säger bara SM-GULD 2009!!
Kommentera

Så djävla dålig tippare är man ändå inte.

Sv: Tippa Kvalserien!

1. Brynäs
2. Rögle
3. Leksand
4. Mora
5. Malmö
6. Västerås
Hong Kong @ Trelleborg 2008-03-15 13:25
Kommentera

GävleLasse: Här kommer en klurig en:Jag säger bara Alfons Åberg!!! eller Kjell Lönnå!!(svaret kommer imorron bitti)Ja ä så lyckli,ja ä så lyckli!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vad kan man säga? Clubsport du lovade att VIK skulle jävlas men -31 i målskillnad och 3 poäng. Det luktar fiasko. Måste säga det att Brynäs verkligen visade vad de ville och Det inte LIF klarade av gjorde de mot Malmö. ANDRA året i rad.
Kommentera

Bästa klacken Brynäs haft sen fjärde finalmatchen -99.

TACK alla ni som åkte med till Västerås och stöttade grabbarna, jag vet att dom uppskattade det mycket.
Kommentera

En underbar resa till Västerås och en härlig 7-0 seger, men det bästa av allt är att Leif Boork är borta, den segern är än mer underbar ;-)
Kommentera

Gusten: Vad var det jag sa din jävla dysterkvist, så jävla lätt :-)
Kommentera

Just nu känner jag bara en jävla lättnad. Att känna ren glädje eller dylikt i detta läge har jag svårt för, eftersom jag tycker att det var jävligt onödigt/klantigt/dåligt/osv av Brynäs att försätta sig i den här situationen.

Kvalserien är ett helvete och det är skönt att det är över. Nu krävs en rensning.
Kommentera

MarcusElving: Jag känner likadant! Ska upp kl. 04.45 så jag borde sova men.....det är svårt en sånhär kväll! Men måste ner o hämta tvätten med... =(

Gävle lasse: Nu har jag reggat ett lag där med! Men tänker ju fortsätta med livehockey med =)
Kommentera

Cyklob:

Nån som har sett brynäsälskaren Uno Gordon ??
Kommentera

Någon mer än jag som inte riktigt kan slita sig från datorn och hoppa i säng.. Känns som man vill vara vaken och suga på det här hur länge som helst :P
Kommentera

Fy fn så skönt!
Synd att man aldrig får uppleva en sån stämning i Läkerolen..
Blev lite fuktigt i ögat vid Oves 0-1.

Ove Ove Ove Molin.

Skön stämning efter matchen, perfekt avslutning på säsongen!
Kommentera

lillovechkin:

Hoppas det går bra för er i elitserien till hösten,hoppas vi åxå kommer tillbax men det känns långt borta just nu!!
Kommentera

Gusten: Jag tror inte att det finns någon hockeyspelare i Sverige som är så omtyckt som Kenny Jönsson. Jag har aldrig hört någon säga något ont om honom, som de verkligen har menat. Detta är han värd!

Tråkigt att Mora endå inte kan hålla sig kvar, För mig är det 50/50 vad det gäller Mora/Rögle... Huvudsaken är ju självklart att vi är kvar!

Näe, nu blir det till att bygga vidare , så når vi slutspel nästa år.

UTÖKA ELITSERIEN TILL 14 LAG!
Kommentera

« · 1029077 · »