Brynäs IF

728275 inlägg · 7961 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1814313 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: i morgon tar vi dom högt biljett tryck verkar de vara med, i morgon ska jag skrika mig hes kan jag lova ska försöka kasta nått i sylvegårds skalle sitter bakom där
Kommentera

SvennEG: Inget snack om att domarna har varit snälla mot LHC. Situationer som knätacklingen på Clark och huvudtacklingen på Gunde (match 3) borde ha resulterat i matchstraff och avstängningar. Istället resulterade de i noll utvisningsminuter.

Men jag tycker att Sylvegård får orimligt stort fokus. Varenda Cmore-sändning har mer eller mindre förvandlats till ett idolprogram om honom, men han är ju ärligt talat inte en spelare som påverkar matchutgångarna särskilt mycket. Och det är egentligen bara om vi fokuserar på honom och låter han ta energi som han verkligen gör det. Ignorera honom.
Kommentera

Leonardo: Domarna friade även två höga klubbor (tredje perioden) och en knätackling (sudden death) på LHC-spelare. Helt solklara utvisningar som naturligtvis hade påverkat matchutgången om domarna hade gjort sitt jobb.
Kommentera

Leonardo: Får hoppas att det spelande laget får tillåtelse av dommarna att spela hockey . Tillåsts lhc grisa sig till vinnst igen . Då är shl fel ute .
Kommentera

ellis: Hehe ja har sett .det 4 skott på mål tyder på stor press?? NOT!!! Gunde bara skrattade åt det . Brynäs har fört alla matcher och i morrn släcker vi lhc . Dom har grisat länge nog nu .
Kommentera

ellis: Ha, ha ja, hade vi fått en utvisning när Simons klubba rök då hade vi haft 4 vs 4 där och Brynäs hade haft 2-0 inför period 3, helt annat scenario då...att vinna sen på det viset de gjorde LHC är vidrigt slarvigt av oss....hoppas Zaborsky är tillgänglig denna vecka, in med han i Ölunds kedja och ta bort Mannberg, han får inte riktigt till det.....första linan hoppas jag kliver fram imon, de måste kliva fram imon, annars måste de matchas mot en annan kedja...
Kommentera

ellis: Det är enbart ett psykkrig de för LHC och Brynäs skall fullständigt skita i det annars är det godnatt för oss och det är mer än vad jag klarar av...därför vinner vi imorgon, för att vi måste inför hemmafansen....om inte domarna tar ojämnt fördelade utvisningar
Kommentera

Jan Grismöbel: Och i pressen uttalar sig LHC-spelare att de varit det bättre laget i de tre senaste matcherna...
Kommentera

Peja: Helt klart, blir lite smårädd dock när de spelarna som ska vara ledande underpresterar så. Är nästan lite imponerande när man läser hans utvisnings statistik under de senaste 2 slutspelen bara 6 minuter totalt på 16 matcher med tanke på hur mycket han bråkar. Antingen gör han det smart eller så är domarna snälla.

bifhjärta: Ja det är ett evigt tjatande om honom så fort han är med. Lika förra slutspelet. Med tanke på hur lite han bidrar med i övrigt kan man tycka det är lite väl tjatigt ibland.
Kommentera

SvennEG: sen att det är cmorestudions favoritspelare är väl ingen större skräll. Det enda man hör är hans jävla namn. Högst begränsad hockeyspelare...
Kommentera

SvennEG: jag är glad över att sylvegård, Müller etc har bärande roller i LHC. De hade varit en mycket svårare motståndare om de hade haft skickliga spelare som Little på deras positioner.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Har alltid tyckt att det är lite härligt att se Sylvegård bråka, framförallt förra säsongen när han och granis med flera höll på mot färjestad och frölunda har jag för mig. Men nu när man möter honom börjar man ledsna rejält. Visst han är säkert härlig att ha i sitt lag men det är en begränsad spelare som lever på att tjafsa.
Kommentera

Tjurn : Fan nu är man rädd att domarna får någon form av direktiv att inte förfördela hemmalaget och att de istället förvandlas till bortadomare till i morgon.

Förövrigt så borde Sylvegård straffas för att han försökte starta fight på uppvärmningen...tönt
Kommentera

Jan Grismöbel: hoppas på mycket folk nu i morgon
Kommentera

Leonardo: Har också reagerat över lhc vinklingen hela serien . Inte minst med LhcHelber i studion .
Kommentera

Jan Grismöbel: Bulan agerade konstigt efter matchen tycker jag, sen har Brynäs alltid varit kända för att tidigare ha gnällt o skällt på domarna så jag tror de föraktar oss helt enkelt, iaf sådana som MJ och Sjöqvist....att LHC skulle vinna igår med hemmaplansfördel hade man på lite på känn med tanke på hur allt är upplagt med denna serie, man talar alltid flrst med Dan Tangnes och hur de skall knäcka Brynäs och få fördel i resten av matcherna, jag vet inte, men jag orkar inte ha CMore längre efter denna säsong, jag blir bara frustrerad över medlöparna och kappvändarna i studion...sen avseende domare, kan man granska saker efteråt kan man lika gärna få begära att matcher spelas om. Om man inte kan vara lika inför regelboken kan man skita i att ha domare på isen
Kommentera

Davey85: Grisspelet lhc bedriver ska fan inte segra . 4 skott per 3 och 4 säger väl det mesta om vilket lag som styrde . Men dessvärre minst effektiva .
Payback bigtime i morgon . En 7de match med MJ som dommare i Linköping vill jag inte uppleva .
Kommentera

Davey85: Grisspelet lhc bedriver ska fan inte segra . 4 skott per 3 och 4 säger väl det mesta om vilket lag som styrde . Men dessvärre minst effektiva .
Payback bigtime i morgon . En 7de match med MJ som dommare i Linköping vill jag inte uppleva .
Kommentera

Det är fan synd att det ska vara såhär. Man vaknar upp och är förbannad. Spelar Brynäs dåligt eller möter ett för dagen vassare lag så brukar man kunna smälta förlusten efter några timmar...Nu vill jag bara att denna dagen ska gå fort så vi kan skicka Lhc och Morgans gäng på semester.

Älska Brynäs IF.
Kommentera

bifhjärta: Ja fy fan man väntat på att Daniel Stanley cup Paille skulle vakna . I går var han banans gigant .20 cm högre hade han även blivit matchvinnare också . Han får ta det hemma i stället .
Kommentera

Hata domarna..
men fyfan vad Paille va bra igår...helt makalöst.
Kommentera

Charles: Hade dom gjort det kanske dom skulle fundera på att byta jobb . Hade vi vanliga knegare gjort så mycke misstag hade vi fått byta jobb . Men inte fan dommarna . Trotts att många föreningar är beroende på att dom gör ett bra och riktigt jobb . Fan vad jag måste skriva av mig frustrationen .
Kommentera

Jan Grismöbel: man kan ju också undra om domarna går igenom sina misstag på video mellan matcher, måste dem ju göra men ser fan inte ut som det.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Helt enig . Detta får inte fortsätta såhär . Ena matchen blir det avstängning nästa så bludar dommarna . Å fortfarande så skyddas dommarna . .mer press utifrån och förklaringar från dommarna kanske dom skärper sig . Nu kan dom dömma precis som dom önskar utan fölgder .
Kommentera

Jan Grismöbel: Jag tycker att var lag borde kunna få lyfta situationer till granskningsnämnden utan att det kallas för anmälningar vilket anses väldigt fult.
Om var lag fick (utan att det kommer ut till allmänhet/press) efter match uppmärksamma situationsrummet på situationer som de anser var farligt spel så skulle det betyda mycket tror jag.
Kommentera

Jan Grismöbel: Om de uppmärksammat bentacklingen på Clark mer i Cmore så hade det nog blivit en avstängning, det känns som att det är lite så det fungerar tyvärr.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Fanns flera ex i denna match . Knätacklingen på Clark . Bortslagen klubba på Bertil som slutade med 5 mot 3 resultat lhc in i matchen med mål . Oskar ligger framför lhc målet får slag i skallen liggande ner . Oskar får nya slag i skallen liggande brevid målet . Domarna blundar . I öt lhc backen tappar klubban vid srgen i mittson . . Om han inte interferat paille så hade p kommit fri med målvakten . .men den fulaste var helt klart knätacklingen på clark i öt som dommarna bara sket i . Bertil var ju avstängd för liknande men inte lika avsiktlig som den i går . Blir fan galen på detta .
Kommentera

Brynäsgubbe: Varför ställs aldrig dommarna till svars för klara misstag som dom helt klart sett men inte dömde på . Shl är en pajasliga . Det handlar om mycke pengar för klubbarna . Trotts det får dommarna fortsätta förstöra spelet hockey . Att M Johansson få fortsätta dömma mot Brynäs är en gåta . Hade hoppats på att Bulan skulle sätta ner foten i går . Men inte fan .Böter eller inte någon måste säga stopp det får inte fortsätta så här . Pesonligen har jag fölgt Brynäs och hockey sen tidigt 70tal men börjar fan lessna på detta . Dommarnas bedömningar börjar ta på intresset . Fortfarande förbannad att detta får fortsätta .
Utebliven kritik mot blinda ojämna dommare gör mig galen .
Kommentera

Jan Grismöbel: Både Clark och Lindblom kunde med lite otur ha skadats allvarligt men det blev inte ens en tvåa, äckligt faktiskt.
Visst om domarna släpper allt åt båda håll men det där 5 mot 3 är ju jävligt svårt att släppa alltså...
Kommentera

Jan Grismöbel: För mig hjälpte det en aning att Anaheim vann men gissa om man är förbannad fortfarande... Orkar inte en till jämn måstematch. Jävla as till domare.
Kommentera

Carl Lejonkräk: kommer fan inte över dommarnas hemmablindhet i går . Brynäs har alltså 2 motståndare i matcherna . Känns fan inte rätt . Knätacklingen på Clark är tydligen helt ok . Hur kan man påstå att lhc tog över matchen efter deras bandymål ?? Per 3 och 4 var det bara ett lag som spelade . Lhc har med dommarnas goda vilja nu börjat spela Fbk hockey . Det får inte premieras med semifinal .
Sett över 5 matcher skulle detta varit en stängd serie .
Det var vidrigt å se igår hur lhc och dommarna behandlade Clark och Lindholm .Det var frittfram att göra vad dom önskade för att stoppa förstalinan .
Kommentera

Modano: Fan vad tungt detta är, det var vår match egentligen men det sket sig. Även om domarna sög (vilket gynnade LHC fett) så borde vi avgjort under ordinarie tid. Jag vet att det är svårt att avgöra borta i detta läge då man vet att man har chansen att avgöra hemma om man torskar så LHC var nog lite mer desperata tyvärr.
Kommentera

smallround: Nej men blir förbannad över dessa idioter som går på publikens jävla skrik för övrigt ska ni vinna mot svin LHC. O ETT TIPPS SÄTT PRESS PÅ TANT LÄRKING OCH LOTTO NÄMNDEN BARA ATT LIGGA KVAR PÅ ISEN SÅ ÄR DET MATCHSTRAFF snart innebandy nivå på ALLT
Kommentera

Modano: full?
Kommentera

Sätt press på domarna tror jag ALLDRIG set mera hemma domare till fördel Leksand kräks på köpta SHL domare
Kommentera

bifhjärta: nu kom jag hem hhaaha... fyfan.
Blir till att åka till gävle på tisdag med, vi måste vinna den matchen!
Kommentera

Vad händer egentligen på deras mål? Måste ha studsat på Carlsson eller nåt?
Kommentera

Skrubben: ok hoppas på de
Kommentera

Carl Lejonkräk: vi kommer vinna helt säker på de
Kommentera

Tjurn : Tydligen kraschade biljettsidan nu under kvällen när det släpptes för medlemmar. Men det ska vara åtgärdat nu. Om du bokar när det släpps för allmänheten kl. 10 imorgon så bör du vara säker.
Kommentera

Horace76c: säker på de?
Kommentera

Horace76c: 7909 det är fullsatt det:)
Kommentera

Tjurn :
Det var inte fullt i fredags, det kommer inte vara fullt en tisdag ....i gävle ......i en kvart...
Kommentera

bifhjärta: nån som tror att de blir svårt att få biljetter på tisdag om man inte är medlem?
Kommentera

LÅÅNG resa hem idag..äntligen hemma. Fyfan så sur förlust..
Kommentera

Kan fortfarande inte se någonstans att domarna
anmält knätacklingen som gjordes mot Clark.
Det är alltså bekräftat att det är en annan regelbok
som Linköping spelare efter.

Om Bertilsson fick tre matchers avstängning.
Då måste Linköpingsspelaren få fler matcher.
Mer solklar knätackling än så där får man leta efter.
Väldigt nära att Clark inte kunnat spela fler matcher
på de kommande 6-9 månaderna.
Kommentera

Känns rätt bra
Tappar vi detta är vi inte värda semi
Men det skulle ta emot o dra t Saaben igen
Men först mot Gävle!
Kommentera

Leonardo: Haha ok
Kommentera

Forsberg 1978: Vi vinner på tisdag :) Vi är ett bättre lag på plan i alla matcher, jämna matcher men vi har ett övertag på dem anser jag, fast många vill nog känna att dom har övertag, däremot skall jag slå av ljudet på CMore sändningen för jag är less på att allt handlar om LHC för det mesta.....ta bort alla därifrån, jag blir mer stressad av dem än att vi förlorade idag!! Brynäs hela vägen <3
Kommentera

Brynäsgubbe: Leksand-Mora 1-6, stängd liga eller hur var det?
Kommentera

« · 1814313 · »