Brynäs IF

728259 inlägg · 7961 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1814409 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅDEN
Inkazar: stämmer bra . Ville nog mera få med vad Brynäs betyder för mig . Men har velat byta i flera år till lite mer mig s.a.s
Kommentera

Jan Grismöbel: ditt nick känns lite som en mailadress man gjorde i lägre tonåren och sen sitter fast med det ;-p
Kommentera

Jan Grismöbel: är jag bara trög eller kan ju ha med namnet nick å göra ? Om så är du satte dit mig då 😆😆
Kommentera

Inkazar: hehe bra argument? Inte med riktigt .
Kommentera

Inkazar: haha elakt;)
Kommentera

Jan Grismöbel: skriv till den som håller i forumet. Borde ju inte vara omöjligt att lösa även om det inte finns en "gör det själv knapp"

Du har ju, enligt mig, ett bra argument iaf ;-)
Kommentera

Inkazar: Hade varit grymt isåfall..men tror dock på 6700 typ..
Kommentera

Hälge: ok då vet jag . Tack för det .
Kommentera

Jan Grismöbel: Tror inte att du kan byta, men du kan ju avsluta ditt konto och sedan starta ett nytt. Det är nog så man får göra.
Kommentera

Carl Lejonkräk: någon som vet om man kan byta nick här inne??
Kommentera

Carl Lejonkräk: hans hockeykunnande är under all kritik, det har han själv bevisat ett flertal gånger.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Har läst en del allster från han förut och som du säger ljuset är tänt men ingen hemma.
Kommentera

bifhjärta: i den här takten blir det nog fasen slutsålt
Kommentera

Redan över 5000 sålda till imorgon. Kan man räkna med några 100 till idag samt 500-1000 till på matchdagen??
Kommentera

Jan Grismöbel: Han är inte riktigt frisk den där mannen
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hehe va fan har han tittat på för matcher ?? Lhc har ju knappt haft eget spel på 5 matcher . Destruktivt och förstörande rakt igenom alla matcher . Med shl .cmore och dommarnas goda vilja . Ger fan upp snart . Kokar i mig fortfarande .
Kommentera

Carl Lejonkräk: herregud 😂
Kommentera

Jan Grismöbel: Det stora Modooraklet JFK analyserade spelat igår, stor komik:

"fasen vad snyggt lhc ska spela. Lite samma irritation som man kan ha över Modo. Ska spela sig ur varje situation. Brynäs är mer sätt ut och jaga. Inte lika skoj att se på, men med igelkottsförsvaret i egen zon och bra fart på spelvändningarna är det effektivt."
Kommentera

SnowKing: WORD!!!
Kommentera

KalleTeodor: Jag tycker att vi skall trycka in 2 puckar i första perioden jag imon och inget äckligt sudden för det har jag fått en sjukligt dålig vibb av nu...fortfarande LHC som är är mest desperat, vi kan avgöra imon förlorar vi, har vi ändå en liten chans i Linköping.....det lär bli samma domarteam hela vägen som det sett ut tidigare...
Kommentera

Powerfade:
Otroligt tråkigt med bedömningsnivåerna i matcherna... " i slutspelet vill domarna inte påverka spelet med för många utvisningar"
Ja... vad skall man säga? Ett så korkat uttalande måste ju komma från nån som inte vet NÅNTING om hockey ö.h.t.

ALLA matcher jag sett genom tiderna har det gemensamt att OM domarna dömer 2-4 utvisningar varje period så hamnar man väl åtminstone i närheten av regelbokens intentioner!
Med en sån nivå så blir det inte lika känsligt om en eller annan utvisning är lite felaktig, förutsatt att BÄGGE lagen drabbas ibland.

Att som igår GE ett läge 5 mot 3 för LHC i en match där det döms ut en tvåminutrare för samma lag är otroligt provokativt tycker jag!

Har domare och förbund nån känsla o kunskap att tänka den tanken?
Kommentera

Leonardo: Förstår att våra tekniska spelare lessnar till slut när dom inte får en ärlig chans att spela hockey .
Kommentera

Jan Grismöbel: Kan mycket väl bli så, tyvärr...oavsett om Brynäs vinner imon eller om det blir en sjunde match i Linköping så kommer Cmore studion och alla tidningar skriva om LHC:s fantastiska upphämtning...hockey ska visserligen vara tufftt ycker jag men man skall vinna på att vilja spela hockey, annars kan man ju anställa 4-.5 grisar i varje lag som bara kör fult under slutspel....det är väl i princip bara Bertilsson som tacklas i vårt lag...sen tycker jag ibland att Brynäs bjäbbar till sig onödiga utvisningar
Kommentera

Honken: ja fyfan . Igår var det riktigt grisspel som vann det gillar jag inte .
Kommentera

Jan Grismöbel: Sjukt tråkigt att man höjer ribban även när det kommer till spelförstörande tilltag, vad vill vi ha för hockey egentligen?
Kommentera

Powerfade: problemet med förstalinan är ju att lhc är som iglar på dom med tillåtna men ännu mer otillåtna medel . Och med dommarnas goda vilja blir svårt för en spelande lina att leverera . .såg igår hur måga exempel som helst på det . Gör dommarna sitt jobb stänger dom serien . Har funkat under hela grundserien . Men andra regler gäller visst i slutspel . Enl dommarna i alla fall .
Kommentera

Peja:
Var på ett hett möte mellan Frölunda-FBK (de har ju ett extra gott öga till varandra) i Frölundaborg för ett gäng år sedan när någon i publiken lackade ur och kastade in ett paraply på isen?

Va fan, sola skiner ju alltid i Kalsta, tänkte nog Babyface & Co... :-)
Kommentera

tjugo8: ett tecken på att man tänker bryta upp förstakedjan och vill hålla det hemligt?
Kommentera

Från @Brynas meddelas att man inför stängda träningar matchdagar. Nu är det slutspel på allvar.
Kommentera

bifhjärta: Äh kom igen nu, vi avgör matchserien hemma vilket är mycket bättre. Laget har fått rejält med tändvätska genom att ha bestulen på segern och kommer att krossa LHC. Vi vinner och alla fans får fira på krogen istället för i en buss.
Kommentera

Tycker även det var en lite märklig situation när Paille satt i båset med en ispåse över knät. På reprisen ser man att han får ett rapp när han är på väg mot ett nerlägg och får även tydligt ont av smällen... Sannys kommentar var att han gjorde illa sig när han ramlade fast han kollade reprisen...
Även riktigt dåligt att studion inte tar upp Olimbs filmning... Johan Gustafsson fick ta en massa skit... men nu var det plötsligt helt tyst...
Är det någon slags Helber-effekt i studion... säg inget negativt om LHC för då blir Mike sur...
Kommentera

Enaranger: ruskigt skyddad verkstad. Skrek på Morgan flera gånger igår..hoppas han hörde hälften ialf..
Kommentera

Enaranger: Jag tänkte mer på att de kollar inofficiellt. Det borde ju ligga i sakens natur att man kollar upp saker som jag är säker på att de fått kritik om i enrum... För jag kan inte tänka mig att Bulan och Sjödda är tysta angående nivån
Kommentera

Powerfade:

Eftersom det fortfarande inte finns någon uppgift om att
Linköpingsspelaren har blivit anmäld för knätacklingen
mot Clark. Då kan ju domarna inte fått se situationerna
i efterhand. Annars är det rätt skrämmande om de fått
se den situationen i efterhand och fortfarande låter
den passera. Men inget förvånar mig längre när
det gäller domarna i SHL. Det kan inte finnas så
många fler jobb i Sverige där man kan tjäna så
mycket pengar på att vara så dålig på sitt jobb.
Kommentera

Powerfade: haha påsken 2024😂😂
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN Kommentera

Carl Lejonkräk: Av hävd så brukar det jagande laget ha lättare att vinna match 5 och 6 som i Linköpings fall. De har absolut ingenting att förlora utan kan köra på. I en eventuell match 7 på hemmaplan så har de inte den ursäkten längre och skulle det gå så långt så tror jag att Brynäs som är det bättre laget skulle vinna. Inte med övertygande siffror men jag tror att de skulle göra det. På något konstigt sätt så är det ju plötsligt Brynäs som har "Allt att vinna" efter att ha tappat ett 2-0 överläge i matcherien, två ggr dessutom.

Det mentala är så jäkla avgörande i såna här lägen.

Men varför gå händelserna i förväg? Jag är övertygad om att båda domarna fått se flera situationer i efterhand och jag skulle inte bli förvånad om det kommer utdelning till oss retroaktivt. Det är så de funkar våra domare. Tyvärr måste jag säga för så ska det inte vara.
Kommentera

Powerfade: Sylvegård behöver inte sänkas, han är ju kass, det är bara att låta honom åka runt och tönta sig för han är inget hot.
Kommentera

Peja: Precis och tycker man att Cmore tjatar om S-gård nu så lär det inte bli mindre efter en sån grej. Som att hälla bensin på en brasa.
Bättre om Bertilsson sänker honom med en rejäl och juste tackling....

...Fast då skulle väl Berra bli avstängd till påsken 2024
Kommentera

Brynäsgubbe: Torskar vi i morgon så kommer vi ändå att ha en bra chans i match 7 då vi är ett bättre lag anser jag.
Kommentera

ellis: Torskar vi imorn är det ju i princip klart att så blir fallet. Imorgon är vår enda chans.
Kommentera

Powerfade: Det absolut sämsta sättet att bemöta provokatörer på är ju att bli provocerad. Det är precis vad de vill. Om Brynäs ignorerar Sylvegård kommer han att sakna existensberättigande på den här nivån.
Att kasta in saker på isen är förstås bara sånt som barnrumpor sysslar med och absolut ingenting som bör uppmuntras.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN Kommentera

Tjurn : Nervöööss, det blir inget gjort på kontoret idag heller........
Kommentera

Leonardo: Skulle ta ända till hösten - om inte längre - att smälta ifall vi tappar 3-1 i matcher och åker ur. Den saken är klar...
Kommentera

Tjurn : Man vet aldrig så det är lika bra att reagera kraftigt å sätta ner foten. Att ens komma på tanken liksom...
Kommentera

Powerfadeett skämt så klart skulle inte våga kasta nått! brusa inte upp så inihelvete
Kommentera

Chris11: Det enda som skulle komma ut av det är en snackis och en jävla massa energitapp för BRYNÄS. Minns den tomma petflaskan som kastades på Kent Forsberg å vilket liv det blev...

Såna tilltag ska INTE uppmuntras... Idiotiskt...
Kommentera

Tjurn : bra, släng något på han. Vi gör allt för att få dom ut balans :)
Kommentera

Tjurn : Omoget... vänd på det. Vad skulle du tycka om någon i publiken i Linköping "kastar nåt i Granis skalle"?
Väx upp!
Kommentera

« · 1814409 · »