Brynäs IF

728222 inlägg · 7961 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1814744 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅDEN
Johan1234: Måste vara skadan som stör Jensen, har inte tekat en enda gång på sedan första matchen vad jag sett. Skulle vara intressant att sätta ölund med clark och lindblom för att få till en förändring
Kommentera

Jan Grismöbel: Må inte vara vackert men hur du än vrider och vänder på det är det så man får bort stjärnor från matcher. Clark är mest förbannad på isen nu och ser mer och mer intresserad ut att tjafsa och förstärka situationer. Även ni Brynäsare måste ha sett Clarks utvisningar under seriens gång, inte många nödvändiga. Lindblom har dock haft sina chanser och borde producerat mer.

Angående Jesper Jensen. Brukar han ge bort tekningar till Clark och Lindblom? Sett många tekningar i neutral zon där han skippat att teka. Är det skadan som stör honom?
Kommentera

SnowKing: Läste om olika domare i SHL där man dragit fram någon form av statistik, på hur olika domare agerar, jag tror Morgan tog i snitt 36 minuter utvisningar per match, när vår käre Ulf Rådbjer dömde så vann hemmalaget till 76%, när Kuben dömde togs i snitt 24 minuter utvisningar, flest bortasegrar har det blivit när Lärking dömt, när Daniel Winge dömt t.ex Brynäs matcher som har Brynäs vunnit för det mesta, så det kan nog se ut lite olika från domare till domare och säsong för säsong...man skall också komma ihåg att Brynäs i alla tider har gnällt på domare...som Tord Lundström sade som var en av de som skällde mest på domarna "jag bidrog till deras utveckling som domare" haha.....vi är älskade i hela Sverige, men vi är kända också för att gnälla på domare, vissa mer än andra!! Det som jag tror många ledare och spelare tycker är att man inte är konsekventa i vissa bedömningar dock!!
Kommentera

Johan1234: Hör fölgt hockey och Brynäs sedan innan den uppfanns i Linköping . Morgan har en historia med Brynäs . Men det stämmer som du säger er målvakt har hållit er kvar i denna serie . Trots det är det dommarnas blindhet som bekymrar mig mest . Får lagen göra upp med rent spel vinner det i denna kvart Bästa laget Brynäs . Får hoppas vi slipper se Lhcs typ av spel mot oscar och clark som vi såg i förra matchen . Inte vackert att se .
Kommentera

Jan Grismöbel Anser du att domaren är det största hotet mot Brynäs har du nog legat under en sten sedan flera veckor tillbaka. Den enskilt största anledningen till att denna serie lever är Högberg eller om man vill vända på det, Brynäs oförmåga att sätta sina chanser. Linköping spelar knappast bra och har enormt svårt att skapa chanser.

LHC kanske gynnades i senaste matchen medans match två var det lite till Brynäs fördel. Däremot glömmer vi lätt bort att hylla domare. Tycker domarna var klockrena i match 5, där behandlingen av Bertilssons smäll mot Gordon var 10/10 i betyg. Kan nog garantera dig att Morgan totalt skiter i vilka som går vidare från denna serie utan snarare fokuserar på att göra ett så bra jobb som möjligt
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det kan bli åt båda håll, Roe kan ju vara tbx i LHC etc....nu är det mörkning på hög nivå...
Kommentera

Bratwursten : laddad som fan, sjukt trisst på kontoret. Får vi nån bomb i dagens laguppställning tro? Jag tror det.
Kommentera

jon karls:
Lägg ner...
Domarna har en svår arbetsplats även när det är som lättast!

Den lättaste vägen till någorlunda rättvisa i ett utvisningsbås vore ju att man blåser för ALLT som regelboken förbjuder...

Nu är det nåt ljushuvud som har bestämt att man skall blåsa för var tjugonde försélse typ... säkert inte lätt att hålla det i huvudet.

jon karls - OM Mollgan hatar Brynäs INNAN ditt tilltag... så blir det ju etter värre! Det är väl enkel logik?
Alternativt ÄR verkligen Mollgan så kass även när han gör sitt bästa!

Jag förstår inte riktigt varför han skulle ogilla Brynäs mer än andra lag, men det är nog säkrast för Jacke & co. att försöka hålla sig ifrån utvisningsbåset o koncentrera sig på spelet.
Vi leder med 3-2 och är det bättre laget... borde räcka om dom till varje pris försöker att inte bry sig om vad domaren heter!
Kommentera

Skrubben: Det tror jag inte. Domarna får nog höra en hel del skit för jämnan. Det var ju därför som Kuben inte ville döma Brynäs matcher.
Kommentera

jon karls: Att det inte bara är Morgan som gör misstag har varit väldigt tydligt i det här slutspelet. Och det tyder snarare på att det är mänskligt att göra fel, än att domarna inte är tillräckligt kompetenta. Samtidigt klagar folk på att mer och mer videogranskas. Inte ens efter VIDEOgranskning håller man alltid med om domslutet. Förstå då att ta sekundbeslut direkt på isen.

Sen att de skulle favorisera vissa lag... Kom igen. Framförallt INTE Morgan, där finns det många exempel på när han dömt till vår fördel i väldigt tveksamma situationer och där beslutet varit fel.

Att bua på domarna på läktaren och i TV-soffan tycker jag hör till. Men att höra av sig privat blir inte annat än hotfullt och är otroligt korkat.
Kommentera

jon karls: Nu är det större risk att Morgan dömer emot oss! Tack 😠
Kommentera

Sjukt taggad!! Åker hemåt redan nu och börjar ladda.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det har surrats en del om att införa coaches challenge i shl . Fan på tiden att införs för detta ojämna dömmandet måste få ett slut .
En snabb tanke och jag kommer på 5 solklara situationer som skulle var utv/avs
Kommentera

jon karls: Tror inte att det där gynnar oss... Tror du han blir mer villig att döma "för" oss när Brynäs fans ringer till hans privata nummer och trakasserar honom?
Kommentera

dAVydov: ska inte . Vet det slår tbx ännu mer (om möjligt) på klubben . Bara konstigt med så många tjänstefel å ändå få behålla jobbet . Fruktar inte Lhc men MJ är ett större hot mot oss i kväll . Så djävla blinda som dom var i förra matchen är inte acceptabelt någonstans . Stör mig fortfarande .
Kommentera

jon karls: Bra där! Kommer säkert hjälpa... Hans sympatier för Brynäs skjuter i höjden o han hjälper oss med några domslut nästa gång... Eller......?
Kommentera

Jan Grismöbel: Nänänä, chilla nu
Kommentera

jon karls: Var fann du hans nummer . ?? Han ska veta att vi är många som frågasätter hans dommar kunskaper.
Kommentera

jon karls: Allvarligt? Är det någon som ska skärpa sig är det du.
Kommentera

Lunkan: Jag är hur lugn som helst. Jag är inställd på att njuta mig igenom matchen. ;-)
Kommentera

Jag ringde o skrev till morgan Johansson att nu får han skärpa sig. Då la han på luren. Men jag skrev att du måste hata brynäs att han kunde blunda för det med Clark o den bort petade klubba.
Kommentera

Forsberg 1978: Samma här. Sitter redan och är nervös.
Kommentera

Fyran jag lider idag! Snälla Brynäs vinn!
Kommentera

Powerfade: " Den RIKTIGA nervositeten kommer inte förrän på torsdag OM det skulle bli match då."

Vem försöker du lura?
Kommentera

Powerfade: skulle ju kunna vara en hooking eller holding snarare..
Kommentera

bifhjärta: Nja, det var ju en liknande situation nere i Göteborg sist. Fast då var benet inte lika aktivt som det tydligen måste vara för att det skall vara en slew foot. Men i min bok så blir ju effekten densamma om man låser motståndarens ben bakifrån och trycker överkroppen bakåt.

Jag hoppas dock på att det blir avstängningar. "Fettot" har många fula tilltag på sitt konto som han klarat sig undan med.
Kommentera

mattiask: Jag trodde att SAIK skulle vinna igår jag med. Bara att hoppas att det inte är en trend. Jag grämer mig fortfarande på hur LHC vann förra matchen. Deras kvot av tur borde med råge vara fylld nu. Precis som deras domarfavör.
Kommentera

Powerfade: Jag tycker den är solklar:) men ja, nivån är otroligt ojämn..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Självklart har vi chans. Men man ser ju bara på Frölunda-Saik serien. Var övertygad om att Saik skulle ta det då jag tyckte de var bättre. Nu har den serien vänt helt och jag är ganska övertygad om att Frölunda tar det nu.
Men som sagt, jag hoppas vi tar det ikväll!
Kommentera

bifhjärta: Nej solklar är den inte. Men ändå blir ju slutsumman densamma. Konstigt att de kollar TVÅ situationer från gårdagen men inte den på Clark i förrgår. Det är så otroligt ojämn nivå på bedömningarna så det är sjukt.
Kommentera

Ingen klar slewfoot på Jimmie igår säger Wikegård....
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det skulle vara suveränt om vi kunde stänga matchserien ikväll och få lite välbehövlig vila medan vår motståndare får spela en match till. Vinst idag och vi får minst två hemmamatcher till den här säsongen. Mycket extra pengar in på banken.

Fast ännu viktigare. Att vi bryter ännu en trend sedan vi bytte sportchef. Ett kvitto på att vi är på rätt väg.

Tänk om det kunde lossna för Clark och Lindblom ikväll med varsitt mål. Plus att Gunderson får hänga ett. Det skulle vara så mycket värt.

Jag är hoppfull för kvällen. Den RIKTIGA nervositeten kommer inte förrän på torsdag OM det skulle bli match då.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vi har statistiken med oss, endast 4 ggr har ett lag vänt 1-3 underläge.
Kommentera

mattiask: Skulle vi torska ikväll så tror jag ändå att vi har en bra chans i match 7, mycket bra faktiskt. Men vi tar detta ikväll 3-1 !
Kommentera

Så sjukt nervös idag.
Jag är inombords helt övertygad om att vi slår ut ett LHC som jag tycker vi är bättre än.
Men senast fick LHC lite momentum via att de vann. OM de vinner ikväll får de ännu mer momentum och då tror jag det blir svårt för oss att ta det borta.
Så ikväll är matchen det gäller. Jag har en bra känsla, men samtidigt alltid nervöst.
Nu gävlar kör vi. 3-1 ikväll!
Kommentera

Det är idag det gäller! Två saker jag vill se: Bra PP och att förstakedjan levererar. Det är dags nu.
Kommentera

Det är fan skrämmande att se svenska domarkåren...
Trodde att man gått och varit partisk och därför haft ett lite snedvridet sätt att se det hela... Så fel man kan ha. De är ju värdelösa i alla matcher. Hemskt vad jävla dåligt det är.
Kommentera

Zappaholic: Sjukt bra att seriesegraren är utslagen och att vi slipper tvåan i en eventuell semi. Går vi till semi så får vi ett lag som spelat sju matcher istället för ett HV som vann sin kvart med 4-0, jävligt viktigt.

Nu ska vi bara se till att ruska av oss Linköping som fan klamrar sig fast vid oss som en lemur på en trädstam.
Kommentera

Bratwursten : Och mitt inlägg var egentligen inte riktat mot dig utan mer generellt. Jag möter också hellre Frölunda men jag är livrädd för matchen ikväll...
Kommentera

Horace76c: jo men är det mindre än 2min kvar så ska de vara straff
Kommentera

Carl Lejonkräk: Möter hellre Frölunda i en eventuell semifinal än SAIK på grund av det sportsliga. men hade varit goare rent hypotetiskt att slå ut Skellefteå
Kommentera

Zappaholic: Var en fråga vilka man helst möter i en eventuell semfinal uppe tidigare idag i forumet, det jag svarade på. Tar absolut inte ut något i förskott.
Kommentera

Johan1234:
Ok då är jag med.

I och med att domaren gjorde ett felbeslut att visa ut Malmöspelaren så gjorde han fel i att visa ut Malmöspelaren?!?

Under vilka omständigheter är det straff och inte utvisning?
För visst visas det ut folk för flyttade målburar? eller är det gamla tider jag tänker på?
Kommentera

Horace76c: Många som ifrågasätter domare härinne utan att ha någon aning om varför.. Ständigt ett klagande utan kunskap.

I den situationen, när målburen flyttas, har domaren 2 alternativ i detta scenario.
1: Inte ta någon utvisning då han domaren kan anse att Malmöspelaren blir inknuffad av Växsjöspelaren.
2: Väjer domaren att bedöma det som att Malmöspelaren medvetet flyttar målburen har ska det vara straff

Nu gör domaren bedömning två och då måste han ta döma straff. Sedan att Malmöspelaren får bra med hjälp av en bortaspelare är vi nog ganska överrens om
Kommentera

Horace76c: Jo men eftersom de tar utvisning och bedömer det medvetet ska de blåsa straff där enligt regelboken.
Kommentera

smallround:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/ko9Mv/domaren-erkanner-misstaget-det-kanns-for-javligt

Straff för vad? Utvisning för vad? Är det en annan situation jag såg? Menas inte situationen när en Växjöspelare knuffar in en Miffare så han ramlar in med ryggen före i sitt eget mål???
Kommentera

Peja: domarskandal i Malmö... är ja förvånad. .. denna gång linus öhlund
Kommentera

Bratwursten : Nu tycker jag vi ska hejda oss en smula och faktiskt ta oss till semi innan vi börjar spekulera kring eventuellt motstånd.
Kommentera

Bratwursten : Kul att Hedberg fick avgöra, tycker han var en av matchens förgrundsfigurer. Lindbäck var som väntat bra, den värvningen kommer göra att Rögle klarar nytt kontrakt.
Kommentera

« · 1814744 · »