Brynäs IF

727787 inlägg · 7961 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1816718 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅDEN
Dalrt: Mmm o mest lättretad o hetlevrad, han har väl nästan slagits med spelare...har för mig att han sade efter en match att han velat slå en Färjestad spelare på käften för att läxa upp honom...militärfasoner
Kommentera

Leonardo:
Han är sveriges mest lättkränkta vita medelålders man. ;) Det lämpar sig in som domare...
Kommentera

noBeard: Tror du att de hade dömt bort målet i en sjunde avgörande? De tappade ju faktiskt en sekund sekretariatet när domarna skall göra allt så förbannat omständligt med tekningar...det är själva bedömningen i ett för mig solklart utvisningsfall på Frölundaspelare som inte stannar upp i sin åkning och plöser ner Felix i isen...Sören Persson är nog den domare som fått lika mkt skit av spelare o trärnare under flera år precis som MJ fått....men det e väl han vi får nu..kanske i alla matcher o Sjöberg
Kommentera

blackredberry: Samma här o alla andra med...Wikegård känner jag ju sen länge så jag vet hur han fungerar, men ta bort Sören Persson från en hockeyplan, han har fått sådan massiv kritik av spelare i flera år även av Wikegård flera ggr , han tar en hel del korkade beslut och uttalanden ofta,
Kommentera

Zappaholic: Ja, det var svårt för Felix på slutet. 6 mot 3 och massa fria skyttar.
Kommentera

Auchinleck:
Alla kan göra misstag men efter tre utvisningar som straffar sig hade jag bänkat honom iaf. Inte acceptabelt!
Kommentera

Auchinleck: Att du ens orkar...utespelarna eller Bulan skulle inte satt Felix i den här situationen. Han gör en jävligt bra match och är mer än "ok".
Kommentera

FY FAN säger jag bara. Det värsta minuter jag varit med om i en TV soffa. Var helt säker på att de skulle döma mål.
Tycker allt detta tar udden av vinsten lite men som tur är spelar det ingen roll. Det var ju inte spelet som brast iaf.

Detta kan har varit sinnessjukt viktigt, 4-4 och garanterad torsk i sudden med det momentumet Frölunda hade. Serien hade hamnat igen helt annan sits. Nu sitter vi i förarsätet trots all kaos!
Kommentera

Auchinleck: Det är ju självmål att byta ut Felix nu. Han ska stå tills han förlorar, efter det kan vi diskutera. Beroende på matchbild.

Så jävla go vinst. Nu blir det lättare att möta indianerna på jobbet imorn

FORZA BRYNÄS!!!!!!!!!!👍👍
Kommentera

Mittzon: Samtidigt är det som Blomqvist säger, Brynäs måste kunna hålla käften och därmed undvika utvisningar för snack. Det är inte P14.
Kommentera

Auchinleck:
www.gp.se/sport/ishockey/rönnberg-om-slutsignalsmålet-vi-är-tveksamma-1.4220832

Skönt att se lite ödmjukhet ifrån sjödda i slutet av artikeln..
Kommentera

KalleTeodor:

Säger som Peja, jag vill tacka Sean... hur mycket pytsar han i lagkassan ikväll?
Kommentera

Dömer samma göteborgare hela matchserien blir det jävligt svårt,
Kommentera

Peja: Jag glömde honom... :)
Kommentera

Auchinleck: Granströms tekningar på slutet?
Kommentera

KalleTeodor: Bergenheim var en av Brynäs matchvinnare.
Kommentera

Auchinleck: OK håller med om att intervjun och spelet är två olika saker. Men jag tycker kanske att du glömmer att det var Frölunda som var det klart bättre laget i ca 20 minuter av matchen. I den sekvensen klev Felix upp stort. Vem tycker du vann matchen åt oss?
Slutet av matchen var en fars!
Kommentera

Det är ju roligt dock att Frölunda får värsta emotional rollercoastern. Först tror de de torskat, sen tror de att de lyckats göra en galen upphämtning och firar som djur, sen får de reda på att de torskat. Hoppas det sänker moralen lite. :-)
Kommentera

honken21:
Givet att han är frisk står Rautio nästa match.
Med det här slutet (smack, smack, smack, smack) tar man inte för lätt på nästa match i alla fall.
Det lär bli jämnare i alla fall.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Så sant! Underbart att knipa första matchen på bortaplan. Kan vi vinna på tisdag sitter vi verkligen i förarsätet 👍
Kommentera

Dalrt: Nej inte personlig, lilla straffet 2 min.
Kommentera

Inkazar:
Kändes som att utvisningen på PoW var personlig då det var efter avblåsning.
Kommentera

KalleTeodor:

Två helt olika saker (sprattelgubbe och intervju).
Tycker du att han gav lugn åt försvaret under avslutningen?
Han var fan överallt utom på huvudet.

Innan dess helt ok.

Men den löjligt höga effektiviteten framåt vann matchen åt oss. Och klockan... = )
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Ett är säkert. Vi brynäsare ska i alla fall vara jääävligt tacksamma att war-roomet finns nu, hade det varit utan dom hade väl beslutet varit hos deras sekretariat, och då hade det tveklöst blivit förlängning..
Kommentera

Dalrt: det är "rätt" gjort av domaren. Vi har alltid minst 2 gubbar på botbänken - då ska vi ha 3 spelare på banan. Inga konstigheter.
Kommentera

blackredberry: Underbar vinst i alla och vi ska ju vara glada för den, vilket anfallsspel och vilka omställningar!! Detta ser bra ut.
Kommentera

Jag är jävligt tveksam till att allting ens blev "rätt". Även om man bortser från hur otroligt stor skämskudde det är på domarnas utvisningar, så känns det inte som att det ens blev regelmässigt korrekt. Brynäs spelar ju 5 mot 3 hela tiden trots att Frölunda gör mål etc. Kändes inte som att de hade en aning om vad de hade gjort och bara chansade. Vilken jävla soppa i denna clownligan.
Kommentera

Och nu skriver SVT att Frölunda blev snuvade på kvitteringen...
Kommentera

Dalrt: Jadu, han är ju militär så han tål inte att någon kommenterar hans beslut. *Host*

En abuse i det läget hade jag kunnat tagit för någon spydig kommentar, men att ge ut två abuse of officials som är helt avgörande är ju ett skämt. Mutad? Hotad?
Kommentera

När domaren tar två kassa utvisningar, en direkt solklar felaktig på Paw och en riktigt tveksam på Fälth och sen inte kan hantera att Brynäslägret är missnöjda...Jag vet inte, då känns det som att han, Sören, sätter sitt stora ego före matchen, före sporten.

Vi kan inte ha överkänsliga primadonnor som dömer, som helt saknar självkritik och förståelse.
Kommentera

Leonardo: Därför jag älskar Wikegård. Petter Rönnqvist tål jag inte, så pass att jag kan stänga av ljudet så fort jag hör honom.
Kommentera

Såg precis slutet på tredje. Så mycket sjuka saker som händer så jag vet inte ens vad man ska säga... Vad håller domarna på med?
Kommentera

Auchinleck: Alltså nu får du ge dig. Felix fixade denna match åt oss och gjorde en sjukt bra insats. Tycker att intervjun efter match med Felix var närmast episk. Felix är en cool kille och kanske kan tjäna som förebild för nervöst lagda forumskribenter...
Kommentera

Chris11: Precis. Tänker precis samma & tänkte exakt så när jag såg situationen. Klart som fan folk blir irriterade, å lite får dom väl tåla när det är semifinal i hockeyslutspel. Så teoretiskt sett kan en spelare åka å tackla någon i motståndarlaget för att sedan dra ner honom för att få båda utvisade. Smart strategi för att ta bort nyckelspelare. Domarskandal.
Kommentera

blackredberry: Det här lär ju spä på sen i Cmore studion för varje match, det finns ju ingen som gillar Brynäs,man pratar alltid om det andra laget hur de skall vända matchen hit o dit....4-1 hade jag kunna ta men sen spårade domaren ur...hoppas det inte blir ett spöke för oss!!
Kommentera

Auchinleck: Tror detta gör att Rautio blir given etta mellan stolparna igen. Hade inte varit lika givet om han hållit nollan eller släppt in ett. Kanske är lika bra.

Frågan är vad det här slutet gör med det mentala i lagen. Helt klart blir det en skillnad. Inte nödvändigtvis dåligt för Brynäs, det är svårt att hålla skärpan uppe efter storsegrar.
Kommentera

Chris11: Brynäs fick två helt felaktiga utvisningar och gnällde lite, att då få två utvisningar ytterligare för abuse är horribelt...skönt med vinst i alla fall och på nåt sätt bra tror jag att det blev som det blev.
Kommentera

Munkorg på tvillingarna.
Är det bara jag som tycker Sandström var rejält flaxig på slutet?
Tom värre än Markan i JVM...
Kommentera

HAr ingen röst... helt sjukt
Kommentera

Horace76c: ....ävén att vinna sådär måste innebära spöstraff för dom som riskerar segern i ett sånt läge. Vid 4-1 ledning ska man ju bara garva åt allt som händer i ett sånt läge!
Kommentera

Lesky: de började flippa ur helt när Patrik åkte ut för roughing. Han står helt still och blir mosad av figren, Då försöker han åka iväg men blir neddragen = 2 min på båda
Kommentera

Lindström: Jag har aldrig varit med om att en domare tar så många beslut för att straffa ett lag i en så avgörande situation. Kan inte inte tänka mig annat än att han kommer få en del genomgångar från domarledning efter denna match. Herregud om Frölunda vunnit denna match så hade det ju varit 100 % domarens förtjänst. Sen är det klart att Brynäs inte får tappa konceptet på detta vis men domaren måste ju hålla kylan.
I tur och ordning så fick vi en tveksam dubbelutvisning på Patrik (och Figren) efter att Blomman blivit crosscheckad för att ha skjutit ett slagskott mot mål...
Sen blir Fälht utvisad för att han stänger dörren för en Frölundaspelare som dessutom rammar Felix. I samma situation skickar domaren ut ytterligare 2 spelare för abuse. Situationen skulle i de flesta fall lett till utvisning på Frölundaspelaren eller inget alls.
Absolut det sämsta spelsinne som jag någonsin sett hos en domare.
Kommentera

Lesky:
Har kollat på shl.se med nu, verkar stämma. Men belägg karljävlarna med munkavle! Håll käften för fan, förlora matchen på det sättet måste ju innebära spöstraff!
Kommentera

Så jävla snurrigt, Bara att släppa det här nu, Det blev vinst och det är de som är viktigaste och fokusera på nästa match.
Kommentera

Att de fortsatte spela med 3 spelare är, efter att ha lugnat ned sig, rätt.
4st i utvisningsbåset. Alltså 2 utvisningar kvar efter 2 mål vilket innebär 5 mot 3.

Dock tycker jag utvisningarna på Pathrik och Fälth är helt felaktiga.
Kommentera

Frölundas hemmadomare är ökända men det här tar nog fan priset.
Kommentera

Lindström: Du tror väl inte på fullaste allvar att det va allt som bulan sa? Gubben kunde ju knappt hålla masken själv när han drog fram den lögnen
Kommentera

Carl Lejonkräk: grattis From Manchester Där hade ni flax om jag har fattat det rätt!! Ny drabbning på tisdag då!! Å nu e han kaxig😫🔫

Mike.F
Kommentera

Lesky: Abuse of officials.. Militär har väl fan ingenting med saken att göra. Då lär han väl tåla lite snack i ett hockeyslutspel. Jävla pajas, domarskandal.
Kommentera

« · 1816718 · »