Brynäs IF

728272 inlägg · 7961 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1814409 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅDEN
Inkazar: stämmer bra . Ville nog mera få med vad Brynäs betyder för mig . Men har velat byta i flera år till lite mer mig s.a.s
Kommentera

Jan Grismöbel: Bästa nicket har nog jag, du vet väl vad det kommer ifrån?
Kommentera

Jag bytte nick genom att avsluta o komna tillbaka och till min förvåning så dök sllt gammalt upp under mitt nya nick. IP-adressen kändes kanske igen eller nåt sånt.... hur som helst så var det nästan 15 år sen ;-)

Edit: inläggen finns kvar men är anonyma ser jag nu när jag kollade första sidan...
Kommentera

Carl Lejonkräk: nope. Men har för mig att du haft ett annat förut. ?
Kommentera

Tommy: ok . Har ju bara varit medlem i 6 år men är tamig f bosatt här inne är inne varje dag året runt . Å läser allt som kommer i våran bok . I dag fick jag i frustration från gårdagen skrivanfall . Brukar inte skriva så myvket . Men behövde ventilera i dag . Så du menar att om jag avslutar så finns infon och allt annat kvar . Vill ju ha kvar det jag skrivit så därför har jag inte avslutat . Vill ju inte bli rookie igen😆
Kommentera

Jan Grismöbel: Han är gamla Aarnio. Och det nya namnet kommer ifrån calle järnkrok..rätta mig om jag har fel.
Kommentera

bifhjärta: just de så var det aarnio . Det med järnkrok har jag missat .
Kommentera

Jan Grismöbel: Nä jag har aldrig haft ett annat nick men Carl Lejonkräk fick jag genom att blanda bokstäverna i Calle Järnkrok, så jävla fyndigt om jag får säga det själv;-)

Det där med att jag skulle haft ett annat nick tror jag kommer från någon galning i Modoboken.
Kommentera

Carl Lejonkräk: ok då vet jag . Djävligt fyndig var det .
Kommentera

Carl Lejonkräk: kanske får lov att prova med min gamla hockey hjälte ?
Kommentera

Jan Grismöbel: Vem? Bissett?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Verkar som Sundlöv blir ny sportchef i Modo.
Vad har ni för åsikter om honom?

Han var väl sportchef för Brynäs under många år när ni bl.a tog SM-guld, men har ändå fått för mig att han inte är så populär hos er fans. Vad säger ni?
Rutin och kontakter lär han ha i överflöd, men min oro är ifall han brinner för uppgiften som s.c fortfarande, och ifall han kommer lägga ner den tid och engagemang som krävs för att få ordning på en så misshandlad klubb.
Kommentera

Carl Lejonkräk: längre tbx . Blev fan starstruck när jag nötte honom i läkerolen han signa sin bok jag köpte och några bilder tillsammans med honom gjorde min dag hehe . Första å enda gången jag blivit starstruck som vuxen man hehe
Kommentera

Nucky: Sundlöv är väldigt duktig på att få ihop det med små medel. Det är väl först när man vill ta nästa steg upp på den övre tabellhalvan och spela slutspel som man önskar en växel till.

Personligen så tror jag att Sundlöv är ett perfekt val för Modo i det läge ni befinner er i just nu.
Lycka till!
Kommentera

Nucky: Han har ett stort nät av kontakter . Och han har nog lyckats ganska bra i karlskrona . Vi har ju kvar nån spelare som han signa på kompiskontrakt i Brynäs . Var många som kritiserade honom . Jag var absolut en av dom .
Kommentera

Jan Grismöbel: JAg trodde först att det var så men jag törs inte lova det. Jag ser att mitt första inlägg som SILF finns kvar på bokens första sida från 2001 men utan nick. Men jag vet inte varför det finns kvar och kan inte lova att det gör det per automatik idag. Blir nog att kolla med moderatorer och liknande för dig
Kommentera

Tommy: Får göra det först . Tack ska du ha .
Kommentera

Nucky: sundlöv är en av sveriges bästa SC enligt mig.
Kommentera

Nucky: Sundlöv gjorde det jävligt bra i Brynäs måste jag säga även om det gick utför efter guldet. Det är på något sätt tacksammare att bygga om ett skitlag från grunden och avansera i seriesystemet än att ta hand om ett brandskattat guldlag med höga förväntningar. Modo behöver en erfaren sportchef just nu som styr upp det hela och Sundlöv blir säkert bra.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Han var ju bra på att hitta guldkorn med liten plånbok! Kan nog bli ett lyft för Modo om han får fria händer .
Kommentera

bifhjärta: sunken a.k.a lotteriförsäljaren .... nja
Kommentera

Carl Lejonkräk: I det stora hela gjorde han väl ett ok jobb. Det som solkar ner saker och ting är väl hans experiment tillsammans med Boork som höll på att sluta med ekonomiskt haveri och degradering. Lite att tänka på idag kanske när en del gnäller sig harmynta efter en förlust... ;-)

Det värsta som kunde hända igår var en extra hemmamatch som ser ut att bli väldigt välbesökt :-) Två matchbollar kvar...
Kommentera

pjåtor: Många som nämner just att han är skicklig med små medel, vilket låter väldigt bra. Tack för svaren allihop! 👍
Kommentera

Han är ju en rätt hetlevrad typ. Glömmer aldrig när det höll på att bli slagsmål med honom när han spelade i Skutskär någon gång i slutet av 90-talet. Då stod jag trots allt uppe på läktaren. :D
Kommentera

AnteA: Och vem glömmer hans handgemäng med Jämtin i spelargången? Sundlöv iklädd grön parkas såg ut som en medlem ur Die Rote Fraction i full aktion 😂😂😂
Kommentera

Nucky: såg i er bok att det inte är klart med tränare. Kanske Sundlöv och Hånberg kommer som nån slags paketlösning?
Kommentera

Powerfade: Sundlöv sparkade ju Hånberg så det är nog osannolikt..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja men det var ju för att få till en förändring. Något jag tror Hånberg förstod. Han sparkade ju Boork med som kom tillbaka till Brynäs SAMMA säsong...
Kommentera

Powerfade: Jag ser det inte som troligt i alla fall.
Kommentera

Powerfade: Surras mest om Fredrik Söderström från Oskarshamn, men även Karlin från Västervik.
Men tror inget är klart ännu.
Ska Bulan till Luleå efter denna säsong?
Vem ryktas ta över Brynäs?
Kommentera

smallround: Sunken lottförsäljare?
Är det inte 50/50 lotter som föräldrar säljer till sina barns ungdomslag lagkassor?

Sunken kanske har barn som spelar i nåt Brynäs knattelag?
Kommentera

Nucky: Det är väldigt lite rykten. Mest spekulationer där Melin, Hånberg och Colliton varit tre som nämnts. Fast jag misstänker att det är extra vattentäta skott och extra hysch hysch så länge vi är i slutspel.
Kommentera

David Persson: Har för mig att hans dotter har varit minitiger så de har han nog.
Kommentera

Powerfade: hehe...jag har funderat på det där med mig själv och många i min omgivning när jag bodde i Gävle, något introvert hos oss kanske, men det har alltid varit tonläge "grinigt och gnälligt" hela min uppväxt i Gävle haha, jag har sett hockey sen 68 och det har alltid varit en hård attityd på spelare, domare, vissa av motståndarnas spelare så när vi förlorar matcher skulle det förvåna mig om det inte vart en massa hockeygnäll..vet att AIK byggde upp en egen sådan sida som heter just hockeygnäll på FB.....vi vill så gärna vara i semi och det är ju en efterlängtad akilleshäl under 2000 talet bortsett SM -Guld 2012....till o med gamla Brynässpelare jag är vänner med gnäller på domarinsatserna....vi är ett kollektiv av gnälliga och stolta supportrar från gamla Gefle :)
Kommentera

Powerfade: tror Janne Larsson tar över. Eller att han assisterar Sjödda.
Kommentera

honken21: ja det är inte en omöjlig lösning...
Kommentera

Jan Grismöbel: Jag fick byta nick för en himlans massa år sedan, från mitt gamla klassiska 90Steen_ till mitt nuvarande. Vet ej om det går nu dock.
Kommentera

Leonardo: Om det ändå bara var domarna som Gävleborna gnällde på 😉😂
Kommentera

Börjar redan bli nervös inför morgondagens matchboll....
Kommentera

Powerfade: He, he, ja jag säger inte emot dig...sen är vi väl olika från supporter till supporter i hur grovt språk vi använder eller om vilka som säger saker rent ut utan att tänka lite iaf innan...sen ser man väl olika på situationer i en match...fick man se repris på alla diskutabla situationer i varje match skulle man säkert få en helt annan bild av allt....sen också beroende på hur nykter eller berusad varje individ är :) Jag har sett hockey i flera rinkar och det skriks en hel del otrevligt överallt
Kommentera

bifhjärta: Nervös är man jämt innan sådana här viktiga matcher...men jag spelade 500 kr i augusti på att vi tar oss till semifinal med 4-2 i matcher...vi vinner imorgon om vi får spela vår hockey, spännande att se om det blir ändringar i kedjorna?
Kommentera

Leonardo: jag tänker mest på min bänkgranne i raden ovanför när jag hade säsongskort. Jacke Johansson bröt ett pass back back och kontrade och gjorde mål. Grannen bakom jublade inte ens. När jag frågade om varför så sa han jag gillar inte Johansson...
Kommentera

Powerfade:
Knappast att de särar på Jensen-ligan, enbart om JJ är ute ur spel

Skottmässigt är de ju med...
Lite intressant att Ikonen (16) leder skott på mål i slutspelet, tycker han iofs varit riktigt bra, 2 nya år tack!
Clark o Mannberg (!) 2:a på 13
Jensen 12
Lindblom 9, för lite...

JJ hämmas av ngt o det sänker hela kedjan vs det galna spel de hade i serien, långt ifrån samma flow o driv på mål
Clark måste också släppa sina små vendettor o bara skita i dem
Lossnar det för JJ-line är LHC körda!
Kommentera

tjugo8: man såg på bilder från Brynäs omklädningsrum innan match man såg att det är Jensens vänsteraxel som var tejpad/bandagerad.
Kommentera

Powerfade: Intressant att Frölunda leder
Kommentera

Powerfade: Jag tycker han ser seg ut med armen på någotvis! Poängterade detta för polarna i andra matchen o dom höll med!
Så något knas är det nog med den...

Vad tror vi om Zab imon då? O vilka tycker vi ska ge han en chans nästa säsong?
Kommentera

mustigahjalmar: "O vilka tycker vi ska ge han en chans nästa säsong?"

✋️
Kommentera

Powerfade:

Med tanke på hur Clarks knä böjde sig vid knätacklingen så kan vi
väl inte vara helt säkra på att han kan vara med heller.
Han spelade visserligen efter det i söndags.
Men det skulle ju inte vara första gången en spelare inte kan
vara med fastän han avslutade en match.

Linköping har (ostraffat) försökt med alla medel att få bort
Jensen, Lindblom och Clark från matchserien. Crosscheckingen
från Sylvegård mot en liggande Lindblom i samband med att vi
fick vårt enda 5 mot 4 läge i förra matchen var ju utvisning alla
dagar i veckan. Helt obegripligt att en sån grej får passera.
Domaren står 1-1,5 meter bort och kollar på det hela.
Kommentera

mustigahjalmar: 🖖🏿
Kommentera

Carl Lejonkräk: gissning publiksiffran i morgon?
Kommentera

« · 1814409 · »