Brynäs IF

728236 inlägg · 7961 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1814744 · » Till forumet

Sv: MATCHTRÅDEN
Johan1234: Måste vara skadan som stör Jensen, har inte tekat en enda gång på sedan första matchen vad jag sett. Skulle vara intressant att sätta ölund med clark och lindblom för att få till en förändring
Kommentera

Skrubben:
Ingen risk för det.
Kommentera

Johan1234: men skulle man gå vidare från en kvartsfinal genom att medvetet skada motståndarnas stjärnor så är det inte rättvist. Då vinner inte det bästa laget utan det grisigaste.

Jag skulle inte känna mig bra i magen om våra spelare skulle gå in och knätackla Broc Little och allt vad dom heter... visst att man går in och är en nagel i ögat men att gå in och vilja skada spelarna är inte rättvist
Kommentera

jon karls: Skärpning nu, ta bort!
Kommentera

honken21:
Ja du gillar han verkligen...
Kommentera

jon karls: Lägg ner nu...Detta är ju löjligt..Vi fokuserar nu på att vinna Matchen i kväll, och inte på Domarna.
Kommentera

honken21:
får väl se i kväll då vart han står
Kommentera

honken21:
Var inte hotfull sa vad jag tyckte om Clark o den bort petade klubban.
Kommentera

Chris11: Medvetet? Hoppas du driver nu. Gordon vill alltså först i match 5 och i en avgörande SD gå in och skada?. Dessutom riskera att dra på sig en 5+20 och spela boxplay i 5 minuter när säsongen kan vara över om Brynäs gör mål. Hör du hur dumt det låter? Och skulle man nu medvetet vilja skada stjärnor är det knappast Gordon som man skulle skicka ut för att göra det och framförallt skulle man inte göra det i match 5.

Enda stjärnan som blivit skadad är Roe efter att Alcen totalt körde över honom(krock eller tackling låter jag vara osagt, svårt att avgöra). Om du nu syftar på någon annan situation som Brynässpelare blivit utsatt för skaderisk förutom Clark situationen får du gärna nämna den.
Kommentera

jon karls: Ok, dömer han pro-LHC håller vi dig skyldig!😉
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN Kommentera

jon karls: Du ringer alltså till en domare för att berätta att han missade en utvisning på isen som skulle gett 2 minuter PP för Brynäs. Dessutom har du mage att skriva det härinne att du faktiskt ringde, om det nu är sant. Herregud, om Morgan har problem att döma finns det andra som har värre problem...
Kommentera

Johan1234: Har ni LHC:are inget eget forum, och varför har du bemödat dig att skapa ett konto på ett brynäsforum?
Kommentera

KulaShaker: Men det gör han ju redan ;-)
Kommentera

Powerfade: Japp och nu vet vi vems fel det är...
Kommentera

Skrubben: Självklart är alla välkomna till vårt forum och snacka om Brynäs, det är ju bara kul om det inte bara är brynäsare härinne.
Kommentera

Skrubben: Vad är det du inte är ense om? Att folk ifrågasätter att spelare medvetet skadar motståndare i match fem och sudden death? Såvida jag vet har jag skrivit seriöst härinne och till skillnad mot många andra inte klagat på saker som ett litet barn. Har även fått beröm för mitt bemötande, framförallt då jag inte är här för att jävlas med folk eller sänka nivån på forumet. Trodde detta var ett öppet forum för alla, du får gärna rätta mig om jag har fel.
Kommentera

Skrubben: Alla är ju född Brynäsare dom vet bara inte om det ! Kanske därför 😂😉
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jo, bara nyfiken på varför han har letat sig hit.
Kommentera

Skrubben: Av samma anledning du har hittat hit? Gillar att diskutera hockey, vilket visserligen du inte verkar gör du då istället ska ifrågasätta att ett öppet forum är öppet för alla...

Nog om det, kvällens match bör gå till Brynäs. Matchbilderna i samtliga matcher har vägt över till ert håll och idag blir nog inget undantag. Ska hockey vara rättvist så går Brynäs vidare men samtidigt är hockey sällan rättvist, vilket är charmen med det. I min mening finns det bara en sak som talar för LHC, målvaktsmatchen. Rautio har varit riktigt bra men inte utsatts för alltför många svårigheten som Högberg gjort hittills
Kommentera

Johan1234: Du får gärna hänga här och diskutera. Tror ingen ifrågasätter att det är ett öppet forum. Du kan dock inte räkna med så mycket objektivitet och opartiskhet. Det är ju ett brynäsforum och här är vi partiska, take it or leave it.

Vi är enögda också, glöm inte det.
Kommentera

Johan1234: Tycker det är kul med någon från motståndarlägret som kommer hit och diskuterar, kan ge en lite mer nyanserad bild. Bara det hålls en god ton och inte spårar ur från bägge sidor. Vilket det inte gjort så vitt jag kan se.
Kommentera

Skrubben: Kanske han letat sig hit för att snacka hockey med motståndarnas fans, helt naturligt.
Kommentera

Kan inte fokusera idag...mycket står på spel ikväll! En förlust, så kommer LHC få momentum och garanterat att vinna 7:e avgörande. Ta chansen ikväll Brynäs!

Ska bli intressant om domarna har rannsakat sig själva och håller en bra nivå, efter spektaklet senast.
Kommentera

Johan1234: medvetet skada? Svar ja! Missade du armbågen han försökte sätta upp i skallen på en av våra? Är så solklart det kan bli
Kommentera

atilla: Håller med. På reprisbilderna ser man tydligt hur han sätter ut armbågen med intentionen att pricka Jensen i huvudtrakten. Ett fult tilltag och ett medvetet försök att skada.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Säkert så har domarna rannsakat sig och de kommer att göra allt för att inte betraktas som hemmadomare.
Kommentera

Johan1234: " Medvetet? Hoppas du driver nu. Gordon vill alltså först i match 5 och i en avgörande SD gå in och skada?. Dessutom riskera att dra på sig en 5+20 och spela boxplay i 5 minuter när säsongen kan vara över om Brynäs gör mål. Hör du hur dumt det låter? Och skulle man nu medvetet vilja skada stjärnor är det knappast Gordon som man skulle skicka ut för att göra det och framförallt skulle man inte göra det i match 5."

Grejen med förra matchen (främst tredje perioden och förlängningen) var att domarna la ribban på en nivå där LHC kom undan med precis vad som helst. En odisciplinerad LHC-spelare kunde därför göra en knätackling och på goda grunder vara ganska säker att komma undan med det. När domarna släpper exempelvis solklara höga klubbor vet man att allt är tillåtet. Det som frustrerar många här är nog egentligen inte att LHC kom undan med allt, utan att domarna gav Brynäs en helt annan bedömningsnivå där Simon Bertilssons utvisning som verkligen bjöd in LHC i matchen var ett absolut lågvattenmärke.

Sedan vet jag inte vad som är sant eller inte, men det är SJÄLVKLART inte okej som supporter att kontakta domare och spy galla över deras usla dömande. Det är idiotiskt och kommer aldrig att resultera i någonting bra för någon. Och det är också jäkligt lågt att ta ut sin frustration på det sättet. Det gäller förstås alla lags supportrar.
Kommentera

Chris11: Det finns ingen rättvisa nånstans i livet, om någon försöker skada någon annan på plan finns det ju domare som skall straffa, det är bara att titta på varje situation i video, som man gör med mycket annat....det är mycket känslor på en hockeyplan och de flesta vill spela hockey, sen finns det alltid spelare som bara är stor och tung och spelar vårdslöst..ofta, finns i alla lag, vissa lag kanske mer...annars lär vi inför viktklasser i hockey haha, säger sig självt att om du väger 100 pannor och tacklar en spelare på 78 kg hårt så gör det ont...men tunga spelare är ju också rundningsmärken för snabba lirare :)
Kommentera

Leonardo: Jag tycker det är problematiskt att varken huvudtacklingen på Gunde eller knätacklingen på Clark har resulterat i utvisningar eller avstängningar. Det är tydliga försök att skada Brynäs nyckelspelare. Att spelare inte spelar för att skada motståndare ser jag som ren och skär bullshit, det finns spelare som verkligen gör det. Det är just därför som lag inte kan gå ut med vilken typ av skador spelare har, om en spelare spelar med ett brutet finger kan jag garantera att flera motståndare kommer att leta slashingar mot just det fingret. Det har jag sett många exempel på genom åren.
Kommentera

Peja: Finns det några filmklipp på sekvenserna att ta del av?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej, kameramännen verkar tyvärr ha varit upptagna med att göra idolporträtt av Sylvegård innan varje match, i varje periodpaus och efter varje match.
Kommentera

Peja: Jo nog är det säkert så Peja, inom American Fotball är det vanligt att betala dyrt för att få information om en motståndares tidigare benbrott, eller röntgenbilder, för att åsamka så mkt skada det går för att få den spelaren ur spel...hockey är minst lika tufft, speciellt i NHL där de flesta spelare får sig ena riktiga smällar varje säsong..bara gå in på youtube och titta på hockeyhits, Tomas Sandström var hatad i NHL av flera spelare, han fick käkbenet totalt avslaget i en crosschecking för länge sedan....är man inte en skicklig lirare i laget så duger man ofta till att rensa och bråka...funnits i alla tider, det var därför ofta Sandstrröm retade Boström i Frölunda förr för han visste att han skulle pela ur och ta en utvisning :)
Kommentera

Peja: "Nej, kameramännen verkar tyvärr ha varit upptagna med att göra idolporträtt av Sylvegård innan varje match, i varje periodpaus och efter varje match."

ssa situationer skedde ju under matchen inte före, efter eller i någon periodpaus. Eller skojade du till det lite?
Kommentera

Nu såg jag inte matchen senast men om det var en ben/knätackling på Clark som så många skriver om varför har den då inte granskats av DN?

Måste den anmälas av någon för att kollas upp? Då borde nån som sett den anmäla. Det borde ju kunna ge mer än att gråta ut här.
Kommentera

Leonardo:
Du insinuerar väl inte att tjugo8 enbart dög till att "rensa och bråka"??!!
Kommentera

tjugo8:

Den visste var den tog! = )
Kommentera

tjugo8: Formulera dig!
Kommentera

Heja Brynäs !
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN Kommentera

Carl Lejonkräk: väck mig efter 21:30 vågar fan inte kolla ikväll eller rättare sagt jag kan inte pga jobb ..In i kaklet BRYNÄS 💪👊👊👊
Kommentera

tjugo8: Ja jag fattar inte ditt svar helt enkelt ;)
Kommentera

Leonardo:
Du insinuerar väl inte att Tomas Sandström enbart dög till att "rensa och bråka"??!!
Kommentera

Ingen mollgan som dömmer i kväll. Wol mer o sjökvist ( kroknäsa)
Kommentera

tjugo8: Absolut inte, jag påpekade bara att han fick käkbenet avslaget med tanke på att jag och en annan pratade om att det alltid finns spelare i ett lag som spelar extra hårt på kroppen eler delar som varit nyligen skadad.....men Sandström var bra att reta spelare som Boström i Frölunda för att få han ur balans, för Boström var en hårdför o grinig spelare ;) Tomas Sandström var en av mina stora idoler på 80-talet..
Kommentera

Sylvegård verkar ju efterbliven.
Kommentera

Fyfaaaaaan behöver andningshjälp😓
Kommentera

Dalrt: skall bli intressant om cmore kan va objektiv ikväll
Kommentera

Någon som vet någon sida där man kan streama matchen.?
Är i Kambodja och mitt VPN har lagt av. Vill inte missa denna match 😨
Kommentera

Dalrt: Är man begränsad på isen så tar man väl till sådana där tricks.

Vet inte ens om alkohol kan stilla nerverna nu. Valium kanske?
Kommentera

« · 1814744 · »