Brynäs IF

727656 inlägg · 7962 ämnen

Modo-Brynäs 15 Jan 2009

« · 1112363 · » Till forumet

Sv: Modo-Brynäs 15 Jan 2009
Bissett19: Spelar ingen roll, är så jävla trött på Brynäs oförmåga att kunna göra nåt åt saker å ting själva. Har man en sån inställning som man har idag ska man inte ligga högre. Det här luktar KS lång väg. Många lag har förmågan att ta sig i kragen och kämpa sig till segrar, inte Brynäs!
Kommentera

Jag blir så jävla LESS! Nyss flög musen till datorn in i väggen och gick i minst 4-5 delar.. Jag ska ha en ny av Sundlöv!!

PP SUGER
ANFALLSSPELET I 5-5 SUGER

Vart fan är Brendl??????????????
Kommentera

som sagt kan inte bli sämre med Kyle på isen iaf, så som laget spelade....
Peta vilken annan som helst typ........
Kommentera

sylf: Brynäs brukar kämpa till sig segrar i Läkerolen.
Kommentera

Intryck:

+
Ove (som vanligt numera...)
Alcéns första period (vaknade han inte till lite...?)
Hiettanen (inte usel i alla fall som de flesta andra...)

-
Hela lagets destruktiva tråkspel
Markström (Okoncentrerad? Två slarvmål...)
Förstakedjans oförmåga (Var det "one hit wonder" mot SAIK?)

FRÅGA:
Hur länge orkar vi plågas av denna hockeysadism?
Kommentera

Lindström: "Sätter man in 5 apor skulle dom vara vassare. "

Säg inte det till Sunklöv, då åker han till Furuvik med 5 sopsäckar i natt. Dvärgsilkesapor tar bergis dumhuvet!
Kommentera

Svagt, dåligt och ointresse av spelarna att vinna denna match. Ännu en match där Brynäs bara gör ett mål.
Fan att sundlöv inte kan se att vi behöver en målskytt. Han är nog den enda i Sverige som inte ser det. Får vi en målskytt av rang ser han ju till att göra sig av med denna så snart som bara möjligt.
Kommentera

Frölunda på lördag. Undrar om dom kommer taggade efter 0-5 och 4 raka torskar? Undrar om Honken vill revanschera sej efter att ha blivit utbytt?

Jag gillar inte att Djurgården börjar spela bra. Bara SSK som är pålitliga.
Kommentera

andreasknox: Kyle ska spela på lördag!! Bänka Alcen, Sandin, Vas, Hermansson eller vem fan som helst. Kyle brukar kunna ta för sig lite i alla fall!
Kommentera

andreasknox: Ja Widing, Vas, Hermansson skulle SITTA av nån match.
Widing var bedrövlig idag, uträtta INGET.

Granis, Dixon, Dacke + samtliga backar spelade hockey idag, resten vete fan va dom gjorde..
Kommentera

sylf: HAHAHAHAH
Kommentera

sylf: Ka ntrösta dig med att du slipper se Brynäs på kvalplats efter lördagsmatchen. Det går inte hur än du önskar. ;-)

6 Frölunda 40 16  8 16  4  99- 95  60
7 Brynäs   41 15 11 15  4  96-104  60
8 Modo     41 16  6 19  4 114-123  58
9 Rögle    41 16  8 17  1 116-124  57
10 Timrå    41 13 10 18  7 106-108  56
11 Djurgård 41 12 12 17  4 108-115  52
12 Södertäl 39 10 11 18  3  89-107  44

Kommentera

Lindström: Ja men Widing är en av få som gör mål IBLAND iaf, bättre att
bänka Vas då isf, har han ens gjort nåt mål?
Kommentera

Förstår inte hur en bänkning av Wanvig kan vara motiverad med tanke på hur resten av laget spelar.
Kommentera

o trots att Markström gjorde 2 missar var han en av dom bättre,
annars hade det kunnat bli än mer bakåt med, det säger en del..
Kommentera

65selander: Läs: Lördag nästa vecka!
Kommentera

sylf:

Det går inte heller....
Kommentera

Jag tror vi saknar Micke Lind mer än vad vi vill inse...

Där fanns lite kreativitet, framförallt i PP. Kan nån köpa han en ny höft med ett par ljumskar på köpet?
Kommentera

Vi gör en dålig andraperiod, och den blir tyvärr avgörande.
Och paradoxalt nog är det Markström som gör en tavla vid 2-1, trots att han i övrigt var utmärkt. Så kan det gå....
Laget gör i övrigt en match enligt ritningarna däruppe. Modo har varit på G ett tag och det gäller att få stopp på framförallt deras förstafemma och vi
lyckades väl ändå skapligt med den uppgiften, tycker jag.
Vårt PP var dock ett riktigt sorgebarn att skåda, samtidigt som dom gör det bra och spelar aggressivt i boxen.
Nu hade vi trots allt ett par fina chanser till kvittering i slutet men det ville sig inte den här gången.
You win some, you lose some.
Vi har ju vunnit ett par matcher med sån här karaktär tidigare, så.....
Kommentera

bradberry:

Hur är statusen med Sundström?Väldigt tyst kring honom,iofs ingen som lyfter vårat PP,men man saknar hans höstform.
Kommentera

Bissett19: Hmmmm, om mormors 5 apor är dopade?
Kommentera

sylf:

Fast det kan gå.....:)
Kommentera

Vi vann iallafall omröstningen snyggaste matchtröja på aftonbladet(jaaa).
In med lite junisar mot frölunda.
Kommentera

sylf: "Jävla skitmatch av Brynäs, modospelarna behöver inte ens kämpa för 3 poäng. Vi kommer att vara på kvalplats lördag kväll nästa vecka."

Och hade vi petat in ett mål i slutet och fått 1 pinne med oss hem, så hade du talat om bra moral i laget, smart bortaspel osv osv.

Visst är det härligt med nyanserade supportrar....
Kommentera

Huge: Lessen att göra dig besviken mr 12 nyanser av brunt, nej, det hade jag inte. Lite mer krävs för att höja dom till skyarna.
Kommentera

Bissett19: Det kommer att gå:-(
Kommentera

Huge: tycker att du gjorde en bra analys. Men Brynäs var faktiskt rätt
dåliga ikväll o då ska dom ha kritik med! Fast åt andra hållet när det går
bra med såklart!

Blir nog tufft på lördag ändå, bara hoppas att Markström har sin bästa
dag o att Ove Molin (som var en av dom bättre ikväll trots sin ålder) o resten
höjer sig rejält. Wanvig kommer säkert att vilja visa att han är bättre,
vilket jag hoppas att han gör på lördag med!

Vi ses (på ståplats) för första gången..Hoppas man slipper skämmas!

-sleeptime-
Kommentera

Hård: Precis, hoppas verkligen Wanvig är med på lördag! Så får han gå på kassen, nere i hörnet blir det dålig utdelning.
Kommentera

andreasknox: Alla matcher är tuffa numera, så lördagens match lär nog inte bli nåt undantag.
Det intressanta blir att se hur Frölunda kommer att lägga upp taktiken.
Kommer man att försöka spela offensivt trots att försvaret med den taktiken sviktat mot slutet, eller kommer man att försöka spela defensivt i syfte att nån gång få ordning på sin defensiv?
Nåt säger mig att vi kommer att få se ett Frölunda som försöker spela tajt bakåt.
Om det är rätt taktik för deras del återstår att se, då dom har många offensiva backar som gärna vill gå framåt i alla lägen.
Ngt vi måste utnyttja till vår fördel.
Kommentera

Huge: Frölunda kommer att trycka på för att sätta fruktansvärd press på backarna som i sin tur kryper ner i knät på Markström.
Kommentera

Måstematch på lördag, vinner man inte den så känns det jävligt tungt med tanke på att Timrå möter SSK och Djurgården möter Modo. Chansen är ju då rätt stor att två av de fyra lagen tar 3 poäng vilket skulle svida om Brynäs förlorar.. Sen får Färjestad ta mig fan vinna över Rögle.

Optimalt vore ju såklart Brynäsvinst
Timrå-SSK, Kryss
Modo-Djurgården, kryss
Färjestad-Rögle, etta

Vad är oddsen för att dessa tips går in samtidigt?? HAHA
Kommentera

65selander: Ja, hellre det scenariot än att dom backar hem.
Är rädd att vi annars får stånga oss blodiga mot Honken varpå dom blixtrar till med farliga kontringar.
Kommentera

Huge:

Honken utbytt ikväll,så kanske blir det Ahonen som står på Lördag...
Kommentera

Bissett19: Ja, det vore kanske det mest logiska.
Fast med Honken vet man ju aldrig.
En enorm vinnarskalle som säkert vill ha revansch så fort som möjligt och dessutom spelar "hemma" i Gävle.
Kan vara det som får Dahlén att ändå välja Honken i kassen.
Fast min gissning är ändå att vi får tampas med en sugen finne därbak....
Kommentera

Om man ska nämna något positivt från matchen måste det väl bli domaren Moran Johanssons mycket fina insats. Han var som vanligt lysande. Pallade för hemmatrycket.
Kommentera

Surt me förlust ikväll, särskilt eftersom alla bottenlag utom SSK tog pinnar.

Ser på hockeyligans material från matchen att Nolander står för en del svaga insatser, tycker han har varit ganska neråt hela säsongen.

Ska Nolander ha ett nytt kontrakt tycker iaf jag att han bör visa mer, för Brynäs behöver några nya namn på backsidan.
Kommentera

Davey_22: Hietanen och Nolander kan de skeppa. Tycker inte att de (speciellt Nolander) inte spelar med samma attityd som de andra backarna. Hietanen kostar nog mer än han smakar, även om han är en helt okej spelare, så tycker jag att han är för dålig i powerplay för att vara acceptabel som lagets spelskickligaste rightare. Om Angell hade haft hans plats hade Brynäs PP varit åt helvete mycket bättre.
Kommentera

Oj oj oj vilken dålig underhållning Brynäs och Modo bjöd på ikväll!!
Knappast värt 250 spänn att se på denna match. Inte många pass gick rätt, uselt tempo, inte tillstymmelse till kamp eller ens vilja att kämpa det minsta. Spelarna gled fan fram på en skridsko och behövde fan knappast ens dusha efteråt.
Denna match borde ha slutat 0-0 för anfallsspel saknades helt men målisarna bjöd i alla fall på tre baljor.
Pinsamt att dessta spelare tjänar feta pengar på att dlida runt som hönor på valium i sextio minuter. Konstigt också att det finns folk sombetalar för dyngan och då snackar jag om både folk som går till arenan såsom sponsorer och tv-tittare,

SKÄMS PÅ ER ALLA SPELARE I MODO OCH BRYNÄS!
Varken Brynäs eller Modo förtjänade ågra poäng i kväll, det borde bli minuspoäng.

Bara att förtränga att matchen överhuvudtaget spelades och hoppas att Brynäs krigare? är förmögna att skaffa lite vinnarinstinkt, hockeykunnande och djävlaranamma tills påLördag.

Dags att släppa galningen lös !!
Kommentera

arnio: Du var naiv om du förväntade dig underhållning från Brynäs sida.
Kommentera

arnio: Det delas inte ut poäng för skönspel. Det borde folk veta vid det här laget. Det går bara ut på att göra flest mål och igår kväll var det MODO som gjorde det.

Tråkiga matcher är bara att vänta när det gäller så mycket som det gör. Både Brynäs och MODO är indragna i kampen om de sista sex platserna i ES och då är det viktigare att vinna än att spela underhållande.

Kommentera

Poffa: Helt rätt.
Lite komiskt att de som innan säsong ojade sig över vårt lag och hur tufft det skulle bli att undvika kvalspel, nu ojar sig över avsaknaden av klappklapp-spel och tempofyllda kanonmatcher....
Kommentera

Huge: Utan en minsta antydan till en kommentar till att laget hela säsongen legat långt, lååångt över förväntningar från alla "fans" här inne och i allmänhet.. Inget nytt i att pessimisterna hörs mest, synd bara att de missat allt vad verklighetsförankring innebär!
Kommentera

Poffa: För egen del får Timrå spela dålig underhållande hockey, huvudsaken är att man vinner varje återstående match med ett mål:)
Kommentera

Poffa: Håller med dig om det är poängen som räknas. Det är den som syns i historieböckerna. Har man som Brynäs varit ett lindansade lag så skall man först och främst bli ett stabilt lag, efter det så kan man börja fila på finliret.
Kommentera

Peja: Ja, fan vet om du inte har rätt. Vi behöver nån lite större back, gärna med goda pp-kunskaper. Nolander och Hietanen väger lite för lätt och levererar inte framåt heller.
Kommentera

Davey_22:

Nolander måste vara den mest anonyma spelaren i ES......

Men nåt säger mej att Sundlöv sitter o fingrar på ett nytt kontraktsförslag.
Micke goes Kontinuitet.
Kommentera

Bissett19: Jag tycker Nolander var riktigt stabil förra säsongen, då var ju även FBK intresserade av honom om jag inte minns helt fel. Den här säsongen har dock varit riktigt anonym från hans sida. Han gör verkligen bu eller bä, han syns knappt i matcherna i alla fall. Skulle gärna se att Sundlöv byter ut honom, men precis som du tror jag att Nolander är högaktuell för förlängning.
Kommentera

(Varken) bu eller bä =D
Kommentera

Davey_22: Hietanen är ju bra om man bortser från powerplay... Tänk om någon back med liknande egenskaper + förmåga att spela bra i PP hade kommit in istället. Herregud, då kanske Brynäs hade kunna haft ett bra powerplay. Eller så behåller vi Hietanen och köper loss Brendl :)

Angående Nolander: Om Brynäs ska fortsätta att satsa på kontinuitet och skriva flerårskontrakt med spelarna så borde man sumpa honom. Han har ju vägrat skriva på flerårskontrakt tidigare.

Jag har egentligen inget emot Nolander, men som jag ser det måste en större andel av Brynäs etablerade spelare ha förmågan att höja sina medspelare. Nolander höjer inte sin backkollega och därför vill jag att han ska ersättas.

Andersén har blivit bättre av att spela med Jonsson. Tänk om Brynäs värvar en till klippa, säg Kronwall, att spela tillsammans med Bertilsson eller Carlsson. Det skulle vara utvecklande för dom.

Dessutom är jag övertygad om att Simon Löf kommer att vilja vara med i leken nästa säsong. Förmodar att det blir som åttondeback.

Det skulle vara grymt om Brynäs dumpade Hietanen+Nolander och la pengarna på en riktigt bra back, men tveksamt om det kommer hända?

Hassel har by the way spelat 3 matcher för Sundsvall med 0+2 och +1 i +/- som statistiskt resultat. Han är inte junior nästa säsong så jag förmodar att han hamnar i en allsvensk förening.
Kommentera

Peja: Eller njae. Hade ändå inte haft ett bra PP. Hade ändå saknat en playmaker. Men en bra back hade varit god hjälp på vägen mot ett bra PP...
Kommentera

« · 1112363 · »