Brynäs IF

723315 inlägg · 7955 ämnen

MODO-BRYNÄS 28/12

« · 477570 · » Till forumet


Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
sylf: Och fönstret öppnar inte förrän 24 januari.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
bocken: Det borde han ha fattat!! alla andra begriper ju för fan att det går åt helvete.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
sylf: Sitter och sneglar på LHC-Frölunda, rugigt tempo, skönt att slipppa dom nästa säsong.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Nu är det redan kört! Sundlöv kommer inte att ha så kul de närmaste tiden...
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
rafalski: Astronomiskt. Ungefär lika sannolikt som att ett flygplan kraschar på taket på Kempis.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
PP nu...inte en chans att MoDo orkar stå emot nu
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe: Hmm då var vi på kvalplats då. Det gick väldans snabbt.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe: Äntligen PP, oddset på Brynäsmål ?
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
rafalski: Vilket lag som helst skulle få den utdelningen nu.Brynäs är ett dynglag av rang.När man sen skiter i att förstärka så blir det så här.Patetiskt var ordet,vi får va glada om vi slipper 2 siffrigt.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
sylf: Håller med. På de flesta andra arenor är kommentatorerna hyfsat balanserade, men icke så i Övik.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Ska vi börja prata om nästa match redan?
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
sylf: Fyfan va kul det är att vara Brynäsare....nä nu är det biljard på viasat sport...
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
sylf:

De är väll en hemam publiks styrka att göra de.
Men sedan är de ju även upp till dommaern om han faller för de
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
sylf: Känns som att äntligen Modo kommer att få den utdelning som hela presskåren dräglat efter, och föga förvånande så sker det mot Brynäs.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
2-0
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Att lyssma på cykloperna är komiskt.Dom skriker KONSTANT efter utvisning.Nu fick dom det....Kommentatorn är lika dan,primalskriker när modo gör mål,yrar om att det är det snyggaste i världshistorien.Pajasvarning över hela Ö-vik.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe: Finns inga spelare säger Sundlöv.Malholtra nätade idag efter 53 sek.Gaborik häromdan efter 12 sek.


Foppa idag efter 2,53........
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe: Den vanliga strategin alltså :-), Foppa börjar visst kvällens målkavalkad.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Sådärja, 1-0.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
rafalski: Jag tror att den bästa överlevnadsstrategin är att utgå från förlust och sedan låta sig glatt överraskas om det skulle gå i andra riktningen.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe: Jaha vad ska man tro om Brynäs chanser ikväll, verkar pressade redan från början, knappast oväntat.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe: Ja,,ska va det då:-))
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe:
Va inte säker på de
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
sylf: Salo i kassen--det finns hopp.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe: Ledsen att behöva säga det,,,men vandringen fortsätter.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Törs man hänga ett litet, litet hopp till Brynäs ikväll? Eller fortsätter vandringen ner i seriens bottenträsk?
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Dagens tips: Modo-Brynäs 3-4

Spela det på matchen, lättförtjänta pengar. :-)
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Verkligheten har kommit i kapp mig. Brynäs "torskar" ikväll!! Kan inte tro något annat när jag sätter den seriösa sidan till. Brynäs ÖVERRASKA mig!
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
claesw: Hockey är inte statiskt.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
NuMo: "näsatan alla förluster"

Nja..

På bortaplan har ni förlorat mot:

FBK (topplag), DIF(mittenlag), TIK (Topplag),MIF(Bottenlag), MIF (Bottenlag),VF(Topplag),DIF(Mittenlag),SSK(bottenlag).
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Poffa:
Förvisso, men det där stämmer inte generellt sett.

På hemmais har ni slagit Brynäs och förlusterna är mot
Frölunda (topplag), LHC(topplag),Luleå(bottenlag),DIF (mittenlag), Mora (mittenlag).
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
claesw:
 
5-6 mot Brynäs...:-)
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
claesw: Nästan alla förluster.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
knaskamilla:
Kan jag få några exempel när ni förlorat "matcher mot de sämre lagen"?
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Anneli:
 
Hahaha. Om du tar av dig hata-glasögonen kanske du skulle märka att de som påstått att MoDo skulle segla fram obesegrade genom serien i år är journalister och andra lags supporters. Merparten av MoDofansen är nämligen inte så naiva.
 
Däremot var det väl inte särskilt konstigt att alla trodde på guld -99? Med tanke på att vi vann serien överlägset och sådär, menar jag.
 
För övrigt kan ni säkert räkna med en seger ikväll, då MoDo ju har den välkända traditionen att förlora mot de sämre lagen. Grattis i förskott!
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
claesw: Jo jag minns faktist att de var riktigt arga på Djoos för att han sparkade sönder en omklädningsrumsdörr också!!!! Vilken tur att en firma gick in och sponsrade en ny dörr annars hade väl det kommit upp varje match också!!!
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe: Det är väl inte första gången skägget har uttalat sig på det sättet! Om jag inte minns fel så trodde väl hela Ö-vik och alla andra Modoiter att Modo skulle segla fram obesegrade genom serien i år?! Och 99 hade de väl oxå guldet färdigt? Och förra året var de ju så bra också med sina hemvändare! Det är bara att hålla tummarna, för Brynäs brukar ju spela som bäst när de har det som tuffast. De kan inte vinna "måste" och "lätta" matcher men de kan överaska när ingen tror på dem.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe:
Jag minns att många i motståndarlagen var tokiga på Molin, Larsson, Djoos....Inte BARA för att de lirade skjortan av de flesta i slutet på 90-talet.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
claesw: Gammel-Foppa sade något i stil med att allt annat än en MoDoseger var otänkbart.

Skället på Djoos handlade väl oftast om de sanslösa indianare han kunde slå då och då, men också om att han babblade lite väl mycket ibland.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
När vi ligger så pyrt till i tabellen får folk faktiskt unna oss att ha de snyggaste tröjorna...
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe:
Djoos var kung då (men det gnälldes lik förbabannat på honom i Brynäs-leden)! Vi har ju LÄTT snyggare tröjor än Frölunda, så därför blir diskussionen larvig...vi har ju seriens mest klassiska tröjor, det vet ju alla.

Vad har stor-Foppa sagt, orkar inte söka infon...
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
rackham: Kungen.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe:
För att inte prata om Djoos kommentarer... :-)
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
rackham: Var det inte under finalserien 99 som Molin vid en tekning när MoDo låg under frågade någon av Sedinpojkarna "skäller Bäckman på er nu?"

Mer sånt.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Jompe:
Om Kyrö är lika smart som Homer var -99 låter han Forsbergs uttalande vina genom luften sådär 111 gånger innan laget anländer till Kempe-hallen...

Finns det bättre tändvätska?

Att de aldrig lär sig i Ångrarmanland!
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Så var det MoDo ikväll. Det blir torsk igen, tyvärr. MoDo är inte bra och vi har spelat bra mot dem de senaste matcherna, men med Dackell och Sulku borta lär vi få svårt att stå upp mot dem. Håller med dem som menar att Malmström borde ges en mer framträdande plats än checking-linan. Han gör ett kanonjobb där, men hans tyngd och målsinne skulle göra honom än mer värdefull i första-eller andralinan.

Tredjefemman med Kupan och Daniel J bakom Molin, Bäckström och Almtorp lär inte skrämma särskilt många.

Ingen skulle gladare än jag om vi vinner ikväll--Forsberggubbens uttalande borde han få äta upp--men för en gångs skull är jag pessimist. Bara att hoppas att jag har fel.
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Vi åker kl 12 från Gavlerinken.
 
MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
 
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12

MODO-BRYNÄS 28/12

Det finns platser kvar

Nu ska vi på Bortamatch vi åker Tisdag till Ö-vik. Anmälan till Tord på tel: 026-61 37 08. E-post: [email protected]

Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Lundström 6: Kommer att bli tufft, MODOär grymma hemma!
Kommentera

Sv: MODO-BRYNÄS 28/12
Nu ska vi åka dit och ta 3p.
 
MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

« · 477570 · »