Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Modo-Brynäs 30/1

« · 825083 Till forumet

Modo-Brynäs 30/1
Nu lämnar vi matchen mot LHC bakom åh siktar på 3 pinnar mot Modo!.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 30/1
lillovechkin: "siktar på"?
Bra inlägg, men du har tyvärr stavat fel.

Jag förstår att du menar: "...och åker och hämtar in tre lätta poäng av de stinkande surströmmingsarbetarna som luktar illa."
Kommentera

Det blir tufft att slå MoDo i Swedbank men de har ju inte gått så bra för dom där hemma på sista tiden så. Det ska bli spännande att se faktiskt risken är nog stor att de blir en kryssmatch igen
Kommentera

21olsson: Ja det har gått halvdåligt hemma på slutet för Modo. 3-0 och 5-0 de senatse två :-)
Kommentera

westerlind: Tre lätta?, det blir högst en men troligtvis noll.

Stinkande? Doftande heter det.

www.surstromming.se/bilder/Akademienbilder/Mecenat/Loggor/rodaulven-big.jpg
Kommentera

westerlind: "stinkande surströmmingsarbetarna"... då måste du med andra ord mena Gävlefiskarna som invandrade upp till våra vackra nejder.
Kommentera

21olsson: Det är väl aldrig lätt att slå surströmmingar?.... förlåt, Modo i deras bankvalv! Dom är inte nog bra för att vinna, åh vi är inte nog bra för att vinna.
Därför tippar jag: 2-2. Karlsson & Sjödda nätar!
Kommentera

lillovechkin: Jag tror det blir ytterst svårt att vinna. Det tillhör inte "traditionen" att man tar poäng i varje match mot ett lag.

Tidigare möten:

Brynäs IF - MODO Hockey 4-3 (0-1,1-1,2-1,1-0)
MODO Hockey - Brynäs IF 3-3 (0-2,3-0,0-1,0-0)
Brynäs IF - MODO Hockey 3-3 (1-1,2-1,0-1,0-0)
MODO Hockey - Brynäs IF 3-4 (1-1,1-2,1-1)

Chansen att det blir 4-3 till Modo känns som det mest troliga resultatet, men man vet ju aldrig.. ;)
Kommentera

Saxxar ur lite stats från hockeyligan .....

Brynäs - Modo

2.86 Mål 2.95
2.45 Insläppta mål 2.34
25.95 Skott 29.36
26.77 Skott emot 25.36
52.27% Tekningsprocent 50.93%
17.30 Utvisningsminuter 19.18
Säsongen
44 Matcher 44
18 Vunna 21
16 Oavgjorda 7
10 Förlorade 16
4 OT vinster 2
2 OT förluster 2
74 Poäng 72
126 Mål 130
108 Insläppta mål 103
1142 Skott 1292
1178 Skott emot 1116
761 Utv.min 844
Kommentera

Trevligt om man spelar med Hauhtonen imorgon och låter honom sakta men säkert komma in i spelet. Dock så fattar jag inte hur det kan ta över en vecka att få honom spelklar.

"Hauhtonen inte spelklar
ISHOCKEY/BRYNÄS Brynäs nye finske center Janne Hauhtonen tränar med sitt nya lag. Men han har ännu inte spelat en match och det beror på att han ännu inte är spelklar.

Hauhtonen ska registreras före den 31 januari med ett internationellt transferkort som ska godkännas av internationella ishockeyförbundet.
- Det har tagit längre tid med transferkortet än vad vi hade räknat med. Därför har han inte spelat ännu, säger Leif Boork.

Boork vet inte hur lång tid det kommer att ta innan alla papper är klara.
- Blir det grönt besked under måndagen åker Hauhtonen med upp till Örnsköldsvik. I så fall börjar han på bänken, säger Boork.

Jiri Bicek är på väg tillbaka in i laget efter sin ljumskskada. Bicek tränade i går men spelar inte mot Modo. "
Kommentera

Falken: Fin info, skönt att höra att Boorken inte satt honom i karantän.
Kommentera

Fundamentals: Schhhh....
Tala med lite lägre ord. Ngn murvel kan få för sig att läsa härinne och då har vi krigsrubrikerna klara redan nästa dag:

"BRYNÄS NYE FINNE I FRYSBOXEN"
Kommentera

Huge: Personligen så blir jag lite överraskad över att han får följa med för han såg jävligt seg ut på det träningspass jag var å tittade på. Kanske var jag lite väl kritisk i min bedömning. Det får visa sig när han väl kommer in i spel ;)
Kommentera

GävleLasse:
Han kanske är osvensk och bäst när det gäller?
Kommentera

Huge: han sitter nog inte i boorks frysbox! han sitter nog i boorks bastu där dom dricker pilsner och så slår dom varandra med ris ;)
Kommentera

88Lindkvist:

Det tror jag med!

Och givetvis dricker dom Norrlands Guld samtidigt :)
Kommentera

GävleLasse: Enligt uppgift så är han väl ingen blixt på rören direkt, så det kanske var maxfarten du fick se på träningen. Skit samma: har han samma spelsinne som Janne Larsson eller Djoos så får han gärna vara lika snabb på rören som dessa två också... :-)
Kommentera

Är det någon som har provat att köpa någon Brynäs-match på canalplus hemsida och se den på datorn? I så fall, hur fungerade det? Jag har tänkt göra det idag men när jag klickar upp webspelaren för att läsa mig till hur man gör så står det bara "Service Unavailable". Hoppas det är något tillfälligt fel.
Kommentera

brynasaren: Jag har gjort det ett par gånger. Fungerade bra, efter div. inställningar i Mediaplayern. Kvalitén är ganska OK, i alla fall på en bärbar. Provade att koppla den till min 23'' TV, men det blev lite väl grynigt...
Kommentera

brynasaren: "Är det någon som har provat att köpa någon Brynäs-match på canalplus hemsida och se den på datorn? I så fall, hur fungerade det?"

Jag har testat detta vid ett par tillfällen och det har funkat OK. Helskärm på datorn blir något grynig när bilden rör sig för fort men det lindrar det värsta Brynäsabstinensen och man slipper våndas framför webradion ;)
Kommentera

Sebban inte med i truppen, sjuk?
Kommentera

brynasaren: Angående WEB-tv match från Canalplus så funkar det suveränt. Dock så måste du ha stabil bandbredd på minst 1,5 Mbit/s. Annars hackar det bara.

Om du går in på sidan "webtv.canalplus.se/" så kan du testa att din webläsare funkar på alla sätt som behövs om du klickar på "testa din dator". Skulle nåt vara fel så anger den även hur du kan lösa det.

Jag brukar kolla så ofta jag kan, men har tyvär väldigt skakig bandbredd.
Kommentera

prosten: Frysboxen? :)

Ska bli SKITSPÄNNANDE att se JanH mellan Månsson och Spets. Hoppas hoppas att han mörkade formen inför Lasse :)
Kommentera

Kristan verkar vara hemma också. Det och att domaren är från Schweiz gör att jag tippar 8-2 till Modo, JanH gör båda.

Bara att hoppas att Schweizaren är superkass så han inte ens uppfattar vilka cykloperna håller på.
Kommentera

Gusten: Va fan nu då?? Manfall i laget? 12-0 till mOdO!!!!
Kommentera

Gusten: Lindbäck Lindbäck Lindbäck Lindbäck!! Chansa Boorken!
Kommentera

sylf: Han får nog komma in efter 4-0
Kommentera

Gusten: Japp, och Sperrle får kliva in igen efter 9-0, Lindbäcks karriär är då över.
Kommentera

sylf: Ja vem vet?Man minns ju med fasa den där matchen uppe i Kempis 81/82 när vi torskade med 14-4.Hua Hua.
Kommentera

17. HERMANSSON, Daniel 11. ALMTORP, Jonas 31. WIDING, Daniel
4th Line 29. LAVINS, Rodrigo 18. ALCÉN, Johan

14. MÅNSSON, Mathias 15. HAUHTONEN, Janne 27. SPETS, Lars-erik
3rd Line 3. JOHANSSON, Daniel 5. HULKKONEN, Antti

21. MOLIN, Ove 19. BÄCKSTRÖM, Nicklas 23. DANIELSSON, Björn
2nd Line 22. SUNDQVIST, Jörgen 8. ANGELL, Nicholas

12. DACKELL, Andreas 24. HANSEN, Mads 20. SALMONSSON, Johannes
1st Line 10. NOLANDER, Peter 7. SJÖDIN, Tommy

Goalkeepers 25. LINDBÄCK, Anders
30. SPERRLE, Daniel

Alltså är Seb Karlsson inte med ikväll..
Kommentera

mattiaskarlgren: Med risk för att sticka ut hakan alltför mkt och kanske åka på en käftsmäll, men som jag ser det så är det inte VÅRA skador som känns viktiga, utan deras.
Sundström, Hasse Jonsson och Morrison borta.
Bra eller dåligt för vår del?
Säg det...
Kommentera

Huge: Mm sant, jag tycker speciellt att det känns "bra" att Sundström är borta. han är ruskigt viktig för Modo..

Tror på en 2-4 seger ikväll ;)

Bäckis, Månsson, Angell och Spets gör varsitt mål.
Kommentera

mattiaskarlgren: Hutten kommer att göra en kanonmatch och stänka in 2 mål!!
Kommentera

Huge: För att inte nämna Salomonsson som också är en framträdande spelare.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag hoppas du får rätt :)
Kommentera

Förkylningar alltså på Sebbe och Jesus., det är nog förkyld nu med Sperrle i målet ;-)
Kommentera

Bissett19: DJ tar en utv pga att han inte hänger med!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vem stal bilden, förbannade klåpare. Säkert Poffa som har gnägt av kabeln
Kommentera

70 Rodrigues:

Bara min tv som dog????
Kommentera

65selander: Bedrövligt.Jävla klåpare.
Kommentera

Rosa-73: Både TV o Webbradio dog!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det var ju något el problem där uppe tidigare
Kommentera

65selander: Klickar man på webbradion får man in nån jävla basketmatch!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Arenan är väl fuskbygge och klarar inte av belastningen på elnätet. Sämre än träslottet i Timrå ;-)
Kommentera

Bissett19: Finns ingen basket i Sverige :-)
Kommentera

Bissett19: Swedbank suger, kass el och pinsamt litet omklädningsrum för bortalaget.
Kommentera

65selander: Proppen gick tydligen.
Kommentera

Bissett19: Webbradion är igång men ingen resultattavla i arenan. Sicken tavla ;-)
Kommentera

65selander:
Trä är i alla fall vackrare än betong. :)
Kommentera

Per HApps: Gött att Hauhtonen är med, 2 skott redan på mål ;) pigg e han.. Hoppas han målar i sin debut! :D
Kommentera

65selander: Smart utv av Salle, NOT!!!
Kommentera

« · 825083