Brynäs IF

723688 inlägg · 7956 ämnen

MoDo-Brynäs

« · 940979 · » Till forumet


Sv: MoDo-Brynäs
65selander: "Ett extra pluss till spjuvern från Hedemora"

Vem är det?
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
mattias - 74: Är ni rädd att vi skall sätta "P" för er. Det är långt kvar innan vi kan pusta ut. Leksand har det för lätt just nu. Blir en skillnad i KS oavsett vilka som dyker upp som motståndare. Tempot är högre, domarna är grinigare, publiken är tystare. Ölen är lika dyr i arenan :-)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander:

Ni vann idag grattis.

Än lever liket. Hoppas vi slipper mötas i Kvalserien
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
GävleLasse: Synd bara at Korhonen är så kass runt kassen

Det vete gudarna, Svårt att säga på en match men det som Jas39-Sperrle gjorde i torsdags var att spel "Guld, Silver, Brons" utan att lÿckas.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Bissett: Frågan är om Ladenburgborna är varnade,hade du varit ute i mer god tid så hade jag följt med o tagit hand om dej.......:)

Du vet att jag hade låtit dig ta hand om mig... fast nu så blev det marktjänst för dig istället. Må ungarna vinna sina race.

Kan Brynäs så kan kinderäggena.

Ger hela laget ett pluss, fast som jag och någon till skrev. Ett extra pluss till spjuvern från Hedemora. Undrar om Hutten visste vad som hände eftersom han flinade.

Tror Widing sa titta Janne ett mumintroll till vänster ;-)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
sylf: Synd bara at Korhonen är så kass runt kassen...
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Huge: Håller med där, är det nån som ska ha första spaden så är det Markus. Sperrle är rökt för all framtid! Bättre att köra med Markström eller varför inte Lindbäck som backup.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander: Luca Toni din mupp!!
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Idag var det ett taggat Bif som malde på hela 60 min!
Enda plumpen är kanske Korrnons ingripande vid 2-3 målet.
Den enda som såg ointresserad var Månsson.

En mkt bra LAG insats idag!!

Hyggliga avslut av Brendel å Lind!! :)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: " Möjligt, hela upprinnelsen var lite märklig, men Korhonen var fläckfri annars."

Absolut, han var kanon i övrigt.
När nu läget är som det är med våra målvakter så tycker jag att man borde ge Markus förtroende som förstekeeper. Trots att det kanske går emot de principer man haft om att båda ska spela ungefär lika mkt, iom att dom anses vara jämbördiga i styrka.

Tycker som sagt att det mer och mer börjar likna fjolårets Brynäs, med bra BP och snabbare omställningar när vi erövrar puck. Som sylf säger: med lite mer effektivitet idag (alternativit en mer normal Krizan) så hade siffrorna kunnat vara större.
Sen Östblom tog över och fick en tung start med torsk mot Frölunda hemma, så har vi spottat upp oss rejält. Det är väl bara förlusten mot HV borta innan uppehållet som drar ner betyget en smula. I övrigt har vi ju mot topplagen slagit både Timrå och Modo borta, samt spelat mer än godkänt mot våra "konkurrenter" sas.
Det är väl bara suddenvinsten mot Skellefteå som känns lite onödig.
Och dagens vinst var mkt skön med tanke på de viktiga matcher som nu stundar mot några av de vi slåss med om dom två sista slutspelsplatserna.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander:

"... en annan får nöja sig med Ladenburg fre-mån. :-))"

Frågan är om Ladenburgborna är varnade,hade du varit ute i mer god tid så hade jag följt med o tagit hand om dej.......:)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: Äh, det blir en lugn kväll för di svenske.
Danske hjälper oss till EM genom att ta minst 1 pinne mot ett stressat Nordirland.
Ikväll är vi röde og hvide..... :-)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: "Vad ska Huge hugga på när alla är rörande överens om att Brynäs gjorde en brra match ikväll (förutom Månsson)."

Exakt.
Jag blir ju arbetslös när gamnackarna i sedvanlig ordning håller käft och lyser med sin frånvaro så fort vi vinner en match.
Det är väl där som Selander istället borde leta efter sina hjärtinfarktsfall i nuläget...
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander: Sverige är som Brynäs, gillar att grisspela och kontra, 1-1 är kvällens tips, målskytt, Zlatan givetvis.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander: Vad ska Huge hugga på när alla är rörande överens om att Brynäs gjorde en brra match ikväll (förutom Månsson).
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: Tror Sverige får det svårt men det är Spanien som har pressen. Barcelona... en annan får nöja sig med Ladenburg fre-mån. :-))
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander: En pinne mot Spanien ikväll och kvällen är fullbordad. vore skönt med tanke på att jag åker till Barcelona nästa vecka ;-)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: När Zlatan är med är målarfärg rolig.

Det är nog läge att fortsätta med finnen i målet men lednnigen skall nog fort som attan leta efter spetskompetens samt en riktig grinder.

Förresten har Huge fått en infarkt eftersom han är så osynlig?
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander: Italiensk fotboll är lika roligt som att se målarfärg torka.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski:

Jag köper det oxå......;)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Bissett19: Mentalt verkar han redan vara där, men en trade mellan honom och Hahl köper jag alla dar i veckan;-)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander: så, Italien kommer at backa hem sin vana trogen...
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Bissett19:

Till nästa säsong......
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski:

"Med risk fö att bli tjatig, Månsson måst bort."

Du får nog som du vill tids nog,enligt TIK:arna är han klar för Tallefjants IK.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
GävleLasse: Med risk fö att bli tjatig, Månsson måst bort.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Salle: Ang Bigfoot så är man i Brynäs läge så agerar man inte som man borde. Särskilt om man vet att man kan bli petat mot den andra studdsplanket om man gör något fel. Sedan att ni vek er är min och andras lycka ikväll. Frågan är vad som händer när våra gamlingar lägger av...

Brynäs verkar ju aldrig vilja värva några stars med hyfsad ålder som kan bära fram oss. Pavel må vara värvat för det men tyvärr så får han inte spela  som han vill. Bäckis hade matat honom med pass som en "Pez-automat"

Skit samma nu är man glad över en 3 poängare och skall nu gå över till Skottland-Italien för att senare zappa mellan hockeyn och denna match.

det tofg ca 70sek för Luccatoni* att göra1:a målet
 */Stavning
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
GävleLasse:

Snart börjar Månsson bli ett hot mot Dackells -9 i plus/minusstatsen.

-7 på Månsson.
-3 på Hansen

Förstafemman regerar.......:)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: EN spelare hade minus i statsen idag. Månsson
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Huge: Ja reduceringen såg helt ofarlig ut även om man visste att Yetman kunde hinna ifatt pucken. Men Korhonen skulle ju bara behövt ta 2 skär och slagit iväg alt blockera den så hade det aldrig blivit mål.


65Selander: "Olle lever rövare..." Kan han annat?!?! 
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Huge: Möjligt, hela upprinnelsen var lite märklig, men Korhonen var fläckfri annars.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: Äh, reduceringen får Markus ta på sig. Hans klart sämsta gren är att läsa av såna där lägen. Han ställde även till det vid ett par andra tillfällen runt egen kasse.
Sen undrar jag hur många som egentligen hade hängt med Yetman i det läget? Möjligtvis en pigg Molin....
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander:

Håkan har blivit en kappvändare......:))
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
När Sylf är positiv så fryser helvetet till is.
sylf @ StockholmIdag kl. 17:46 
Kanoninsats idag av laget, segern hade t.o.m kunnat bli större med lite skärpa
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
GävleLasse:
Nolander gjorde en kanomatch idag, han och Angell är de bästa backarna idag.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
GävleLasse: Angell gör säsongens bästa insats, DJ bra med en suvärän brytning när Modo kom 3 mot 1, såg lite seg ut när Modo reducerade.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: Ja, han har en bit till Bäckis kaliber..........
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
sylf: Månsson tror han är Bäckis, det är problemet.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: Jag tycker ändå att bäste Brynäsare idag var Nick Angell..

Kul att se att DJ gör en bra match, de kommer inte ofta men man får suga på karamellen när de väl kommer.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
sylf: Absolut, vi brände en hel del klara chanser i första, Brendl var på lite för stort lekhumör när han brände friläget i sista, men va fan karln ser ju avslappnad och spelsugen ut:-) Bort med Månsson !
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
sylf:

Vad är Dackell o Hansen?
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Undrar om uppmaningen till alla fans att visa missnöje med laget gäller nu också ? Som en viss "fan" uttryckte sig.

Härligt gubbar !
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: Månsson är INGENTING nu när Bäckis är borta!
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: Bara att suga på den här ett par timmar till, sen är det full fokus på måndan, som är hyperviktig.

Kanoninsats idag av laget, segern hade t.o.m kunnat bli större med lite skärpa.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Bissett19: Varför inte radda upp alla matcher i grundserien ?
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski:
Det är några superduper viktiga matcher framöver.

20 Södertälje SK (h) -
21 Linköpings HC (b) -
22 Luleå HF (h) -
23 Mora IK (h) -
24 Färjestads BK (b) -
25 Södertälje SK (h)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander: Nu gäller det att ladda om inför matchen mot SSK som bara måste vinnas, hmm jag känner igen scenariot. Men som jag varit inne på tidigare så måste förstakedjan splittras för där händer ingenting framåt. Jag börjar förstå Boorks bänkning av Månsson tidigare under säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: Jag lovar er att jag inte kör med två konton :-))
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
65selander: :-)
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
Kvällens behållning förutom tre pinnar är när Widing kör "kaninöron" bakom Hutten inför tredje perioden, verkar vara bra stämning i laget trots läget i tabellen.
Kommentera

Sv: MoDo-Brynäs
rafalski: Verkar ju muer man gnäller på Hutten desto bättre går det.

Roligast var nog innan 3:e när Widing gör kanin öron på Hutten i båset när kameran sveper förbi
Kommentera

« · 940979 · »