bizon: Vem har påstått att CZ:s bedömning alltid är rätt?
Jag påstår fortfarande att han är bättre på att bedöma saker kring laget än vad du, jag och andra okunniga oerfarna läktarcoacher är.
Har du svårt för att fatta?
"sen kan jag svara på Jajjens inlägg när han säger att "jag sitter på läktaren"du håller med,finns många lag i ES mer i NHL som har folk på läktaren som man andvänder sig utav i matcher för man får en annan överblick av spelet och kan dra nytta av det.."
Så du tror att det är personer som du eller jag, som NHL-lagen använder sig av på läktaren?
Personligen så tror jag att man använder sig av kunnigt och erfaret fackfolk och inte läktarcoacher som tror sig veta bättre.
Men det säkert ett löjligt antagande från min sida...
Jajjen: Ja, Gurraponken är allt bra härlig.
Han frågar dig om du anser att CZ gör ett bra jobb i båset undrar varför du inte kan svara seriöst nån gång.
Och du svarar:
"Hur ska jag kunna veta det? Från läktaren där jag sitter är Czarnecki stor som en legogubbe. Jag ser inte vad han gör, hör inte vad han säger. Jag har inte din förmåga att läsa på läppar och höra på långa avstånd. Sen när blev alla supportar såna experter att dom kan bedöma en hockeytränares kompetens? Kan du avgöra om busschaffören borde pyssla med nåt annat?
Det där är en ryggmärgsreaktion. Går laget dåligt måste det vara nåns fel och helst nån som man vet vem det är.
Att låta supportar avgöra vem som ska träna laget är lika begåvat som att folkomrösta om pensionssystemet eller nåt annat som folk inte begriper."
Går det att få ett mer klockrent eller seriöst svar på hans fråga?
"Hur verkligen heter ser ut kan vi bara spekulera i."
Borde bli ett klassiskt citat från vår vän Rodrigues.
Kan det verkligen vara så att han insett att verkligheten kanske är lite mer nyanserad och komplex jämfört med hans egen bild av hur det ser ut?
Fan trot....
sylf: Ja, visst är det jobbigt?
Att nån ifrågasätter dig när du påstår att du vet bättre än fackkunskapen?
Förstår att du helst vill sitta härinne och gnälla samt besämma hur det ligger till utan att bli emotsagd.
Ditt agerande känns som taget från Gulag, helt klart....
bizon: Precis.
CZ ser saken ur SITT perspektiv som grundar sig på mångårig erfarenhet och förvärvade kunskaper när det gäller att träna ett hockeylag.
Du, jag och förmodligen alla andra härinne ser saken ur ett lekmannaperspektiv där vi vare sig har kunskapen, erfarenheten eller insikten som krävs för att kunna matcha CZ och hans bedömningsförmåga.
Där har du mitt "bevis" på att en tränare är bättre på att bedöma saker och ting än vad du eller jag är.
Om du sen tycker att det är löjligt kan jag inte göra så mkt åt.
Det enda som i övrigt är löjligt är din korkade slutsats om att du inte skulle få ha en åsikt.
Har man en åsikt så får man också vara beredd på att få den ifrågasatt.
Överkurs för vissa, jag vet.
Men så är det.
munkas: "Sen tycker jag det är lite intressant att spelare som en gång i karriären varit pålitliga poängplockare, men nu mest åker runt och tar upp plats för yngre förmågor plötsligt får epitetet "defensivt skickliga"...."
För att inte tala om hur intressant det är att se dig och andra läktarcoacher sitta och tro er vara bättre bedömare än erfarna ES-tränare när det gäller att avgöra vem eller vilka som tar upp ev platser för yngre förmågor.
Säga vad man vill: det är iaf ingen större brist på självförtroende hos den uppväxande kaxiga skitkastargenerationen som tror att man vet allt utifrån sin soffposition därhemma...
Redigerad kommentar
Huss: " Att något är allvarligt fel med inställningen kan man lätt se.
Se t.ex. på SSK. Trots att de legat sist länge, länge så sliter de som djur i varje match. Kan inte sägas om Brynäs spelare (med vissa undantag givetvis).
Framförallt undrar jag vad som här hänt med de spelare som har inställningen som sitt signum? Jag tänker t.ex. på Sunken och Granström."
Tycker att det sas en del kloka ord i den där länken du la ut om JVM-spelarna och att dom verkar slitna.
Vi har trots allt i mångt och mkt ett relativt ungt och orutinerat lag, där verkligheten nu kanske börjar komma ikapp våra junisar, som tidigare har varit lite av motorn i laget då dom drivit på de äldre spelarna.
Tror att också att mkt beror på det faktum att vi trots knackigt spel ändå hänger med och faktiskt fortfarande ligger på slutspelsplats.
Här har det kanske smugit in sig en aning övermod hos spelarna där man tänkt i banor som "det här fixar vi ändå till slut eftersom vi har mkt mer att ge och trots allt hänger med även om vi spelat knackigt och ojämnt...."
Typ.....
Tror inte på domedagssnacket om nåt allvarligt fel med inställningen.
Jag menar: inställningen mot SSK senast var ju riktigt bra, trots 3-0 i arslet efter nån minut.
Och inställningen kan ju inte ha ändrats så radikalt bara på ett par dagar.
Jag är isf lite inne på att CZ:s uppläxning av spelarna på träningen kan ha fått spelarna att fundera lite för mkt och överdramatisera gårdagens match sas.
Iaf inte helt otänkbart, då det har visat sig många gånger att uppladdning inför match kan ha sett lojt och slött ut men att det sen ser kanonbra ut vid match.
Och vi har ju dessutom flera gånger sett prov på det omvända: träning och laddning har sett kanon ut men sen blir det kattskit när pucken släpps...
Peja: " Jag utesluter inte möjligheten att det finns folk här inne som faktiskt vet något om saken."
Men det gör väl inte arnio eller nån annan heller?
Att arnio själv inte vet nåt har han ju deklarerat från början.
Min poäng var ju att du INTE tycks utesluta möjligheten att folk bara spekulerar och hittar på, när man påstår att man vet nåt.
Och att du istället verkar tro blint på de som du tror vet nåt.
Redigerad kommentar